Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2010, 21:26   #41
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Volgens het oude gebruik.
En het nieuwe gebruik is dat twee volwassenen, die elkaar graag zien hun relatie in de wettig erkende vorm kunnen laten vastleggen.

Maar goed. Ik zie geen rationeel argument in jouw antwoord. Enkel een reactie dat zoals het vroeger was, het nu ook moet blijven. Met die mentaliteit was er nooit algemeen stemrecht gekomen, was de slavernij nooit afgeschaft en was de Berlijnse Muur nooit gevallen.
Laat homo's 'civic union' aangaan en de anderen 'een huwelijk.' Want huwelijk is een term die hoort bij man en vrouw. Meer hoeft niet voor mij hoor. Louter een andere naam.

Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 21:28.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:28   #42
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
17.4 % van de wereldbevolking, 40,5% van de Europeanen, volgens henzelf:

According to the most recent figures from the Vatican yearbook of statistics, the number of the world's population that are Muslims is 19.2%, with the number of Catholics trailing behind at 17.4 %.

http://www.catholicnewsagency.com/ne...ber_catholics/

Gedetailleerder:
With respect to the population, the percentage of Catholics is: 62.4% in America, 40.5% in Europe, 26.8% in Oceania, 16.5% in Africa and 3% in Asia.
http://www.catholicnewsagency.com/ne...can_continent/
En die luisteren allemaal naar alles wat de paus zegt in elke toespraak?
Oud 12 januari 2010, 21:33   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
En die luisteren allemaal naar alles wat de paus zegt in elke toespraak?
Néé, die horen 't wel van hun pastoor, hun kinderen horen 't op school.(het fameuze 'project' vh V.O.), de Chiro, de KAJ, Wereldjongerendagen etc.

In tegenstelling tot de islam is de RKK goed georganizeerd, met een hiërarchie en middelen en zijn katholieken relatief eensgezind.
Véél invloedrijker dus.

BV de 80.000 leden van Opus Dei niet vergeten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2010 om 21:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:37   #44
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Néé, die horen 't wel van hun pastoor, hun kinderen horen 't op school.(het fameuze 'project' vh V.O.), de Chiro, de KAJ, Wereldjongerendagen etc.

In tegenstelling tot de islam is de RKK goed georganizeerd, met een hiërarchie en middelen en zijn katholieken relatief eensgezind.
Véél invloedrijker dus.
Maar véél gematigder dan de islam. De hiërarchische structuur is bijvoorbeeld één van de redenen waarom de 'intelligent design'-theorie nooit is doorgebroken in katholieke middens.

Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 21:38.
Oud 12 januari 2010, 21:43   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar véél gematigder dan de islam. De hiërarchische structuur is bijvoorbeeld één van de redenen waarom de 'intelligent design'-theorie nooit is doorgebroken in katholieke middens.
Dat gebeurde dan weer bij de protestanten, die een groot deel vh christendom uitmaken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:53   #46
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

gelijk heeft hij... Er zijn religies die nog verder gaan dan gewoon claimen dat het niet mag...

"I shall strike fear in the hearts of ... " Ring a bell ?

Laatst gewijzigd door Raven : 12 januari 2010 om 21:53.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:59   #47
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Oud 12 januari 2010, 22:18   #48
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wie gebruikte slippery slope arguments?
Oud 12 januari 2010, 22:40   #49
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat homo's 'civic union' aangaan en de anderen 'een huwelijk.' Want huwelijk is een term die hoort bij man en vrouw. Meer hoeft niet voor mij hoor. Louter een andere naam.
Ik sluit mij aan bij driewerfs reactie, sorry dat ik wat laat ben.

Maar wat je hier dus beweert is dat je dezelfde rechten toekent aan homo's als aan hetero's, alleen mogen ze niet dezelfde naam gebruiken.

Heb je daar ook een goede reden voor? Of wil je homo's gewoon stigmatiseren als minderwaardig?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 22:49   #50
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik sluit mij aan bij driewerfs reactie, sorry dat ik wat laat ben.

Maar wat je hier dus beweert is dat je dezelfde rechten toekent aan homo's als aan hetero's, alleen mogen ze niet dezelfde naam gebruiken.

Heb je daar ook een goede reden voor? Of wil je homo's gewoon stigmatiseren als minderwaardig?
Als je het zo wil omschrijven, ja. Maar zo zie ik het niet. Noem mij archaïsch, maar ik vind niet dat homo's een 'huwelijk' mogen aangaan. Hooguit een samenlevingscontract (dat praktische voordelen biedt maar nog niet helemaal hetzelfde is als een huwelijk). Mag ik niet vragen dat er toch nog enig onderscheid gemaakt wordt tussen de meer normale vorm van trouwen en de minder gebruikelijke vorm? Je mag dat onverdraagzaam vinden, maar dan is dat maar zo.

Laat ik het wat verder uitleggen: het huwelijk heeft de functie dat het een stabiel gezin creërt. Het is beter voor een kind dat het bij zijn biologische ouders blijft. De staat moet deze gezonde basis van de samenleving, het gezin, stimuleren. Een homokoppel zal zulke verhoudingen echter nooit kunnen hebben. Een trouw die het gezin, fundament van een gemeenschap, als doel heeft, beschouw ik dus als hoger.

