![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, maar gelukkig behoor ik niet tot de categorie van marginalen van uw soort: beneden de ondermarge.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Schepen
|
![]() Typisch antwoord van een goedgelovig iemand die alles wat bepaalde "milieu"bewegingen beweren voor zoete koek slikt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het SPPI staat overigens netjes in het dus bijzonder aanbevolen boek Climate Cover Up, net zoals een hele hoop van hun personeelsleden -SPPI zelf : p 86, 113 -Willie Soon (de science advisor) : p 90, 104-105, 116 -Monckton, (de policy advisor) : p 149-150 voorts -Bob Carter p 108 -Craig Idso : p 106 -Joe d'Aleo : p76 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En eigenbelang? Ik heb een behoorlijk (Nederlands) pensioen, voornamelijk van het pensioenfonds van een firma die alle soorten chemische produkten verkoopt (o.m. Levis verf), dus niet afhankelijk is van chloorproductie alleen (de PVC productie werd ondertussen verkocht aan Japanners). Ik heb geen enkel eigenbelang in het verdedigen van chloor, PVC, of het "status quo" in CO2 uitstoot. Ik ben enkel geïnteresseerd in de wetenschap (of het gebrek eraan) achter al die beweringen over "catastrofale" opwarming... En zoals reeds gezegd, ik ben op dit ogenblik politiek dakloos, gezien Volksunie, Spirit (en opvolgers) ontbonden werden en stemmen voor Groen! voor mij een brug te ver is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat je serieux ernstig ondergraaft. Laatst gewijzigd door Jedd : 12 februari 2010 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() het feit dat je nooit ingaat op mijn kritiek over de figuren achter de groene rekenkamer zegt genoeg hé ferdi...
de groene rekenkamer was is een fusie van vier verenigingen. Een van die vier was de "stichting klimaat". De voorzitter van die stichting was JT Grashoff. Dezelfde JT Grashoff die voorzitter is van de stichting "pro auto" (ja echt ![]() kijken we naar de leden dan zie je dat : -ik heb aangetoond dat Hans Labohm intellectueel oneerlijk en een flagrante leugenaar is -ik heb aangetoond dat Rob Kouffeld er op los kwaakt -ik heb aangehaald dat Arthur Rörsch er ronduit bizarre werkwijzen op nahoudt voorts bestaat DGR uit : -Huib van Heel, een man die sinds de fosfaatwetgeving er een persoonlijke vendetta op nahoudt tov alles wat vaagweg 'groen is'. De man was overigens ook lid van de Tabakslobbygroep ESEF. -libertarier Karel Beckman schreef het hilarische boek 'het broeikaseffect bestaat niet' (jij weet net zo goed als mij dat het wel bestaat) die groene rekenkamer is een volstrekt negeerbaar groepje me dunkt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Jedd,
Ik heb van jouw bijzonder weinig echte argumenten gezien t.a.v. de leden van de Groene Rekenkamer (en andere skeptici). Wel steeds op de man spelen, niet op de bal. Zoals "betaald door Exxon", of lid van de "Tabakslobbygroep". In dat opzicht ben je geen haar beter dan Grievous en even fanatiek. Als er zaken zijn die sommige leden (of adviserende leden) van de Groene Rekenkamer vertellen waarmee ik niet akkoord ben, dan zal ik dat net zo goed zeggen als wanneer jij zaken verkondigt waarmee ik niet akkoord ben. Met Arthur Rörsch heb ik al een paar jaar discussie over de toename van CO2 in de lucht, waar hij volgens mij compleet fout zit, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn werk inzake integriteit van de wetenschap niet kan waarderen. Vooral de manier waarop hij Lomborg gesteund heeft tegen beschuldigingen van "scientific misconduct" is te bewonderen. Over het weghalen van fosfaten uit de wasmiddelen is er verder onderzoek geweest wat er op neerkomt dat men nu eigenlijk meer fosfaat in de Noordzee moet gooien om terug wat meer planten en vis te kweken (naast het leegvissen beperken). Verder heb ik dat boek van Karel Beckman jaren geleden gelezen: de titel is ironisch bedoeld, maar dat kon je niet weten want jij hebt het niet gelezen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
tegen een creationist heeft het ook geen zin over de wetenschap achter de evolutieleer te spreken want de echte oorzaak voor het ontkennen van de wetenschap zit ergens totaal anders Citaat:
