Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2010, 08:43   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jacoba Bekijk bericht
hey!

voor mijn tweede debat heb ik de stelling :
de fietshelm moet verplicht worden

ik zou het fijn vinden als jullie ook hierop jullie mening geven
in de klas ben ik contra maar pro argumenten zijn ook altijd welkom !

alvast bedankt!
jacoba
Ik vind ook dat ze een schietstoel in nen auto moeten verplichten, ...

al dat betutel gvd,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 08:45   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
U dient de fietshelm op uw hoofd te plaatsen.
tsien ik dacht dat hij voor op de fiets te zetten was...
Oud 19 januari 2010, 09:00   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
rallyrijders geven het goede voorbeeld, en dat zijn betere bestuurderes dan de rest van ons. Als het om de veiligheid gaat waarom dan geen autohelm verplicht maken?
ik zou ook rollbaren in mijn auto laten lassen als ik van u was, en de vensters eruit en zo van die netjes, ... dat is ook veiliger.

komaan he, ga jij met 120 km per uur over een zandweg scheuren vol met putten met uw productievoituur...

ik dacht het niet he...

Als gij met uw autoke over kop gaat in die zandwegel tegen 120, dan maakt het geen fuck uit of ge een helm op hebt of niet, want uw dak wordt gewoon ingedrukt en ge wordt verpleterd, de tank scheurt , boel vliegt in brand en ge wordt levend geroosterd...

bij een ralleywagen dient die helm alleen maar om je hoofd te beschermen tegen rondvliegende afgebrokek spullen, ... want de rolkooi beschermt je tegen het inklappende dak , en je hebt een aangepaste tank, die een serieuse klap aankan, en dan gaat het soms nog mis.

Ge moet met uw PBM `s niet overdrijven he, ... als je met een mountainbike door de bergen gaat scheuren of downhillekes gaat doen, ja dat je dan een deftige helm op hebt, (en eigenlijk moet je dan al bijna een integraal helm dragen. ) dat is normaal. Maar iemand die gewoon op zijn gemakske fietst, ja die kan ook overeden worden of op zijn bakkes smakken... maar die fietshelm beschermt eigenlijk enkel je schedeldak, en dan nog enkel in bepaalde situaties, hij gaat je leven niet redden als je met je hoofd zijdelings of achterwaarts op nen borduur, bank, of ander opstakel donderd. want dan breek je je nek. de enige bescherming die hij bied is, als je plak op je hoofd valt, of opgeschept wordt door een auto en door de ruit geflikerd wordt.
Oud 19 januari 2010, 10:26   #44
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ze moesten alle vormen van transport verbieden behalve onderstaande, wat ze overal zouden moeten installeren ipv de wegen die we nu hebben.

Geen helmen meer nodig en geen accidenten meer.

Case solved.
Nog iets?

Laatst gewijzigd door parcifal : 19 januari 2010 om 10:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 10:55   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze moesten alle vormen van transport verbieden behalve onderstaande, wat ze overal zouden moeten installeren ipv de wegen die we nu hebben.

Geen helmen meer nodig en geen accidenten meer.

Case solved.
Nog iets?
en gij denkt dat, ge weet zeker niet hoe gevaarlijk zo ne conveyor belt is zeker... uw haar , kleren, sjaal kunnen door het handvat mee in de motor getrokken worden, het zal den eersten nie zijn die zwaar gewond raakt door dergelijke moordmachines.

nee u zelf inkapselen in nen bunker 60 meter onder de grond kan levensbedreigend zijn, ... (luchtverversing kan falen, ... de lift kan naar beneden donderen, hij kan vol water lopen ...

