Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2010, 03:10   #41
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

In India zijn er voortdurend gewelddadige conflicten tussen allerlei groepen, en ook Hindoes laten zich opmerken door represailles, het in brand steken van andermans woning enz.
Dan is er de jaarlijkse campagne tegen Valentijn, een zgz decadente westerse feestdag.

Hindoeisme is zoals de meeste andere godsdiensten, de theorie lijkt soms mooi, de praktijk - vooral in het geval van extremisten - heel wat minder. Dan hebben we het nog niet over de positie van de vrouw en over het kastensysteem.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 06:26   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Kan een hindoe reincarneren als een moslim terrorist ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 06:31   #43
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
De Hindoe Dharm en geloof zijn veruit superieur aan alles wat er door andere culturen en religien is ontwikkeld gedurende de afgelopen 19000 jaar. Ik heb de Vedas nog niet helemaal bestudeerd, maar wat ik heb gelezen erover verbaasd mij. Het Vedische gedachtegoed is niet alleen de oudste, maar ook de allerbeste ter wereld.

In principe is een wereld met een multi polair machtsevenwicht het best. Maar er moet een filosofisch/religieus principe aan ten grondslag liggen en die vind ik alleen in het HIndoeisme.

Ik noem mensen die in de Vedas geloven nu Vedistanen, Vedistanis en heb dit begrip zelf ontwikkeld. De term Hindoes is fout, want dit begrip komt niet voor in de Sanskriet literatuur. Vroeger noemden de Hindoes zichzelf Arya en India werd Aryawart genoemd.

Macht moeten wij delen in de toekomst. Gevaarlijke en agressieve religieuze doctrines moeten wij wel uitroeien, want die veroorzaken oorlog en ellende.

Nu zijn er 1 miljard Hindoes en Vedistanen op de wereld en zij worden steeds rijker en krijgen meer invloed. Wie is er bang voor hen? Wie wil niet dat zij ooit meer macht krijgen.

Hindoes en Vedistanen hebben nooit andere volkeren en rassen op georganiseerde wijze uitgebuit of uitgemoord, zoals moslims, Joden, christenen en communisten. Zie geschiedenis voor het bewijs.

tot zover mijn betoog.

dewanand
hindoe fundamentalist
Er is zelfs een land waar je jouw religie ten volle kan uit- en beleven: India.
Overweeg misschien eens naar daar te verhuizen.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 06:32   #44
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Hindoeisme is zoals de meeste andere godsdiensten, de theorie lijkt soms mooi, de praktijk - vooral in het geval van extremisten - heel wat minder. Dan hebben we het nog niet over de positie van de vrouw en over het kastensysteem.
Liberaal gezever waarbij gans de wereld van door die westerse bril wordt bekeken.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 08:26   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Hindoe Dharm en geloof zijn veruit superieur aan alles wat er door andere culturen en religien is ontwikkeld gedurende de afgelopen 19000 jaar. Ik heb de Vedas nog niet helemaal bestudeerd, maar wat ik heb gelezen erover verbaasd mij. Het Vedische gedachtegoed is niet alleen de oudste, maar ook de allerbeste ter wereld.

In principe is een wereld met een multi polair machtsevenwicht het best. Maar er moet een filosofisch/religieus principe aan ten grondslag liggen en die vind ik alleen in het HIndoeisme.

Ik noem mensen die in de Vedas geloven nu Vedistanen, Vedistanis en heb dit begrip zelf ontwikkeld. De term Hindoes is fout, want dit begrip komt niet voor in de Sanskriet literatuur. Vroeger noemden de Hindoes zichzelf Arya en India werd Aryawart genoemd.

Macht moeten wij delen in de toekomst. Gevaarlijke en agressieve religieuze doctrines moeten wij wel uitroeien, want die veroorzaken oorlog en ellende.

Nu zijn er 1 miljard Hindoes en Vedistanen op de wereld en zij worden steeds rijker en krijgen meer invloed. Wie is er bang voor hen? Wie wil niet dat zij ooit meer macht krijgen.

Hindoes en Vedistanen hebben nooit andere volkeren en rassen op georganiseerde wijze uitgebuit of uitgemoord, zoals moslims, Joden, christenen en communisten. Zie geschiedenis voor het bewijs.

tot zover mijn betoog.

dewanand
hindoe fundamentalist
Citaat:
Narasimha, de man-leeuw die Tiran doodde.
Vamana, de dwerg die een demon versloeg.
Parasurama, de reus en krijger die de machtswelslustige Kshatria`s versloeg.
Rama, de ideale man en koning die Ravanna en diens leger versloeg.
Krishna, de blauwe god oftewel de fluitspelende herdersjongen Krishna die Arjuna's wagenmenner en leidsman van de Pandava's was in oorlog tegen de Kaurava's.
Even enkel van de godelijkheden uit het hindoeïsme.

