Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2010, 20:48   #41
system
Banneling

Standaard

Ik begrijp die commotie toch niet goed over ADHD.

Vroeger noemde men zulke kinderen gewoon 'een hypernerveus kind'. En de kous was af. En dat waren toen ook vele kinderen volgens de oudere generatie. En de tactiek was: men hield wat rekening met de specificiteit van zulk kind, maar het kind moest wel in de pas lopen. En daarom werd het wat meer gestraft dan andere kinderen. En op de duur en op oudere leeftijd paste het kind zich plusminus aan. En dat was het dan.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 20:55   #42
Busse87
Burgemeester

Standaard

Al genoeg meegemaakt dat klasgenoten ADHD hebben omdat ze wat teveel kind willen zijn . Zelf was ik ook nogal actief maar mij hebben ze nooit geen pilletjes gegeven .
Een kind kan geen kind meer zijn .

Enja wordt Waal . Het is nu wel een feit dat Walen/Fransen sociale mensen zijn die erg open zijn en iedereen aanvaarden . Daarbovenop krijg je nog een dikke kus ook bij aankomst/vertrek . Daar mogen de vlamingen wat van leren .
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 20:57   #43
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Al genoeg meegemaakt dat klasgenoten ADHD hebben omdat ze wat teveel kind willen zijn . Zelf was ik ook nogal actief maar mij hebben ze nooit geen pilletjes gegeven .

Enja wordt Waal . Het is nu wel een feit dat Walen/Fransen sociale mensen zijn die erg open zijn en iedereen aanvaarden . Daarbovenop krijg je nog een dikke kus ook bij aankomst/vertrek . Daar mogen de vlamingen wat van leren .
Dat is zeker voor een stuk waar. Maar niet helemaal. Vroeger moesten heel wat kinderen (vooral op het platteland) vrij vroeg gaan werken of meehelpen op het land. Dus uw redenering gaat wel voor een stuk op, maar niet helemaal.

Laatst gewijzigd door system : 10 januari 2010 om 20:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 21:02   #44
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

ADHD bestaat. Maar LANG niet alle kinderen die Rilatine slikken lijden er aan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 21:43   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle kultuur ten zuiden van ons, kent dat: van die venten die mekaar kussen.

Dat doe ik toch liever niet. Zelfs niet als ik, zoals zo vaak, op weekend ben in de Ardennen, of op verlof eender waar tot in Andalucia. En dat geldt ook ten opzichte van een paar goede vrienden en kollega's franstaligen ... (hun dames daarentegen, die mogen mij wel zoenen natuurlijk).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 21:57   #46
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind kan geen kind meer zijn.
Weet u, het vervelende is dat u gelijk heeft. En dat is enkel zo omdat er een partij is die gretig profiteert. (psychiaters + farma)

Psychiatrie is vanuit de kern een valse wetenschap en zal hoe dan ook verworden tot barbaarse fout uit het verleden, dat kan niet anders.

De menselijke geest is meer dan een product van de bouwstenen, want het meetbare kan niet aan de basis staan van zichzelf.

Wat voor de een een probleem lijkt, kan voor een ander een groot voordeel zijn. Je kunt niet alles voor een ander overzien, of als 'psychiatrie' bepalen hoe mensen mogen zijn op geestelijk gebied. Dat is onmogelijk. Je kan als leven zijnde niet boven het leven staan, je kan het leven alleen dienen.

Albert Einstein kon ook niet concentreren op voorgeschotelde taken op school, hij is van de middelbare school afgestuurd en geweigerd aan de Universiteit de Zurich Polytechnic.

Zijn leraren omschreven hem als "niet-sociaal" en altijd afwezig in dromen (moeite met concentreren).

Albert Einstein heeft de kans gekregen om zich op zijn eigen unieke manier te kunnen ontwikkelen.

En verwacht u dat zijn ouders of leraren dat hadden kunnen voorspellen? Daar gaat het dus om: respect voor het onbekende en mensen de kans geven om zich op hun eigen unieke manier te kunnen ontwikkelen.

De ene mens kan goed concentreren op voorgeschotelde taken op school, de ander komt tot prestaties zoals Albert Einstein: met inbeeldingsvermogen en dromen (bijvoorbeeld).

Zie ook: Hoogleraar & politicus: bedwelming van drukke kinderen is misdadig

Citaat:
Later in het leven, door zelf-analyse, besefte ik dat ik als jongeling het gedrag vertoonde dat later bekend zou worden als ADHD. Het gedwee in een klaslokaal zitten waar voorgekauwd materiaal op je wordt ingedreund was niet bepaald mijn kopje thee.

Mijn jonge geest was te actief; wat niet voldeed aan de lockstep strafrechterlijke geest van de professionele onderwijzer. We hadden onze problemen.

