Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie van de inhoud van dit subforum?
Ik ben best tevreden! 0 0%
Soms eens goed, dan weer barslecht. 14 53,85%
Dat trekt hier op niks! 7 26,92%
Iets anders 5 19,23%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2010, 19:33   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Het was goed, tot de gefrustreerde en bekrompen "vrijzinnigen" hier gelovigen begonnen te intimideren. Hun eigen vrijzinnige levenshouding werpt blijkbaar bitter weinig vrucht af, dat hier een horde zogenaamde "vrijdenkers" (men leze: napraters) 24 uur per dag achter een computer moet zitten om hun haat en intolerantie tegenover gelovigen (meestal Katholieken natuurlijk, ze zijn te laf om bijvoorbeeld joden even hard aan te pakken) bot te vieren. Natuurlijk heb ik wel medelijden met dat soort van mensen maar het verziekt dit forum natuurlijk volledig.
Aah, de verdraagzaamheid der onverdraagzamen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 21:04   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was goed, tot de gefrustreerde en bekrompen "vrijzinnigen" hier gelovigen begonnen te intimideren. Hun eigen vrijzinnige levenshouding werpt blijkbaar bitter weinig vrucht af, dat hier een horde zogenaamde "vrijdenkers" (men leze: napraters) 24 uur per dag achter een computer moet zitten om hun haat en intolerantie tegenover gelovigen (meestal Katholieken natuurlijk, ze zijn te laf om bijvoorbeeld joden even hard aan te pakken) bot te vieren. Natuurlijk heb ik wel medelijden met dat soort van mensen maar het verziekt dit forum natuurlijk volledig.
Dit gaat tenminste naar de kern van het probleem.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 22:09   #43
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Ieder mens discussieerd op zijn manier, de ene al wat groffer als de andere, loopt het de spuigaten uit dan negeer ik deze gewoon. Er zijn ergere dingen op deze aardbol.
Inderdaad, sommigen zetten een d op het einde van het woord en anderen een t.
Oud 21 februari 2010, 02:44   #44
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

De weinige theïsten hier zijn pilaarbijters zie ik.
Was het ooit anders ? Waren er wat gematige stemmen hier die niet de hele tijd naar een of andere obscuur woestijnboekje verwezen ?
Oud 21 februari 2010, 03:01   #45
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aletheia Bekijk bericht
Was het ooit anders ? Waren er wat gematige stemmen hier die niet de hele tijd naar een of andere obscuur woestijnboekje verwezen ?
Ja hoor, die waren hier ooit. ElFlamencoLoco op kop. Interessante discussies waren dat.
Maar die zijn weggejaagd door de fundi's. Ik zou ook niet met de Harrie's en Fonne's over 1 kam gescheerd willen worden. Zelfs al zou ik gelovig zijn.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 19:56   #46
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Interessante discussies waren dat.
Geloof heeft de mogelijkheid de gemoederen danig te verhitten. Hier is dat niet anders dan elders. Interessant wordt het pas als er wordt geargumenteerd en genuanceerd.
Creationisten en papenvreters zijn geen van al interessant, want alleen maar gericht op hun eigen groot gelijk.
Ik ben ervan overtuigd dat spiritualiteit tot wasdom zal komen in deze eeuw, na het teloorgaan van de dogmatische openbaringsgodsdiensten en en onvermijdelijke tegenbeweging van het nihilistische atheïsme.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 21:34   #47
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat spiritualiteit tot wasdom zal komen in deze eeuw, na het teloorgaan van de dogmatische openbaringsgodsdiensten en en onvermijdelijke tegenbeweging van het nihilistische atheïsme.
Of hoe je jezelf tegenspreekt in één en dezelfde post. Proficiat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Interessant wordt het pas als er wordt geargumenteerd en genuanceerd.
Blijkbaar is "ik ben overtuigd" nu ook al een argument geworden...

