![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvoor wij ons een crossover SUV gekocht hebben, laadvermogen, iets hoger zitten en dat is voor ne grote mens nu eenmaal comfortabeler, goei degelijke stoelen als ik ritten doe, zijn die immers meestal lang, ge wilt dan op uw gemak zitten. 4x4 om veiliger op de baan te zijn bij sneeuw en regen, ik rij immers regelmatig in bergachtig gebied. Had ik deze niet gekocht, dan was het een break geworden, liefst met 4x4 allemaal om exact dezelfde reden. Ik koop geen auto om groene jongens of om mijn mede weggebruikers een plezier te doen of te pesten, ik kijk naar onze noden. Mocht ik een senior zijn die kort bij zijn familie woont en niet veel meer buiten moet zijn, kocht ik mij misschien wel een ellentrieken auto, maar voor het ogenblik doet dat er voor mij niet toe. Heb trouwens al met zowat van alles gereden, van klein tot groot , sprinter camionetten inbegrepen. En als ge dus tegen SUV`s zijt omwille van hun grote of "veiligheid" moet ge ook tegen camionetjes en monovolomes zijn. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 29 januari 2010 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hebben inderdaad geen kreukelzones, de reden hiervoor is dat die auto`s gemaakt zijn voor terreinrijden. Die auto`s moeten bij wijze van spreken hun eigen gewicht op hun neus kunnen pakken. (bij afdalingen bvb in zwaar terrein. ) Moderne SUV`s, is iets heel anders, die worden gebouwd om op de weg te rijden ne Qashqaui bvb is er zo een, de Q reeksen van Audi, de XC`s van Volvo X reeksen van BMW enz... Daar wilt ge echt niet mee op de drassige wei van boer Teun mee rijden, ... op nat gras gaat nog lukken, maar die auto`s hebben gewoon te weinig clearence en meestal zijn de banden die daarop liggen ook niet geschikt voor dat soort werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() De SUV-haat heeft inderdaad meer met de rijstijl van de eigenaars te maken.
De vraag moet volgens mij dan ook niet zijn of (zware) SUV's vanwege hun vermeende hoge verbruik en uitstoot moeten verboden worden. Vragen die wél zin hebben: -Is een cilinderinhoud van meer dan 2l eigenlijk nodig voor een personenwagen? -Is het meerverbruik van zo'n zware motor op een of andere manier te verantwoorden? -Waarom moet een peronenwagen voor gebruik op de openbare weg meer dan 140km/u kunnen rijden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rommelargumentatie dus. Als suv's een betere bescherming bieden aan hun inzittenden dan andere wagens, dan moeten die andere wagens aangepast worden en verbeterd worden qua veiligheid. Die suv's zijn immers niet de enige zwaardere wagens. De wegen hier verzuipen van vrachtwagens, bestelwagens, monovolumes en Kangoo/Berlingo-achtige auto's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Snelheid is niet gevaarlijk; onaangepaste snelheid is dat wel en gebrek aan ervaring is dat zo mogelijk nog meer. Ik rij liever in een stoet ervaren chauffeurs die tegen 160 over de snelweg rijden maar die geleerd hebben om de situatie in te schatten en daar proactief op reageren, dan in een stoet zondagsrijders die slechts af en toe buiten komen, schrik hebben om te rijden, niet verder kijken dan hun eigen motorkap en die daardoor compleet onvoorspelbaar en gevaarlijk gedrag vertonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn er sigaretten te koop ? Waarom laat een mens scheten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Laten we zeggen dat deze ochtend weer iemand is doodgereden die we kenden door een SUV. Was het een gewone personenwagen had ze het mss overleefd (een SUV raakt een persoon erg hoog).
Verbieden die wagens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen Italie, mag ik 130 , ik ga u eerlijk zeggen ik ga daar zelden over, soms wel om voorbij te steken, ik rij dan 140, bvb om dat vlot en veilig te kunnen doen. Wil ik dat bergop kunnen doen, moet ik dus wel iets meer punch hebben. Gisteren nog gekeken hoe dat nu zit qua verbruik... 8,5 liter gemiddeld (daar is nogal wat stadsverkeer bij) op de autostrade, 6,5 liter, 2 a 2500 toeren met de cruise control op ik zit dus niet te jakkeren gelijk ne zot. Ja ne luppo is zuiniger, maar dan zou ik 2 luppo`s vandoen hebben, dus dat komt duurder. Leer ook eens aanvaarden dat er mensen zijn die effectief dingen moeten meevoeren met hun auto, die veel kilometers doen, die in landen komen waar ge harder moogt rijden, of waar de wegen er anders (in de winter bvb) anders bijliggen dan in den belziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, en ik zeg niet dat dat het geval is bij die persoon die u kent, moet ge sommige voetgangers en fietsers eens bezig, zien, stond gisteren ergens geparkeerd en stond te wachten op iemand, op dat half uur tijd heb ik bekanst 3 velomannen zien verongelukken, omdat ze tussen manouvrerende auto`s doorrijden, zonder licht rijden, enz... en ook omdat iemand met zijn toyota yaris aan het manouvreren was op een plaats waar ze dat niet mocht , zonder haar lichten aan te steken. ik heb echt waar 3 keer serieus mijnen adem ingehouden, SUV`s raken u inderdaad hoger, monovolumes, camionetjes, camions, ... doen dat ook. en kleinere wagens scheppen u op en gooien u omhoog of ge wordt door de vooruit geslingerd. Fabriekanten proberen daar rekening mee te houden, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal. Ze kunnen mij hier straks ook van mijne velo rijden, die buschaufeurs zijn hier ook halve zotten,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mooie auto? 't Zal toch geen SUV zijn dacht ik. Niet kunnen veroorloven? Bwa, dat valt nogal mee. Zo duur zijn die auto's nu ook niet hé.
