Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 14:31   #41
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Dat mag je nu ook niet meteen zeggen.
De partij heeft in haar bestaan de laatste 3 decennia veeeeel kiezers verloren.
Momenteel 'voelen' ze zich weer oppermachtig of niks hen kan overkomen.
Maar die 800.000 'Vlaamse kiezers" voor Leterme zijn allang verdwenen hoor.

Wat ik met mijn historisch context wilde zeggen. De 3 zuilpartijen verliezen wel degelijk terrein, maar door de totale versnippering van het politieke landschap behouden ze hun macht.

Leterme zal nooit nog 800.000 stemmen halen. Laten we wel wezen dat was een ongelooflijk hoog stemmenaantal. We moeten al naar 79 en Tindemans voor 1 Vlamingen te vinden die meer landgenoten wist te verleiden (een miljoen). Aan dat miljoen kwam ook een einde... maar daarom nog niet aan de partij.
Oud 5 januari 2010, 14:49   #42
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dewinter zou nooit de macht echt willen delen. Zowel Dewinter als De Wever zijn van Antwerpen, bij een eventuele lijstvorming zou den ambras al beginnen over wie lijsttrekker zou worden.

Als Bart Dewever morgen 'en plein public' zijn hand uitsteekt naar het Vlaams Belang dan durf ik er hier en nu mijn kop op verwedden dat onze partij daarop zal ingaan.

Ik zie trouwens niet in wat Dewever te verliezen heeft bij zo een voorstel? Als wij toch het cordon langs de binnenkant op slot houden kan hij dat voor eens en voor altijd hiermee bewijzen. Het argument dat de n-va een te kleine waarde heeft in het politieke landschap slaat sinds de vorige verkiezingen geen alvast nergens meer op.

Dus waar wacht hij op?

Of toch iets te verliezen... ?
Oud 5 januari 2010, 14:50   #43
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

de cvp komt met alles weg

zelfs na al het geknoei van leterme en de cvp, tot beïnvloeden rechters toe, haalde hij nog altijd vlotjes 100 000 stemmen in W-vlaanderen en bleef de cvp vlotjes de grootste partij in vlaanderen.

dehaene zal een "compromis" uitwerken die neerkomt op een uitbreiding van brussel, walen in bhv die in brussel mogen gaan stemmen en nog wa centen voor de walen. uit schrik voor europa, mn dat voorzitterschap, of de crisis zullen de vlamingen in het belang van vlaanderen allles accepteren.
de cvp, spa, vld en nva zullen dit verkopen als de grote doorbraak en de grote vis
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 14:54   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het is net dat wat ik vrees, de cd&v die hiermee weg zal komen. Het is dus uiterst noodzakelijk dat er politiek zoveel mogelijk gevolg gegeven zal worden aan de uitspraken van Leterme. Enerzijds om de publieke opinie te informeren over zijn bochtenwerk anderzijds ook en vooral om de nva te bewegen tot het trekken van conclusies.

CD&V zal hier zonder enig probleem mee weg komen en eventueel zelfs nog stemmen winnen mits de federale CD&V en de Vlaamse CD&V elkaar niet in de weg lopen. Alle onderzoeken wijzen uit dat de Vlamingen niet communautair heeft gestemd en dat de staatshervorming geen prioriteit was. CD&V weet dat maar al te goed. CD&V kiezers kiezen voor de CD&V in de eerste plaats uit gewoonte en in de tweede plaats voor de "stabiliteit" die die partij uitstraalt. Inhoud is pas de derde reden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 14:55   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Bart Dewever morgen 'en plein public' zijn hand uitsteekt naar het Vlaams Belang dan durf ik er hier en nu mijn kop op verwedden dat onze partij daarop zal ingaan.

Ik zie trouwens niet in wat Dewever te verliezen heeft bij zo een voorstel? Als wij toch het cordon langs de binnenkant op slot houden kan hij dat voor eens en voor altijd hiermee bewijzen. Het argument dat de n-va een te kleine waarde heeft in het politieke landschap slaat sinds de vorige verkiezingen geen alvast nergens meer op.