Over jouw "genuanceerde" koppeling tussen nihilisme en atheisme ga ik zelfs niet eens veel tijd of energie in steken.
Oud 22 februari 2010, 00:19   #48
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij hier op het forum al erg veel joden gespot? Ik niet. Wel veel christenen. Enerzijd wil ik de mensen hier enigzins laten nadenken, anderzins krijg ik hier van die christenen naar mijn hoofd dat ik naar de hel ga en mijn leven door angst laat regeren. Dus wie denk je dat ik dan aanspreek, de christenen of de niet aanwezige joden? Maar ja, ook voor dat geloof geld hetzelfde: als het een leuke hobby van je is ga je gang, als je het tot in het absurde doordrijft is het gewoon stupide, zo heb ik laatst op TV een programma van de Joodse omroep gezien met een meisje dat bij joden in Afrika op bezoek ging, ze had een aantal problemen met die mensen. Ten eerste waren het eigenlijk geen joden want ze waren zwart, ten tweede gingen ze met de auto naar de sinagoge terwijl je volgens de voorschriften toch echt drie uur moet lopen en daarna geen zin meer hebt in het gebed en ten derde was het eten niet kosjer, ze hadden namelijk geen keuken, laat staan gescheiden keukens voor allerlei soorten voedsel. Nou ja, dat soort dingen dus. Maar op zich heb ik daar nog niet eens echt problemen mee, het is alleen stom. Nee, vervelend word het pas als ze mij hun regels willen opleggen. Heb je het joods democratisch appèl al een verkiezing zien winnen? Hoor je bewindspersonen zeuren dat ik volgens de joodse normen en waarden moet leven? Verdwijnen de niet voor joden geschikte producten al uit de winkel? Zijn de joden het bouwen van torentjes al aan het verbieden? Nee hoor, niks van dat. Ik heb geen last van ze, dus vandaar dat ik ze over het algemeen redelijk met rust laat. Verder nog verzoeknummertjes? Hindoestanen ofzo?
Oud 22 februari 2010, 00:26   #49
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Er wordt gesproken over fundi's en gematigde christenen. Aan wat verschillen beide? Atheisten nemen de radicale keuze dat God niet bestaat, bestaan er dan ook gematigde atheisten?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 00:47   #50
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar zitten de gematigde atheïsten dan? Het enige dat ik hier zie rondlopen zijn rechtstreekse afstammelingen van de schimp-ansee. Mensen die de hele tijd naar een obscuur woestijnboekje verwijzen dat ze alleen kennen van een paar atheïstische haat-sites waar ze hun (vanzelfsprekend wetenschappelijke) kennis vandaan halen. Mensen die niet kunnen leven zonder elke dag hun portie gods-lastering gespuid te hebben.
Mensen die de meest onnozele fabels proberen voor waar te laten doorgaan, ook al zijn die al duizend keer weerlegd, maar die desondanks zichzelf als de monopoloisten van de wetenschap presenteren.
Als er al gematigde theïsten waren dan zijn die door de atheistjes al duizend keer weggejaagd.
Oud 22 februari 2010, 00:57   #51
