Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2010, 23:58   #41
Eurofreak
Vreemdeling

Eurofreak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Ik snap u niet. Belgie telde in 2009 een 829 verkeersdoden.
Aan Vlaamse kant 429 doden ( 51% van de Belgische doden ) terwijl Vlaanderen zowat 60 % van het verkeer te verwerken krijgt.

Aan Waalse kant 400 doden (49% van de Belgische doden) terwijl Waloniê 40 % van het verkeer te verwerken krijgt.

De regel van drie leert ons, dat op basis van de Vlaamse cijfers en Vlaamse inspanningen. Er aan Waalse kant een 286 doden zouden zijn. Dat zijn er 114 minder.

Ik snap u niet, u looft de Waalse regering dat ze de overtreders niet straffen en klapt in de handen dat ze de bevolking "niet uit zuigen" met boetes. 86 mensenlevens sparen zegt u dat dan niets?? Wat ze wel doen in het zuiden, is het geld opeisen die hier aan boetes opgehaald worden.

Jongens, kan u dat voorstellen. Elk jaar 286 doden negeren om geen moeilijke beslissingen te moeten nemen. Typisch walloniê
In dit dokument van de FOMV (http://bivvweb.ipower.be/Observ/FR/camions09ES.pdf), hebben ze statistieken gemaakt over het procent doodelijk ongevalen per miljard km gereden in Wallonie en Vlaanderen. (bladzijde 5 graph 4).

Op snelwegen, is het gevaar in Wallonie en Vlaanderen bijna hetzelde terwijl op lokale wegen, is het gevaar 30% groter in Wallonie.

Het verschil heeft ook veel te maken met de afstanden...In Vlaanderen, met een hogere densiteit, zijn de reisen kleiner. In Wallonie, BVB in de provincie van Luxemburg, om te winkelen rijdt men tenminste 10 Km en vooral op lokale wegen (bochtige). Dat will ook zeggen dat op een korte afstand op snelwegen is men niet zo verlokt om snelheidovertreeding te doen.

Elke dood is vreselijk maar om dat te vermijden moet men de preciese oorzaken ervan bepalen. Dat heeft niet alleen te doen met kultuur maar ook met geographisch redenen (bevolking, topografie,...).

Rijden in de lage landen en in de ardennen is niet hetzelfde, nee ?

Laatst gewijzigd door Eurofreak : 8 januari 2010 om 00:01.
Eurofreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 02:22   #42
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurofreak Bekijk bericht
Eerlijk zou zijn moesten die regionale verschillen zich dan ook uiten in een regionalisering van het boetefonds.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 08:08   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurofreak Bekijk bericht
In dit dokument van de FOMV (http://bivvweb.ipower.be/Observ/FR/camions09ES.pdf), hebben ze statistieken gemaakt over het procent doodelijk ongevalen per miljard km gereden in Wallonie en Vlaanderen. (bladzijde 5 graph 4).

Op snelwegen, is het gevaar in Wallonie en Vlaanderen bijna hetzelde terwijl op lokale wegen, is het gevaar 30% groter in Wallonie.

Het verschil heeft ook veel te maken met de afstanden...In Vlaanderen, met een hogere densiteit, zijn de reisen kleiner. In Wallonie, BVB in de provincie van Luxemburg, om te winkelen rijdt men tenminste 10 Km en vooral op lokale wegen (bochtige). Dat will ook zeggen dat op een korte afstand op snelwegen is men niet zo verlokt om snelheidovertreeding te doen.

Elke dood is vreselijk maar om dat te vermijden moet men de preciese oorzaken ervan bepalen. Dat heeft niet alleen te doen met kultuur maar ook met geographisch redenen (bevolking, topografie,...).

Kijk dat is een prachtige studie, die aantoont dat vrachtwagens in dorpskommen als olifanten in een porseleinwinkel zijn. Die aantoont dat ons beleid om bedrijven te dicht bij de dorpskommen in te planten deze nefaste gevolgen kan hebben. En die aantoont dat ons vlaams weefsel veel meer aktiviteit heeft dan het waals weefsel.

Maar denk nu eens goed na: hoe kun je met flitspalen die ongevallen doen zakken ? Een vrachtwagen is snelheidsbegrensd tot 90km/u, het moment dat men dat ingevoerd heeft, zie je zelfs geen knik in de curve...
Als je een beleidsmaatregel invoert moet je het effect meten. En als je GEEN EFFECT ZIET, moet je de eerlijkheid hebben om die maatregel terug af te schaffen. We hebben al genoeg dingen die we moeten doen die geen zin heeft.

Er zijn beslissingen die eenvoudiger zijn, zoals bvb niet roken in restaurants, waar je bvb NU AL -30% infarcten hebt bij de MUG, dan zie je die knik in de curve.

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 januari 2010 om 08:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 08:14   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan Vlaamse kant 429 doden ( 51% van de Belgische doden ) terwijl Vlaanderen zowat 60 % van het verkeer te verwerken krijgt.

