Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2010, 14:09   #41
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde in het programma gisteren wel een ander geluid.
Eén van de juryleden merkte op dat deze naam storend zou zijn.
Omdat 'les deux' in het frans verstaan wordt als 'twee kloten', en dat zij dus vier homo-kloten hebben.
Oud 5 maart 2010, 14:10   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wedden dat dat gaat veranderen
Niemand spreekt er over de ANZ en de NSV-betoging van gisteren en u verwacht dat ze zullen spreken over een incident uit een VTM-uitzending die niemand in Franstalig België kent?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:11   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik hoorde in het programma gisteren wel een ander geluid.
Eén van de juryleden merkte op dat deze naam storend zou zijn.
Omdat 'les deux' in het frans verstaan wordt als 'twee kloten', en dat zij dus vier homo-kloten hebben.
ja, dat heb ik ook gelezen, kan iemand dat bevestigen dat dit zo is?
Oud 5 maart 2010, 14:11   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hij heeft wel gelijk. Neem nu Oostende. Protestern de flaminganten ook tegen deze namen van hotels?

Hotel Princess

Acces Hotel

Royal Astor Hotel

Best Western Hotel Imperial

Hotel-Resto-Lounge Polaris

Enz, enz.

Tegen deze namen protesteren die flaminganten dus niet. Een bende hypocrieten zijn het.
er zijn geen flaminganten die protesteren tegen deze naamgeving, ook in Halle niet, dat leek Raf gewoon een mooie provocerende titel

het gemeentebestuur (CD&V, N-VA, VLD) in Halle, dat al jaren inspanningen doet om het straatbeeld van deze Vlaamse gemeente (die de druk voelt van de grote Brusselse aglommeratie) Nederlandstalig te houden heeft de restauranthouders in casu GEVRAAGD om daar AUB mee rekening te houden, niet meer, niet minder.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:11   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niemand spreekt er over de ANZ en de NSV-betoging van gisteren en u verwacht dat ze zullen spreken over een incident uit een VTM-uitzending die niemand in Franstalig België kent?
Wil je zeggen dat Le SOIR een kans zal laten liggen om de "onverdraagzaammheid en intolerante" Vlamingen in hun hemd te zetten. Yeah right.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:12   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, dat heb ik ook gelezen, kan iemand dat bevestigen dat dit zo is?
Raf, da's eentje voor u denk ik, hebben zij inderdaad vier kloten ?
Oud 5 maart 2010, 14:12   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zijn geen flaminganten die protesteren tegen deze naamgeving, ook in Halle niet, dat leek Raf gewoon een mooie provocerende titel

het gemeentebestuur (CD&V, N-VA, VLD) in Halle, dat al jaren inspanningen doet om het straatbeeld van deze Vlaamse gemeente (die de druk voelt van de grote Brusselse aglommeratie) Nederlandstalig te houden heeft de restauranthouders in casu GEVRAAGD om daar AUB mee rekening te houden, niet meer, niet minder.
Je kan iets op verschillende manieren VRAGEN. De vraag is hoe ze het hebben "gevraagd".
Oud 5 maart 2010, 14:13   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
wedden ?
staat t ni al op de site van LeSoir mss ?
Oud 5 maart 2010, 14:13   #49
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Druk nog eens op het driehoekje. Wie weet lukt het je een twee keer om mij voor een prul een ban aan te smeren...
Heb ik dat dan al gedaan misschien? Wauw! En zeggen dat sommigen daar moeite voor moeten doen en ik weet het niet eens meer...

Wat heb je hier gedaan dat een ban verdient misschien?
Oud 5 maart 2010, 14:13   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wil je zeggen dat Le SOIR een kans zal laten liggen om de "onverdraagzaammheid en intolerante" Vlamingen in hun hemd te zetten. Yeah right.
oh, maar vandaag al schrijven ze iets over de onverdraagzame Vlamingen hoor, in hun edito. het gaat wel over het woonbeleid in Vlaanderen, maar uiteindelijk is alles goed om hun Vlamingenhaat te kunnen tonen hé.
Oud 5 maart 2010, 14:14   #51
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of het zou natuurlijk moeten zijn dat CD&V en VLD ineens flamingantische partijen geworden zijn...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:14   #52
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toeval?
Oud 5 maart 2010, 14:14   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan iets op verschillende manieren VRAGEN. De vraag is hoe ze het hebben "gevraagd".
dien burgemeester lijkt me nogal schappelijk te zijn :

