Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2010, 10:53   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U vergist u.
het is een algemeen probleem, geen persoonlijk ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 10:53   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Door: Novum, Vernieuwd: 18-3-2010
Deskundigen: grote fouten bij opsporing Milly Boele
(Novum) - Bij de zoektocht naar het vermoorde 12-jarige meisje Milly Boele zijn grote fouten gemaakt. Dat zeggen deskundigen donderdag in het AD en De Telegraaf.

De politie had meteen met een speurhond bij buurtbewoners langs moeten gaan, zeggen oud-rechercheur Dick Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman in De Telegraaf. Boele had vlak voor haar verdwijning haar moeder aan de telefoon. Ze hing op om open te doen voor 'een buurman'.

De politie had volgens de deskundigen meteen bij buurtbewoners moeten aanbellen en tuinen moeten doorzoeken met speurhonden. Als iemand had geweigerd, was dat volgens hen des te meer reden geweest om daar extra onderzoek te doen.

Justitie zegt in het AD dat de inzet van speurhonden 'één van de scenario's' was die klaarstonden voor als andere methoden tot niets zouden leiden. Ook zouden er veel aanwijzingen zijn dat de ontvoerder niet uit de buurt kwam. Rechtspsycholoog Jasper van der Kamp zegt in de krant echter dat de betrokkenheid van een buurman prioriteit had moeten krijgen.

De politie heeft volgens hem te zorgvuldig willen werken, terwijl haast nodig was. Boele werd dinsdagavond gevonden. Ze was in Dordrecht begraven in de tuin van de 26-jarige agent Sander V., twee huizen naast haar ouderlijke woning.

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/ar...ntid=152628032

Over politie hervormingen en witte marsen gesproken.
Ook niet de eerste keer dat de flikken hier ook fouten maken. Zo moeten procedures en regels niet altijd vlgs boekje gedaan worden.
"Nood breekt wet", zegt het spreekwoord. En elke vermissing is een geval opzich afhankelijk van het kind en de situatie. Een vervelende notoire wegloper wordt anders bezien als iemand lijk Milly. Die was gewoon niks bijzonders en als die plots van de straat weg is en onvindbaar in die gegeven situatie had ik ook de regels naast mij gelegd en direct bij alle buren naar binnen geweest. Zekers als die verdachte geen sluitende goede uitleg kon geven, niet later eens terug laten komen, maar direct erop gaan.
Maja, miss denk ik en doe ik verder dan mijn neus lang is.
Het probleem is dat dat zo een klootzak van een advocaat dan die gangster zonder problemen vrij krijgt, Procedurefout, onwettelijk verkregen bewijsmateriaal...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 10:54   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is een algemeen probleem, geen persoonlijk ?
Precies!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 10:59   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Precies!
de kwaliteit van de politie is ook algemeen beneden peil ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 11:19   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 12:24   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat diep triest. Mijn medeleven aan de ouders.
En de politiiek loopt weer achter de feiten aan. Ook uit onderzoek blijkt te laat alarm gegeven.
Verdomme, die pipo's met hun vette salaris leren het nooit.
Ik ben woest.
Wat heeft de politiek daar in vredesnaam mee te maken?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 12:30   #47
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ook weer een vrij makkelijke conclusie achteraf..ik ken een dozijn pipo's met wereldvreemde en asociale trekjes die ik hoogstwaarschijnlijk nooit op de frontpagina ga zien..
Citaat:

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2010 om 12:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 12:31   #48
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat heeft de politiek daar in vredesnaam mee te maken?
't zijn eerlangs verkiezingen boven de Moerdijk.
Oud 18 maart 2010, 12:34   #49
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het probleem is dat dat zo een klootzak van een advocaat dan die gangster zonder problemen vrij krijgt, Procedurefout, onwettelijk verkregen bewijsmateriaal...
Gelukkig: een gerecht dat werkt door procedurefouten is eerder een gekrom dan een gerecht.
Oud 18 maart 2010, 12:39   #50
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk niet, er zijn al genoeg procedure fouten gemaakt. Daar zit just het probleem in die regeltjes. Ik zei eerder al- Nood breekt wet- zeker bij dergelijke toestand.

