![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de onvoorwaardelijke anti's die meteen gaan springen om V.S.-bash te kotsen: ik was ook niet tevreden met de steun die Pinochet kreeg van de Amerikanen. Citaat:
Wat niet wegneemt dat het beter leven is in een Westerse democratie dan in enig kommunistische hellhole. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hereniging van de beide Korea's lijkt uitgesloten.
Dat gaat Zuid-Korea 1800 miljard dollar kosten. Dat wordt een nog groter drama van hereniging van beide Duitslanden. De infrastructuur, industrie en het sociale leven van de Democratische Republiek van Korea loopt jaren en jaren achter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Waarom zou er een plan moeten zijn. Mag er geen aandacht voor gevraagd worden, zonder dat er een plan is? Plannen worden pas gemaakt nadat er aandacht op iets gekomen is.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er bestaat een DVD van een Nederlandse documentairemaker die gefilmd heeft in Noord-Korea. Met toestemming van de Noordkoreaanse autoriteiten, dus onder streng toezicht. Daarin zijn duidelijk DDR-toestanden te zien. Voor mij is Noord-Korea overigens de Aziatische DDR. Er is ook de graphic novel van Guy Delisle (Pyongyang); die er gewerkt heeft. Het probleem is dat Noord Korea zwaar gesteund wordt door China, en er is niemand die China tegen zich in het harnas durft te jagen; ook de Amerikanen niet. Bovendien is Zuid-Korea (waarschijnlijk terecht) bang dat als er een wedervereniging komt, dat de arme Noord-Koreanen het rijke Zuiden zullen overspoelen. Volgens mij is de beste oplossing (in eerste instantie) voor Noord-Korea een omvorming van hun systeem naar Chinees model (leninistisch kapitalisme).
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Dat mag zeker, maar dit is geen nieuws van gisteren. Dus dacht ik dat er even over nagedacht was
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je van veel van geld houd zou je Cuba inderdaad een hellhole kunnen vinden. Niet iedereen heeft echter dezelfde prioriteiten. Ik heb een hele tijd in centraal amerika gewoond. Daarmee vergeleken is Cuba 'ontwikkeld' in heel wat opzichten. Als je met Cubanen spreekt in Latijns Amerika merk ik veel kritiek op hun eigen land maar tevens een trots op hun onafhankelijkheid. Het is allemaal zo zwart wit niet. Haïtie was ook voor de aardbeving een veel grotere hellhole dan Cuba bijvoorbeeld. Er er zijn er nog meer in Latijns Amerika. Het hangt ervan af wat je wil en met wie je vergelijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel mensen er vluchten naar andere landen in Latijns amerika? Er vluchten massaal mensen uit Centraal Amerika en verschillende andere landen naar de VS, en dat ondanks een terugstuurpolitiek (voor cubanen bestaat er daarentegen een verwelkomingspolitiek). Soms is armoede en geweld veel ondraaglijker dan een gebrek aan al dan niet vermeende 'vrijheid'. De werkelijkheid is complexer dan het zwart wit universum van de koude oorlog adepten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Pijnlijk. Sindsdien heb ik mij voorgehouden geen grote uitspraken te doen over het land, vermits er eigenlijk geen relevante informatie voorhanden is. Laatst gewijzigd door Praetorian : 26 januari 2010 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Vice Guide to North Korea
Goeie docu. Nuja, hij mocht er niet vrij rondlopen of filmen waar die wou. Die mensen worden gek denk ik als die ooit "bevrijd" zouden worden. Get back to the year 1920.. http://www.vbs.tv/nl/search?key=north+korea&commit=Zoek |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klein detailtje misschein...
In Noord-Korea,net als in China,is het communisme steendood.Onder de Rode vlag gaan daar al lang twee geheel verschillende systemen schuil.In China zou ik het "verlicht despotisme" noemen,in Noord-Korea "diktatuur" in een erg pure vorm... Enkel Cuba kan zich nog "communistisch" noemen....(en ja,het kalft beetje bij beetje af want de wereld gaat verder..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 januari 2010 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een maandje en ik zit op het vliegtuig naar Pyongyang...
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom verhuizen de extreem-linksen hier in België eigenlijk niet naar daar? Dan kunnen ze volop genieten van het leven in een communistisch model.
|
![]() |
![]() |