![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man was op vakantie is Afghanistan en die smeerlappen van Amerikanen geloofden hem niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Obama is geen dommerik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou het minstens kunnen afkeuren, maar wat blijkt, je verkneukelt je er in. ze hebben alleszins het tegendeel niet kunnen bewijzen. En in een rechtstaat is men onschuldig tot de schuld bewezen is.
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, en als ze hem niet hadden aan gehouden...... dan hadden we geen miserie gehad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht van niet. Dus , als hij schadevergoeding wilt, dat hij die aan Obama gaat vragen, niet hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Doet dat ter zake waarom hij daar was en wat hij er deed? Mijn broer was een jaar daarvoor in Afghanistan op reis. So? Maakt hem dat verdacht of zo?Ik was een tijdje geleden in Yemen. Maakt mij dat lid van Al Qaida? Geeft dat de VS het recht me gedurende jaren zonder vorm van proces op te sluiten en te martelen vanuit de idee 'er zal wel iets zijn'?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is met andere woorden de taak van de overheid haar burgers in bescherming te nemen. In dit geval is dat - volgens het slachtoffer - niet of nauwelijks gebeurd. Dat is zijn klacht en die lijkt me aannemelijk. Ik heb over de kwestie tot nu toe niets gehoord, dus veel tamtam heeft de overheid niet gemaakt. Had ze wel moeten doen. Hoe zou jij je voelen als je in het buitenland een probleem had en aan je lot werd overgelaten? Een schadevergoeding lijkt me dus het minimum minimorum.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld helemaal op z'n kop, nu moet de Belgische overheid ook nog eens opdraaien omdat ze dat stukje terrorist niet geholpen hebben? De miserie begint nu pas goed nu ze die mannen in Guantanamo los laten lopen. Onlangs stond er nog een artikel in de krant over ex-Guantanamo-gevangenen die na hun vrijlating zich onmiddellijk aansloten bij terroristische groeperingen in Afghanistan. Hopelijk houdt de Amerikaanse veiligheidsdienst die mensen in de toekomst goed in de gaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als men mij jaren lang opsluit zonder vorm van proces en me martelt, dan zal ik voor de rest van mijn leven een vijand zijn van dat systeem en ik zal me er voor de rest van mijn leven tegen verzetten. Citaat:
Voor u een stukje Paul Van Ostaijen: Wanneer de zandman nog eens komt - maar hij komt niet meer - zullen wij slapen gaan en dromen van een droom die niet gedroomd werd Ach, alle mensen slapen goed, die de deur op grendel weten.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 maart 2010 om 00:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermoedelijk is die kerel onderschept voordat hij zich kon aansluiten..en dus voor hij criminele feiten kon plegen.. Dat de Amerikaanse methodiek van 'arrestaties' aanleiding heeft gegeven tot het mishandelen van onschuldigen ,ontkent niemand.. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 maart 2010 om 06:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gast onschuldig, ... ?
Ja het is de gewoonte om als brave huisvader wat te gaan rondwandelen in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan... volkomen normaal... Als journalist of humanitair medewerker kan je nog zeggen... maar als "toerist" ... Groetjes uit Tora Bora, ... op een aanzichtkaart met 2 kamelen op en ne kalasjnikov. Hij wou misschien naar Bora Bora, ... maar had de wegwijzers verkeerd gelezen... nu Amerikanen zijn soms naieve kloten, maar zo stom zijn ze nu ook weer niet he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() De man was in Afghanistan en vluchtte - toen oorlogsgeweld uitbrak - naar Pakistan. Geen misdaad, me dunkt. Vlamingen die tijdens WOI of WOII vluchtten voor oprukkende Duitsers, pleegden evenmin een misdrijf.
De man werd, door Pakistani, als potentiële terrorist verkocht aan de VS. Geen misdaad, me dunkt. Eerder een bewijs van de wreedheid van mensen die omstandigheden gebruiken om ten koste van anderen zelf 'profijt' te maken. Ook tijdens WOI en WOII werden 'verzetstrijders' (die nog nooit van dicht of ver een bom hadden gezien) verkocht aan de Duitse bezetter (hetzij voor persoonlijk gewin of louter om persoonlijke afrekening). Net zoals in WOI en WOII hebben we te maken met een paranoia invaller die overal bedreigingen ziet. In dit geval moslimterroristen. Wat de man in Afghanistan deed, doet in gans deze discussie niks ter zake omdat elke uitlating daaromtrent louter speculatief is. Juridisch van geen enkel belang dus. Of wat doet een Vlaming in godsnaam in Baskenland? Na enkele jaren opsluiting bleek dat de man niks ten laste kon worden gelegd. Punt. Onschuldig dus. Dit kan men natuurlijk - in een schemerig denken - omschrijven als 'voorhechtenis'. Enige probleem is het feit dat deze 'voorhechtenis' in Guantanamo plaatsvond en elk weldenkend mens moet dit ding nu eenmaal erkennen als een aanfluiting van de eigenheid van de VS waarvoor Jefferson en consoorten zich nog altijd omdraaien in hun graf. De man wil via rechterlijke instanties weten indien de Belgische overheid voldoende stappen ondernam om zijn rechten te waarborgen zoals ze dat voor elk van haar onderdanen pleegt te doen. Wat is daar verkeerd mee? Als die overheid dat deed - zoals minister van buitenlandse zaken Van Ackere beweert - dan is er geen probleem. Eigenlijk blijkt uit bovenstaande reacties dat nogal wat mensen moeilijkheden hebben met enkele principes. Zo wordt 'Onschuldig tot bewijs van tegendeel' graag aan de kant geschoven als het uitkomt. Laat ons hopen dat die schuivers nooit beoordeeld worden, zoals zij nu oordelen.