Een speurhond had spoor naar Milly opgepikt
Starre politie oogst kritiek door Jolande van der Graaf en Sebastian Schramm
DORDRECHT - In de eerste uren na de verdwijning van het vermoorde meisje Milly Boele heeft de politie Dordrecht zeer grote fouten gemaakt.

Dat is de snoeiharde kritiek van oud-rechercheur Dick Gosewehr en politiepsycholoog Harrie Timmerman, die het politieoptreden op verzoek van De Telegraaf analyseerden. "Snelheid is alles als de politie het leven van een ontvoerd kind wil redden. Hier was geen sprake van snelheid, maar van starheid: het vooropstellen van procedures. Procedures horen een middel te zijn en geen doel op zich."

Buurman

Al toen de ouders Milly's verdwijning die avond meldden, hoorde de politie dat zij een buurman voor de deur had zien staan. Al haar spulletjes waren nog thuis. De politie wist dus dat er een grote kans was dat zij door een buurman werd vastgehouden. Toch gingen geen alarmbellen rinkelen en werd op de automatische piloot een buurtonderzoek gehouden en een plaatselijk sms-alert gegeven. "Wij werken nu eenmaal volgens vaste scenario's", aldus hoofdofficier van justitie P. van de Beek.

Volgens de oud-politiemannen is er echter geen enkel excuus. Als eerste had de politie direct verregaande maatregelen moeten treffen om onmiddellijk die avond alle buurmannen onder de loep te nemen. Daarbij had de politie direct bij de woningen rond Milly's ouderlijke huis moeten langsgaan en mannen en jongens dienen te vragen of zij bij het meisje aan de deur waren geweest. Met of zonder toestemming van de bewoners had de politie met speur- en lijkenhonden vervolgens woningen en tuinen moeten doorzoeken. "Had iemand geweigerd, dan zou dat des te meer reden zijn geweest om het huis op zijn kop te zetten."

Het valt niet te zeggen of Milly dan nog in leven zou zijn geweest, omdat het tijdstip van overlijden onbekend is. "Daar gaat het echter niet om", aldus de recherche-experts. Gosewehr en Timmerman: "De politie kan het gedrag van de dader niet beïnvloeden, maar wel alles op alles zetten als leven en welzijn van een slachtoffer in gevaar zijn. Enige kennis van zaken had de politie moeten leren dat in deze zaken grote spoed vereist is. Die kwam er niet."

Er was een gerede kans geweest dat Sander V., als de politie die avond zijn huis had doorzocht, was doorgeslagen. "Een speurhond had de lucht van Milly meteen opgepikt, iemand in stress scheidt een sterkere lucht af. Het was direct duidelijk geworden dat het meisje in V.'s huis was."

"We volgen strategieën"

Volgens de plaatselijke justitiebaas P. van de Beek is de inzet van honden en huiszoekingen bij alle buren wel besproken, maar niet uitgevoerd.

Hij weigert te spreken van inschattingsfouten. "Er moeten strategieën worden gevolgd. Het was helemaal niet zeker dat Milly met een buurman was meegegaan."

Tot diep in de nacht ging de politie uit van een gewone vermissing. Van de Beek: "En tot maandag hebben we er rekening mee gehouden dat Milly was weggelopen."

Alle mannelijke buurtgenoten moesten de dagen erna opgeven wat zij op het vermissingstijdstip deden. Zaterdag ontstond twijfel over de verklaring van V. In plaats van meteen zijn alibi te checken, sukkelde het onderzoek weer verder. Een tweede verhoor stond pas voor verderop deze week gepland.

