Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2010, 20:10   #41
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

En het gaat maar door:

Geraardsbergen: Kritiek VB op infoavond Palestina

De Noord-Zuidkoepel Geraardsbergen organiseerde een informatieavond over Israël en Palestina. Volgens Stéphan Bourlau (Vlaams Belang) gaven de gastsprekers Brigitte Herremans (Broederlijk Delen) en Dirk Van Der Maelen (kamerlid SP.A) eenzijdige informatie.

'Het mondde uit in een anti-Israëlische houding' meent Bourlau, die het stadsbestuur vraagt om de samenwerking stop te zetten met een vereniging die antisemitisme propageert.' Bourlau wil dat de stad excuses aanbiedt aan de Joodse gemeenschap. Bourlau, nog een zogezegde verdediger van het eigen volk die excuses wil aanbieden aan een vreemd volk dat dan regelmatig een vals en misplaatst schuldgevoel bij ons volk wil onderhouden. Zeveraar Bourlau kan ook weer de typische zionisten-tactiek niet laten om kritiek op Israël gelijk te schakelen met antisemitisme.

Zouden ze hun naam niet beter veranderen in Vlaams-Israëlisch Belang?
En een VL-keppeltje voor Bourlau, Veys en diergelijken!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 20:20   #42
Bulldozer
Burger

Bulldozer's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Bulldozer Stuur een bericht via MSN naar Bulldozer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Zouden ze hun naam niet beter veranderen in Vlaams-Israëlisch Belang?
En een VL-keppeltje voor Bourlau, Veys en diergelijken!
Laat maar komen; liever een keppel dan een burqa !
Bulldozer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 20:26   #43
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulldozer Bekijk bericht
Laat maar komen; liever een keppel dan een burqa !
Van een Vlaams-nationalist zou je mogen verwachten dat hij beide even goed verwerpt. Goed dat het VB meer en meer duidelijk maakt aan het brede publiek dat ze nepnationalisten zijn. VB-mandatarissen die Vlamingen willen laten werken voor allochtone bazen, VB-mandatarissen die kruipen voor de joden en hun eigen volk excuses willen doen aanbieden om de waarheid te vertellen, ... GOE BEZIG!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 21:23   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hou toch eens op met dat gegoochel met woorden. Wat u zegt is puur racisme.
Toen ik op dit forum vermeldde dat ik deels van Algerijnse afkomst was, werd ik daar op aangevallen door de liberalen op dit forum, u incluis, al deed u het minder platvloers en dwaas dan een liberalist_nl. Dergelijke racistische reacties heb ik van de mensen van N-SA nooit gezien, noch op het forum, noch in real life...

Dus wie zijn eigenlijk de echte racisten?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 21:28   #45
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Toen ik op dit forum vermeldde dat ik deels van Algerijnse afkomst was, werd ik daar op aangevallen door de liberalen op dit forum, u incluis, al deed u het minder platvloers en dwaas dan een liberalist_nl. Dergelijke racistische reacties heb ik van de mensen van N-SA nooit gezien, noch op het forum, noch in real life...

Dus wie zijn eigenlijk de echte racisten?
Ik weet het niet waar of van wie u dat dan heeft gelezen maar ik heb u nooit aangevallen op uw (deels) Algerijnse afkomst.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 21:37   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet waar of van wie u dat dan heeft gelezen maar ik heb u nooit aangevallen op uw (deels) Algerijnse afkomst.
"Je laat je teveel leiden door je afkomst" zei je als argument in een discussie. Ja, dan houdt de discussie op, natuurlijk. Liberalist_nl deed dit veel explicieter. In een discussie over hoofddoekverbod zei hij b.v. "een man, en zeker een Algerijnse man moet hierover zwijgen" of zoiets. Enfin, allemaal op zijn minst intolerante uitspraken die je nooit van een N-SA'er zou horen.

Ook ik vind hun politiek project failliet, maar dat racisme-geroep is gewoon intellectueel oneerlijk, zeker als het van verdachte bronnen komt als een liberalist_nl die duidelijk serieuze problemen heeft met een welbepaalde bevolkingsgroep en dit onder de mantel van het atheïsme en het liberalisme probeert te verbergen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 24 maart 2010, 23:07   #47
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
"Je laat je teveel leiden door je afkomst" zei je als argument in een discussie. Ja, dan houdt de discussie op, natuurlijk. Liberalist_nl deed dit veel explicieter. In een discussie over hoofddoekverbod zei hij b.v. "een man, en zeker een Algerijnse man moet hierover zwijgen" of zoiets. Enfin, allemaal op zijn minst intolerante uitspraken die je nooit van een N-SA'er zou horen.
Ik dacht al dat ik geen ''afkomst'' had gezegd. Het was ook geen aanval op uw achtergrond maar dat weet u wel. Het was een reactie op uw post waarin u mij ''Tarantula'' noemde. U weet wel, onze gezellige periode:
Citaat:

Dat beschouw ik dan weer als een compliment.