Dus waar wacht hij op?

De Wever gelooft niet in die "ter goeder trouw" vh VB.
Anders gezegd, De Wever vertrouwt Dewinter niet.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 14:56   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus waar wacht hij op?

Dewever, Dedecker en Dewinter zijn politieke macho's die elk baas willen zijn van hun kiekenkot. Als Dewever zijn hand uitsteekt naar Dewinter dan zal ie het Vlaams-Nationalisme weer in het verdomhoekje steken waar ie het net heeft uitgehaald. Mij niet gelaten dus.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 14:58   #47
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus waar wacht hij op?

Zeer zeker, het VB is hopeloos verdeeld over de koers die het wil volgen je zou maar zot zijn om daar als buitenstaander nog een andere aan toe te voegen.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:03   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat had het kunnen zijn maar helaas, het is het niet.

BDW probeert - neurotisch, in de eerste plaats te bewijzen dat hij gene "zwarte" is, zoals zijn nazifamilie was voor en tijdens de oorlog.

Daar gaat het om.

Daar komt ook al het "ik ben geen separatist" geroep vandaan.

De man is neurotisch. Hij wil wel de Vlaming zijn die hij is, maar hij kan het niet omdat in Belgie - zowel als in zijn hoofd, Vlaming synoniem is met "nazi."
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:05   #49
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ja Leterme heeft mij aangenaam verrast. Eindelijk wordt alles binnen het juiste perspectief bekeken. Simpel gezegd er is geen communautaire crisis en tussen de inwoners van de verschillende regio's is er geen probleem. Trouwens menigsverschillen tussen vlamingen en walen steeds opkloppen tot een crisis is belachelijk.
Echter economische crisis heeft in ons land zwaar toegeslagen en het einde is volgens mij nog niet in zicht. Hetgeen wij kunnen afleiden uit de voorbije drie jaar is oa de slogan uitrit crisis meer vlaanderen is totaal achterhaald en als we erop terug kijken getuigd deze slogan van geen economisch inzicht, geen realiteitszin kortom prietpraat van de bovenste plank.
Institutionele hervormingen zullen de crisis NIET oplossen.
Enkel samen gaan wij uit de crisis komen, een samenwerkingsfederalisme wat een positieve instelling, wat een mooie gedachte eindelijk terug positivisme in de politiek, da's wat we nodig hebben. Het deprimerende discours van Bourgeois en De wever weg ermee! Vooruit met de geit zou ik Leterme adviseren en gooi het beklemmende vlaams nationalistische juk van U af!
De eersten die in het fabeltje van de 'nieuwe' Leterme trappen zijn al gearriveerd, zie!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:07   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is het wel. Twee torenhoge ego's van hier tot op de maan, die een machtsdeling niet zien zitten. In hun respectievelijke partijen zijn ze elk zo goed als "god", en die machtspositie wil geen van beide afgeven.
Oud 5 januari 2010, 15:08   #51
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
CD&V zal hier zonder enig probleem mee weg komen en eventueel zelfs nog stemmen winnen mits de federale CD&V en de Vlaamse CD&V elkaar niet in de weg lopen. Alle onderzoeken wijzen uit dat de Vlamingen niet communautair heeft gestemd en dat de staatshervorming geen prioriteit was. CD&V weet dat maar al te goed. CD&V kiezers kiezen voor de CD&V in de eerste plaats uit gewoonte en in de tweede plaats voor de "stabiliteit" die die partij uitstraalt. Inhoud is pas de derde reden.
Het verhaaltje van de stabiliteit is het gevaarlijkste van allemaal. Bangmakerij pur sang, maar met succes. En dat kan niemand ontkennen.
Oud 5 januari 2010, 15:09   #52
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:

BDW probeert - neurotisch, in de eerste plaats te bewijzen dat hij gene "zwarte" is, zoals zijn nazifamilie was voor en tijdens de oorlog.

Daar gaat het om.