evenmin heb ik de heren verplicht zich te laten betalen door exxon naar ik vind dat het publiek recht heeft om te weten wie zich op die wijze verbrandt Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Schepen
|
![]() Jedd,
Als iemand eens een kop koffie heeft betaald gekregen door een lobbyist (is letterlijk gebeurd met Bruce N. Ames - http://www.bruceames.org/bnacv.php -, de vader van de Ames carcinogenen screentest), dan is volgens jouw wat die man of vrouw vertelt over zaken die belangrijk zijn niet meer van tel... Zoals meermaals gezegd, mij interesseert het geen bal wie wie betaalt. In iedereen (mezelf inbegrepen) zit een stukje vooroordeel, waar men rekening mee moet houden. Dus moet men naar de argumenten kijken en die op hun waarde beoordelen... Terwijl ik aan het zoeken was naar de verkettering van Ames (was medestichter van het originele Heidelberg Appeal, http://www.sepp.org/policy%20declara...rg_appeal.html volgens sommigen gesponsord door tabak, asbest, olie, kolen,... belangen), kwam ik volgend pareltje tegen: Citaat:
Weliswaar over een ander onderwerp (biotechnologie), maar met soortelijke achtergronden (rabiate voor- en tegenstanders) als klimaat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik vind dat er wel een relevant verschil bestaat tussen een "leugenaar" en een "door exxon betaalde leugenaar" Citaat:
Citaat:
het aantonen dat er daarenboven betaalde lobbyisten in het hele gedoe voorkomen is nuttige extra informatie. Zeker omdat die niet de wetenschappelijke weg volgen, maar vooral media-aandacht zoeken. Iemand als een Singer interesseert het geen éne fuck om een wetenschappelijk artikelte schrijven, die wil zijn boodschap enkel in de gazet en op politieke fora ten gehore brengen. niet voor niets heeft mijn blog op prominente wijze deze quote van David Archer staan : Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ik heb het niet nageteld maar vermoedelijk James Hansen heeft op zijn eentje meer peer review wetenschappelijke klimaat artikels geschreven dan alle klimaatskeptici tesamen. Moeilijk vol te houden dat Hansen zijn focus ergens elders ligt. ik vind je onderbouwing zo mager dat ze recht de catwalk op kan |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Schepen
|
![]() Simpelweg gezegd: Er zijn aan beide kanten van het debat over "global warming" mensen die hun "geloof" (of sponsoring) voor laten gaan op hun kennis. Dat skeptici zoiets doen, bij gebrek aan kennis (of kunde) weegt voor mij iets minder zwaar dan dat wetenschappers dat doen (peer reviewed of niet), want die zouden beter moeten weten.
Ik heb een aantal stellingen van verschillende skeptici (oorsprong van de extra CO2 in de lucht, betrouwbaarheid van ijskernmetingen) bestreden, net zo goed als ik vraagtekens heb gezet bij "peer reviewed" artikels over de invloed van (menselijke) aerosols en andere forcings en feedbacks. In beide gevallen is er een zware overdrijving en/of gebrek aan kennis aan ten grondslag. Dat kan een gevolg zijn van sponsoring, maar in de meeste gevallen (aan beide kanten) is het een kwestie van "geloof". Ik kan me moeilijk voorstellen dat de "death trains of coal" van James Hansen gebaseerd zijn op een peer reviewed artikel. Overigens is zijn basisartikel (over de invloed van de verschillende forcings) ook voor kritiek vatbaar. Peer review zou een standaard moeten zijn voor degelijkheid, maar een (te) select clubje kan het hele proces in de vernieling helpen door gunstige reviews te geven voor de insiders en ongunstige voor diegenen die te veel kritiek geven. Dus de stelling van David Archer is juist voor bepaalde figuren aan beide kanten die de publieke opinie trachten te beïnvloeden, meer dan (of ondanks) wat er werkelijk bekend is over de verschillende invloeden die aan de oorsprong van de veranderingen in klimaat liggen. Daarnaast heb je heel wat mensen aan beide kanten die gedegen werk en/of kritiek leveren zonder daarom de openbare opinie te willen veranderen door overdrijvingen naar de ene of de andere kant. N.B. Heb je al opgezocht hoeveel Exxon aan ESEF heeft gegeven? |
![]() |
![]() |