Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2010, 13:35   #41
Zeikstraal
Banneling

Standaard

En kan mentaal verslavend zijn. Niet meer zonder kunnen slapen enz
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 13:45   #42
skaldis
Banneling

Standaard

Kinderen en weed dat is om psychoses en schizofrenie vragen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 13:58   #43
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

En speed niet ofwa? Sorry, maar amfetaminen lijken mij nu net nog een stapje erger.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 14:00   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15833584
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 14:01   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Kinderen en weed dat is om psychoses en schizofrenie vragen.
Die psychiaters doen aan cliëntenbinding.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 15:09   #46
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Steeds meer Amerikaanse psychiaters schrijven kinderen medische-wiet in plaats van ADHD pillen voor omdat het een minder gevaarlijk en minder schadelijk alternatief blijkt om het kind rustig te krijgen dan gangbare medicijnen zoals Ritalin, Concerta en Strattera. Het wordt voorgeschreven voor kinderen met psychiatrische diagnoses als ADHD en autisme.

Bron: New York Daily News (Doctors recommend medical marjiuana for minors with ADHD in California)

~~

Bronnen:

Een einde van de hype lijkt daarbij nog lang niet in zicht. Het hooggerechtshof van Californië, een van de veertien staten waar cannabis voor medische doeleinden legaal is, heeft vorige week beperkingen op medische marihuana weggestemd.

Niet alleen in Amerika is het een hype om kinderen wiet te geven in plaats van ADHD pillen, ook in Australië en Engeland is dit aan de gang:

In Australië gaan ADHD pillen er inmiddels uit na de ontmaskering van een groot fraude schandaal tussen hoge psychiaters en farmaceutische bedrijven (fabrikanten van ADHD middelen):

http://www.news.com.au/adelaidenow/s...76-911,00.html

Er ontstond een rel in de wetenschappelijke gemeenschap van Australië omdat de zogenaamde "symptomen" van de ziekte ADHD in essentie normaal kinderlijk gedrag beschrijven.

http://www.theaustralian.com.au/news...-1111117244523

Voor de veronderstelde ‘ziekte’ ADHD ontbreekt tot op heden elk bewijs waardoor psychiaters vrij spel hebben om allerhande middelen voor te schrijven waarvan zij denken dat het de ‘onmeetbare’ ziekte geneest.

Wat vinden jullie ervan dat psychiaters kinderen op basis van natte vingerwerk wiet kunnen voorschrijven? Vinden jullie dat normaal of vind ge dat ze daarvoor bestraft zouden moeten worden?

Want het is toch zeker gewoon kwakzalverij waar ze mee bezig zijn?

Drugs voor plezier moet verboden en bestreden blijven, maar als men er medicijnen mee kan ontwikkelen, waarom niet.
Oud 27 januari 2010, 15:22   #47
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Drugs voor plezier moet verboden en bestreden blijven
Waarom da?
Oud 27 januari 2010, 15:26   #48
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Waarom da?
Omdat we onze kinderen niet willen opzadelen met psychoses, schizofrenie en andere sluikse gevaren die het gebruik ervan met zich meebrengen
Oud 27 januari 2010, 15:29   #49
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Omdat we onze kinderen niet willen opzadelen met psychoses, schizofrenie en andere sluikse gevaren die het gebruik ervan met zich meebrengen
We kunnen ook proberen onze kinderen op te voeden en leren dat overdaad schaad.
Oud 27 januari 2010, 15:35   #50
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
We kunnen ook proberen onze kinderen op te voeden en leren dat overdaad schaad.
Niet elk gezin is the perfect family die u zich wel inbeeld. En kinderen hebben de neiging toch niet te luisteren en moeten het dan maar hardleers leren omdat we het vrij aanbieden? De stap naar harddrugs is ook snel gezet. Dus laten we leren uit alcohol.
Oud 27 januari 2010, 15:37   #51
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Niet elk gezin is the perfect family die u zich wel inbeeld. En kinderen hebben de neiging toch niet te luisteren en moeten het dan maar hardleers leren omdat we het vrij aanbieden? De stap naar harddrugs is ook snel gezet. Dus laten we leren uit alcohol.
Reden te meer om ze goed op te voeden en niet te pamperen door ze te proberen in een zachte kamer te steken en alle mogelijke gevaar rond hun weg te halen. Zo creëer je een generatie van sissies.

Als ik naar mezelf kijk ben ik er goed uit gekomen vind ik. Ik drink af een toe mijn pintje of sterke, ik rook nog steeds af en toe een joint, ik heb een goede baan, een eigen zaak erbij, mooie vrouw, schat van een kind, fijne auto, leuk appartement....

