Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2010, 18:11   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Speciaal statuut ?? Leg dat eens even uit.
U vind het dus blijkbaar de normaalste zaak vd wereld dat een vreemde mogendheid, andere buitenlanders willekeurig en zonder enige vorm van proces, onbeperkt kan opsluiten en onderwerpen aan de meest extreme martelingen ?
Tja, wat kan België daar aan doen. Precies dat ze met ons rekening houden. Dat geloof je toch zelf niet ?

Die man was op vakantie is Afghanistan en die smeerlappen van Amerikanen geloofden hem niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:12   #42
Retribution
Banneling

Standaard

Obama is geen dommerik.

Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:18   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja, wat kan België daar aan doen. Precies dat ze met ons rekening houden. Dat geloof je toch zelf niet ?
België had minstens kunnen protest aantekenen. Of vind je het normaal dat we blindelings aan de leiband vd USA lopen ??
Je zou het minstens kunnen afkeuren, maar wat blijkt, je verkneukelt je er in.

Citaat:
Die man was op vakantie is Afghanistan en die smeerlappen van Amerikanen geloofden hem niet.
ze hebben alleszins het tegendeel niet kunnen bewijzen. En in een rechtstaat is men onschuldig tot de schuld bewezen is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 18:21   #44
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ja, en als ze hem niet hadden aan gehouden...... dan hadden we geen miserie gehad
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:25   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
dan hoop ik dat het bij u thuis is.
Bij mij thuis mag hij gerust binnenkomen. Of hij nog buitengeraakt is niet 100 % zeker.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:26   #46
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ?
Het zou Zipper mischien plezier doen mocht mij iets onaangenaams overkomen ?
Oud 17 maart 2010, 23:30   #47
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De man is onschuldig, heeft jarenlang gevangen gezeten, is gemarteld, werd door de Belgische overheid aan zijn lot overgelaten en dit is het enige wat u te zeggen hebt?

My god
, goed dat u nergens wat in de pap te brokken heeft.
Die arme kerel was op vakantie in Afganistan, toen hij door de stoute Amerikanen opgepakt werd, en weggestoken in Guantanamo. OK. Laat ons nu vriendelijk zijn, en even geloven dat hij echt onschuldig is. Maar wat heeft de Belgische Staat daar in allahsnaam schuld aan ? Was hij daar in opdracht van de Belgische Staat ? Heeft de Belgische Staat de Amerikanen gevraagd hem gevangen te zetten ?
Ik dacht van niet. Dus , als hij schadevergoeding wilt, dat hij die aan Obama gaat vragen, niet hier.
Oud 17 maart 2010, 23:34   #48
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De persoon in kwestie IS Belg. Dus de Belgische overheden hadden minstens zijn "case" kunnen volgen. Indien jij in één of ander overzees gebied onschuldig en zonder enige vorm van proces, vier jaar gevangen wordt gehouden, zou jij het waarschijnlijk ook appreciëren dat je land enig protest gaat uiten naar de autoriteiten die jou illegaal vasthouden en onderwerpen aan de meest extreme martelingen.
Ja, België is een heel machtig land. De United States gaan daar onmiddellijk plat voor op hun buik. Hoe belachelijk naïef sommigen kunnen zijn.
Oud 17 maart 2010, 23:37   #49
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
U vind het dus blijkbaar de normaalste zaak vd wereld dat een vreemde mogendheid, buitenlanders willekeurig en zonder enige vorm van proces, onbeperkt kan opsluiten en onderwerpen aan de meest extreme martelingen ?
Of iemand dat hier normaal vind of niet speelt geen enkele rol. Feit is dat de Belgische Staat daar niks kan aan veranderen, noch aan Guantanamo, noch aan alle andere onmenselijke, middelleeuwse kerkers waar mensen gemarteld en gedood worden, in onderandere landen als dit waar deze " Belg " zijn wortels heeft.
Oud 17 maart 2010, 23:41   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
België had minstens kunnen protest aantekenen. Of vind je het normaal dat we blindelings aan de leiband vd USA lopen ??
Je zou het minstens kunnen afkeuren, maar wat blijkt, je verkneukelt je er in.

ze hebben alleszins het tegendeel niet kunnen bewijzen. En in een rechtstaat is men onschuldig tot de schuld bewezen is.
Het zou ook kunnen dat België redenen had om te denken dat die man niet zo onschuldig was als hij vandaag zegt ? En dat ze d�*�*rom géén protest aantekenden ? Wat dan ?
Oud 17 maart 2010, 23:43   #51
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Die arme kerel was op vakantie in Afganistan,
Doet dat ter zake waarom hij daar was en wat hij er deed? Mijn broer was een jaar daarvoor in Afghanistan op reis. So? Maakt hem dat verdacht of zo?Ik was een tijdje geleden in Yemen. Maakt mij dat lid van Al Qaida? Geeft dat de VS het recht me gedurende jaren zonder vorm van proces op te sluiten en te martelen vanuit de idee 'er zal wel iets zijn'?

Citaat:
toen hij door de stoute Amerikanen opgepakt werd, en weggestoken in Guantanamo.
Hij is vastgehouden door Pakistani die hem (zoals in zo vele gedocumenteerde gevallen) aan de Amerikanen hebben verkocht.

Citaat:
Laat ons nu vriendelijk zijn, en even geloven dat hij echt onschuldig is.
'Geloven'? Hoezo 'geloven'? Hij ìs onschuldig. Men kan de man niets ten laste leggen, niets kwalijk nemen, hem nergens van in verdenking stellen en hem al helemaal niet veroordelen. Hij is onschuldig, op alle manieren. Behalve in uw 'brein' waarschijnlijk.

Citaat:
Maar wat heeft de Belgische Staat daar in allahsnaam schuld aan ? Was hij daar in opdracht van de Belgische Staat ? Heeft de Belgische Staat de Amerikanen gevraagd hem gevangen te zetten ?
De Belgische staat heeft de verplichting het welzijn van haar onderdanen te beschermen, ook in het buitenland. Daarvoor dient de consulaire dienst, het is één van hun opdrachten. Als jij na een stom ongeluk in Turkije in de gevangenis beland, dan staat een afgevaardigde van de consul een paar dagen later in je cel om je belangen te behartigen. Als men in Indonesië een kilo cocaïne in je koffer aantreft en opsluit, dan komt de consul je daar opzoeken om je belangen te verdedigen. Als je contracten wil afsluiten in het buitenland, contacten zoekt met zakenmensen, een klacht hebt, je paspoort verliest, dan ga je naar het consulaat. Daarvoor is dat uitgevonden. Its what they do.

Het is met andere woorden de taak van de overheid haar burgers in bescherming te nemen. In dit geval is dat - volgens het slachtoffer - niet of nauwelijks gebeurd. Dat is zijn klacht en die lijkt me aannemelijk. Ik heb over de kwestie tot nu toe niets gehoord, dus veel tamtam heeft de overheid niet gemaakt. Had ze wel moeten doen.

Hoe zou jij je voelen als je in het buitenland een probleem had en aan je lot werd overgelaten? Een schadevergoeding lijkt me dus het minimum minimorum.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:58   #52
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

De wereld helemaal op z'n kop, nu moet de Belgische overheid ook nog eens opdraaien omdat ze dat stukje terrorist niet geholpen hebben? De miserie begint nu pas goed nu ze die mannen in Guantanamo los laten lopen. Onlangs stond er nog een artikel in de krant over ex-Guantanamo-gevangenen die na hun vrijlating zich onmiddellijk aansloten bij terroristische groeperingen in Afghanistan. Hopelijk houdt de Amerikaanse veiligheidsdienst die mensen in de toekomst goed in de gaten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2010, 23:59   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, geen stront en bloed op de matras.
Waterboarding is mss geen slecht alternatief in onze gevangenissen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 00:05   #54
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De wereld helemaal op z'n kop ... dat stukje terrorist...
De man is onschuldig hoor. on-schul-dig. Daarom is hij ook vrij. van niets beschuldigd, voor niets veroordeeld.

Citaat:
De miserie begint nu pas goed nu ze die mannen in Guantanamo los laten lopen.
Van de honderden die men er heeft opgesloten, zullen er 16 een proces krijgen. Omdat men tegen hen bewijsmateriaal heeft, of een bekentenis of andere aanwijzingen van schuld. ALLE ANDEREN zijn onschuldig.