Aan Waalse kant 400 doden (49% van de Belgische doden) terwijl Waloniê 40 % van het verkeer te verwerken krijgt.

De regel van drie leert ons, dat op basis van de Vlaamse cijfers en Vlaamse inspanningen. Er aan Waalse kant een 286 doden zouden zijn. Dat zijn er 114 minder.

Ik snap u niet, u looft de Waalse regering dat ze de overtreders niet straffen en klapt in de handen dat ze de bevolking "niet uit zuigen" met boetes. 86 mensenlevens sparen zegt u dat dan niets?? Wat ze wel doen in het zuiden, is het geld opeisen die hier aan boetes opgehaald worden.

Jongens, kan u dat voorstellen. Elk jaar 286 doden negeren om geen moeilijke beslissingen te moeten nemen. Typisch walloniê
en hierbij is nog niet meegerekend dat in Vlaanderen alles dichter bij elkaar gebouwd is, meer mensen op minder oppervlakte, wat statistisch gezien tot meer ongevallen leidt.
Oud 8 januari 2010, 09:04   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U snapt er zoals gewoon weer eens niets van.

Het Waals gewest vindt het maar niets om zijn inwoners uit te zuigen en uit te buiten door onfaire inkomsten door het gebruik van flitspalen.

U zou dus eerder het Vloms Gewest moeten hekelen dat zij dat in tegenstelling tot Wallonië wel doen.
nochtans hebben de franstaligen gemarchandeerd en dwarsgelegen tot ze 85% van de opbrengst van die flitspalen in Vlaanderen in Wallonie konden besteden ...

en nee, daar hekel ik de Franstaligen en de Franstalige politici niet voor, zij zijn gewoon de kolonialen.
daar hekel ik de Vlaamse collaborerende politici voor : Dewever en Leterme
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 09:21   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als de frankofonen verantwoordelijker rijden dan Vlamingen, dan krijgen ze van mij de meest hartelijke felisitasies.
En stel ik met u vast dat we eigenlijk twee landen zijn, met elk onze eigen kultuur.

Blijft enkel nog het probleem waarom de frankofonen meer dan 70 prosent van het boetefonds wegsnoepen, terwijl ze er minder dan 30 prosent instoppen ?
(en terwijl we akkoord waren dat ze verantwoordelijker rijden ...).

Wat was ons punt alweer? Ah ja ! Dit was het. Een zoveelste transfert die weer boven water komt.

Waar ik me geen zorgen over maak: ze plaatsen een paar flitspalen; dat kost nogal wat geld, maar dan .... doen ze er niks mee. Dat is toch een rare zaak in een land waar men verantwoordelijk rijdt ....

post skrotum: een paar maanden geleden las ik in de gazet dat de meest flitsende flitspaal van Vlaanderen in Gent zou staan.
Aan de sijfers te zien, zou iedere Gentenaar daar al drie keren geflitst zijn .... maar toch blijft men daar zo snel rijden, en door het rode licht rijden .... èn ongevallen veroorzaken ....
Ja, daar kan de Schoofzak niet aan uit. Iemand wel ?
Mag ik U er toch aan herinneren dat het het Vlaamse Gewest is dat die flitspalen langs de wegen installeert.
Kom nu dus niet af met 2 verschillende landen en andere onzin.

Ik wil heir alleen bewijzen dat het ook veiliger kan zonder die flitspalen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 09:24   #47
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U snapt er zoals gewoon weer eens niets van.

Het Waals gewest vindt het maar niets om zijn inwoners uit te zuigen en uit te buiten door onfaire inkomsten door het gebruik van flitspalen.

U zou dus eerder het Vloms Gewest moeten hekelen dat zij dat in tegenstelling tot Wallonië wel doen.
Nee, eerder het Waals gewest geeft niks om haar inwoners.... voor hen is dat een oplossing om uit de werkloosheid te komen vermoed ik
Oud 8 januari 2010, 09:25   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vlaanderen heeft er voor gekozen om het aantal verkeersdoden naar beneden te halen door middel van oa flitspalen.
Flor Konings, Alias De Zuiper en Dokter Beaucourt zaten/zitten ons al jaren te vertellen hoe we moeten rijden en hoe we ons moeten gedragen.
Ondertussen zijn die Pipo's ook al niet meer te vertrouwen wegens zware inbreuken tegen de verkeerswetgeving.

Ik zeg het hier nog maar een keer.
De veiligste straten/wegen in de wereld vindt je in Duitsland. Ironisch dat het tegelijk de snelste in de wereld zijn.