Niet direct rustige brave jongens, maar oorlogshelden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2010, 15:46   #46
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard een voorbeeld van de Hindu-tolerantie

Top Indian artist offered sanctuary in Qatar

Renowned Indian artist MF Husain, under attack from hardline Hindus for his paintings of nude Hindu goddesses, has been offered Qatari nationality...
Since 2006, 95-year-old Mr Husain has been living in Dubai and in London.
The Hindu said that his "impending change of nationality brings to a close one of the sorriest chapters in independent India's secular history".
Correspondents say that Mr Husain - who has been forced to flee the country - is one of India's most pre-eminent artists. In the mid-1990s there were huge protests in Mumbai (Bombay) after he painted a whole series of nude Hindu goddesses.
Hindu nationalist groups accused the artist of hurting their religious sentiments and defiling their religion.
Mr Husain estimates that there are 900 cases against him in various courts of India. He says that he has been harassed by mobs in the country and his exhibitions have been vandalised.

bron

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 11:48   #47
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

ja he, die hussain is een mislukte kunstenaar. Hoe kan je zo dom zijn om hindoe godinnen naakt te schilderen. Op zich is er niets mis mee, want een vagina is ook goddelijk, maar fanatieke hindoes vinden het beledigend en willen deze man doden.

seks en geloof gaan nooit samen.

dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 11:55   #48
dewanand
Minister-President

Standaard

over kastenstelsel

Tegenwoordig is het kastenstelsel in India steeds sneller aan het verdwijnen door de welvaartsgroei. De INdiase middenklasse groeit elke dag en heeft nu al ruim 300 miljoen leden, meer dan in heel Europa en Amerika. Kasten verdwijnen nu in India. Grote bedrijven als infosys bieden studiebeurzen aan voor iedereen met ict talent en letten niet op kaste. OOk huwelijken tussen kasten komen steeds vaker voor, want goed is voor de genetische verjonging in India.

Ik moet hierbij wel iets opmerken.
In Nederland is er nu ook een soort kastenstelsel ontstaan in de multikul. Alle etnische groepen gedragen zich nu als kasten en seksen of trouwen alleen onderling. OP het internet zijn er nu vele cyber kasten ontstaan en iedereen die anders is wordt geband of IP geblockt. Hier doet de regering niets aan. Dus de multikul is geevolueerd tot een kastenstelsel in Nederland en ook in andere europese landen. Kijk naar de partij van Geert Wilders, nou dit is het beste voorbeeld van een kasteoorlog.

Dus India gaat vooruit en wordt sneller rijker.

IK merk niets van kasten als ik met hindoes omga. Sommige domme achterlijke hindoes geloven nog in kasten maar de meerderheid heeft het allang verworpen.

bovenal moet ik zeggen dat de Vedische geschriften van uitzonderlijk hoge kwaliteit zijn. Koop een paar en lees het goed.

Succes

dewanand

Oud 26 februari 2010, 15:07   #49
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK merk niets van kasten als ik met hindoes omga. Sommige domme achterlijke hindoes geloven nog in kasten maar de meerderheid heeft het allang verworpen.
Dus wie niet met jouw visie van het Hindoe-beleid overeenstemt is dom en achterlijk?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:09   #50
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja he, die hussain is een mislukte kunstenaar.
Ok, dat wist ik niet. Dan is het goed dat hij vervolgd wordt, bijna gelyncht, zijn land moet ontvluchten, enz.

Het is dus niet de schuld van de hindus die hem vervolgen, het is zijn eigen schuld.

Juist, zo had ik het nog niet bekeken.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 15:55   #51
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

De Hindoes in Suriname en Guyana zijn heeeeeeeeeeeeeel anders dan in India, deze contractarbeiders hebben zich kunnen onttrekken aan het discriminerend kastenstelsel. Geen mismaakte bedelende Hindoestaanse kinderen in de Guyana's iig, ook geen loslopende koeien op straat... Het kan best wezen dat India een middenklasse van 300 miljoen kent in getallen uitgedrukt in werkelijkheid zal het een stuk minder zijn als we naar de energieconsumptie van India kijken. Het veelbelovende IT talent vertrekt naar Amerika omdat dat daar de kansen liggen voor individuen. De nieuwe generatie rijken in Amerika zal voor een heel groot deel uit hoogbegaafde Indiers bestaan als deze trend zich doorzet, maar dan wel Indiers die volledig verAmerikaanst zijn. India zelf heeft nog een hele lange weg te gaan en blijft komende 50 jaar en misschien wel honderd jaar of langer een middeleeuws land. Aloude gebruiken zijn in den vreemde makkelijker te verwerpen dan in eigen land.