Zo erg zal het dus allemaal wel niet zijn.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 27 januari 2010 om 15:39.
Oud 27 januari 2010, 15:37   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Zeikstraal to my rescue. Respect!
Oud 27 januari 2010, 15:39   #53
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die psychiaters doen aan cliëntenbinding.
Dat is niet grappig.
En soms vraag ik me af of ze dat niet bewust doen.
Oud 27 januari 2010, 15:41   #54
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
En kan mentaal verslavend zijn. Niet meer zonder kunnen slapen enz

Dat is voor kindjes die nog in sinterklaas geloven. Oe oe ik ben verslaafd. Het gedacht alleen. Een nachtje of twee niet of wat later in slaap vallen of slechter slapen en je bent er vanaf.
Oud 27 januari 2010, 15:44   #55
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Reden te meer om ze goed op te voeden en niet te pamperen door ze te proberen in een zachte kamer te steken en alle mogelijke gevaar rond hun weg te halen. Zo creëer je een generatie van sissies.
Niet iedereen is goed in staat om goed op te voeden. Mocht dat zo zijn, was er geen miserie in de wereld om te beginnen. Dat betoog slaagt op weinig, kun je hen evengoed bewapenen. Het lijkt mij meer een egoistisch betoog dan een rationeel.
Oud 27 januari 2010, 15:45   #56
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Een tijd terug las ik dat het risico op psychoses door het gebruik van alcohol hoger is dan het gebruik van wiet. Maar ik kan het artikel niet direct meer vinden.

Ik stootte wel op dit:

Citaat:
Wales, United Kingdom: The maternal use of tobacco and alcohol during pregnancy is linked with increased incidences of psychotic symptoms in adolescents, according to the results of a longitudinal study published in the October issue of The British Journal of Psychiatry.

Investigators at the University of Bristol in Great Britain assessed whether maternal use of tobacco, alcohol, or cannabis during pregnancy increased the risk of psychotic symptoms in their offspring. Researchers examined the drug use habits of the mothers of over 6,300 adolescents – approximately 12 percent of which exhibited some symptoms of psychosis.

Authors concluded: "Frequency of maternal tobacco use during pregnancy was associated with increased risk of suspect or definite psychotic symptoms (in offspring.) Maternal alcohol use shows a non-linear association with psychotic symptoms, with this effect almost exclusively in the offspring of women drinking >21 units (approximately a half-pint of beer or a glass of wine) weekly. Maternal cannabis was not associated with psychotic symptoms."

http://www.usnews.com/health/family-...-symptoms.html
http://bjp.rcpsych.org/cgi/content/full/195/4/294

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Drugs voor plezier moet verboden en bestreden blijven, maar als men er medicijnen mee kan ontwikkelen, waarom niet.
Ik denk dat verschillende draden over dat onderwerp al meermaals duidelijk gemaakt hebben waarom het bestrijden er van zowat de slechtst mogelijke manier is om er mee om te gaan. En telkens blijkt ook hoe weinig argumenten er zijn om die positie te ondersteunen. Het gaat om een veredelde struisvogel tactiek waarbij mensen een vals gevoel van eer en veilig krijgen door de illusie te creëren dat ze een 'nobele strijd' voeren. Typisch een neveneffect van jarenlang misbruik van Hollywood substanties met weinig substantie waardoor het brein niet langer in staat is om verder te kijken dan de ongenuanceerde 'good vs evil' strijd.

Kan je mij eens uitleggen, Antoon, waarom we drugs moeten bestrijden, en niet sex?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2010, 15:49   #57
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Niet iedereen is goed in staat om goed op te voeden. Mocht dat zo zijn, was er geen miserie in de wereld om te beginnen. Dat betoog slaagt op weinig, kun je hen evengoed bewapenen. Het lijkt mij meer een egoistisch betoog dan een rationeel.
Als we dan het principe toepassen van de kop van de slang afhakken, vind je dan niet dat het nuttiger is om mensen te leren hoe ze hun kinderen het best kunnen opvoeden (hierbij bedoel ik niet dat iedereen nu plots dezelfde normen en waarden moet hebben maar eerder de kennis bijbrengen hoe een mens leert en reageert ed). Op die manier moet je niet constant zitten oplappen door iedere keer meer en meer weg te nemen, want dat werkt toch niet.

Lapmiddelen zijn geen oplossing!
Oud 27 januari 2010, 15:56   #58
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Als we dan het principe toepassen van de kop van de slang afhakken, vind je dan niet dat het nuttiger is om mensen te leren hoe ze hun kinderen het best kunnen opvoeden (hierbij bedoel ik niet dat iedereen nu plots dezelfde normen en waarden moet hebben maar eerder de kennis bijbrengen hoe een mens leert en reageert ed). Op die manier moet je niet constant zitten oplappen door iedere keer meer en meer weg te nemen, want dat werkt toch niet.

Lapmiddelen zijn geen oplossing!
En hoe ga je de opvoeders opvoeden? Moesten die al niet opgevoed zijn?
Harddrugs dan ook maar legaal, gewoon instructeren wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn
Oud 27 januari 2010, 15:59   #59
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
En hoe ga je de opvoeders opvoeden? Moesten die al niet opgevoed zijn?
Harddrugs dan ook maar legaal, gewoon instructeren wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn
Wat denk je dan dat dit hier is bijvoorbeeld?

Serieus, zuipen kan, kinderen speed voederen kan (zolang we het niet speed noemen) maar plots wordt het magische woordje cannabis uitgesproken en de reefer madness breekt uit.
Oud 27 januari 2010, 16:05   #60
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Het illegale circuit zou van de ene op de andere dag verdwijnen. Bovendien heeft het verbieden van een drug geen enkel effect op het gebruik, in veel gevallen blijkt zelfs het gebruik te dalen wanneer de drug legaal is. En de kwaliteit gaat er op vooruit.

Het heeft dus enkel maar voordelen. Zij die het meest inzitten met het drugsmisbruik van de jeugd zouden op de eerste rij moeten staan om te eisen dat men alles per direct uit de illegaliteit haalt.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be