kortom uw dood ontloopt ge niet, als uw tijd gekomen is, staat de man met de zeis daar of ge nu ne fietshelm op hebt of niet.
Oud 19 januari 2010, 11:51   #46
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ben absoluut contra! Waarom:
1. Ik vind niet dat ik aan comfort moet inboeten, omdat er enkele onnozele chauffeurs op de baan rijden. Het zijn deze chauffeurs die ze moeten straffen, niet de fietsers door hun een zwetende, zware helm te verplichten. Ik heb al met een fietshelm proberen te rijden en ik vind het geen lachertje. Voor mij dus nooit meer een helm.
2. Een helm is nu niet bepaald een esthetische meerwaarde.
3. Waar ga je die fietshelm bewaren als je even een boodschap gaat doen? Ik weet uit ervaring dat alles wat los zit aan een fiets, ook gestolen wordt. Zelfs in vredige dorpjes tegenwoordig. Je moet die dus altijd meesleuren en/of een grote rugzak aandoen.
4. Ik ben nooit gewoon geweest van met een fietshelm te rijden. Ik ga me dat zelf niet meer aanleren, ik ben het nu al zoveel jaren anders gewoon.
5. Als je overreden wordt door een vrachtwagen, zal een fietshelm weinig effect ressorteren.
6. Ik ben er nogal allergisch voor als de overheid mij teveel regeltjes tracht op te leggen en mijn vrijheid probeert in te perken. Dit is een kwalijke tendens. Ze behandelen ons steeds meer als kleuters. Als ik geen hoofdbescherming wens te dragen is dat mijn zaak, daar heeft de rest zich niet mee te moeien.
7. Als ik aangereden wordt, op mijn hoofd val en mijn hersens spatten eruit op de rijbaan, dan beschouw ik dit als het noodlot.

Zo, dat was bondig mijn contra-argumentatie
Je gaat er - verkeerdelijk - van uit dat je met de fiets alleen maar kan vallen als je aangereden wordt door een auto.
Je kan ook door je eigen lompheid vallen, hoor. Maar dat zal dan wel weer iemand anders' fout zijn...

Afin, ik ben een 'wielertoerist' en MTB'er. Ik zou een idioot moeten zijn om geen helm te dragen. Die heeft mij waarschijnlijk al meermaals gered van een schedelbreuk.
Oud 19 januari 2010, 12:40   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als je op een bromfiets een helm moet dragen, dan op een fiets ook.
In de auto dan ook.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:07   #48
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In de auto dan ook.
En achter je pc ook, ik val hier dikwijls eens van mijn stoel met wat ik hier allemaal lees...

Levensgevaarlijk!
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:12   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht
En achter je pc ook, ik val hier dikwijls eens van mijn stoel met wat ik hier allemaal lees...

Levensgevaarlijk!
Dat is omdat je je fluohesje niet aan hebt.
Gevaarlijke malloot!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:27   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Levensgevaarlijk!

ge hebt toch een aarding aan uwe pols hangen, !

door al die statische electriciteit, die je kan genereren zou je als ontstekingsbron kunnen dienen voor vluchtige gassen, ... de bus haarlak van uw collega zou spontaan kunnen ontploffen, anders.
Oud 19 januari 2010, 14:51   #51
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Bij sneew of ijzel de valhelm voor voetgangers ook verplichten!
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Maldegem.dhtml
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 19 januari 2010 om 14:55.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 15:28   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik zou ook rollbaren in mijn auto laten lassen als ik van u was, en de vensters eruit en zo van die netjes, ... dat is ook veiliger.

komaan he, ga jij met 120 km per uur over een zandweg scheuren vol met putten met uw productievoituur...

ik dacht het niet he...

Als gij met uw autoke over kop gaat in die zandwegel tegen 120, dan maakt het geen fuck uit of ge een helm op hebt of niet, want uw dak wordt gewoon ingedrukt en ge wordt verpleterd, de tank scheurt , boel vliegt in brand en ge wordt levend geroosterd...

bij een ralleywagen dient die helm alleen maar om je hoofd te beschermen tegen rondvliegende afgebrokek spullen, ... want de rolkooi beschermt je tegen het inklappende dak , en je hebt een aangepaste tank, die een serieuse klap aankan, en dan gaat het soms nog mis.

Ge moet met uw PBM `s niet overdrijven he, ... als je met een mountainbike door de bergen gaat scheuren of downhillekes gaat doen, ja dat je dan een deftige helm op hebt, (en eigenlijk moet je dan al bijna een integraal helm dragen. ) dat is normaal. Maar iemand die gewoon op zijn gemakske fietst, ja die kan ook overeden worden of op zijn bakkes smakken... maar die fietshelm beschermt eigenlijk enkel je schedeldak, en dan nog enkel in bepaalde situaties, hij gaat je leven niet redden als je met je hoofd zijdelings of achterwaarts op nen borduur, bank, of ander opstakel donderd. want dan breek je je nek. de enige bescherming die hij bied is, als je plak op je hoofd valt, of opgeschept wordt door een auto en door de ruit geflikerd wordt.
Moest je mijn eerdere berichten in deze draad ook gelezen hebben dat zou je niet zo gereageerd hebben denk ik.

Wat is PBM ?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 januari 2010 om 15:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 15:31   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik zou een idioot moeten zijn om geen helm te dragen. Die heeft mij waarschijnlijk al meermaals gered van een schedelbreuk.
Prima, maar dat is niet het punt van de discussie.
Oud 19 januari 2010, 15:34   #54
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
kortom uw dood ontloopt ge niet, als uw tijd gekomen is, staat de man met de zeis daar of ge nu ne fietshelm op hebt of niet.
We hebben gewoon nood aan een nieuw symbool voor de dood. Die man met de zeis boezemt angst in en dan worden mensen veiligheidsfreaks. We hebben iets positiefs nodig...iets sexy of iets lekkers of zo.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 januari 2010 om 15:35.
Oud 19 januari 2010, 15:39   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Afin, ik ben een 'wielertoerist' en MTB'er. Ik zou een idioot moeten zijn om geen helm te dragen. Die heeft mij waarschijnlijk al meermaals gered van een schedelbreuk.
Daar gaat het niet om. Je moet inderdaad een idioot zijn om geen valhelm aan te doen als je toeren gaat uithalen met een mountainbike. Net hetzelfde geldt voor mensen die aan alpijns skieen doen of aan autoracen.

MAAR, dat wil nog niet zeggen dat je op een zondags fietstochtje langs de leie, of als je aan het langlaufen bent, of als je naar de bakker gaat met de wagen een helm moet opzetten.

Een algemene verplichting van de fietshelm is totaal niet nuttig. Dat hij verplicht is in bepaalde situaties kan ik goed begrijpen, zoals tijdens het mountainbiken, wielerwedstrijden en eventueel voor kinderen onder de 12 jaar omdat die meestal nog wat minder behendig zijn met de fiets. Maar een algemene helmplicht op de fiets is al even ridicuul als een helmplicht voor de auto.

Laatst gewijzigd door fox : 19 januari 2010 om 15:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 17:38   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest je mijn eerdere berichten in deze draad ook gelezen hebben dat zou je niet zo gereageerd hebben denk ik.

Wat is PBM ?
persoonlijke beschermings middelen.
Oud 19 januari 2010, 17:40   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben gewoon nood aan een nieuw symbool voor de dood. Die man met de zeis boezemt angst in en dan worden mensen veiligheidsfreaks. We hebben iets positiefs nodig...iets sexy of iets lekkers of zo.
voor mij mag dat best een heet wijf met een zijs zijn hoor, ...

maar die zijs is wel essentieel vind, ik ... dat heeft iets, sinister, ...

we kunnen haar misschien ook nen fietshelm opzetten...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 januari 2010 om 17:40.
Oud 19 januari 2010, 18:25   #58
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Bij sneew of ijzel de valhelm voor voetgangers ook verplichten!
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...Maldegem.dhtml
Zeg, ge peist toch nie dat ik er als "Willempie" ga bijlopen??
Oud 19 januari 2010, 18:57   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Levensgevaarlijk!
Dan is een autogordel beter geschikt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 20:07   #60
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel keer stoten we ons hoofd niet ergens tegen aan, soms zelfs met gaap-wonden als gevolg, dan moet de ziekenkas steeds tussen komen terwijl dit gemakkelijk zou kunnen vermeden worden met een helm... duidelijk een nodeloze geldverkwisting...

Helm verplicht, altijd, overal en voor iedereen!
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be