![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Uw prognose voor de staatshervorming | |||
Het "eerste pakket" wordt alsnog goedgekeurd in pakket mbt BHV |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,17% |
Splitsing BHV : eenzijdig, zonder toegevingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,04% |
De omvorming van België tot een confederatie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De uitroeping van Vlaamse onafhankelijkheid in het Vlaams Parlement |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
revolutie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,17% |
De overheveling van enkele bevoegdheden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,04% |
Enkel herfederaliseringen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Unitair België |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,87% |
Herfederaliseringen en defederaliseringen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,17% |
er gebeurt niks |
![]() ![]() ![]() |
21 | 45,65% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voort mij moeten er ook geen onderhandelingen komen maar waar kunnen we momenteel op reageren? Op het feit dat Dehaene aangesteld is om te onderhandelen?
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat dat gegeven aan kaak mag worden gesteld. Al is het maar om hem zeker voor te zijn als hij ons in de maling aan het nemen is.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je dan zo zit te hengelen achter kommentaar, vooruit dan maar:
Je begint met de voorspelling dat bhv niet gesplitst zal worden. ik heb op dit forum reeds gezegd dat men de Vlaamsgezinde partijen niet zo'n groot kado gaat doen voor de volgende verkezingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je denkt dat de Walen/Brusselaars tweede viool gaan spelen onder de Vlaamse boerkens, dan ken je niets van Belgische politiek. Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 januari 2010 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig voor ons ken jij er heel veel van.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In post a zeg jij dat ik er niets van snap. In post b zegt iemand anders dat jij er niets van snapt. Ben jij nu meer belachelijk gemaakt dan dat jij mij belachelijk maakte ? Dat is toch belachelijk ! Ik snap er niks van.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, ik had nooit gedacht dat dit me verweten zou worden. djimi help! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarméé zou djimi u eventueel kunnen helpen, beste Xenophon?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() djimi luistert, maar het is helaas nog lang niet zeker dat djimi ook begrijpt wat hij hoort.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn cynische gok:
Een uitgebreid Brussel wordt een nieuwe provincie binnen een herenigde provincie Brabant. Gewesten en gemeenschappen worden afgeschaft, België wordt unitair. We krijgen een federale kieskring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Wees gerust beste vriend, een unitair België is niet hetgeen ik wil. België en zijn koning mag het afbollen, ik wil iets Diets.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() ![]() + ![]() = ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Na Leterme wil er niemand nog premier worden, wie zou koning Albert dan kunnen aanstellen ? Ik zie De Taaie nog premier worden van een noodregering van allemaal ministers van staat. In de Belgische logica geen probleem als De Taaie een meederheid krijgt in de kamer en senaat.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 januari 2010 om 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Om een eind aan de saga van BHV te breien moeten we eigenlijk Leterme steunen met zijn uit/afstel van de staatshervorming. Ik dacht dat Vlijmscherp hier reeds de mogelijkheden van aan gaf.
BHV moet opgelost worden zonder staatshervorming. Dus geen compensaties binnen het grondwettelijk kader voor de franstaligen. Dit is een betere uitgangspositie om later, na de verkiezingen, een staatshervorming aan te vatten. De gewestgrenzen liggen dan vast en gelijklopend met de taalgrens. De loodgieter kan slechts komen aandraven met bvb Europees minderhedenverdrag, franstalige inspectie in franstalige scholen, en dergelijk. Alles wat 2/3de meerderheid vraagt is staatshervorming. Alles wat met een 2/3de meerderheid vastgelegd wordt kan je niet meer terugdraaien, in tegenstelling alle toegevingen met een gewone meerderheid kan de Vlaamse meerderheid ooit terugnemen. Zo snel de franstaligen dit gevaar onderkennen, en zij zullen het zien, dan weigeren zij de splitsing tout-court. Dan rest nog de eenzijdige stemming of niets. België draait zijn hand niet om voor een onwettige verkiezing in 's lands belang.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 9 januari 2010 om 23:14. |
![]() |
![]() |