![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet nog niet eens wat een calimero-argument is. Dus wat doe ik hier eigenlijk? Het voorstel is onrechtvaardig. En tot weer in den treure: Ze willen potverdorie niet weten waar wél het geld te halen is! Als het voorstel passend is voor jou dan is er voor jou niks aan de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De simpelste oplossing voor het pensioenvraagstuk.
Hetzelfde systeem voor loontrekkenden (prive én staat) en zelfstandigen. 45 legaal jaar voltijds werken is een vol pensioen van vb. € 2500 brutto. Voor iedereen hetzelfde basispensioen, afhankelijk van het aantal gewerkte jaren en het werkregime. Je beslist zelf je pensioen. Iedereen moet werken zowel laaggeschoolden als hoog opgeleiden, dus geen discriminatie voor pensioenuitkering. Wil je meer pensioen dan kan je dit in de loop van je loopbaan zelf opbouwen. Hoger opgeleiden kunnen dus hun jaren opleiding terugwinnen door meer te sparen. Vreemdelingen krijgen enkel pensioen voor de effectief gewerkte jaren. Belgen met een apart statuut (invaliden, werklozen etc..) krijgen een apart pensioen op basis van bepaalde parameters. Voordelen: - men kan perfect inschatten hoeveel pensioen moet gebudetteerd in de toekomst. - gedaan met profiteren van ons sociaal pensioenstelsel door immigranten. Nadeel: - gedaan met de vette pensioenen en de discriminatie tussen de verschillende bevolkingsgroepen (staat, prive,etc..) - gedaan met het buitensporig profiteren van de pensioenskas. Kan het nog eenvoudiger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleszins een beter systeem dan ons huidig pensioensysteem. Enkele additionele voorstellen voor de overheid om verder te besparen:
- privatiseer gezondheidszorg voor het grootste deel (geef iedereen een basispakket en stop daar dan) - voer een regressief/proportioneel belasstingstelsel in waarin niet de werkers worden bestrafd, maar degenen die minder werken. - beperk dopgelden/uitkeringen/leeflonen/... in tijd (max. 1 jaar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dit zie ik u niet verkopen aan de Walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Die discussie hebben we al ooit gehad hoor, jaren geleden.
Maar ik wil geen afbreuk doen aan hetgeen je hier zegt. Bedenk vooral dat de mensen met de hoogste pensioenen het hardst zullen protesteren en er achter de schermen alles aan zullen doen. En dan denk ik aan politici (alhoewel), ambtenaren, militairen, politie, alle soorten van ministers en andere dienaars ![]() Ik zie Pieter uit Aalter al met een peloton 65-jarigen door Afghanistan trekken ![]() Of een postbode van 69 met een lading van 60 kilogram op zijn fietsje door onze straten strompelen. Ga zo maar door. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De metser vanop de stelling, *Hey, ist nog veur vandaag joeng? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Duitsland is het zo en daar hebben ze er ongeveer 2 miljoen armen bij zonder de mensen die er ontslagen zijn in 2009 en nu. Als je Duits goed is kijk straks om 21:45 naar de ARD > Hard aber Fair. Het gaat over deze onderwerpen. En daar zijn veel mensen bij met een loopbaan van 30 jaar of meer. Die hebben dus nooit afgedragen aan het systeem????? Probeer eens als vijftigjarige aan een job te geraken? De mensen willen maar niet de bedrijven NET zoals hier het geval is. Savatage, ik zal je eerlijk mijn mening geven maar dit soort commentaar ben ik eigenlijk kotsbeu gehoord... Ik hoop dat je dit respecteert omdat het een mening is en de mijne dus ![]() Net gelijk het argument dat mensen niet willen werken en er toch duizenden plaatsen & jobs vrij zijn.... Ben ik het mee eens maar tegen welke condities he. Ik hoor DHL destijds nog roepen op TV over hun 175 jobs die vrij waren. Maar ze konden ocharm geen werkvolk vinden... om vier uurtjes te werken vanaf middernacht tot 04:00 uur. Begin maar he: je vertrekt met jouw auto vanuit Blankenberge... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Op zo'n commentaar zou ik niet meer reageren alhoewel ik het toch niet
kan laten net zoals jij artisjok ![]() Ik bedoel dat ik je gelijk geef he. (En ik bedoel die argumentatie van een collega.) Ik hoor Guy V. nog zeggen op tv: "Wij gaan geen "ouw" mensen aan het werk zetten". Intussen zit hij wel op een vet betaald bankje in Europa. Oud is hij ook niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. Is mijn loon gerechtvaardigd? 2. Wat is arbeid nog waard? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl Martens in zijn jongere jaren ooit nog beloofde om 4/5 gelijk te stellen met een full-time. Terwijl iemand die 4/5 werkt in tijdskrediet (met opleg van de RVA) niet moet nawerken. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 maart 2010 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Had ik nog niet aan gedacht. Dat voorstel zoals het nu is kan niet uitvoerbaar zijn. En als ze met uitzonderingen gaan beginnen in dit segment? Dan is het spel op de wagen.... Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2010 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Het is niet van moetes hoor
![]() Ik dacht net aan een poetsvrouw in een hotel. 9 uren keihard werken tegen 1300 euro brutto per maand. Weinig geld en weinig erkenning. Een dierenverzorger in een dierentuin verdient het dubbele. Verplegend personeel in ziekenhuizen, rusthuizen. Weinig geld en weinig erkenning. Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2010 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep, zot van vreugde waren ze destijds toen Leterme door de knieën ging, de N-VA bij het grof vuil gezet werd en het duidelijk werd dat er van een staatshervorming niets in huis zou komen, de onnozelaars met hun 'Red De Solidariteit'-campagnes en andere Marsen Voor De Eenheid. Die dachten echt dat de CVP België ging splitsen, stel je voor. Binnenkort zal zelfs de grootste naiëveling zijn ogen optentrekken, wanneer het te laat is, het geld op is en ze eindelijk in de smiezen hebben dat ze gewoon als nuttige idioten misbruikt zijn. Ik heb het hier al verschillende keren geschreven: al diegenen die met België verder willen weten niet welke kansen ze in 2007 laten liggen hebben. Het zal de laatste mogelijkheid geweest zijn om van België nog iets te maken. En nu is het te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Misschien normen en waarden.
Het lijkt erop dat er tegenwoordig niets meer is dat de moeite waard is. Het klinkt uit mijn mond onnozel maar ze nemen de hoop weg van de mensen. Hoop op wat zekerheid, hoop op een beetje toekomst. De interesse verdwijnt in veel zaken. Onze jeugd (ok niet allemaal) ziet het niet meer zitten, gaat drinken, roken, zitten aan de drugs enz. Wat is werken nog waard als je hard moet werken en dit aan een zeer laag loon. Ik herinner me nog dat vroeger (sorry maar het is zo) er werk werd gemaakt van de omstandigheden waarin mensen konden werken. Er werd werkelijk gedacht aan de motivering door verbetering van de werkomgeving en het werkklimaat. Er werd tijd gemaakt voor de mensen. Tegenwoordig liggen ze op de loer om je bij het minste te ontslaan. Mensen die voor mensen zorgen hebben het ook zeer moeilijk. In veel opzichten. Een beest verzorgen, zoals in mijn voorbeeld, geeft meer voordelen en erkenning en niet het minst in het loon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik denk nu toch wel dat iedereen begrepen heeft dat het met Belgie niet gaat. |
|
![]() |
![]() |