Citaat:
over kastenstelsel

Tegenwoordig is het kastenstelsel in India steeds sneller aan het verdwijnen door de welvaartsgroei. De INdiase middenklasse groeit elke dag en heeft nu al ruim 300 miljoen leden, meer dan in heel Europa en Amerika. Kasten verdwijnen nu in India. Grote bedrijven als infosys bieden studiebeurzen aan voor iedereen met ict talent en letten niet op kaste. OOk huwelijken tussen kasten komen steeds vaker voor, want goed is voor de genetische verjonging in India.

Ik moet hierbij wel iets opmerken.
In Nederland is er nu ook een soort kastenstelsel ontstaan in de multikul. Alle etnische groepen gedragen zich nu als kasten en seksen of trouwen alleen onderling. OP het internet zijn er nu vele cyber kasten ontstaan en iedereen die anders is wordt geband of IP geblockt. Hier doet de regering niets aan. Dus de multikul is geevolueerd tot een kastenstelsel in Nederland en ook in andere europese landen. Kijk naar de partij van Geert Wilders, nou dit is het beste voorbeeld van een kasteoorlog.

Dus India gaat vooruit en wordt sneller rijker.

bovenal moet ik zeggen dat de Vedische geschriften van uitzonderlijk hoge kwaliteit zijn. Koop een paar en lees het goed.

Succes

dewanand

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2010 om 16:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 18:22   #52
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
U noemt hier het Hindoeisme en boeddisme in één adem, maar geeft dan enkel voorbeelden van Hindoe-geweld.
Heeft u ook voorbeelden van geweld van boedhisten tegenover anderen?
Tuurlijk heb ik ook voorbeelden van Boeddhistische geweld:
  • Boeddhistisch imperialisme: constante Thaise agressie tegen het kleine Cambodja (2000-2009)
  • Boeddhisten en Hindoes die elkaar meer dan 30 jaar lang terroriseren in Sri Lanka
  • Boeddhistisch straatgeweld van kut-Tibetanen in 2008
  • Buddhistisch Japaans wereldoorlog tegen heel Azie en ver daarbuiten
  • Boeddhistisch massaverkrachting van meer dan 100.000 vrouwen in Nanking
  • Boeddhistisch zelfmordterroristen (de originele Kamikaze piloten waren allemaal Boeddhisten!
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2010, 20:42   #53
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kan een hindoe reincarneren als een moslim terrorist ?
Dat weet ik niet maar in iedere geval zijn 11 van de 19 nine-eleven terroristen gereincarneerd als een wat oudere versie van zichzelf

En ze leefden/leven nu nog lang en gelukkig...
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 13:46   #54
solid
Vreemdeling

Standaard

Dewanand, volgens mij ben jij goed ingepalmd door een of andere pandiet.

Hindoes kunnen niet de wereld leiden, NOOIT. Ze kunnen nieteens hun eigen volk leiden, laat staan al hun eigen land. En om helemaal te vergeten de wereld. Hindoes worden voor de domme gehouden door slimmere mensen in hun land. Kijk maar eens watvoor duivelse praktijken zich in India afspelen alleen vanwege hun geloof.

Om maar een paar voorbeelden te noemen, kleine meisje laten trouwen met een zwervershond, klein meisje laten trouwen met een bloempot, beeld maken van een piemel en het dan vereren...!?!? Dit allemaal in naam van Hindoeïsme!! Wat superieur zeg!!

Jij noemt als minderwaardige geloven die Christenen, Joden, Moslims, Katholieken enzovooorts. Maar in elke geloof hierboven genoemd komt Jezus voor in de Heilige Boeken.
In julliie boeken komen alleen maar onlogische verhalen voor van figuranten die dit en dat versloegen en zo vereerd moeten worden.

Al toen Ganesh nog zeer jong was, wou hij met rust gelaten worden en het liefst was hij alleen. Om die reden en omdat Shiva oorlog ging voeren, had Shiva de kans niet om zijn zoon goed te leren kennen. Na jaren te hebben gestreden keert Shiva terug naar Parvati (zijn vrouw) en Ganesh (zijn zoon). Als hij thuiskomt ziet hij een indringer, en omdat hij zo temperamentvol is, onthoofdt hij de indringer meteen.

Maar het was al te laat toen hij zag dat die indringer eigenlijk zijn eigen zoon was, die hij op het eerste zicht niet had herkend omdat hij hem nog maar zo weinig had gezien. Shiva beval zijn dienaren om op zoek te gaan naar het eerste het beste levende wezen dat men tegen zou komen en ze keerden terug met de afgehakte kop van een olifant. Shiva bevestigde de olifantenkop op het levenloze lichaam van zijn zoon die terug tot leven komt en de geschiedenis zou ingaan als de halfgod met de olifantenkop.