De man is neurotisch. Hij wil wel de Vlaming zijn die hij is, maar hij kan het niet omdat in Belgie - zowel als in zijn hoofd, Vlaming synoniem is met "nazi."
Ik stel vast dat we het er over eens zijn dat Bart Dewever dringend klare wijn mag schenken in zijn betogen: Met dat separatisme op de planken dus!
Oud 5 januari 2010, 15:11   #53
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Zeer zeker, het VB is hopeloos verdeeld over de koers die het wil volgen je zou maar zot zijn om daar als buitenstaander nog een andere aan toe te voegen.
Je neemt je dromen voor werkelijkheid...

Maar als het zo is, dan zou dat een reden te meer zijn voor Dewever om zijn bommetje te droppen. Als we toch zijn grote concurrenten zijn...

Vraag: Wat zal Vlaanderen erbij winnen?
Oud 5 januari 2010, 15:11   #54
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Daar gaat het om.

Aaaaarg iel aaaarg.

Terwijl zowat iedereen het spuugzat is om steeds maar de last de confrontatie en de schuld van de tweede wereldoorlog te slikken - de huidige generatie heeft daar niks maar dan ook niks meer mee te maken heeft- zijn er altijd die in dat gaatje blijven keuteren om mensen elkaar de duvel aan te doen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 5 januari 2010 om 15:12.
Oud 5 januari 2010, 15:12   #55
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Politici horen elkaar nooit te vertrouwen, maar dat neemt niet weg dat politici samen al sinds mensenheugenis dingen weten te verwezenlijken.
Oud 5 januari 2010, 15:14   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politici horen elkaar nooit te vertrouwen, maar dat neemt niet weg dat politici samen al sinds mensenheugenis dingen weten te verwezenlijken.
Daarvoor is wel een minimum aan vertrouwen nodig.
Oud 5 januari 2010, 15:15   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben, als overtuigd nva-stemmer en flamingant, erg teleurgesteld in Leterme.

Nu, wat hij beweert dat de Vlaamse regering beweert te zeggen, dat moeten we nog maar even afwachten. Vermits Leterme zijn kiezers bedriegt, zou hij ook hier wel eens durven liegen.

Afwachten dus wat "de Vlaamse regering" zegt.
Feit is wel dat in de Vlaamse regeringsverklaring het een en ander staat over de staatshervorming, terwijl in de regeertekst die Leterme afhaspelde bij zijn opvolging van Van Rampuy, er niets over stond.

En dan moet het volgende mij nog maar eens van het hart.
Deze draad bulkt weer van de Belangers die menen te moeten zeggen wat een andere partij, namelijk de nva, moet doen. En die menen te weten wat het Weverke moet doen.

Wel, ze vergissen zich deerlijk, en ze zouden zich beter bezig houden met wat hun eigen partij-instansies moeten doen.

De nva zal haar eigen koers wel varen, en zal zich tegenover haar eigen kiezers verantwoorden.
Wat mezelf betreft, zal ik nog maar eens herhalen: als de nva meer samenwerkt met het Blok, dan een insidenteel gelijke stemafspraak inzake een kommunotaire zaak, dan zijn ze mijn klein stemmeke kwijt.
Zoals het Blok er nu nog steeds voorstaat, is het niet een vriendenhand die zij uitsteken, maar een wurggreep. De wurggreep van te ekstremistisch rechts, rassistisch, populistisch en chaos.
Die wurggreep komt van slechts een beperkte fraksie van de leiding van het Blok, en van een nog kleinere verwaarloosbare groep gewone leden en kiezers van hen; dus niet van het overgrote deel van de militanten, leden en kiezers.

En wat ik me nog afvraag: wat gaan de meer Vlaamsgezinden van de tsjevenpartij doen ?
Tsja, van de kleine Van Rampui weten we dat hij alleen maar grote broer naloopt gelijk een kieken zonder kop.
Maar wat met al die anderen, die goed genoeg weten en dagelijks ondervinden dat die staatshervorming dringend nodig is ? Wat met al die burgemeesters die toch goed weten hoeveel subsidies hun gemeente krijgen, en hoeveel een gelijkwaardige gemeente in Walenland?
Wat met die Brusselse tsjeven die toch dagelijks zien hoe Brussel mismeesterd wordt ??