Mijn standpunt is dus niet door 'homofobie' (wat een belachelijke term ook: letterlijk 'angst voor hetzelfde') ingegeven, maar door mijn visie op de samenleving.

Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 23:06.
Oud 12 januari 2010, 23:17   #51
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

De visie van Bart Dewever verwoord exact wat ik denk. Nu homoseksuelen mogen van mij trouwen. Adoptie gaat wel een stap te ver.

De paus is niet tegen de homoseksuele persoon, maar tegen de daad, die niet scheppend is.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:20   #52
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De visie van Bart Dewever verwoord exact wat ik denk. Nu homoseksuelen mogen van mij trouwen. Adoptie gaat wel een stap te ver.

De paus is niet tegen de homoseksuele persoon, maar tegen de daad, die niet scheppend is.
Hier kan ik mij grotendeels in vinden. Ik vind alleen dat het voor homo's beter bij een verbintenis blijft dan bij een 'huwelijk.'
Oud 12 januari 2010, 23:22   #53
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

ja dat kan ik ook begrijpen. Traditie is belangrijk. Homoseksuelen hebben het recht samen te zijn, maar bij iedere handeling of principe hangen er verantwoordelijkheden.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 00:58   #54
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep het homohuwelijk is een mensenrecht.
De mensenrechten worden dus o.a. geschonden in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Italië, Tsjechië, Finland, de Baltische Staten, Japan, Ijsland, Zwitserland, de Verenigde Staten, Oostenrijk, Australië, Korea, Argentinië enzovoorts. Welke maatregelen heeft de VN terzake al getroffen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 01:07   #55
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Maythe pope k... .... ....

Pedofelie laat wel oogluikend toe

Als homo's willentrouwen , stoort meniet ,
interesseert me genemoer , hun probleem !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 07:13   #56
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je het zo wil omschrijven, ja. Maar zo zie ik het niet. Noem mij archaïsch, maar ik vind niet dat homo's een 'huwelijk' mogen aangaan. Hooguit een samenlevingscontract (dat praktische voordelen biedt maar nog niet helemaal hetzelfde is als een huwelijk). Mag ik niet vragen dat er toch nog enig onderscheid gemaakt wordt tussen de meer normale vorm van trouwen en de minder gebruikelijke vorm? Je mag dat onverdraagzaam vinden, maar dan is dat maar zo.

Laat ik het wat verder uitleggen: het huwelijk heeft de functie dat het een stabiel gezin creërt. Het is beter voor een kind dat het bij zijn biologische ouders blijft. De staat moet deze gezonde basis van de samenleving, het gezin, stimuleren. Een homokoppel zal zulke verhoudingen echter nooit kunnen hebben. Een trouw die het gezin, fundament van een gemeenschap, als doel heeft, beschouw ik dus als hoger.Mijn standpunt is dus niet door 'homofobie' (wat een belachelijke term ook: letterlijk 'angst voor hetzelfde') ingegeven, maar door mijn visie op de samenleving.
Ik snap niet dat je niet inziet dat je gewoon discrimineert. Eigelijk heeft het huwelijk twee functies: Een wettelijke regeling geven aan twee mensen die hun bezittingen delen, en een ceremoniele functie die hen een dag geluk schenkt.
Waarom je een groep mensen dat geluk ontzegt begrijp ik niet. En die vette zin is gewoon een ongefundeerde belediging. De groote meerderheid zal u daarin volgen, maar ik denk niet dat er iemand weet waarom als je het vraagt.
Oud 13 januari 2010, 07:42   #57
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Ik snap niet dat je niet inziet dat je gewoon discrimineert. Eigelijk heeft het huwelijk twee functies: Een wettelijke regeling geven aan twee mensen die hun bezittingen delen, en een ceremoniele functie die hen een dag geluk schenkt.
Waarom je een groep mensen dat geluk ontzegt begrijp ik niet. En die vette zin is gewoon een ongefundeerde belediging. De groote meerderheid zal u daarin volgen, maar ik denk niet dat er iemand weet waarom als je het vraagt.
In dat geval beschouwt u zéér veel landen als discriminatoir...
Oud 13 januari 2010, 07:49   #58
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem mij archaïsch, maar ik vind niet dat homo's een 'huwelijk' mogen aangaan. Hooguit een samenlevingscontract
Citaat:
Citaat:
Ik vind alleen dat het voor homo's beter bij een verbintenis blijft dan bij een 'huwelijk.'
Semantische woordspielerei.

Wat is het huwelijk anders dan évenzeer een verbintenis of een samenlevingscontract?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 januari 2010 om 07:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 08:04   #59
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In dat geval beschouwt u zéér veel landen als discriminatoir...
Inderdaad, er is nog een lange weg te gaan, maar er is een evolutie in de goede richting bezig.
Maar zoals ik aan jou merk, niet alleen wettelijk, ook qua sensibilisering. Uw mening is erg conservatief, zeker niet extreem of ongewoon. Ik merk aan alles wat u zegt dat u homo's niet wil discrimineren. Maar u doet het wel.
Oud 13 januari 2010, 08:08   #60
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk aan alles wat u zegt dat u homo's niet wil discrimineren. Maar u doet het wel.
Tja, redeneren vanuit het onderbuikgevoel brengt dergelijke spagaten met zich mee.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be