![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik Bin-Laden tegenkom in Pakistan zal ik het u weten te zeggen. Het is voor mij ook allemaal wat nieuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook die scene bij de ouders van Lesley was veelzeggend: de typische verwaandheid van de gelovige. "Ja, ik vind dat wel spijtig dat mijn ouders niet geloven". Annemie: "Waarom". Lesley: "Wij geloven, allez weten dingen, euh, euh, euh ...". Annemie: "Je bedoelt dat je je ouders niet gaat tegenkomen in het paradijs". Lesley glundert, moeder zit te grienen, vader lacht Lesley uit (die vader was overigens een toonbeeld van rustige stabiliteit in deze docu). In ieder geval, ik vond dit een sterk gemaakte reportage. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Het was een goede uitzending vond ik, het leek eerst braafjes te zijn waarbij annemie eigenlijk een positief verhaal liet zien. Maar het venijn zat'em in het staartje, waarbij toch een belangrijke les. Liegen mag wel van Allah zeker als het voor uw eigen goed is.
En tja dat er geld kwam uit het midden-oosten is niet nieuw, maar het kan nooit kwaad dit te herhalen want sommige vergeten dat nu en dan eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In Houthalen is zopas een minaret op de moskee geplaatst. De onderdelen komen uit Turkije. 90% van alle moskeeën die in Duitsland worden gebouwd worden gefinancierd door Turkije. Dat is geen gewone islamisering, dat is zelfs geforceerde islamisering.
![]() |
#48 |
|
![]() Toen Marc Reynebeau zijne linkse zever over de bisschop en homo's begon te verkondigen gaf ze hem gauw een vol mondje, hup ander onderwerp zei Phara.
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond die moslima's wel grappig om te zien. Ze debatteerden over evolutietheorie, waar ze overduidelijk niets van wisten, om tot de conclusie te komen dat de Islam het allemaal wel zo goed weet. Ook vroeg mevrouwtje nog ''mag ik meebidden''? Antwoord van de moslima's: ''Nee, want je bent niet bedekt. Nee, want je draagt nagellak. Nee, want je moet eerst je handen tijdenlang wassen''. En meer van die traditionele pocus-cocus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Die moslima's zeiden dat niet, alleen de nieuwe bekeerlinge zei dat. Een mooi staaltje in-groupgedrag vanwege een nieuw groepslid. Weinig hocus-pocus aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Vond het interessant om zien maar had heel wat anders verwacht, Annemie ging toch de sfeer opsnuiven bij de 5 grootste wereldgodsdiensten? Veel heb ik er niet kunnen van opsteken want diegene die het meest in beeld was wist er blijkbaar zelf (nog) niet veel van. Was ze niet beter bij allochtone gezinnen geweest die opgegroeid zijn met de islam?
Jammer dat ze hier zo'n eenzijdig beeld opgehangen hebben van gemengde koppels, nee, niet alle moslimmannen willen persé een moslim-vrouw en zeker niet eentje met een doek op haar hoofd. Maar wat we gezien hebben is uiteraard realiteit en toch een beetje verontrustend, zo'n 1000 Vlaamse meisjes bekeren zich dus/jaar. Dan moet er toch iets schorten aan onze opvoeding, maatschappij,... Vind het dan wel raar dat ze 'nog maar' 700 leden hebben, blijkbaar krijgen velen dan toch hun verstand met de jaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ²
![]() |
#57 |
|
![]() ³
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() En wat heeft dit met het onderwerp te maken?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Reynebeau probeerde keer op keer het debat van zijn essentie weg te trekken door eigenlijk een beetje de spot te drijven met ons. 'Zijn wij zo ook niet'? Neen Marc, zo, zo zijn wij nog niet.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaams belastingsgeld voor snelbouwminaret op Yesil Camii-moskee Houthalen-Helchteren Deze week werd op de Yesil Camii-moskee in Houthalen-Helchteren op nauwelijks één dag tijd een uit Turkije geïmporteerde minaret gebouwd van 20 meter hoog. De Yesil Camii – ook wel ‘groene moskee’ genoemd – werd in mei 2009 door toenmalig Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Marino Keulen erkend, wat voor de moskee de weg opende naar subsidiëring met Vlaamse en provinciale belastingsgelden. Uit het erkenningsdossier waarover het Vlaams Belang beschikt blijkt dat de Yesil Camii-moskee in haar financiële planning een buitengewone provinciale toelage heeft opgenomen van 10.000 euro die de tekorten in de werking van de moskee moet dekken, ondermeer veroorzaakt door de bouw van de minaret. In het dossier wordt vermeld dat de vermoedelijke kostprijs van de minaret 75.000 euro zou bedragen. De Limburgse belastingbetaler zal dus mogen opdraaien voor de bouw van de minaret. Bovendien kan de moskee mogelijk ook rekenen op financiering via het Vlaams bouwfonds voor religieuze gebouwen. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois bevestigde in de plenaire zitting van het Vlaams Parlement op 2 december 2009 immers dat gelden uit dit fonds voor hem ook kunnen gebruikt worden voor de financiering van minaretten. Vorig jaar bleek ter gelegenheid van een Zwitsers referendum nog dat er bij de bevolking geen enkel maatschappelijk draagvlak bestaat voor de bouw van minaretten. 57 procent van de Zwitserse bevolking sprak zich toen uit voor een bouwverbod op minaretten. En opiniepeiling van de website van de De Standaard toonde aan dat ook in Vlaanderen een grote meerderheid van de bevolking voorstander is van een minarettenverbod. Voor het Vlaams Belang is het duidelijk dat de bouw van een minaret een politiek statement is. De bouw van een minaret door een moskee is een uiting van de niet-integratie in onze samenleving en staat symbool voor het islamimperialisme en de islamisering van onze samenleving. Voor het Vlaams Belang is het onaanvaardbaar dat de Vlaamse belastingbetaler financieel moet opdraaien voor de bouw van een minaret door een moskee. Het Vlaams Belang eist dan ook de onmiddellijke stopzetting van de subsidiëring van de Yesil Camii-moskee door de provincie Limburg en de Vlaamse overheid. ©2004-2010 De Vlaams Belang-fractie van het Vlaams Parlement
![]() |