Je laat je in deze discussie te veel beïnvloeden door je achtergrond, onder het motto 'de vriend van mijn vijand is mijn vijand'. Dat je veel te verhapstukken hebt met imperialisme, met kolonialisme, met Frankrijk, is duidelijk. Wat je niet wilt zien is dat niemand hier (zelfs niet deze Tarantula) kolonialisme of imperialisme wil vergoeilijken.

Toch blijf ik erbij dat je verschillende zaken op zichzelf moet beoordelen.
Citaat:
Ook ik vind hun politiek project failliet, maar dat racisme-geroep is gewoon intellectueel oneerlijk, zeker als het van verdachte bronnen komt als een liberalist_nl die duidelijk serieuze problemen heeft met een welbepaalde bevolkingsgroep en dit onder de mantel van het atheïsme en het liberalisme probeert te verbergen.
Dat racisme-groep is helemaal niet intellectueel oneerlijk. De N-SA gebruikt voortdurend een soort newspeak waarin ze juist het tegenovergestelde bedoelen van wat ze zeggen. Ze kondigen zichzelf voortdurend met veel poeha aan als ''anti-racistisch'', terwijl hun beginselen bijna het prototype van racisme zijn.
Oud 25 maart 2010, 00:00   #48
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Jaaa hallooooo...
Provincieraadslid voor Vlaams Belang Tanguy Veys heeft het gepresteerd om de studenten rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Gent op te roepen om 'hun' professor Marc Cogen te steunen. Deze weigerde vorige week les te geven, omdat zijn lesbevoegdheden hem zouden worden afgenomen na een slechte evaluatie.

"Het is duidelijk dat Cogen door de UGent aangepakt wordt omwille van zijn controversiële stellingen", klinkt het in Veys' oproep. "Blijkbaar mogen professoren probleemloos extreemlinkse standpunten innemen, maar wanneer men rechtse of politiek niet-correcte standpunten inneemt, dan neemt men hem zijn studenten af." De vraag is nog maar wat Cogen zei. Wie is hij namelijk? Cogen is een joodse prof, geen Vlaming dus, en iemand die de staat Israël fel verdedigt, ook in zijn lessen Internationaal Recht. Meer nog, de man zou het ook nogal moeilijk hebben met afwijkende meningen.

"Ik dring er dan ook op aan dat jullie zullen protesteren tegen het monddood maken van professor Cogen", luidt het verder. "Een spreekverbod voor deze erudiete professor zou een nederlaag betekenen voor de vrije meningsuiting aan de UGent en zou ook voor de studenten aan de faculteit rechtsgeleerdheid een ernstige intellectuele verarming betekenen." En dan maar rondbazuinen dat men het eigen volk verdedigt.
Nog nbiet begrepen?-> eigen volk= Antwerps volk, Joden inbegrepen. Rest van Vlaanderen kan de pot op, kijk naar het bestuur van het zgn. 'Vlaams' B.-> waar zijn de Vlamingen? (Antwerpenaars zijn immers mislukte Hollanders, geen Vlamingen).
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 00:08   #49
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht al dat ik geen ''afkomst'' had gezegd. Het was ook geen aanval op uw achtergrond maar dat weet u wel. Het was een reactie op uw post waarin u mij ''Tarantula'' noemde. U weet wel, onze gezellige periode:
De Tarantula vertegenwoordigt de wraak en de rancune. Ik was vergeten dat ik je zo had genoemd. In welk kader was dat dan?

Citaat:
Dat racisme-groep is helemaal niet intellectueel oneerlijk. De N-SA gebruikt voortdurend een soort newspeak waarin ze juist het tegenovergestelde bedoelen van wat ze zeggen. Ze kondigen zichzelf voortdurend met veel poeha aan als ''anti-racistisch'', terwijl hun beginselen bijna het prototype van racisme zijn.
Jij "twijfelde" over de invasie van Irak, de N-SA heeft de imperialistische aanvallen op Irak steeds veroordeeld, zoals elk fatsoenlijk mens.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 25 maart 2010, 01:11   #50
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
De Tarantula vertegenwoordigt de wraak en de rancune. Ik was vergeten dat ik je zo had genoemd. In welk kader was dat dan?
In de discussie over de uniciteit van de Holocaust.