In de huidige educatieve omgeving zou ik worden gedrogeerd met een kalmerend verdovingsmiddel tot het punt dat ik gedwee in een geneesmiddelgeïnduceerde bedwelming zou zitten terwijl mijn leraren de lessen van de dag aan mij reciteerde.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 10 januari 2010 om 22:06.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 22:08   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Weet u, het vervelende is dat u gelijk heeft. En dat is enkel zo omdat er een partij is die gretig profiteert. (psychiaters + farma)

Psychiatrie is vanuit de kern een valse wetenschap en zal hoe dan ook verworden tot barbaarse fout uit het verleden, dat kan niet anders.

De menselijke geest is meer dan een product van de bouwstenen, want het meetbare kan niet aan de basis staan van zichzelf.

Wat voor de een een probleem lijkt, kan voor een ander een groot voordeel zijn. Je kunt niet alles voor een ander overzien, of als 'psychiatrie' bepalen hoe mensen mogen zijn op geestelijk gebied. Dat is onmogelijk. Je kan als leven zijnde niet boven het leven staan, je kan het leven alleen dienen.

Albert Einstein kon ook niet concentreren op voorgeschotelde taken op school, hij is van de middelbare school afgestuurd en geweigerd aan de Universiteit de Zurich Polytechnic.

Zijn leraren omschreven hem als "niet-sociaal" en altijd afwezig in dromen (moeite met concentreren).

Albert Einstein heeft de kans gekregen om zich op zijn eigen unieke manier te kunnen ontwikkelen.

En verwacht u dat zijn ouders of leraren dat hadden kunnen voorspellen? Daar gaat het dus om: respect voor het onbekende en mensen de kans geven om zich op hun eigen unieke manier te kunnen ontwikkelen.

De ene mens kan goed concentreren op voorgeschotelde taken op school, de ander komt tot prestaties zoals Albert Einstein: met inbeeldingsvermogen en dromen (bijvoorbeeld).

Zie ook: Hoogleraar & politicus: bedwelming van drukke kinderen is misdadig
Diagnostiek van ADHD vereist nu wel nét het onderscheiden van executieve problemen met andere zaken zoals desinteresse in het schoolgebeuren, hoogbegaafdheid...
Oud 10 januari 2010, 22:19   #48
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, de eeuwig Einstein-mythologie wordt weer eens bovengehaald. Even de feiten op een rijtje zetten: Einstein was een excellente leerling in de lagere school. Ook de eerste jaren in het Luitpold Gymnasium was hij een uitblinker. Later nadat de familie was verhuisd naar Pavia en hij achterbleef in Munchen begon hij problemen te krijgen met autoriteit en de manier van lesgeven. Hij gebruikte een doktersbriefje om weggestuurd te worden (hij werd dus niet buitengesmeten).

Later probeerde hij door een toegangsexamen zonder diploma binnen te raken op de polytechnische van Zurich. Hij slaagde niet, maar haalde uitzonderlijke cijfers voor de wetenschappelijke vakken en wiskunde. Hij heeft dan eerst zijn secundair diploma behaald en studeerde daarna wel degelijk af aan de polytechnische in Zurich en schreef er een doctoraat.

Dat gedoe over dromen en verbeelding is een grove onderschatting van het harde, moeilijke wiskundige werk dat Einstein heeft verzet. Het is een beetje zoals beweren dat Newton zijn we het gevolg is van veel rondhangen in de tuin. 90% van de bevolking kan vandaag nog steeds geen touw vastknopen aan het werk van Einstein (ik hoor daar overigens ook bij).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 22:44   #49
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jullie hebben toch zo'n rare gedachte van een flamingant.

Presies of iemand die de politieke overtuiging heeft dat het best is dat de poltiieke overheid zo dicht als mogelijk bij de bevolking staat, dat die persoon dan vb. niet graag op reis zou gaan naar vreemde landen;
presies of zo iemand absoluut niet zou kunnen overwegen om te emigreren;

ook zo raar: in Spanje kan men niet anders dan geloven dat regionalisten ekstreme kommunisten zijn (baskenlan) terwijl men in onze streken hen onmogelijk anders ziet dan een ekstreem rechtse.

Jongens toch, gooi die paardenbril weg.
2

Zelf ben ik een overtuigd vlaams nationalist en separatist.
Een groot gedeelte van mijn vrije tijd breng ik in Wallonië door, tussen de Walen.
Het is onmogelijk niet te merken dat de Walen evenzeer slachtoffer zijn van het Belgicistische establishment dan de Vlamingen.