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ja hoor, die waren hier ooit. ElFlamencoLoco op kop. Interessante discussies waren dat.
Maar die zijn weggejaagd door de fundi's. Ik zou ook niet met de Harrie's en Fonne's over 1 kam gescheerd willen worden. Zelfs al zou ik gelovig zijn.
Als er een man is met wie ik niet over één kam zou willen gescheerd worden dan is dat wel Travis66. Die verslaat in zijn eentje alle arrogantie, onwetendheid, bekrompenheid, fundamentalisme van alle andere atheïstjes samen. RodeLantaarn, Tavek, Raf, ... ze komen niet eens aan zijn enkels als het erop aankomt.
Behalve soms Bovenbuur heb ik hier ook nog nooit een atheïst enige eigen bijdrage zien brengen die bewijst dat hij zelfstandig zou kunnen denken. Alleen wat zinloos gecopiëer van onzin zoals je die overal op de atheistische haat- en schimpsites kunt terugvinden.
Maar goed ik begrijp dat ze mij niet mogen. Vroeger dachten ze dat ze de duivels konden bestrijden door hen een kruis voor te houden. Vandaag weten we beter: het volstaat ze met de neus op de naakte feiten en de cijfers te drukken en ze beginnen van frustratie al te koken en gif te spuiten. Ja 't is lastig met mij.
Oud 22 februari 2010, 01:00   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Er wordt gesproken over fundi's en gematigde christenen. Aan wat verschillen beide? Atheisten nemen de radicale keuze dat God niet bestaat, bestaan er dan ook gematigde atheisten?
Nee, je kan niet aan een beetje God geloven. Je kiest voor of tegen God. Atheisten weten dat, elk compromis is onmogelijk. Aan de kant van de gelovigen zijn er wel de zwakkelingen die denken dat ze door hun geloof een beetje af te zwakken tot een toenadering zouden kunnen koimen. Maar dat is nu eenmaal uitgesloten. Het is de onvoorwaardelijke overgave die atheisten eisen.
Oud 22 februari 2010, 01:11   #53
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als er een man is met wie ik niet over één kam zou willen gescheerd worden dan is dat wel Travis66. Die verslaat in zijn eentje alle arrogantie, onwetendheid, bekrompenheid, fundamentalisme van alle andere atheïstjes samen. RodeLantaarn, Tavek, Raf, ... ze komen niet eens aan zijn enkels als het erop aankomt.
Behalve soms Bovenbuur heb ik hier ook nog nooit een atheïst enige eigen bijdrage zien brengen die bewijst dat hij zelfstandig zou kunnen denken. Alleen wat zinloos gecopiëer van onzin zoals je die overal op de atheistische haat- en schimpsites kunt terugvinden.
Maar goed ik begrijp dat ze mij niet mogen. Vroeger dachten ze dat ze de duivels konden bestrijden door hen een kruis voor te houden. Vandaag weten we beter: het volstaat ze met de neus op de naakte feiten en de cijfers te drukken en ze beginnen van frustratie al te koken en gif te spuiten. Ja 't is lastig met mij.
Zo zelfvergenoegd....wacht maar tot U mét mij in de clinch zal mogen gaan ,én dit met mijn atheïstistische vrienden op de achtergrond....