Citaat:
Jij "twijfelde" over de invasie van Irak, de N-SA heeft de imperialistische aanvallen op Irak steeds veroordeeld, zoals elk fatsoenlijk mens.
De N-SA is alleen anti-imperialistisch als het om een concurrerend imperium gaat.:
Citaat:
Europa is in de eerste plaats ons continent, met een eigen beschaving gevormd uit Indo-Europese wortels, Griekse en Romeinse oudheid, christelijke en heidense religies en tradities, de diverse volksgemeenschappen van Germaanse, Romaanse, Slavische of Oud-Europese (bijv. Basken, Hongaren,…) oorsprong. Europa is een continentale macht, dat best kan worden opgebouwd als politiek relevant begrip rond de as Parijs-Berlijn-Moskou. West-, Centraal- en Oost-Europa moet zich dus organiseren - in een nauwe 'continentale' band met Rusland - vanaf de basis naar de hoogste top. (...) Dat Europa als continentaal op te vatten is, betekent dat het Atlantisme verworpen wordt als zijnde on-Europees en achterhaald Westers concept.
Oud 25 maart 2010, 01:22   #51
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Van zijn facebook pagina, waar hij een paar honderden naieve studentjes heeft kunnen ronselen die desondanks zijn slechte lessen achter hem staan (lees: waaronder ook een groot percentage pro-Israel mensen die nog nooit les van hem gehad hebben):

Zwier die megalomaan AUB buiten...
Weer een zionist betrapt die zaken verdraait, verzwijgt of gewoon liegt voor de joodse terreurkolonie te ontzien, nu zelfs als incompetente prof... uitstekend !
Deze fanatieke zionist verbergt zijn jood zijn niet, dat is dan weer een goed punt. maakt hem atypisch
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 25 maart 2010 om 01:39.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 01:35   #52
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Zionisten zijn krapuul, punt.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 01:41   #53
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Er zijn twee bestuursleden van N-SA die ooit les hebben gehad inzake Internationaal Recht van de man en die bevestigen dat zijn lessen subjectief en ondermaats waren/zijn. Dus waarschijnlijk zal dat inderdaad een rol spelen
Ik ken de man niet en als zijn lessen ondermaats waren dan moet men hem idd aan de kant schuiven, maar sta me toe om aan die 'waarschijnlijk' te twijfelen.

Hoe vaak komt het voor dat een professor aan de kant geschoven wordt? Bij mijn weten zo goed als nooit. Er zijn er anders genoeg die niet behoorlijk presteren. En nu wordt toevallig een witte raaf (in de zin van blijkbaar pro-israel) binnen het academische milieu aan de kant geschoven? Ik geloof niet in dergerlijke toevalligheden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 20:25   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de discussie over de uniciteit van de Holocaust.
Oh, op dat punt moet ik je gelijk geven.

De Holocaust is inderdaad uniek, vermits de nazi's voor het eerst en voor het laatst in de Europese geschiedenis op Europa de methoden hebben toegepast die op hetzelfde moment aanvaard en schering en inslag waren in de veroverde gebieden (de andere continenten).

Wat Europa zo schokte aan de Holocaust, was niet het racisme van de nazi's, wel dat de nazi's het Europese racistische onderscheid tussen Europa en de andere continenten hadden overtreden.

Citaat:
De N-SA is alleen anti-imperialistisch als het om een concurrerend imperium gaat.:
Een imperium en een imperialisme zijn twee totaal verschillende zaken. Het imperialisme is de projectie van soevereiniteit van een staat buiten zijn grenzen, waarbij een dikwijls racistisch gelegitimeerd onderscheid gemaakt wordt tussen de burgers van de staat en de inwoners van het veroverde wingewest. De racistische ideologie is precies ontstaan in het kader van het imperialisme.

Een imperium is ideaal-typisch (ik refereer me hier naar het Weberiaanse concept ideaal-type, in de empirische werkelijkheid geraakt dat natuurlijk allemaal gemengd en door elkaar) iets helemaal anders: op termijn wordt de hele bevolking, ook die van de veroverde gebieden, "cives Romanus".

Dit gezegd zijnde, wat is er precies imperialistisch aan het project van de N-SA van een as Parijs-Berlijn-Moskou? Waar pleiten zij voor de militaire aanvallen op / bezetting van Irak, Palestina, Afghanistan, Iran, ...?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 25 maart 2010 om 20:29.
Oud 26 maart 2010, 03:43   #55
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oh, op dat punt moet ik je gelijk geven.