Citaat:
Onlangs stond er nog een artikel in de krant over ex-Guantanamo-gevangenen die na hun vrijlating zich onmiddellijk aansloten bij terroristische groeperingen in Afghanistan.
Ga je ze ongelijk geven? Zij hebben aan den lijve ervaren wat de VS concreet betekenen, hoe weinig respect ze hebben voor een mensenleven, de fysieke integriteit van iemand, zijn rechten, vrijheden en de internationale wetgeving.

Als men mij jaren lang opsluit zonder vorm van proces en me martelt, dan zal ik voor de rest van mijn leven een vijand zijn van dat systeem en ik zal me er voor de rest van mijn leven tegen verzetten.
Citaat:
Hopelijk houdt de Amerikaanse veiligheidsdienst die mensen in de toekomst goed in de gaten.
Die houden iedereen in de gaten.

Voor u een stukje Paul Van Ostaijen:

Wanneer de zandman nog eens komt
- maar hij komt niet meer -
zullen wij slapen gaan en dromen
van een droom
die niet gedroomd werd

Ach, alle mensen slapen goed,
die de deur op grendel weten.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 maart 2010 om 00:07.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 01:12   #55
Retribution
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waterboarding is mss geen slecht alternatief in onze gevangenissen
Be carefull what u wish for, it might be used against u...
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 06:06   #56
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De man is onschuldig hoor. on-schul-dig. Daarom is hij ook vrij. van niets beschuldigd, voor niets veroordeeld.

Van de honderden die men er heeft opgesloten, zullen er 16 een proces krijgen. Omdat men tegen hen bewijsmateriaal heeft, of een bekentenis of andere aanwijzingen van schuld. ALLE ANDEREN zijn onschuldig.
De man is vrijgelaten wegens gebrek aan bewijzen..als je in die periode gaat rondlopen in de bakermat van islamfundamentalisme gekleed als een extremistische taliban freak ben je geen journalist noch toerist en terecht verdacht..

Vermoedelijk is die kerel onderschept voordat hij zich kon aansluiten..en dus voor hij criminele feiten kon plegen..

Dat de Amerikaanse methodiek van 'arrestaties' aanleiding heeft gegeven tot het mishandelen van onschuldigen ,ontkent niemand..

Citaat:
Als men mij jaren lang opsluit zonder vorm van proces en me martelt, dan zal ik voor de rest van mijn leven een vijand zijn van dat systeem en ik zal me er voor de rest van mijn leven tegen verzetten.
Door het vermoorden en terroriseren van onschuldigen.. flauwe kul..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 18 maart 2010 om 06:07.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 06:16   #57
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vind het dus blijkbaar de normaalste zaak vd wereld dat een vreemde mogendheid, buitenlanders willekeurig en zonder enige vorm van proces, onbeperkt kan opsluiten en onderwerpen aan de meest extreme martelingen ?
Wist u dat er soms onschuldigen, zelfs kinderen worden opgeblazen door mensen die vinden dat ze een bom rond hun gore lijf moeten binden en deze moeten laten ontploffen in ' t midden van een markt ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 08:02   #58
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet dat ter zake waarom hij daar was en wat hij er deed? Mijn broer was een jaar daarvoor in Afghanistan op reis. So? Maakt hem dat verdacht of zo?Ik was een tijdje geleden in Yemen. Maakt mij dat lid van Al Qaida? Geeft dat de VS het recht me gedurende jaren zonder vorm van proces op te sluiten en te martelen vanuit de idee 'er zal wel iets zijn'?

Hij is vastgehouden door Pakistani die hem (zoals in zo vele gedocumenteerde gevallen) aan de Amerikanen hebben verkocht.

'Geloven'? Hoezo 'geloven'? Hij ìs onschuldig. Men kan de man niets ten laste leggen, niets kwalijk nemen, hem nergens van in verdenking stellen en hem al helemaal niet veroordelen. Hij is onschuldig, op alle manieren. Behalve in uw 'brein' waarschijnlijk.