Ne mens zou voor minder beginnen zuchten naar verkiezingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:15   #58
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dewever, Dedecker en Dewinter zijn politieke macho's die elk baas willen zijn van hun kiekenkot. Als Dewever zijn hand uitsteekt naar Dewinter dan zal ie het Vlaams-Nationalisme weer in het verdomhoekje steken waar ie het net heeft uitgehaald. Mij niet gelaten dus.
Zal het niet uitsteken van Dewever's hand U ervan weerhouden om het Vlaams nationalisme in een verdomhoekje te steken?
Oud 5 januari 2010, 15:15   #59
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je neemt je dromen voor werkelijkheid...
Was Morel maar een nare droom...

Citaat:

Maar als het zo is, dan zou dat een reden te meer zijn voor Dewever om zijn bommetje te droppen. Als we toch zijn grote concurrenten zijn...

Vraag: Wat zal Vlaanderen erbij winnen?
Dewever zit echt niet te wachten op VB'ers hoor.
Oud 5 januari 2010, 15:17   #60
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben, als overtuigd nva-stemmer en flamingant, erg teleurgesteld in Leterme.

Nu, wat hij beweert dat de Vlaamse regering beweert te zeggen, dat moeten we nog maar even afwachten. Vermits Leterme zijn kiezers bedriegt, zou hij ook hier wel eens durven liegen.

Afwachten dus wat "de Vlaamse regering" zegt.
Feit is wel dat in de Vlaamse regeringsverklaring het een en ander staat over de staatshervorming, terwijl in de regeertekst die Leterme afhaspelde bij zijn opvolging van Van Rampuy, er niets over stond.

En dan moet het volgende mij nog maar eens van het hart.
Deze draad bulkt weer van de Belangers die menen te moeten zeggen wat een andere partij, namelijk de nva, moet doen. En die menen te weten wat het Weverke moet doen.

Wel, ze vergissen zich deerlijk, en ze zouden zich beter bezig houden met wat hun eigen partij-instansies moeten doen.

De nva zal haar eigen koers wel varen, en zal zich tegenover haar eigen kiezers verantwoorden.
Wat mezelf betreft, zal ik nog maar eens herhalen: als de nva meer samenwerkt met het Blok, dan een insidenteel gelijke stemafspraak inzake een kommunotaire zaak, dan zijn ze mijn klein stemmeke kwijt.
Zoals het Blok er nu nog steeds voorstaat, is het niet een vriendenhand die zij uitsteken, maar een wurggreep. De wurggreep van te ekstremistisch rechts, rassistisch, populistisch en chaos.
Die wurggreep komt van slechts een beperkte fraksie van de leiding van het Blok, en van een nog kleinere verwaarloosbare groep gewone leden en kiezers van hen; dus niet van het overgrote deel van de militanten, leden en kiezers.

En wat ik me nog afvraag: wat gaan de meer Vlaamsgezinden van de tsjevenpartij doen ?
Tsja, van de kleine Van Rampui weten we dat hij alleen maar grote broer naloopt gelijk een kieken zonder kop.
Maar wat met al die anderen, die goed genoeg weten en dagelijks ondervinden dat die staatshervorming dringend nodig is ? Wat met al die burgemeesters die toch goed weten hoeveel subsidies hun gemeente krijgen, en hoeveel een gelijkwaardige gemeente in Walenland?
Wat met die Brusselse tsjeven die toch dagelijks zien hoe Brussel mismeesterd wordt ??

Ne mens zou voor minder beginnen zuchten naar verkiezingen.
Goed, Uw keuze. Ben benieuwd in hoeverre jullie de Vlaamse onafhankelijkheid met die 'eigen koers' naderbij zullen brengen... Als kleine Vlaams Belanger wil ik er op wijzen dat ik ze met al het participationisme nog niet veel dichter bij heb zien komen... cfr: 'samenwerkingsfederalisme'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be