Politieman Sander V. gaf zich dinsdag op aandringen van zijn vriendin zelf aan. Hij wordt verdacht van moord op en het ontvoeren van Milly. Van een misdrijf in opwelling lijkt geen sprake. V. is bewust naar Milly's woning gegaan toen zij alleen thuis was en heeft haar meegelokt, vrijwel zeker om haar seksueel te misbruiken. V. had daar van tevoren over nagedacht en wist dat dit maar op één manier kon eindigen: met de dood van Milly.

De agent zit nu vast in alle beperkingen. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...__.html?p=17,1

Tja waar kenne we dat probleem nog meer van?
En als ge de werkwijze gezien hebt van dader lijkt het de nederlandse Dutroux wel.
Ook bevestigd de officier justitie, mijn vermoeden al, van sexueel misbruik.
Dus mijn idee voor een, Witte mars, voor de politiek en de zogezegde deskundigen eens met de neus op de feiten te zetten is zo gek nog niet.
Het hele senario en reacties in het land zijn dezelfde als indertijd: iedereen leeft mee, heel het land rouwt mee en er is een collectieve woede.
Ik krijg zelf nog steeds tranen als ik die verhalen lees en de foto van Milly zie.

Minister die op politie wou bezuinigen:
WAKKER WORDE, OGEN OPEN. GELD IS NIET BELANGRIJK.

En btw er zijn nog zat goeie flikken, ze staan onder werkdruk, en dit is hopelijk een individueel uitzonderings geval.
Oud 18 maart 2010, 13:35   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gelukkig: een gerecht dat werkt door procedurefouten is eerder een gekrom dan een gerecht.
Ik kan aannemen dat er bepaalde rechtsregels zijn, om uw en mijn privacy etc te beschermen.

Maar ik vind ook dat als bvb er voldoende aanwijzingen zijn, en men zo het leven van iemand kan redden, of bewijsmateriaal kan vinden om die persoon te veroordelen voor de feiten die hij gepleegd heeft, dat dan maar moet kunnen.

Bvb in dit geval waar de laatste woorden van dat meisje zijn : "een buurman staat voor de deur" , wel razzia bij alle mannelijke buren, daar zijn toch genoeg aanwijzingen voor op dat moment. ik ga me op zo een moment niet in mijn rechten geschonden voelen, ze mogen zelf mijn kelder en mijn garage zien .

Een gerecht dat iemand op basis dan van zo`n futiliteiten zou vrijspreken, (die vent heeft bekend en het lichaam is zijn tuin gevonden) dan is dat inderdaad een gekrom.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 14:08   #52
stropke
Minister-President

Standaard

17-3-2010 - Dordrecht
Minister BZK & Justitie Hirsch Ballin versterkt, versnelt en financiert AMBER Alert
Minister BZK & Justitie Hirsch Ballin vindt dat regiokorpsen "de discipline" moeten hebben om een vermissing snel te melden bij de KLPD, zodat de experts bij de KLPD kunnen bepalen of een AMBER Alert wordt uitgegeven. Hirsch Ballin wil dat er voortaan binnen twee uur na een vermissing een AMBER Alert wordt uitgegeven. Tevens heeft de minister toegezegd om AMBER Alert te financieren.

Klik hier voor het transcript van het vragenuur AMBER Alert in de Tweede Kamer
http://www.amberalertnederland.nl/News.aspx?lang=nl

Tenminste nog iets goed bericht. Het Amber Alert system krijgt financiële steun. Is eigenlijk nie meer als normaal. Das tenminste geen weggegooid geld.
Miss kunnen ze samen gaan werken met Childfocus.
Oud 18 maart 2010, 21:38   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moeten ze nu niet ergens de vlaggen halfstok gaan hangen en een rouw-register opendoen?
Oud 18 maart 2010, 21:42   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
17-3-2010 - Dordrecht
Minister BZK & Justitie Hirsch Ballin versterkt, versnelt en financiert AMBER Alert
Minister BZK & Justitie Hirsch Ballin vindt dat regiokorpsen "de discipline" moeten hebben om een vermissing snel te melden bij de KLPD, zodat de experts bij de KLPD kunnen bepalen of een AMBER Alert wordt uitgegeven. Hirsch Ballin wil dat er voortaan binnen twee uur na een vermissing een AMBER Alert wordt uitgegeven. Tevens heeft de minister toegezegd om AMBER Alert te financieren.

Klik hier voor het transcript van het vragenuur AMBER Alert in de Tweede Kamer
http://www.amberalertnederland.nl/News.aspx?lang=nl

Tenminste nog iets goed bericht. Het Amber Alert system krijgt financiële steun. Is eigenlijk nie meer als normaal. Das tenminste geen weggegooid geld.
Miss kunnen ze samen gaan werken met Childfocus.
Milly was al vermoord voor de verdwijning werd aangegeven:
http://www.depers.nl/binnenland/4641...mgebracht.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2010 om 21:43.
Oud 18 maart 2010, 21:44   #55
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moeten ze nu niet ergens de vlaggen halfstok gaan hangen en een rouw-register opendoen?
Er zijn rouw-registers genoeg voor Milly, op internet, op school, bij gemeentehuis Dordrecht.
Oud 18 maart 2010, 21:50   #56
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Milly was al vermoord voor de verdwijning werd aangegeven:
http://www.depers.nl/binnenland/4641...mgebracht.html
Was ik ook al bang voor. Maar da wil nog niet zeggen dat we een alarmering niet sneller moeten starten.
Of mocht zoiets weer gebeuren met een kind direct met de hele buurt alles afzoeken en ondersteboven keren.
Arm kind, ze had geen schijn van kans tegen die flipper.

Laatst gewijzigd door stropke : 18 maart 2010 om 21:50.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 21:51   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn rouw-registers genoeg voor Milly, op internet, op school, bij gemeentehuis Dordrecht.
En de vlaggen halfstok?
Ergens een minister die de wapenwet opnieuw wil verstrengen en zo?
Oud 18 maart 2010, 21:51   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan aannemen dat er bepaalde rechtsregels zijn, om uw en mijn privacy etc te beschermen.

Maar ik vind ook dat als bvb er voldoende aanwijzingen zijn, en men zo het leven van iemand kan redden, of bewijsmateriaal kan vinden om die persoon te veroordelen voor de feiten die hij gepleegd heeft, dat dan maar moet kunnen.

Bvb in dit geval waar de laatste woorden van dat meisje zijn : "een buurman staat voor de deur" , wel razzia bij alle mannelijke buren, daar zijn toch genoeg aanwijzingen voor op dat moment. ik ga me op zo een moment niet in mijn rechten geschonden voelen, ze mogen zelf mijn kelder en mijn garage zien .

Een gerecht dat iemand op basis dan van zo`n futiliteiten zou vrijspreken, (die vent heeft bekend en het lichaam is zijn tuin gevonden) dan is dat inderdaad een gekrom.
Die procedures bestaan niet bijzonder om de privacy te beschermen maar vooral om onschuldige mensen zoals jij (neem ik toch aan) en ik tegen willekeur en valse beschuldigingen te beschermen.

Een razzia in een ganse buurt op basis van een vage verklaring toelaten op politie initiatief wil zeggen dat vanaf die wetswijziging de politie overal gewoon willekeurig kan binnenvallen, ook op het Vlaams Belangsecretariaat of bij je oude tante.

Open deur voor politiestaat en willekeur dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 maart 2010 om 21:53.
Oud 18 maart 2010, 21:55   #59
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Was ik ook al bang voor. Maar da wil nog niet zeggen dat we een alarmering niet sneller moeten starten.
Of mocht zoiets weer gebeuren met een kind direct met de hele buurt alles afzoeken en ondersteboven keren.
Arm kind, ze had geen schijn van kans tegen die flipper.
Ondertussen zocht de politie een loverboy.
Oud 18 maart 2010, 22:28   #60
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen zocht de politie een loverboy.
Waar blijkt dat uit? Dat heb ik nog nergens gelezen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be