Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2010, 17:57   #41
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Roosje klungelt. Volgens mij loopt Arabisch schrift naar links.

Laatst gewijzigd door Piero : 19 maart 2010 om 17:58.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 18:28   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Cohen is een typisch politicus anno 2010. Een bestuurder zonder veel ideologische bagage die meegolven op de politieke mood van het moment. Hij heeft ietwat weg van Janssens. Ik vermoed dat de PVDA ook een vergelijkbare campagne zal voeren. Inhoudelijk pal in het centrum zonder veel inhoudelijk poer te verschieten en maximaal te profiteren van het "pater patria" gehalte van de man en inspelend op de zwakte van de anderen. Aan hun linkerflank moeten ze het opnemen tegen een quasi onbekende SP kopstuk en in het centrum (waar ze zich ook zullen opstellen) moeten ze het opnemen tegen Balkenende die eigenlijk hetzelfde spelletje wil spelen als Cohen maar daar de autoriteit niet meer voor heeft. Pechtold heeft zich geprofileerd als de anti-these van Wilders maar ook die rol zal ie wellicht moeten overlaten aan Cohen (omdat ook Wilders liever de PVDA als pispaal neemt dan D66. Enfin het is nog lang.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 maart 2010 om 18:34.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2010, 18:58   #43
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Allemaal kuddedieren.
Oud 19 maart 2010, 23:26   #44
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik verwacht dat uw boertig geleuter eerdaags naar 'banneling' promoveert..
Vanachter je PC is het natuurlijk erg stoer om wat te lullen zeikstraal. Waarop wacht je om mij wat persoonlijker te leren kennen??? Ik sta altijd open voor leuke gesprekken....
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 22:43   #45
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
..zei hij toen hij dronk van zijn jus-d'orange en aan zijn croquetje knabbeltje..

Ik verwacht dat uw boertig geleuter eerdaags naar 'banneling' promoveert..
Jij hebt niets te verwachten enkel te buigen voor je toekomstige machthebbers. We hebben nu immers al te weinig parkeerplaats in Nederland.....
Oud 26 maart 2010, 22:57   #46
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Jij hebt niets te verwachten enkel te buigen voor je toekomstige machthebbers. We hebben nu immers al te weinig parkeerplaats in Nederland.....
Je vergist je, we hebben te veel auto's.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 23:09   #47
DESSERON
Burger

DESSERON's schermafbeelding

Standaard

Cohen, een jood als islam-lover, wel wel wel, hoe politiek correct kun je zijn ? Straks een jood als minister president in Nederland, nu al een halfjood die president is in Frankrijk (concurrent de jood Strauss Kahn), in Engeland de jood Milliband op buitenlandse zaken en over de VS zal ik maar zwijgen zeker.
Allemaal puur toeval natuurlijk en wie dit opmerkt is zeker een antisemiet, erger nog een nazi.
Oud 26 maart 2010, 23:32   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
Cohen, een jood als islam-lover, wel wel wel, hoe politiek correct kun je zijn ? Straks een jood als minister president in Nederland, nu al een halfjood die president is in Frankrijk (concurrent de jood Strauss Kahn), in Engeland de jood Milliband op buitenlandse zaken en over de VS zal ik maar zwijgen zeker.
Allemaal puur toeval natuurlijk en wie dit opmerkt is zeker een antisemiet, erger nog een nazi.
Wat een onzin.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 23:39   #49
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Joden zijn een broedervolk en ja uitzondering bevestigen de regel zoals de linkse Job Cohen die trouwens ook een groot tegenstanders is van de Israëlische staat maar daarom hoeven we nog niet de Alte Kameraden beweging te gaan ophemelen zoals jij in je avatar. Dat Europees continentalisme mag dan misschien wel populair zijn in België, Frankrijk of Duitsland in Nederland leeft het allerminst.....
Oud 27 maart 2010, 00:27   #50
DESSERON
Burger

Standaard

Citaat:
Joden zijn een broedervolk en ja uitzondering bevestigen de regel zoals de linkse Job Cohen die trouwens ook een groot tegenstanders is van de Israëlische staat maar daarom hoeven we nog niet de Alte Kameraden beweging te gaan ophemelen zoals jij in je avatar. Dat Europees continentalisme mag dan misschien wel populair zijn in België, Frankrijk of Duitsland in Nederland leeft het allerminst.....
Als u weet wie de figuur van mijn avatar is, dan zou u kritiek kunnen geven, maar ik denk niet dat u hem kent. In elk geval ik heb niets tegen joden, maar het is opvallend hoe vaak ze op de voorgrond komen in elke denkbare situatie.
Een minderwaardigheidscomplex hebben ze alvast niet. ik zou liever zien dat u als Nederlander de Vlamingen zou zien als broedervolk.
Oud 27 maart 2010, 00:28   #51
DESSERON
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat een onzin.
Onzin, helemaal niet, heeft hij als running mate geen Marokkaan gekozen ? of toch een moslim ?
Oud 27 maart 2010, 23:16   #52
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Een minderwaardigheidscomplex hebben ze alvast niet. ik zou liever zien dat u als Nederlander de Vlamingen zou zien als broedervolk.
Buiten het feit dat we dezelfde taal spreken vind ik Vlamingen geen broedervolk. De mentaliteit in jullie land is compleet verschillend aan de onze. Wij neigen meer naar Scandinavîë en de Britse eilanden.