Graaf Uw graf maar al....Dat wij dit slechts hebben toe te leggen nadat Uw kadaver ter aarde is besteld.....

Wij zijn wél goden,dat wel ,onze eigen god...allemaal vér boven U verheven...

Travis,rode lantaarn ,tavek,bovenbuur, raf en andere gelijkgestemden...

Wij vliegen te hoog,ver verheven boven diegene die zich tot het christendom verheven voelen,en die zich desondanks niet verder kunnen opstijgen omdat hun petieterig menszijn met hun vleugeltjes aan de grond houdt...

Wij zijn zovéél meer mijn beste,U aanbidt goden,wij zijn goden.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 februari 2010 om 01:17.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 03:22   #54
Aletheia
Partijlid

Aletheia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar zitten de gematigde atheïsten dan? Het enige dat ik hier zie rondlopen zijn rechtstreekse afstammelingen van de schimp-ansee. Mensen die de hele tijd naar een obscuur woestijnboekje verwijzen dat ze alleen kennen van een paar atheïstische haat-sites waar ze hun (vanzelfsprekend wetenschappelijke) kennis vandaan halen. Mensen die niet kunnen leven zonder elke dag hun portie gods-lastering gespuid te hebben.
Mensen die de meest onnozele fabels proberen voor waar te laten doorgaan, ook al zijn die al duizend keer weerlegd, maar die desondanks zichzelf als de monopoloisten van de wetenschap presenteren.
Als er al gematigde theïsten waren dan zijn die door de atheistjes al duizend keer weggejaagd.
Heb al gemerkt dat er hier inderdaad een aardige groep assertievelingen zitten als 't religieuze materie betreft. En daarbij gelovigen afdoen als een bende obscurantisten.
Zelf ben ik geen atheïst trouwens, noch laat ik me in met de traditionele godsdiensten ( die, voor mij althans, al lang voorbijgestreefd zijn).
Oud 22 februari 2010, 07:50   #55
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah natuurlijk. Maar komt het er op aan om eens gericht op een vraag te antwoorden die men je stelt, krijg ik zelden een antwoord en al zeker geen 'weerlegging'. Eerder de gebruikelijke slachtofferrol die je zo graag aanneemt.
Oud 22 februari 2010, 08:15   #56
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoveel eer verdien ik niet hoor Fonne. Maar toch bedankt.
Oud 22 februari 2010, 08:20   #57
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb al gemerkt dat er hier inderdaad een aardige groep assertievelingen zitten als 't religieuze materie betreft. En daarbij gelovigen afdoen als een bende obscurantisten.
Zelf ben ik geen atheïst trouwens, noch laat ik me in met de traditionele godsdiensten ( die, voor mij althans, al lang voorbijgestreefd zijn).
Ta, Aletheia, er zijn hier geen twee kampen, maar drie. Atheisten, religieuzen en creationisten.

Als een creationist een atheistisch argument weerlegd met een creationistisch argument, dan kan een gewone religieuze mens daar niks aan toevoegen.
Als hij probeert een weloverwogen argument naar voor te brengen en hij wordt door een creationist gesteund met iets al la "ja, want de aarde is maar 6000 jaar oud" dan maakt die religieuze zich belachelijk. Dus blijven ze weg en lijkt het of alle gelovigen uit de amerikaans biblebelt zijn geimporteerd. Uieraard is dat niet zo.

Maar hey, je hebt de creationisten daarvoor te danken.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2010 om 08:21.
Oud 22 februari 2010, 08:35   #58
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Onzin, dan kan ik ook gaan zeggen dat religieuzen de radicale keuze maken dat geen enkele god buiten hun eigen god bestaat. Dus als zij duizenden goden mogen verwerpen zal die ene extra bij atheïsten toch ook niet het verschil maken.
Of je draait het gewoon om en zegt dat religieuzen een radicale keuze maken door er van uit te gaan dat god bestaat.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 09:18   #59
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Onzin, dan kan ik ook gaan zeggen dat religieuzen de radicale keuze maken dat geen enkele god buiten hun eigen god bestaat. Dus als zij duizenden goden mogen verwerpen zal die ene extra bij atheïsten toch ook niet het verschil maken.
Of je draait het gewoon om en zegt dat religieuzen een radicale keuze maken door er van uit te gaan dat god bestaat.
Is toch precies wat er gebeurt ook. Beide kampen gaan uit van iets wat ze niet echt kunnen bewijzen. Beide kampen zijn overtuigd van hun *geloof*. Beide kampen *weten* dat zij en niemand anders het bij het rechte eind hebben. Beide kampen hebben zijn fundi's. Wat ze niet willen zien is dat ze niet echt wezenlijk van elkaar verschillen.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 11:23   #60
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Is toch precies wat er gebeurt ook. Beide kampen gaan uit van iets wat ze niet echt kunnen bewijzen. Beide kampen zijn overtuigd van hun *geloof*. Beide kampen *weten* dat zij en niemand anders het bij het rechte eind hebben. Beide kampen hebben zijn fundi's. Wat ze niet willen zien is dat ze niet echt wezenlijk van elkaar verschillen.
Als het over een discussie zou gaan over het wel of niet bestaan van Russels teapot, dan gaat er niemand degenen die zeggen dat dat ding niet bestaat verwijten dat ze fundi's zijn.
Nochtans kunnen ze dat OOK niet bewijzen.

Dat beide kampen uitgaan van iets ze niet kunnen bewijzen is dus bullshit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be