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() Beetje stom dat die fabrieken, die anders de mond vol hebben over 'we willen enkel voldoen aan de vraag van de consument' niet hebben voorzien dat Europeanen nu niet allemaal als een marginale Amerikaan over de weg willen scheuren...
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hebt daar wel studies van zeker, of is dat theoretisch beredeneerd op basis van verschil in massa ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met wanneer je in een onverwoestbare kanonskogel zit. Als die kanonskogel wordt afgeschoten wordt je zelf verpletterd door de G-kracht. Als je die kanonskogel langzaam versnelt (niet meer dan 50 G) ga je het zelf overleven. Hetzelfde verhaal met wanneer die kanonskogel ergens inslaat. Als die kanonskogel op een hard oppervlak inslaat is de vertraging enorm groot (grote G kracht) en leg je het loodje. Als die kanonskogel op een berg matrassen inslaat is de deceleratie veel kleiner en overleef je het waarschijnlijk. En die berg matrassen dat is de functie van kreukelzones, airbags en gordels. Citaat:
2) En de rolkooi zorgt ervoor dat bij het over kop gaan het dak niet ingedeukt wordt of bij een zijdelingse aanrijding met een boom de boom niet door de auto gaat (iets dat in gewone verkeersituaties bijna niet voorkomt) 3) Rallyrijders zitten in een speciaal harnas en stoel die de schok ook voor een deel opvangt (iets dat in een gewone auto ook niet aanwezig is) PS: Kreukelzone's zijn niet zomaar uitgevonden. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 januari 2010 om 18:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als je de statistieken bekijkt zie je dat de veiligste auto's de mid-range luxe hatchbacks zijn.
De redenen: - Iets groter gewicht - Grote kreukelzones - Grote ruimte in de passagiersruimte - Lager zwaartepunt - 50/50 asbelasting ipv 60/40 bij de meeste auto's Plus niemand wil krassen op zijn luxe hatchback.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 januari 2010 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Allemaal met superieure wegkarakteristieken right out of the box t.o.v een SUV. Alledrie deze auto's werden gebruikt bij rally's in sneeuw, regen, zand, etc. Geen enkele SUV (op de Bowler Wildcat na) werd ooit gebruikt in rallysport. Alle SUV's die in rally's zoals Dakar gebruikt worden zijn vermomde dunebuggy's. Beste bewijs (let op ophanging en buizenframe): ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 januari 2010 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar los daarvan zijn er toch vele wagens die de lettertjes van kreukel en zone en kooi een beetje te letterlijk minimaal nemen. Vele kleine wagentjes lijken meer op een vod met stijfsel in dan op een auto met beveiligde zones. En neem het maar van mij aan dat je bij een accident 100 keer beter in een sterke en relatief zware wagen wilt zitten dan in een lichte koekendoos. Alles heeft zijn grenzen natuurlijk. Uiteraard met het oog op zuinige wagens (want dat is zo goed als verplicht de laatste jaren) zijn de grenzen afgetast tot waar men net niet meer onder kan gaan. Kwestie van licht gewicht en lichte motors nog een beetje te kunnen doen werken samen. En dat moet men ook nog kunnen verkopen...vandaar de positieve feedback. De belangrijkste reden dat een auto altijd wat bol is, je zal zelden 100% vlakke stukken zien op een auto, is dat het wat stijfheid aan de plaat geeft. Mocht dat niet wat bol zijn allemaal kon je er met je duim makkelijk een bluts van vuist diep in duwen. Zo sterk zijn ze dus nog.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 januari 2010 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Golf mark I: 790 kg Golf mark V en VI: 1400 kg Bijna een verdubbeling op 20 jaar tijd.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 januari 2010 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De golf 1 moet je nu vergelijken met bv een lupo of zoiets. Wagens groeien en dan krijgen ze kleine broertjes. De bmw 3 serie van vroeger moet je nu ook vergelijken met een 5 serie en zo verder.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 januari 2010 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |