Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2010, 14:54   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik moet niks hebben van Wilders, maar dit is wel een erg doorzichtige poging tot zwart maken. Ik heb eens op een Nederlands-Indonesisch forum rondgehangen waar mensen verbaasd waren dat hij een indo was, dus dat zijn Indonesische trekken zo opvielen dat hij zijn hele jeugd als "neger" zo hard gepest is dat niemand ook maar zijn echte naam kende is bullshit. Dan vond ik het recente bericht dat hij gescheiden zou zijn (zijn trouwring miste op een foto) nog geloofwaardiger. En ik probeer niet aan te zetten tot paranoia, maar kranten kunnen er langs zitten. Ze kopieëren soms nogal snel. Kennelijk kraait er geen haan naar als ze fout zitten terwijl sensationele verhalen wel goed scoren.
Let wel ik sluit niets uit. Maar denkt u nu niet dat Wilders onmiddellijk naar de rechter zou zijn gestapt om in klacht in te dienen tegen betrokkene wegens 'smaad' , moest dit hele verhaal onwaar zijn? Ik heb tot nu toe toch nog nooit over zulke klacht tegen de ongefundeerde verhalen over de prille jeugd van Geert Wilders gehoord.

Zou die foto fake zijn?

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2010 om 14:58.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:05   #42
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Geen hoax. De pure waarheid vrees ik. Bevestigd overigens door meerdere Nederlandse kranten. Maar voor sommigen zoals u, komt de harde waarheid aan als een koude douche. Troost u, daarna krijgt men het steevast warm.
het gespeste jongetje is anders nog steeds zichtbaar in wilders heden ten dage,waarschijnlijk heeft dit ook een rol gespeeld voor hem om een politieke carriere na te streven..
Oud 30 maart 2010, 15:11   #43
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik moet niks hebben van Wilders, maar dit is wel een erg doorzichtige poging tot zwart maken. Ik heb eens op een Nederlands-Indonesisch forum rondgehangen waar mensen verbaasd waren dat hij een indo was, dus dat zijn Indonesische trekken zo opvielen dat hij zijn hele jeugd als "neger" zo hard gepest is dat niemand ook maar zijn echte naam kende is bullshit. Dan vond ik het recente bericht dat hij gescheiden zou zijn (zijn trouwring miste op een foto) nog geloofwaardiger. En ik probeer niet aan te zetten tot paranoia, maar kranten kunnen er langs zitten. Ze kopieëren soms nogal snel. Kennelijk kraait er geen haan naar als ze fout zitten terwijl sensationele verhalen wel goed scoren.
bent u zelf een gepest jongetje geweest ofzo
Oud 30 maart 2010, 15:25   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou die foto nu echt zijn of niet? Het zou de moeite zijn om dit te weten te komen. En zo moeilijk moet dit toch niet zijn.

Blijkbaar is het toch waar:

de jonge Wilders.

Dus Wilders heeft helemaal geen blond haar. Hij ziet er inderdaad een beetje Indonesisch uit.

Commentaar:

Nee het is geen foto van een rock-band achter de schermen… deze foto van Geert Wilders in zijn jonge jaren op het web. Diverse mensen twijfelde nog aan de authenticiteit, maar een jeugdvriend van de PVV-leider bevestigde: het is ‘m echt. In Israel (!!).

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2010 om 15:44.
Oud 30 maart 2010, 15:38   #45
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is het toch waar:

de jonge Wilders.

Dus Wilders heeft helemaal geen blond haar. Hij ziet er inderdaad een beetje Indonesisch uit.
Wilders is inderdaad een geblondeerde indo. Met indo's is niets mis ,met racisten wel.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:38   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wilders is een zeer gematigd man ; het is niet zijn schuld dat hij zulke xenofobe
extreem rechtse fans aantrekt. dat is eerder de schuld van de traditionele partijen die door hem te demonizeren deze fans aan hem opdringen (of is het omgekeerd ?)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:40   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Wilders is inderdaad een geblondeerde indo. Met indo's is niets mis ,met racisten wel.
Een geblondeerde indo met joodse roots dan (Johanna Meijer).

Ook daar is niets mis mee natuurlijk. Alleen, het verklaart misschien wel het een en het ander over de anti-moslim opstelling van Geert Wilders. Nu beginnen me enkele dingen toch wat duidelijker te worden.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2010 om 15:42.
Oud 30 maart 2010, 15:41   #48
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Let wel ik sluit niets uit. Maar denkt u nu niet dat Wilders onmiddellijk naar de rechter zou zijn gestapt om in klacht in te dienen tegen betrokkene wegens 'smaad' , moest dit hele verhaal onwaar zijn? Ik heb tot nu toe toch nog nooit over zulke klacht tegen de ongefundeerde verhalen over de prille jeugd van Geert Wilders gehoord.

Zou die foto fake zijn?

Nee, die foto, en de grotere versie, lijken me hartstikke echt, maar ook daarop vind ik hem geen neger lijken, bovendien is die foto lang voor het hele negerverhaal uitgelekt.

Zie voor verdere uitleg de tweede link in mijn vorige post, die waarin een leraar van groep 8 uitlegt dat het verhaal door zijn leerlingen is verzonnen.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 maart 2010 om 15:43.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 15:44   #49
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De eerste die het nieuws bracht was de internet versie van het AD.
Maar de link ernaar loopt sinds een paar dagen dood. Zie maar:
Geert Wilders was de Neger van Venlo
Een copie is hier nog te zien:
Geert Wilders was de Neger van Venlo
Als bron wordt "De Verwarde Man" opgegeven. En daar kan ik b.v. dit lezen:

Geert Wilders heeft denktank in kapsalon
Een inmiddels gepensioneerde (geschiedenis?) leraar van Geert zou de naam Ludde Gubbels hebben. Waar heb ik toch ook alweer die naam meer gehoord?
Lees ook de meest recente post op de verwarde man eens, verklaart een hoop.
Oud 30 maart 2010, 15:51   #50
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
bent u zelf een gepest jongetje geweest ofzo
In welk universum is dat relevant? Dit artikel bevat hele duidelijke tekens dat het bullshit is en het is ook bullshit, het is bedacht door kinderen van 11. Inderdaad, u bent bij de neus genomen door kindertjes. Ik begrijp best dat je dat niet wilt horen, maar ga het dan niet op mij af zitten reageren ja, of was je vroeger zelf een pestkop ofzo?
Oud 30 maart 2010, 15:57   #51
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In welk universum is dat relevant? Dit artikel bevat hele duidelijke tekens dat het bullshit is en het is ook bullshit, het is bedacht door kinderen van 11. Inderdaad, u bent bij de neus genomen door kindertjes. Ik begrijp best dat je dat niet wilt horen, maar ga het dan niet op mij af zitten reageren ja, of was je vroeger zelf een pestkop ofzo?
Ja maar als Geert wilders een Joodse voorouder heeft en hij vakantiewerk ging doen in Israel toen hij jong was, dan is het ook niet zo verwonderlijk dat hij niet veel opheeft met moslims. Dat verklaart dus veel.

Dat men zijn haar wat bijwerkt op een zekere leeftijd, dat kan ik begrijpen. Maar iemand die zijn haar blondeert en bruin haar heeft... tja... die verbergt toch maar zijn echte haar. En dus, misschien verbergt Geert Wilders nog wat anders.

Laatst gewijzigd door system : 30 maart 2010 om 15:59.
Oud 30 maart 2010, 15:57   #52
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
het zou je dualiteit ten opzichte van wilders alvast verklaren
Oud 30 maart 2010, 16:12   #53
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
het zou je dualiteit ten opzichte van wilders alvast verklaren
Welke dualiteit? Ik vind hem een eikel, en dat mag iedereen weten, ik vind alleen dat hij het best met feiten kan worden bestreden. Dit bericht is zeker ook waar omdat het door onder andere het ANP voor waar werd aangenomen? Want dat de originele bron achteraf zegt dat het om een hoax gaat zegt natuurlijk niets. Of wel? In dat geval moet u echt eens op de verwarde man gaan kijken. Ik vind hoaxes heel leuk hoor, maar ik snap gewoon niet waarom jullie allemaal zo heilig vasthouden aan dat het waar we moet. Je bent erin getrapt, deal with it. Dat mensen niet af willen stappen van fabeltjes als het bestaan van god tot daar aan toe, maar dat Geert Wilders niet zijn hele jeugd als "de neger" heeft geleefd en tot nu toe toevallig niemand daar achter was gekomen is toch niet zo moeilijk te verwerken? Als je echt iets tegen Wilers wil hebben concentreer je dan op echte nieuwsberichten omtrent de PVV. Want echt, die zijn er genoeg hoor.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 maart 2010 om 16:12.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2010, 16:16   #54
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ja maar als Geert wilders een Joodse voorouder heeft en hij vakantiewerk ging doen in Israel toen hij jong was, dan is het ook niet zo verwonderlijk dat hij niet veel opheeft met moslims. Dat verklaart dus veel.

Dat men zijn haar wat bijwerkt op een zekere leeftijd, dat kan ik begrijpen. Maar iemand die zijn haar blondeert en bruin haar heeft... tja... die verbergt toch maar zijn echte haar. En dus, misschien verbergt Geert Wilders nog wat anders.
Van die Joodse voorouder kan ik zo snel geen bevestiging vinden (kan best waar zijn hoor, kan er nog wel bij met die Indonesische oma en die ost-Europese vrouw), maar dat Wilders veel op heeft met Israël en er vaak heen gaat is geen geheim. Een tijd terug had hij bijvoorbeeld het plan om mensen zonder aanklacht te kunnen vasthouden, omdat dat in Israel ook zo goed werkte.
Oud 30 maart 2010, 22:56   #55
Bovenbuur

Standaard

En nu ik toch bezig ben over waarom je dan wel wat mag hebben tegen de PVV: de eerste vragen van de PVV in de Almeerse gemeenteraad gingen over een eenmalige subsidie die ooit verstrekt is aan een knus oud-Hollands breiclubje, met buitenlandse deelneemsters. En nee, dit is dus geen hoax, Dit waren de betreffende vragen. Vreselijk toch dat er subsidies kunnen gaan naar zulke verschrikkelijke multi-culti dingen.
Oud 31 maart 2010, 08:48   #56
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Geert-Wilders voor Minister President.

Dat wordt nog eens leuk.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 09:15   #57
Bovenbuur

Standaard

Wat een hoax zeg, nu blijkt dat ook ons zijn de hoaxjagers erin gelopen zijn. Het verhaal is welliswaar belachelijk, maar de schrijfstijl was inderdaad wel erg ontwikkeld voor kinderen van groep 8. Hulp van de leraar? Nope: dubbelhoax.
Flauw hoor.
Oud 31 maart 2010, 10:07   #58
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[...]
Dat hij in Israel zat verklaart veel? En wat verklaart het feit dan dat hij ook in Moslim landen is geweest? Zou daar die antipathie tegen het Mohammedanisme vandaan komen? Laat ik een citaat geven uit een interview:
Wat drijft Geert Wilders?
Citaat:
‘Ik ben van daaruit op vakantie gegaan naar Egypte en Turkije.

Later ging ik naar Syrië. En als fractiemedewerker en als Kamerlid, heb ik Irak en Iran bezocht. Oh, het is daar zo mooi! De Syrische streek Palmyra, tussen Damascus en Eufrates. Ken je dat? Daar heeft koningin Zenobia Caesar weerstaan door zelfmoord te plegen. Het is een streek met een rijjke geschiedenis, een rijke cultuur.’ ‘In Damascus ben ik voor het eerst in een moskee geweest. Toen ik naar buiten kwam, waren mijn schoenen gestolen. Dure Nikes, had ik natuurlijk ook nooit moeten laten staan. Ik ben op kousevoeten over de kiezels gelopen tot ik slippers kon kopen.

En nee, daar is niet mijn afkeer van de islam begonnen.’ ‘Sterker nog, hoe vaak ik in het Midden-Oosten niet in kleine dorpjes bij mensen thuis ben uitgenodigd. In de Sinaï-woestijn: ze hadden bijna niks, maar deelden het met mij. En Iran, wat een vriendelijke, mooie mensen wonen daar.’ Op enig moment moet weerzin tegen de islam het hebben gewonnen van liefde voor dat gebied. ‘Ik heb nog steeds alleen iets tegen de religie, niet tegen de mensen. Maar ik ontdekte dat een constante in die regio is dat het regime, de religie, de geestelijkheid van geen kanten deugen. Ik zag wat er gebeurde, ik zág de dreiging.’
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2010, 10:32   #59
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Dat hij in Israel zat verklaart veel? En wat verklaart het feit dan dat hij ook in Moslim landen is geweest? Zou daar die antipathie tegen het Mohammedanisme vandaan komen? Laat ik een citaat geven uit een interview:
Wat drijft Geert Wilders?
Maar in zijn jeugd is hij toch niet gaan werken in een moslimland voor zover ik weet. Geert Wilders heeft gewoon joodse voorouders en het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan.

Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2010 om 10:33.
Oud 31 maart 2010, 10:54   #60
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in zijn jeugd is hij toch niet gaan werken in een moslimland voor zover ik weet. Geert Wilders heeft gewoon joodse voorouders en het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan.
Die mening zijn meer mensen toegedaan. Ook vroeger al:

Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be