Kan je dit verhaal nou echt geloven??????

Ohwja, shiva ging gewoon EVEN oorlog voeren. Dat noemen we nou pas vreedzaam Hij ging gewoon in een café shivas zitten drinken, nu weten we waar de naam shivas vandaan komt.

Het vereren en aanbidden van beelden en afbeeldingen is het domste, naïefste en oneervolste wat er bestaat. Je moet dan weten dat je letterlijk voor de domme gehouden word. Een God moet vereerd worden als een God, en een beeld word vereerd als een beeld, en niet als een God.

Als je de afbeeldingen van die fantasierijke Goden ziet, dan schiet je toch spontaan in de lach!! En vooral als iemand zegt dat het superieur is...... Ik weet niet of ik nu boos moet worden op de Hindoes of hun nou zielig moeten vinden......

Ik kies maar voor het laaste, want ik weet dat de Hindoes nooit slimmer zullen worden en altijd dom zullen blijven...............

Laatst gewijzigd door solid : 26 april 2010 om 13:50.
solid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 13:57   #55
solid
Vreemdeling

Standaard

Een koe mag niet vermoord worden.
En het eten van rundvlees is uit den boze!!!!!!!

Maarrrrr, we mogen wel rundergelatine eten.........

Bankstel van runderleer, jas van runderleer, autobekleding van runderleer, bureaustoel van runderleer.. Allemaal runderleer van koeien die GESLACHT zijn.......?!?!?!
solid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 14:53   #56
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solid Bekijk bericht
Een koe mag niet vermoord worden.
En het eten van rundvlees is uit den boze!!!!!!!

Maarrrrr, we mogen wel rundergelatine eten.........

Bankstel van runderleer, jas van runderleer, autobekleding van runderleer, bureaustoel van runderleer.. Allemaal runderleer van koeien die GESLACHT zijn.......?!?!?!
Nuancering beste vriend.
We VRETEN teveel vlees dus minder vlees eten is ook minder koeien = automatisch alternatieven.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 14:56   #57
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solid Bekijk bericht
beeld maken van een piemel en het dan vereren...!?!?
Hindoes zei u?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 20:24   #58
dewanand
Minister-President

Standaard dewanisme, uitleg en verantwoording

ja, leuke reacties. Ik moet toegeven dat veel Hindoes nogal achterlijk en middeleeuws leven en denken. Juist hierom hoop ik dat meer blanke mannen zich tot het Hindoeisme bekeren en gaan seksen en mixen met tientallen miljoenen Hindoemeisjes om het hindoeras te upgraden. In India is er nu teveel inteelt en dat leidt tot halfdebiele Hindoetjes.

Het Hindoe extremisme is iets dat de laatste tien jaar steeds gewelddadiger wordt en steeds vaker tot moorden en bedreigingen leidt. Sommige Hindoes willen nu geweld gebruiken om hun geloof te verdedigen en dat leidt tot nog meer geweld van alle kanten. Hierom keur ik het toch maar af.

Zelf werk ik aan een nieuwe Hindoe fundamentalistische stroming in de hele Hindoewereld. Dit noem ik het dewanisme. Je kan de definitie hiervan zoeken op mijn site in mijn boek Koran verbieden of herschrijven? Het is een soort futuristisch hindoeisme, waarin iedereen mee kan doen, en waar elk ras geaccepteerd wordt. Rasvermenging vind ik iets dat heel interessant is om de kwaliteit van het stoffelijk omhulsel te verbeteren en om zo een superras te maken uit alle hoofdrassen. Het geweldige Hindoeras is zelf ook een hypergemengd ras, want alle rassen hebben flink zitten neuken met elkaar in INdia.

ok, ik post morgen meer info over dewanisme anders moet je maar googlen.

bye

dewanand

Oud 25 september 2010, 20:37   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Als de commonwealthgames organiseren al niet lukt...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 20:41   #60
dewanand
Minister-President

Standaard hindoe mannen deugen niet hoor

namaskar allemaal,

persoonlijk vind ik wel dat de meeste Hindoestaanse mannen gewoon te klein, te zwak, te laf en te dom zijn. Juist hierom zouden mannen van het Hindoestaanse ras nooit de wereld kunnen leiden. Ik moet meer weten over de degeneratie van mannen van het Hindoeras en waarom zij zo zwak, laf en dom zijn. Ik zie dit in Suriname en Nederland, maar weet niet hoe het in India is.

Enige hoop is om het hindoeras flink te upgraden met blanke genen.

bye

dewanand

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be