![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, ik dacht dat je hem zwak vond omdat Spielberg een Jood is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor!!!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind Woody Allen een geniale filmmaker. Woody Allen is joods.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Dat vond ik eigenlijk ook.
Ik herinner me nog dat ik tijdens het zien van die film moest denken aan die mop over het toneelstuk 'Het Achterhuis', gebaseerd op het gelijknamige boek inderdaad, waarbij de acteerprestaties van het amateurtoneelgezelschap zo erbarmelijk slecht waren dat toen de Duitsers ein-de-lijk het Achterhuis binnenstormden, het publiek een zucht van verlichting slaakte en begon te roepen: "ze zit in het achterhuis, ze zit in het achterhuis"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke de beste is moet ik nadenken.
Troy was goed, The Good The Bad and The Ugly was ook heel goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() warriors en Brothers (dat laatste is een Deense film)
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste oorlogsfilm in categorie fictie is Where Eagles There,
Tarantinno is daar zijn inspiratie gaan zoeken voor de kelder scene en in Hans Landa zitten wel wat trekjes van de Gestapo officier uit Where Eagles There, alhoewel Hans Landa een meesterlijke rol speelt, eigenlijk draagt die de complete film en is zijn personage eigenlijk het belangrijkst doorheen heel de film. De bastards behoren dus misschien wel tot de top 10 van fiction oorlogsfilms aller tijden, maar omdat het een samenraapsel is van bewerkingen van scenes , plot en ideen uit andere klasiekers is kan het nooit de beste zijn. Kelly`s heroes, The Dirty Dozen, zijn andere goeie fictie oorlogsfilms, gedateerd natuurlijk en ze moesten het doen met special effects uit de jaren 60 , niet echt overtuigend dus. Verder is Band of Brothers uitermate goed gemaakt. Categorie Vietnam films, : Hamburger hill, en het eerste deel van Full Metal Jacket. Anti Oorlogsfilms, : All quiet on the western front, Stalingrad, Das Boot (misschien wel de beste sfeerfilm aller tijden, maar ge moet hem in de volledige versie, zien. ) Oorlogsfilms met nen hoek af, ... (regisseur en acteurs goed aan de dope... ) Appocalyps Now, eigenlijk onsterfelijk geniaal voor de heli scene en een stelletje maffe surfdudes die gaan surfen terwijl achter hen iedereen wordt afgeknald... maar eens de rivier op waar het origenele verhaal van Conrad, (dat zich overigens in de congo afspeelt) hebt ge zelf ne serieuse joint vandoe of een stevig glas whiskey of 2 - 3 om het nog te kunnen volgen. (had dat met den boek Hart Of Darkness overigens ook... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge die gezien hebt, is al de rest gewoon crap, het is op een schitterende manier gemaakt, en ge voelt echt, hoe beklemmend de oorlog aan boort van een sardienenblik moet geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() ![]() Deze vond ik heel goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Enemy at the Gates.
Misschien omdat het eens gaat over het Oostfront? Al die films over de landing in Normandië en al wat er achter komt ben ik beu, net als de Vietnamfilms. Oostfront!
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() When Trumpets Fade
Ook al omdat het gaat om iets waar je zelden over hoort: de slag om het Hürtgenwald (de vooruitgang toen werd teniet gedaan door het Ardennenoffensief). En ook omdat het de zwakheden laat zien van de soldaten. ![]()
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is zo ook een Finse film die de oorlog tussen de Finnen en ruskies belicht tijdens WO II ik ken alleen de titel niet meer, heb daar al fragmenten uit gezien en lijkt mij wel de moeite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een nieuwe vrij sobere..The Somme.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 maart 2010 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Der Untergang suckt.
Paths of glory is een goeie oorlogsfilm.
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |