![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
John Paul Meier is a Biblical scholar and Catholic priest. He attended St. Joseph's Seminary and College (B.A., 1964), Gregorian University [Rome] (S.T.L, 1968), and the Biblical Institute [Rome] (S.S.D., 1976). En priesters blijven verbonden aan de Kerk, die "sekte" waarover je het hebt. Een van uw "objectieve bronnen" voldoet niet eens aan je eigen criteria. EDIT: En hierboven is er nog een andere. Je moet echt je boekenkast eens gaan filteren van al die "subjectieve dogmatische invloeden", Raf. Laatst gewijzigd door Albrecht : 14 februari 2010 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Ik heb gewoon de eerste beste genomen, en die bleek al niet in je lijstje te passen.
Citaat:
Dat zal het zo zijn ongeveer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Dat gebeurt bijzonder zelden. De laatste keer dat ik ongelijk had, was in de zomer van 1994, en zelfs dit staat open ter debat.
Kun je me bijgevolg eventjes toelichten waar ik nonsens beweerd heb ? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat dacht ik ook wel.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 14 februari 2010 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enige concordantie met Wikipedia is niet te ontkennen ![]() Tegenstrijdigheden in de Bijbel 't kan toeval zijn natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ondanks de wel erg erudiete lectuur van vele draadaanvulders hier is er iets redelijk infantiels in deze discussie nl. het dooreenhaspelen van "geloof" en "wetenschap" ; nochtans zijn deze begrippen fundamenteel verschillend. Geloven doet men zonder een bewijs gewoon op kracht van de overtuiging in zichzelf, terwijl wetenschap steeds een coherente bewijsvoering behoeft (alhoewel altijd op een fundament van een of meerdere axioma's).
Dat maakt van agnosticiteit, atheïsme of Deïsme en wezen een niet te bewijzen emotionele benadering van de zingeving (individuele zingeving) van je leven. Samengevat komt het er dikwijls op neer dat de gelovige meent dat het leven een door gods interventie een onduidelijke bedoening is en dat de "oplossing" of het "inzicht" op een verlossende wijze aanvangt na het sterven. De ongelovige of onverbeterlijke twijfelaar zal menen dat dit het is en hij/zij er het beste van moet maken. Zowel gelovigen als ongelovigen kunnen met deze defintie van de zingeving best met elkaar samenwerken om het verblijf op aarde zo aangenaam mogelijk te maken voor eenieder. Mijn ervaring is dat deze houding hoe langer hoe meer ingang vind bij Christenen en ongelovigen en dat een grote meerderheid van Moslims eigenlijk ook zeer aanspreekbaar zijn voor zulke individuele invulling van religiositeit. Polytheïsten en animisten zijn per definitie al eerder vatbaar voor dergelijke "verdraagzaamheid"... Wat het bestaan van een pausin betreft zie ik geen enkele "belediging", integendeel als het niet waar zou nzijn is het in ieder geval goed gevonden... Jeanne d'Arc is toch ook een heilige ?
![]() |
#53 |
|
![]() Terug naar het onderwerp: ik geloof er niet veel van. Niets eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze toevallig ook nog in juist dezelfde volgorde zijn overgepend zegt het wel iets over de waarde van jouw argumenten, inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens Wikipedia zou het kunnen gaan over Paus Johannes VIII, maar is het nogal onwaarschijnlijk dat die echt een vrouw was - het gaat eerder over een broodje aap verhaal, een romeinse stadslegende die misbruikt werd om anti-kerkelijke propaganda te voeren.
(als het dan toch niet waar is was het toch goed gevonden)
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zegt daar hoegenaamd niets over. Het zegt evenwel veel over de waarde van uw ehm... "argumenten" dat u zich moet focussen op de bron van deze literatuurlijst in plaats van op de inhoud ervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien maar eens beginnen met de boeken van je eigen lijstje al eens te lezen? Domweg lijstjes overtypen van Wikipedia kan ik ook hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon even in Google pausen geschiedenis intypen.
Hierbij de lijst van de pausen : http://members.tele2.nl/d.van.duijvenbode/pausen.htm
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |