![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dan toch een andere definitie voor "om de haverklap"
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Dit doet mij een beetje denken aan de discussie over de vleesvrije dag op de scholen. Kijk, als het echt te veel is om af en toe kinderopvang te regelen of een avond in de week te koken (als je schrik hebt dat je kind zal lijden onder die ene vleesvrije dag), gebruik dan pil of condoom. Ik zie trouwens niet in waarom de scholen tijdens de schoolvakanties opvang zouden moeten voorzien: stuur ze dan naar de speelpleinen. Heb ikzelf ook jarenlang gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken jij een zelfstandige die zijn opleiding volgt tijdens zijn werkuren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
dat is al iets anders dan al die pedagogische studiedagen die dwingen om de haverklap verlof te vragen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 27 januari 2010 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu pieke, in elk geval ik moet veel te veel opvang zoeken, en ik vind dat een verantwoordelijkheid van de school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Die brainstorm gebeurt dan ook, wat meteen maakt dat het GEEN vrije dag is, ook geen 'verkapte'.
![]() |
#48 |
|
![]() Het lijkt me logisch om op de laatste dag aan zelfevaluatie te doen met het oog op een beter volgend schooljaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wil zeggen dat er een vraag is naar opvang, en die zou normaal gezien door een of ander prive initiatief moeten ingevuld worden, nee ?
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is niet zozeer een probleem van privéinitiatief, het is eerder het probleem van de 3maand minder vakantie in de privésector en de versnippering in allerlei dagen die ervoor zorgt dat feitelijk die opvang totaal verkeerd loopt. Elke vakantie gaan mijn kinderen dus in de jeugdbeweging 10dagen weg, hebben ze 2 kampen die ze volgen, en tussendoor lummelen ze hier rond... Voor ze 16 zijn mogen ze nog geen vakantiejob doen, dus je ziet zo dat de oudste kun je een maand een job laten doen... etc Maar patrick, als de vakantierooster eindigt op maandag, en de week duurt tot vrijdag, hebben zij gewoon vanaf maandagmiddag een ganse week geen school.. het zijn die initiatieven en creatieve invulling van uurroosterd die zorgen dat het onderwijs gewoon zelfs de vakanties als verworven beschouwt en zelfs alle taken plant tijdens de normale werkweek... meestal ben je met twee ouders, dus op die manier vang je wel een en ander op. Ik heb het plezier om van thuisuit te werken, dus technisch kan ik ze altijd wel opvangen. Maar de realiteit leert natuurlijk dat je tijdens uw werk niet veel aandacht kunt geven aan uw kind. Dus optimaal is dat niet. Maar laten we zeggen, er zijn veel moeders die gewoon kiezen voor een job in het onderwijs om zo het opvangprobleem op te lossen... Maar feitelijk is dat toch allemaal niet normaal, een minister met wat ruggegraat zou dat oplossen In Nederland zijn de scholen verplicht om die opvang te organiseren, en ik vind dat een goed idee. De eerste politieke partij die het ook op zijn stembrief zet, krijgt een stem van mij. Dit helpt ook de economie vooruit, en de overheid heeft hier een verantwoordelijkheid.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 januari 2010 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh Brother paul, met alle respect, maar de overheid heeft uw kind niet gemaakt.
Ge moet eens zien wat er allemaal al bestaat voor kinderopvang en school,... in den belziek gaan kinderen tot 16 u en later soms tot 17 u naar school. Hier in Italie, is het s middags dus afgelopen he... als het meezit tot 15 uur les, of is er nog een activiteit, (tekenen, sport, ... ) en that`s it. Dan kan de nono of de nona ervoor zorgen en dan zijn er nog zo wel wat systemen van naschoolse opvang, maar trekt uwe portefeuille maar open, want gratis is dat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Limiet zou je kunnen voorstellen dat op dagen dat er geen *les* wordt gegeven door leraren, de ouders die dat willen, voor gezamelijke opvang zorgen (door mensen in te huren die dat doen en de kosten zo te delen) en eventueel met de school een akkoord te bekomen om de lokalen mogen te gebruiken of af te huren tegen een redelijk prijsje.
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() ik ook, en de scholen waar mijn kinderen gaan bieden dat ook aan. Uitgzonderd de grote vakantie.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo, en de maandag namiddag na de examens, zitten uw pubers gezellig in de studie tot vrijdag ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() jama, broeder, wat is het nu? Wordt het aangeboden of niet? Bestaat de mogelijkheid om ze op te school te laten of niet? In ons geval hier wel. Of ik daar gebruik van maak of niet is irrelevant in deze discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vermoedelijk zwijgen mijn zonen die optie dood, en in elk geval ze wordt zeker niet zwaar ondersteund en is zeker niet populair bij de studenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Niks, eigenlijk, mea culpa.
Ik bedoelde dat het volledig geschift is om leraren 38 uren te laten lesgeven, drie weken vakantie op een jaar en hun lessen en verbeteringen in hun vrije tijd te laten maken. Iemand stelde dat hier voor. Iemand die niet weet wat lesgeven inhoudt.