De Belgische staat heeft de verplichting het welzijn van haar onderdanen te beschermen, ook in het buitenland. Daarvoor dient de consulaire dienst, het is één van hun opdrachten. Als jij na een stom ongeluk in Turkije in de gevangenis beland, dan staat een afgevaardigde van de consul een paar dagen later in je cel om je belangen te behartigen. Als men in Indonesië een kilo cocaïne in je koffer aantreft en opsluit, dan komt de consul je daar opzoeken om je belangen te verdedigen. Als je contracten wil afsluiten in het buitenland, contacten zoekt met zakenmensen, een klacht hebt, je paspoort verliest, dan ga je naar het consulaat. Daarvoor is dat uitgevonden. Its what they do.

Het is met andere woorden de taak van de overheid haar burgers in bescherming te nemen. In dit geval is dat - volgens het slachtoffer - niet of nauwelijks gebeurd. Dat is zijn klacht en die lijkt me aannemelijk. Ik heb over de kwestie tot nu toe niets gehoord, dus veel tamtam heeft de overheid niet gemaakt. Had ze wel moeten doen.

Hoe zou jij je voelen als je in het buitenland een probleem had en aan je lot werd overgelaten? Een schadevergoeding lijkt me dus het minimum minimorum.
heeft die vriendelijke mijnheer, geen dubbel nationaliteit? en waarom klaagt hij de andere overheid niet aan? die hebben geen onnozele onderdanen zoals de brave pelgen. die zouden hem vlug nog eens een jaartje of 10 op water en brood zetten.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 08:05   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die gast onschuldig, ... ?

Ja het is de gewoonte om als brave huisvader wat te gaan rondwandelen in het grensgebied van Pakistan en Afghanistan... volkomen normaal...

Als journalist of humanitair medewerker kan je nog zeggen... maar als "toerist" ... Groetjes uit Tora Bora, ... op een aanzichtkaart met 2 kamelen op en ne kalasjnikov.

Hij wou misschien naar Bora Bora, ... maar had de wegwijzers verkeerd gelezen... nu Amerikanen zijn soms naieve kloten, maar zo stom zijn ze nu ook weer niet he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2010, 08:46   #60
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

De man was in Afghanistan en vluchtte - toen oorlogsgeweld uitbrak - naar Pakistan. Geen misdaad, me dunkt. Vlamingen die tijdens WOI of WOII vluchtten voor oprukkende Duitsers, pleegden evenmin een misdrijf.
De man werd, door Pakistani, als potentiële terrorist verkocht aan de VS. Geen misdaad, me dunkt. Eerder een bewijs van de wreedheid van mensen die omstandigheden gebruiken om ten koste van anderen zelf 'profijt' te maken. Ook tijdens WOI en WOII werden 'verzetstrijders' (die nog nooit van dicht of ver een bom hadden gezien) verkocht aan de Duitse bezetter (hetzij voor persoonlijk gewin of louter om persoonlijke afrekening).
Net zoals in WOI en WOII hebben we te maken met een paranoia invaller die overal bedreigingen ziet. In dit geval moslimterroristen.

Wat de man in Afghanistan deed, doet in gans deze discussie niks ter zake omdat elke uitlating daaromtrent louter speculatief is. Juridisch van geen enkel belang dus. Of wat doet een Vlaming in godsnaam in Baskenland?

Na enkele jaren opsluiting bleek dat de man niks ten laste kon worden gelegd. Punt. Onschuldig dus.
Dit kan men natuurlijk - in een schemerig denken - omschrijven als 'voorhechtenis'. Enige probleem is het feit dat deze 'voorhechtenis' in Guantanamo plaatsvond en elk weldenkend mens moet dit ding nu eenmaal erkennen als een aanfluiting van de eigenheid van de VS waarvoor Jefferson en consoorten zich nog altijd omdraaien in hun graf.

De man wil via rechterlijke instanties weten indien de Belgische overheid voldoende stappen ondernam om zijn rechten te waarborgen zoals ze dat voor elk van haar onderdanen pleegt te doen. Wat is daar verkeerd mee? Als die overheid dat deed - zoals minister van buitenlandse zaken Van Ackere beweert - dan is er geen probleem.

Eigenlijk blijkt uit bovenstaande reacties dat nogal wat mensen moeilijkheden hebben met enkele principes. Zo wordt 'Onschuldig tot bewijs van tegendeel' graag aan de kant geschoven als het uitkomt. Laat ons hopen dat die schuivers nooit beoordeeld worden, zoals zij nu oordelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be