Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 13:45   #41
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
er staat ook nergens geschreven dat ik het doosje naamkaartjes niet mag gebruiken nadat ik bv. niet meer voor die maatschappij werk, maar toch doe ik het niet wat het is leugenachtig en onetisch.

Heeft ze die vermeling van 'gewezen' gemaakt op de enveloppen, ergens een woord bijgevoegd of doorgestreept? Onwaarschijnlijk toch. U verdedigt een oneerlijke praktijk misschien omdat het een gewoonte geworden is, maar niettemin onverdedigbaar. Corruptie kan je ook 'verdedigen' met het argument dat 'iedereen' het doet.
Ik heb van haar geen brief gekregen maar ik zeg gewoon duidelijk dat alle volksvertegenwoordigers die dat willen 500 omslagen hebben. Zeg ik hier dat ik dat terecht vind? Neen, dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is hoe het werkt, en dat je dan niet moet komen zagen van dit kan niet en bla bla bla terwijl dat magrietje haar brieven reeds lang betaald zijn.

Wat stel jij voor? Dat ze die dingen in de vuilbak gooien na hun ambtstermijn? Dat is me dunkt pas geld weggooien. En maak U maar geen illusies; ik zou ze niet te eten willen geven de volksvertegenwoordigers (al dan niet gewezen) die hun brieven nog gebruiken.

Als Peumans daar problemen mee heeft dan moet hij die regeling maar laten afschaffen.
Oud 9 januari 2010, 13:47   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het is natuurlijk het principe dat telt.
Als Hermans deze omslagen zijn toegewezen, en het voorzien is dat zij ze mag opgebruiken is er niet meteen iets mis mee.
Anders zou het zijn als zij deze onrechtmatig gebruikt.
Ik weet niet hoe dat juist in elkaar zit.
Op eigen houtje ze maar gaan gebruiken, omdat ze anders weggegooid moeten worden is geen excuus.

Toch zou ik dergelijke futiliteiten niet te hoog opblazen, de modale Vlaming is gekend om niet perfect de regeltjes na te leven, je zou er Hermans een martelares van kunnen maken.
Het zijn uitwassen en symptomen geen futiliteiten. Het enigste argument dat ik zou kunnen volgen in verband met het gebruik van die enveloppen met een valse titel is het milieuargument (zuinig zijn, geen verkwisting, minder afval), maar dan nog is het simpel iets te veranderen op de envelop die duidelijk maakt wat haar huidige positie is.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 13:51   #43
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze ziet er niet onsympatiek uit. Maar dat is naast de kwestie.
Oud 9 januari 2010, 13:53   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Zeg ik hier dat ik dat terecht vind? Neen, dat zeg ik niet.
Excuseer. Ik dacht dat u er geen probleem mee had.
Oud 9 januari 2010, 13:58   #45
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Excuseer. Ik dacht dat u er geen probleem mee had.
Naar mijn bescheiden mening mogen die mannen en vrouwen hun eigen postzegels betalen.
Oud 9 januari 2010, 14:21   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Guido, ken je eigenlijk het systeem wel van die briefomslagen?

-Iedere volksvertegenwoordiger bekomt, indien gewenst, 500 gefrankeerde ex/jaar. Te gebruiken voor partij-correspondentie etc.

Uiteraard gebruiken de meeste volksvertegenwoordigers deze vooraf gefrankeerde briefomslagen niet op binnen hun ambtstermijn. Je moet denken dat dit aantal ieder jaar in ambt groeit.

Magriet doet hier de facto niets mis, zij gebruikt wat ze gekregen heeft en waarvoor al betaald was. Nergens is immers decretaal neergeschreven dat ze deze omslagen niet meer mag gebruiken NA haar termijn, als ze een vermelding maakt 'gewezen' voor volksvertegenwoordiger is deze dame zelfs volledig in regel met haar titel.

Jantje is een goed en bekwaam politicus, maar hij kan ook een stukske zagen af en toe he! Potverdikke zeg, als het hem toch allemaal zo nauw aan zijn hart ligt dan maakt hij er een voorstel van voor het inwendig reglement en zwijgt hij over de mandatarissen die nu nog gebruik maken van deze briefomslagen.

Net zoals met zijn loon... hallo zeg, die kerel trekt ook nog eens als commissievoorzitter wat hij ook nog eens absoluut wilde zijn... Wanneer gaat hij eens iets ter stemming laten leggen voor die loonreductie?
Ik begrijp het al een beetje meer.

Toevallig of niet, krijg ik vandaag een omslag onder mijn neus van Vlaams volksvertegenwoordiger Thieu Boutsen. Hij nodigd de VB leden uit op een wandeling met Brunch. Ook Thieu Boutden is niet meer verkozen sinds juni 2009, toch gebruikt hij zijn omslagen nog. Hij heeft wel iest gekribbeld wat op gew. zou kunnen trekken en dit staat voor Vlaams.
Oud 9 januari 2010, 14:24   #47
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van haar geen brief gekregen maar ik zeg gewoon duidelijk dat alle volksvertegenwoordigers die dat willen 500 omslagen hebben. Zeg ik hier dat ik dat terecht vind? Neen, dat zeg ik niet. Wat ik wel zeg is hoe het werkt, en dat je dan niet moet komen zagen van dit kan niet en bla bla bla terwijl dat magrietje haar brieven reeds lang betaald zijn.

Wat stel jij voor? Dat ze die dingen in de vuilbak gooien na hun ambtstermijn? Dat is me dunkt pas geld weggooien. En maak U maar geen illusies; ik zou ze niet te eten willen geven de volksvertegenwoordigers (al dan niet gewezen) die hun brieven nog gebruiken.

Als Peumans daar problemen mee heeft dan moet hij die regeling maar laten afschaffen.
De briefomslagen gebruiken daar heb ik het minste probleem mee, mits er gewezen voorstaat. De omslagen weggooien is inderdaad zonde van het geld. Maar de portkosten doorschuiven naar de belastingbetaler, daar heb ik dus wel een probleem mee. De port wordt nl alleen aangerekend als de omslag gebruikt wordt.
Oud 9 januari 2010, 16:08   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:02   #49
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Haha, ik dacht al dat de dame in kwestie "misbruikt" was.

Maar wie ze daarvoor moeten gaan halen was me een raadsel.

Dacht ook al zo iets. ... maar wij kunnen weer dokken
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be