U analyse houdt dus totaal geen steek, of bent U misshcien Dokter Beaucourt of Gendarme Flor Konings onder een Alias hier ?
Oud 8 januari 2010, 09:26   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij vindt dat flitspalen niet nodig zijn?
Niet op plaatsen waar het overduidelijk is dat het de bedoeling is de staatskas te spijzen i.p.v. de verkeersveiligheid te verbeteren.
Oud 8 januari 2010, 09:27   #50
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zulke onmogelijke overdrijving lijkt mij nu getuigen van het minst mogelijke menselijke verstand.
Toch is deze redenering niet uit de lucht gegrepen.
Oud 8 januari 2010, 09:28   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Tja ik denk dat U als vlaams gezinde toch weet hoe de wet hier geregeld is. Voor het plaatsen van de palen zijn de gewesten bevoegd. Vlaanderen kiest ervoor om zijn wegennet vol palen te plaatsen en zijn inwoners te treiteren dat is haar keuze en visie, iets waar U waarschijnlijk een grote voorstander van bent?
Wallonië wenst dit niet te doen, aangezien dit een gewestelijke bevoegdheid is mag U hieromtrent toch blij zijn want elke regio kiest zelf wat ze doet. Dus als wallonië geen palen wil of ze wil aankondigen da's toch hun zaak, dat hun dat dan ook nog eens een financieel voordeel oplevert, goed gezien he?
100% akkoord.
Oud 8 januari 2010, 09:29   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
maar het boetefonds is federaal en geeft volgens bevolkingsaantal het geld van het boetefonds terug aan de regionale instanties.
dus weer gaat veel Vlaams geld in de zakken van de franstalige partijen.
Dan is het Vlaams Gewest nog stommer dan ik dacht.

Is dat een reden om eenstemeer de Walen af te kakken ?
Oud 8 januari 2010, 09:30   #53
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
Maar wallonie wil wel het geld van de opbrengst van de vlaamse flitspalen, maar dat is natuurlijk 'solidariteit'
Nope, ze krijgen dat via Wet.
Het Vlaamse Gewest maakt zijn huiswerk niet in deze materie.
Oud 8 januari 2010, 09:31   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik loof de niet-betutteling van het Waalse Gewest.

U moet de koe de bel durven aanbinden.
Oud 8 januari 2010, 09:31   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IK heb een andere draad met de flitspaal statistiek, en ik blijf erbij
van 1998 tot 2008 zijn al die flitspalen erbij gekomen. Vl en W hebben allebei 12% minder ongevallen.... Als flitspalen een invloed hebben op de verkersveiligheid en als Wallonie 4 keer minder palen zet in die tijd dan vlaanderen, waarom heeft wallonie dan diezelfde daling in ongevallen ???
Omdat in hun ogen het Vlaamse Gewest Heilig is.

Alles wat vlaams is is superieur.
Oud 8 januari 2010, 09:42   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik loof de niet-betutteling van het Waalse Gewest.

U moet de koe de bel durven aanbinden.
dat mag je.

maar dan moeten ze wel de consequenties dragen en dus ook niet vragen dat het geld van de boetes naar hun vloeien.
Oud 8 januari 2010, 09:43   #57
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik U er toch aan herinneren dat het het Vlaamse Gewest is dat die flitspalen langs de wegen installeert.

Als men zich populair wil maken, doet men dat niet met flitspalen. Het draait hier om het wegnemen van de gevaarlijkse kruis & verbindindspunten in Vlaanderen, niet om geldklopperij.

Omtrent dat heikele punt ervan, bedenk u eens waarom men zoveel moeite doet om flitscontroles aan te kondigen, ze te markeren met verkeersborden, ze op kaarten beschikbaar te stellen & men initiatieven lanceert om de bevolking te informeren over hun bestaan... als ze toch maar dienden om u uw geld af te rooien...

http://www.polfed-fedpol.be/verkeer/...r_radar_nl.php
http://www.mobielvlaanderen.be/flits....php?a=4&nav=1

Maar ik geef toe, in heel europa voert men snelheidscontrolen om zo de veiligheid te verhogen... maar laten we eerlijk zijn: gerechtheid, veiligheid & openheid zijn niet de prioriteiten van Wallonie
Oud 8 januari 2010, 09:45   #58
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, ze krijgen dat via Wet.
Het Vlaamse Gewest maakt zijn huiswerk niet in deze materie.
Ze noemen dat poging tot staatshervorming... zegt "NON" u iets?
Oud 8 januari 2010, 10:39   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij kan niet laten mij feiten onder de neus te wrijven dat we wel degelijk twee landen zijn, en wel twee totaal verschillende:

het ene land denkt zijn verkeersveligheid te moeten aanpakken met flitspalen, het andere land niet;
het ene land denkt dat het goed is dat het zijn senten uit een boetefonds in grote mate geplunderd wordt door een ander land (veel te goed is half zot) en het ander land heeft niet de minste fierheid om te antwoorden dat zij dit eigenlijk diefstal vinden ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 10:42   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het Vlaams Gewest nog stommer dan ik dacht.

Is dat een reden om eenstemeer de Walen af te kakken ?
Mensen hebben nu eenmaal de neiging om dieven en oplichters "af te kakken".

En ja, voor sommige mensen duurt het wat langer dan voor anderen, eer ze door hebben dat ze te maken hebben met een gewiekste oplichter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be