De negatieve opmerkingen aan het adres van de peuk omdat hij houdt van wallonië is óf een bewijs van peilloze domheid óf een teken van kwade wil. Waarom zouden Vlaams Nationalisten tegen een ander volk moeten zijn? Waarom mogen wij niet houden van het volk waarmee wij in vriendschap een volwassen nabuurschap willen opbouwen?
Oud 10 januari 2010, 23:00   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2

... Waarom zouden Vlaams Nationalisten tegen een ander volk moeten zijn? Waarom mogen wij niet houden van het volk waarmee wij in vriendschap een volwassen nabuurschap willen opbouwen?
Inderdaad, en in één ruk door:

waarom zouden wij niet eveneens mogen houden van de vele vreemdelingen die zich hier zijn komen vestigen en met vallen en opstaan proberen met ons samen te leven en er het beste van te maken, zelfs als ze een beetje lastiger zijn dan we van elkaar gewoon zijn?

En waarom zouden wij hun kinderen voor de klunzige aanpak van ònze overheid èn henzelf moeten laten opdraaien?

En om in schoonheid te eindigen: waarom zouden wij de saboteurs van die poging een eigen volwassen samenleving op te bouwen niet eens een flinke bolwassing mogen geven? Omwille van hun schoon ogen of wa?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:06   #51
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Een groot gedeelte van mijn vrije tijd breng ik in Wallonië door, tussen de Walen.
Het is onmogelijk niet te merken dat de Walen evenzeer slachtoffer zijn van het Belgicistische establishment dan de Vlamingen.

De negatieve opmerkingen aan het adres van de peuk omdat hij houdt van wallonië is óf een bewijs van peilloze domheid óf een teken van kwade wil. Waarom zouden Vlaams Nationalisten tegen een ander volk moeten zijn? Waarom mogen wij niet houden van het volk waarmee wij in vriendschap een volwassen nabuurschap willen opbouwen?
Inderdaad!

Wat niet wegneemt dat ik zijn ADHD-opmerking ongelukkig vind...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:22   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Inderdaad!

Wat niet wegneemt dat ik zijn ADHD-opmerking ongelukkig vind...
De paar keer dat ik symptomen vertoon van ADHD noemen ze mij een "Irish troublemaker"...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:51   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De paar keer dat ik symptomen vertoon van ADHD noemen ze mij een "Irish troublemaker"...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2010, 23:58   #54
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Peuk gelooft in 't reïnkarneren
gaf men op dit forum ons te kennen,
hoe zou hij dan terug willen keren ?
ach, om de koning niet te ambeteren
liefst, als een echte vent uit de Ardennen.

dikken amateur ben ik.
Vanderkaarten de Jonge, doe dat eens beter aub
Allez, mag ik ook eens meedoen ?

De baas van het Vlaams parlement
Die zorgt graag voor amusement
Doch door te beweren
Als Waal terug te keren
Lokt hij er ook veel uit hun tent

Merci

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 00:23   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2

Omdat het deel van het spel maakt?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 09:32   #56
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Diagnostiek van ADHD vereist nu wel nét het onderscheiden van executieve problemen met andere zaken zoals desinteresse in het schoolgebeuren, hoogbegaafdheid...
Wat een onzin zeg...

De diagnosticering van ADHD is gebaseerd op een kind jonger dan 7 jaar dat tekenen vertoont van onachtzaamheid of hyperactieve en impulsieve gedragingen.

De criteria zijn onder andere tollen in een stoel, antwoord geven voordat de vraag uitgesproken is, moeite hebben met op de beurt wachten, stoeien tijdens gesprekken of spelletjes en veel praten.

Andere symptomen zijn onder meer onzorgvuldig zijn en fouten maken op school, instructies niet opvolgen, taken niet afmaken, spullen verliezen omdat ze te vaak worden afgeleid en vergeetachtig zijn in dagelijkse activiteiten.

De diagnose voor ADHD wordt gebaseerd op criteria die worden voorgeschreven door de American Psychiatric Association (APA), bekend als DSM-IV. Kinderen die aan ten minste aan 6 criteria van onachtzaamheid of 6 criteria van hyperactieve en impulsieve gedragingen voldoen, hebben vermeend ADHD.

De DSM-IV richtlijnen voor het diagnosticeren van ADHD zijn gebaseerd op ‘flexibele criteria’ die in essentie normaal kinderlijk gedrag beschrijven.

In Australië gaat ADHD medicatie er inmiddels uit na de ontmaskering van een grote fraude door farmaceutische bedrijven en hoge psychiaters.

http://www.news.com.au/adelaidenow/s...76-911,00.html

Er was een ware rel ontstaan in de wetenschappelijke gemeenschap van Australië, omdat er geen enkel bewijs is voor enige ziekte die met de medicijnen zou worden behandeld:

http://www.theaustralian.com.au/news...-1111117244523
Oud 11 januari 2010, 09:39   #57
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ah, de eeuwig Einstein-mythologie wordt weer eens bovengehaald. Even de feiten op een rijtje zetten: Einstein was een excellente leerling in de lagere school. Ook de eerste jaren in het Luitpold Gymnasium was hij een uitblinker. Later nadat de familie was verhuisd naar Pavia en hij achterbleef in Munchen begon hij problemen te krijgen met autoriteit en de manier van lesgeven. Hij gebruikte een doktersbriefje om weggestuurd te worden (hij werd dus niet buitengesmeten).
Graag bronnen, ik hoor namelijk geheel andere verhalen. Namelijk dat Albert Einstein nogal een 'lolbroek' was en voornamelijk grappen uithaalde en toen uiteindelijk van school werd gestuurd.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 11 januari 2010 om 09:43.
Oud 11 januari 2010, 09:54   #58
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin zeg...