Een broedervolk van de Vlamingen? Nou laten we zeggen: "Duitsland", dat lijkt het meest op Vlaanderen vind ik....
Oud 27 maart 2010, 23:24   #53
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

We hebben het over Cohen, niet over zijn geloof.
Oud 28 maart 2010, 02:21   #54
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten het feit dat we dezelfde taal spreken vind ik Vlamingen geen broedervolk. De mentaliteit in jullie land is compleet verschillend aan de onze. Wij neigen meer naar Scandinavîë en de Britse eilanden.

Een broedervolk van de Vlamingen? Nou laten we zeggen: "Duitsland", dat lijkt het meest op Vlaanderen vind ik....
Nederland heeft zaken gemeen met vooral Vlaanderen, Duitsland, maar ook met Scandinavië en de Britse Eilanden. Daarbij had ik altijd de indruk dat als Nederland al op een groot Europees land leek, dat dat nu juist Duitsland was, verder herken ik mij totaal niet in uw beeld van de Vlamingen, maarja ik ben dan ook een Nederlandse (Noord) Brabander.
Oud 28 maart 2010, 08:11   #55
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, helemaal niet, heeft hij als running mate geen Marokkaan gekozen ? of toch een moslim ?
Cohen heeft geen running mate. Hij wordt niet verkozen als president met een stand-in.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 10:42   #56
DESSERON
Burger

Standaard

Citaat:

Ik beschouw dit als een compliment, dank u wel.
Oud 28 maart 2010, 10:44   #57
DESSERON
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Cohen heeft geen running mate. Hij wordt niet verkozen als president met een stand-in.
Nou ja, niet letterlijk een running mate, maar een van zijn belangrijkste medewerkers is toch een politicus van Marokkaanse (alleszins moslim-)achtergrond die hoofd is van een Amsterdams district. Of heb ik het verkeerd voor ?
Oud 28 maart 2010, 11:45   #58
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nederland heeft zaken gemeen met vooral Vlaanderen, Duitsland, maar ook met Scandinavië en de Britse Eilanden. Daarbij had ik altijd de indruk dat als Nederland al op een groot Europees land leek, dat dat nu juist Duitsland was, verder herken ik mij totaal niet in uw beeld van de Vlamingen, maarja ik ben dan ook een Nederlandse (Noord) Brabander.
Ik ben ook een Noord-Brabander, en ik ben het met hem eens. In het verleden heb ik bijna 3 jaar in Leuven gewoond. Vanuit daar heb ik heel Vlaanderen verkend. Dus ik mag zeggen dat ik de Vlamingen beter ken dan de meeste Nederlanders hier op dit forum. In mijn Vlaamse jaren heb ik een omgekeerde evolutie doorgemaakt; Van Groot-Nederlander naar Klein-Nederlander.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:00   #59
DESSERON
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik ben ook een Noord-Brabander, en ik ben het met hem eens. In het verleden heb ik bijna 3 jaar in Leuven gewoond. Vanuit daar heb ik heel Vlaanderen verkend. Dus ik mag zeggen dat ik de Vlamingen beter ken dan de meeste Nederlanders hier op dit forum. In mijn Vlaamse jaren heb ik een omgekeerde evolutie doorgemaakt; Van Groot-Nederlander naar Klein-Nederlander.
Toen Vlaanderen moest vechten voor het voortbestaan van de Nederlandse taal, was er weinig tot geen steun uit het Noorden (uit Nederland dus). We zijn er ondanks dit gebrek aan 'Hollandse" steun toch in geslaagd onze eigenheid te bewaren, maar we moeten nog steeds waakzaam blijven tegenover de francofone arrogantie en veroveringsdrang. Dat u van mening bent dat u de Vlamingen liever kwijt dan rijk bent, dat zegt veel over uw bekrompen gevoel van hollanditis, maar weinig over de Vlamingen zelf. Trouwens een aantal onderzoeken hebben aangetoond dat een meerderheid van de Nederlands de aansluiting van Vlaanderen bij Groot-Nederland wel ziet zitten. Dat u dat niet ziet zitten, raakt onze koude kleren niet.

Laatst gewijzigd door DESSERON : 28 maart 2010 om 12:01.
DESSERON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2010, 12:10   #60
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen Vlaanderen moest vechten voor het voortbestaan van de Nederlandse taal, was er weinig tot geen steun uit het Noorden (uit Nederland dus). We zijn er ondanks dit gebrek aan 'Hollandse" steun toch in geslaagd onze eigenheid te bewaren, maar we moeten nog steeds waakzaam blijven tegenover de francofone arrogantie en veroveringsdrang. Dat u van mening bent dat u de Vlamingen liever kwijt dan rijk bent, dat zegt veel over uw bekrompen gevoel van hollanditis, maar weinig over de Vlamingen zelf. Trouwens een aantal onderzoeken hebben aangetoond dat een meerderheid van de Nederlands de aansluiting van Vlaanderen bij Groot-Nederland wel ziet zitten. Dat u dat niet ziet zitten, raakt onze koude kleren niet.
De meeste Nederlanders kennen Vlaanderen alleen van een dagje Antwerpen of Gent. Zodra men de Vlamingen beter leert kennen bekoeld de liefde al snel, net zoals bij mij het geval was. Soms spreek ik nog wel eens met Nederlanders die ook in Vlaanderen hebben gewoond. En die zijn bijna allemaal een stuk negatiever over Vlaanderen dan de Nederlanders die Vlaanderen alleen oppervlakkig kennen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be