![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Negeer het voorgaande (te laat om te veranderen)
Ik denk dat je vergeet dat niet ieder gevoel,iedere waarde en idee kan omgezet worden in geld. Ik kan zoals jij hier zeggen dat ik geen interesse heb in je opinie. Stel, hypothetisch heeft jouw mening in vergelijking met andere kandidaat-meningen een pak meer geld ter beschikking dan om het even welke andere mening. Je rijkelijk gevulde beurs verzekert een grotere verspreiding van jouw 'propaganda'. Wie over het grootste budget beschikt kan meer en betere mensen inhuren om 'de mening' helpen te verkopen en mensen te beïnvloeden. Gegeven het aanzienlijk succes van deze technieken die dagelijks worden toegepast, kan er maar één winnaar uit de bus komen, en die winnaar is steeds op voorhand gekend. Hoe graag je ook vakbonden zou willen associëren met de (misschien niet altijd onterechte) hebzucht die een deugd lijkt te zijn geworden, en die sterk aanwezig is in de bedrijfscultuur, is er volgens mij nog steeds een groot verschil. David en Goliath, of perspectief.
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Vakbonden en gazetten mogen hun gedacht zeggen over politieke issues, het hooggerechtshof heeft dat gewoon doorgetrokken naar ALLE verenigingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat links stemmen blijft verliezen als ze hun kiesvee bestempelen als idioten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrij betekent hier: ongehinderd door de overheid. Het betekent niet dat de overheid voor iedereen zeepkisten moet voorzien. Wie een advertentie wil plaatsen, moet die zelf betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom zou u dan wel een probleem hebben met de eerder aangehaalde voorbeelden? Een priester zou in een consequente liberale houding toch ook slechts gezien moeten worden als een lid van een private groep die 'zijn mening' uit tegenover mensen die zich vrijwillig verzamelt hebben. De werkgever-werknemer relatie is in een liberale optiek toch ook slechts een vrijwillige relatie waar als een van de twee niet meer wil de relatie kan worden opgeheven. Waarom zou die de werkgever dan niet kunnen wensen dat de werkgever gaar stemmen als voorwaarde voor het verder zetten van die relatie. Maar toch heeft u hier ook een probleem mee zei u...vandaar dat ik concludeer dat u het concept vrijheid arbitrair gebruikt. U reageert daarop met de stelling dat ik 'lieg', waarmee u mij beledigt en tegelijkertijd aantoont niet in staat te zijn meerdere mogelijke verklaringen in overweging te nemen voor mijn stelling. Mijns inziens is u jong, egocentrisch en arrogant...en daardoor zal het u kosten om te leren. ![]() Ik heb ook gemerkt dat de twee keer dat ik u een uitgebreide argumentatie gaf waar u niet mee overweg kon blijkbaar u gewoon de discussie verlaat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 januari 2010 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is dan toch het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg dan tegen uw leden dat ze dan gaan werken en afdragen, dan kunt ge ook een advertentie plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Als geld geven een vorm van vrije meningsuiting is is geweld ook een vorm van vrije meningsuiting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() A Century-Old Principle: Keep Corporate Money Out of Elections
Artikel met interessante citaten Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet zo mooi.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gelieve in uw antwoord niet voor de derde keer op rij te liegen. Het is irritant.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 23 januari 2010 om 20:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel degelijk een probleem met de 'corporate veil' waardoor bepaalde tortlaw niet zou gelden als het gaat over een bedrijf. Dat is inderdaad onterecht en daar ga ik met je akkoord. Het verwijt dat je dus maakt van inconsistentie is niet op mij van toepassing - maar toch goed geprobeerd, hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt. Maar daaruit volgt niet dat mensen mijn mening zomaar zullen volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie meer geld heeft, kan niet alleen meer geld in de partij en de campagne steken, maar ook externe bedrijven vragen reclame te maken. Dat kan gaan van borden naast de weg tot reclame op websites, en dat gaat behoorlijk ver. De mens is makkelijk te beïnvloeden, maar je hebt een punt als je zegt dat de keuze aan hen zelf is.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Tjen, die afbeelding komt niet tevoorschijn op het forum, wel als ik de bron ga bekijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dinero y campañas en los EEUU: la Corte Suprema asesta un duro golpe al corazón de la democracia republicana
Juan González Bertomeu Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|