![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie van de inhoud van dit subforum? | |||
Ik ben best tevreden! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Soms eens goed, dan weer barslecht. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 53,85% |
Dat trekt hier op niks! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 26,92% |
Iets anders |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad, sommigen zetten een d op het einde van het woord en anderen een t.
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() De weinige theïsten hier zijn pilaarbijters zie ik.
Was het ooit anders ? Waren er wat gematige stemmen hier die niet de hele tijd naar een of andere obscuur woestijnboekje verwezen ?
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar die zijn weggejaagd door de fundi's. Ik zou ook niet met de Harrie's en Fonne's over 1 kam gescheerd willen worden. Zelfs al zou ik gelovig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Geloof heeft de mogelijkheid de gemoederen danig te verhitten. Hier is dat niet anders dan elders. Interessant wordt het pas als er wordt geargumenteerd en genuanceerd.
Creationisten en papenvreters zijn geen van al interessant, want alleen maar gericht op hun eigen groot gelijk. Ik ben ervan overtuigd dat spiritualiteit tot wasdom zal komen in deze eeuw, na het teloorgaan van de dogmatische openbaringsgodsdiensten en en onvermijdelijke tegenbeweging van het nihilistische atheïsme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over jouw "genuanceerde" koppeling tussen nihilisme en atheisme ga ik zelfs niet eens veel tijd of energie in steken.
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Er wordt gesproken over fundi's en gematigde christenen. Aan wat verschillen beide? Atheisten nemen de radicale keuze dat God niet bestaat, bestaan er dan ook gematigde atheisten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die de meest onnozele fabels proberen voor waar te laten doorgaan, ook al zijn die al duizend keer weerlegd, maar die desondanks zichzelf als de monopoloisten van de wetenschap presenteren. Als er al gematigde theïsten waren dan zijn die door de atheistjes al duizend keer weggejaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve soms Bovenbuur heb ik hier ook nog nooit een atheïst enige eigen bijdrage zien brengen die bewijst dat hij zelfstandig zou kunnen denken. Alleen wat zinloos gecopiëer van onzin zoals je die overal op de atheistische haat- en schimpsites kunt terugvinden. Maar goed ik begrijp dat ze mij niet mogen. Vroeger dachten ze dat ze de duivels konden bestrijden door hen een kruis voor te houden. Vandaag weten we beter: het volstaat ze met de neus op de naakte feiten en de cijfers te drukken en ze beginnen van frustratie al te koken en gif te spuiten. Ja 't is lastig met mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, je kan niet aan een beetje God geloven. Je kiest voor of tegen God. Atheisten weten dat, elk compromis is onmogelijk. Aan de kant van de gelovigen zijn er wel de zwakkelingen die denken dat ze door hun geloof een beetje af te zwakken tot een toenadering zouden kunnen koimen. Maar dat is nu eenmaal uitgesloten. Het is de onvoorwaardelijke overgave die atheisten eisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graaf Uw graf maar al....Dat wij dit slechts hebben toe te leggen nadat Uw kadaver ter aarde is besteld..... Wij zijn wél goden,dat wel ,onze eigen god...allemaal vér boven U verheven... Travis,rode lantaarn ,tavek,bovenbuur, raf en andere gelijkgestemden... Wij vliegen te hoog,ver verheven boven diegene die zich tot het christendom verheven voelen,en die zich desondanks niet verder kunnen opstijgen omdat hun petieterig menszijn met hun vleugeltjes aan de grond houdt... Wij zijn zovéél meer mijn beste,U aanbidt goden,wij zijn goden..... Laatst gewijzigd door Svennies : 22 februari 2010 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik geen atheïst trouwens, noch laat ik me in met de traditionele godsdiensten ( die, voor mij althans, al lang voorbijgestreefd zijn).
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een creationist een atheistisch argument weerlegd met een creationistisch argument, dan kan een gewone religieuze mens daar niks aan toevoegen. Als hij probeert een weloverwogen argument naar voor te brengen en hij wordt door een creationist gesteund met iets al la "ja, want de aarde is maar 6000 jaar oud" dan maakt die religieuze zich belachelijk. Dus blijven ze weg en lijkt het of alle gelovigen uit de amerikaans biblebelt zijn geimporteerd. Uieraard is dat niet zo. Maar hey, je hebt de creationisten daarvoor te danken. Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2010 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of je draait het gewoon om en zegt dat religieuzen een radicale keuze maken door er van uit te gaan dat god bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans kunnen ze dat OOK niet bewijzen. Dat beide kampen uitgaan van iets ze niet kunnen bewijzen is dus bullshit. |
|
![]() |
![]() |