De Holocaust is inderdaad uniek, vermits de nazi's voor het eerst en voor het laatst in de Europese geschiedenis op Europa de methoden hebben toegepast die op hetzelfde moment aanvaard en schering en inslag waren in de veroverde gebieden (de andere continenten).

Wat Europa zo schokte aan de Holocaust, was niet het racisme van de nazi's, wel dat de nazi's het Europese racistische onderscheid tussen Europa en de andere continenten hadden overtreden.

Een imperium en een imperialisme zijn twee totaal verschillende zaken. Het imperialisme is de projectie van soevereiniteit van een staat buiten zijn grenzen, waarbij een dikwijls racistisch gelegitimeerd onderscheid gemaakt wordt tussen de burgers van de staat en de inwoners van het veroverde wingewest. De racistische ideologie is precies ontstaan in het kader van het imperialisme.

Een imperium is ideaal-typisch (ik refereer me hier naar het Weberiaanse concept ideaal-type, in de empirische werkelijkheid geraakt dat natuurlijk allemaal gemengd en door elkaar) iets helemaal anders: op termijn wordt de hele bevolking, ook die van de veroverde gebieden, "cives Romanus".

Dit gezegd zijnde, wat is er precies imperialistisch aan het project van de N-SA van een as Parijs-Berlijn-Moskou? Waar pleiten zij voor de militaire aanvallen op / bezetting van Irak, Palestina, Afghanistan, Iran, ...?
Ha! Pleiten voor aanvallen op de laatstgenoemde landen zullen zij vooralsnog zeker niet doen. Verder zijn er maar weinig ideologieen, hoe imperialistisch ook, die van zichzelf zeggen dat zij andere landen (militair) willen veroveren. De N-SA heeft wel aangegeven gebiedsuitbreiding te willen buiten het eigen grondgebied, te weten Nederland en Wallonie. Wat mij betreft is dat alvast niet vrijwillig.

Voor wat betreft het eerste geeft u mij dus niet écht gelijk, hoewel ik uw onderschrijving van de uniciteit van de Holocaust waardeer.
Oud 26 maart 2010, 10:04   #56
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Hier ben ik u toch even kwijt.

De holocaust was nog in de omvang nog in ethnische systematiek een primeur.
Dat maakt hem bijgevolg helemaal niet uniek.
Wat is het onderscheid van pakweg de industriële systematiek van de uitroeiing van de zeven miljoen ethnische Ukraïners in 32-33 en de shoa behalve de huidige mediabelangstelling?
Oud 26 maart 2010, 14:10   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Hier ben ik u toch even kwijt.

De holocaust was nog in de omvang nog in ethnische systematiek een primeur.
Dat maakt hem bijgevolg helemaal niet uniek.
Wat is het onderscheid van pakweg de industriële systematiek van de uitroeiing van de zeven miljoen ethnische Ukraïners in 32-33 en de shoa behalve de huidige mediabelangstelling?
Wat uniek was, was dat men dit voor het eerst deed in West-Europa. Vroeger was het zo dat men dergelijke genocides ongestraft mocht uitvoeren met indianen, Aziaten, Afrikanen, Oost-Europeanen, maar niet met West-Europeanen. De nazi's hebben komaf gemaakt met dit racistische onderscheid, en net daarom beschouwen de West-Europeanen ook vandaag nog het nazisme als het grootste kwaad.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 maart 2010 om 14:10.
Oud 26 maart 2010, 14:55   #58
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat uniek was, was dat men dit voor het eerst deed in West-Europa. Vroeger was het zo dat men dergelijke genocides ongestraft mocht uitvoeren met indianen, Aziaten, Afrikanen, Oost-Europeanen, maar niet met West-Europeanen. De nazi's hebben komaf gemaakt met dit racistische onderscheid, en net daarom beschouwen de West-Europeanen ook vandaag nog het nazisme als het grootste kwaad.
A/ mijne "nog....nog" trekt op geen kloten en zulke taalkundige enormiteiten zijn niet van mijn gewoonte.
B/ tja...op zulk een wijze is elke daad natuurlijk uniek...maar alla...

Wat een feit is is het racistische onderscheid dat onze rode regimezender bijna dagelijks maakt tussen de genocides al naargelang de ethniciteit van de slachtoffers.
Ook het industrieel afslachten van politieke tegenstanders door de nationale sossen wordt nauwelijks belicht en het is net of deze socialistische moordpartijen enkel van toepassing waren op de Joden.
Oud 26 maart 2010, 15:07   #59
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer zo'n extreem antiwesterse uitlating.Overigens is het raar dat joden door u als westeuropeanen omschreven worden.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 15:08   #60
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Zionisten zijn krapuul, punt.
Klopt niets van.Punt.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be