Citaat:
'Er is geen wettelijk verbod op anderstalige namen voor handelszaken', zei burgemeester Dirk Pieters (CD&V/N-VA) toen we hem gisteravond confronteerden met de naam van het restaurant dat in zijn stad komt. 'Maar we hebben met het schepencollege wel een Vlaams manifest goedgekeurd. Daarin staat dat we het Nederlands in het straatbeeld zoveel mogelijk willen bevorderen.' Praktisch wil dat zeggen dat elke handelszaak die zich in Halle vestigt, wordt aangeschreven of aangesproken door iemand van het schepencollege. 'We willen mensen ontmoedigen andere talen te gebruiken. We hebben in onze stad liever een kapsalon dan een coiffeur, en liever een ijssalon dan een crèmerie.' Pieters beklemtoont wel dat zijn stad redelijk is. 'Handelszaken die al jarenlang in Halle gevestigd zijn, laten we met rust. En internationale ketens die naar hier komen, daar kunnen we ook weinig tegen beginnen. Maar onze vraag aan beginners wordt zeer goed opgevolgd.
Oud 5 maart 2010, 14:17   #54
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is niet nodig, daar zorgen hun nuttige idioten van klein-links wel voor.
Oud 5 maart 2010, 14:17   #55
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hij heeft wel gelijk. Neem nu Oostende. Protesteren de flaminganten ook tegen deze namen van hotels en hotels?

Hotel Princess

Acces Hotel

Royal Astor Hotel

Best Western Hotel Imperial

Hotel-Resto-Lounge Polaris

Enz, enz.

Tegen deze namen protesteren die flaminganten dus niet. Een bende hypocrieten zijn het.
Het Engels is ook een bron van zorg, maar het taalimperialisme is tot nu toe in de Belgische context vanuit het Frans gekomen.

Maar dat weet u net zo goed als ik.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:22   #56
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dien burgemeester lijkt me nogal schappelijk te zijn :
Citaat:
Ook schepen Mark Demesmaeker (N-VA), die bevoegd is voor het Vlaams karakter van Halle sprak in dezelfde zin en dat vast de nodige stappen zouden ondernomen worden, maar denkt dat er al een oplossing in de maak is.

Mark Demesmaeker: “Mag ik iedereen vragen zeker te kijken naar de volgende aflevering, want ik ben er vrij zeker van dat het probleem van de naamgeving dan een gunstige wending krijgt”.
http://www.editiepajot.com/regios/7/articles/11122

Als er geen wettelijke mogelijkheden bestaan om dit te verbieden wat wil ie dan zeggen met de "nodige stappen"? Intimidaties, chantage, knokploeg van NSV'ers langssturen om de boel kort en klein te slaan. Enfin ik neem aan dat Halle gewoon er mee dreigt bij VTM om dat geld niet te storten als de naam niet veranderd maar zo "onschuldig" als het hier zoals gewoonlijk wordt voorgesteld vind ik dit niet.
Oud 5 maart 2010, 14:24   #57
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wedden ?
staat t ni al op de site van LeSoir mss ?
Juist bekeken en helemaal niets gevonden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:24   #58
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Taalrel in 'Mijn restaurant'

Vlaamsgezinde Halle moet niet weten van 'Les Deux' van Ludovic en Jurgen.

Read and weep: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GNT2N3V48

Wanneer gaat er eens een einde komen aan het taalfascisme van de flaminganten in dit land? Hoe kleinzielig kan een volkje zijn?
Uw foto van een meneer met het bleekscheterig charisma van een nylon onderlijfje nog even terzijde, en met dank aan Everytime voor de links die mij evenzeer duidelijk maken dat we niets hadden gemist, vind ook ik het lachwekkend dat een gemeentebestuur iets kan hebben tegen een naam van een restaurant, louter omdat die in een andere taal is dan de bestuurstaal van de gemeente.

Straks zullen de eigenaars van een Renault Espace de naam van hun voertuig moeten wijzigen in Renault Ruimte vooraleer ze Halle binnenmogen.

Dat men terecht voet bij stuk wil houden qua bestuurstaal in Vlaanderen begrijp ik volkomen, maar een beetje beter gerichte rationaliteit zou daarbij geen kwaad doen. Taalfutiliteitjes als het hiervoor omschrevene zijn koren op de molen van de franskiljonse belgicisten, nietwaar.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:28   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Of het zou natuurlijk moeten zijn dat CD&V en VLD ineens flamingantische partijen geworden zijn...
VLD wel he, die zitten in de oppostie op federaal niveau dus die zijn nu Vlaamsgezind he
Oud 5 maart 2010, 14:30   #60
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.editiepajot.com/regios/7/articles/11122

Als er geen wettelijke mogelijkheden bestaan om dit te verbieden wat wil ie dan zeggen met de "nodige stappen"? Intimidaties, chantage, knokploeg van NSV'ers langssturen om de boel kort en klein te slaan. Enfin ik neem aan dat Halle gewoon er mee dreigt bij VTM om dat geld niet te storten als de naam niet veranderd maar zo "onschuldig" als het hier zoals gewoonlijk wordt voorgesteld vind ik dit niet.
baseballbat en knieschijven hé , gangbare toestand in Vlaanderen, dat weet iedereen toch hé ... de Vlamingen dat zijn zo van die mensen die altijd en overal op hun rechten staan immers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be