De diagnosticering van ADHD is gebaseerd op een kind jonger dan 7 jaar dat tekenen vertoont van onachtzaamheid of hyperactieve en impulsieve gedragingen.

De criteria zijn onder andere tollen in een stoel, antwoord geven voordat de vraag uitgesproken is, moeite hebben met op de beurt wachten, stoeien tijdens gesprekken of spelletjes en veel praten.

Andere symptomen zijn onder meer onzorgvuldig zijn en fouten maken op school, instructies niet opvolgen, taken niet afmaken, spullen verliezen omdat ze te vaak worden afgeleid en vergeetachtig zijn in dagelijkse activiteiten.

De diagnose voor ADHD wordt gebaseerd op criteria die worden voorgeschreven door de American Psychiatric Association (APA), bekend als DSM-IV. Kinderen die aan ten minste aan 6 criteria van onachtzaamheid of 6 criteria van hyperactieve en impulsieve gedragingen voldoen, hebben vermeend ADHD.

De DSM-IV richtlijnen voor het diagnosticeren van ADHD zijn gebaseerd op ‘flexibele criteria’ die in essentie normaal kinderlijk gedrag beschrijven.

In Australië gaat ADHD medicatie er inmiddels uit na de ontmaskering van een grote fraude door farmaceutische bedrijven en hoge psychiaters.

http://www.news.com.au/adelaidenow/s...76-911,00.html

Er was een ware rel ontstaan in de wetenschappelijke gemeenschap van Australië, omdat er geen enkel bewijs is voor enige ziekte die met de medicijnen zou worden behandeld:

http://www.theaustralian.com.au/news...-1111117244523
Ik weet hoe je diagnoses ADHD stelt.
Ik doe dit beroepsmatig en heb dus echt wel genoeg kennis over wat er vereist is om die diagnose te stellen.
Het is niet omdat er veel diagnoses gesteld worden op basis van onvoldoende onderzoek dat ADHD daarom onzin is.

Het zal ook wel niet per toeval zijn dat je één van de belangrijkste criteria hier niet vermeld: De symptomen komen niet uitsluitend voor in het beloop van een pervasieve ontwikkelingsstoornis, schizofrenie of een andere psychotische stoornis en zijn niet eerder toe te schrijven aan een andere psychische stoornis (bijvoorbeeld stemmingsstoornis, angststoornis, dissociatieve stoornis of een persoonlijkheidsstoornis).
In de praktijk wordt psychische stoornis natuurlijk ruim geïnterpreteerd. Hoogbegaafdheid bijv. is geen stoornis, maar kan er wel toe leiden dat iemand zich ADHDerig gedraagt in de klas.

En dan zijn er nog die �*ndere criteria die je gewoon vergeet:
B. Enkele symptomen van hyperactiviteit-impulsiviteit of onoplettendheid die beperkingen veroorzaken waren voor het zevende jaar aanwezig.
C. Enkele beperkingen uit de groep symptomen zijn aanwezig op twee of meer terreinen (bijvoorbeeld op school [of werk] en thuis).
D. Er moeten duidelijke aanwijzingen van significante beperkingen zijn in het sociale, school- of beroepsmatig functioneren.

Het volstaat echt niet om een beetje overactief of wild te zijn om een diagnose ADHD te krijgen. Dergelijke diagnosestellingen zijn gewoon slecht. Dat betekent niet dat ADHD niet bestaat.

Ik ben er wel van overtuigd dat naarmate onze kennis groeit er �*ndere diagnostische clusters gaan ontstaan, op basis van neuropsychologische criteria. ADHD is maar een naam, en ik ben ervan overtuigd dat we later andere, betere namen gaan hebben. Dat wil echter niét zeggen dat de mensen die nu "ADHD" hebben geen probleem hebben.
Oud 11 januari 2010, 10:01   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Omdat het deel van het spel maakt?
Wat voor hautaine Bruxellois een spel is, is voor ons bittere ernst.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2010, 10:04   #60
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat voor hautaine Bruxellois een spel is, is voor ons bittere ernst.
Maar mochten er geen meningsverschillen zijn tussen VL-BE en FR-BE waarover zouden de Belgen dan leuteren; zeker degenen die op dit forum zitten?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be