![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Vroeg of laat desintegreren we allemaal en komt er een eind aan deze zever.
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat jij nog steeds niet begrijpt is het verschil tussen factor en persoon. Ik zeg: "x ->y". Weet je dat x eigenlijk y kan zijn volgens mij anders is dan x is y volgens factor z? Deze factor kan van alles zijn. De drugsdealer verkoopt drugs en dit is verkeerd! Dit klopt absoluut niet. Verkeerd volgens welke factor? Dat bepalen we niet en wij kunnen het weten. Verkeerd volgens de persoon in kwestie? Dat bepalen we niet en kunnen we niet weten. Ken jij een bepaalde factor zoals de wetgeving van België bijvoorbeeld? Zegt deze wetgeving dat drugs verboden en dus verkeerd is? Wat de persoon doet is verkeerd volgens deze factor, maar dit zegt absoluut niets over een andere factor zoals de gewoontes van de bende waarin hij actief is. Dat dus over factoren, maar als persoon wordt dit nog moeilijker. Eigenlijk simpel, maar voor jou heb ik meermaals opgemerkt dat het moeilijk is om te begrijpen. Voor de persoon in kwestie kunnen we niet weten/bepalen of het verkeerd is. Het kan zijn dat deze persoon de wetgeving van België respecteert of gelooft of waardeert of maakt of bespreekt.., en toch doet hij verkeerd. Wat hij doet zegt absoluut niets over wat hij denkt, gelooft, waardeert.. Het kan ook gebeuren dat hij denkt dat drugs dealen verkeerd en niet verkeerd is, hoe?
Dat is een voorbeeld, een ander voorbeeld, dochter b van mevrouw a eet vlees. Vlees eten volgens de vegetarische moeder is verkeerd. De dochter b gelooft/denkt vlees eten is verkeerd volgens haar moeder a. Dit kan! De dochter b eet vlees en geloof/denkt vlees eten is voor haar verkeerd. Kan ook! De dochter b denkt/gelooft vlees eten is voor haar verkeerd. Kan ook. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() de logica is weer ver te zoeken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U probeert opnieuw te overtuigen, wat aan mijn vorige post heeft u niet begrepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Muslims are in violation of the laws that are the hallmark of the civilized people, such as the Golden Rule, the Human Rights, the equality of genders, the freedom of speech, the freedom of belief, etc. These are the laws that matter to us. They don’t matter to you, because they are not part of your laws.
http://www.faithfreedom.org/islam/fo...nt-against-ffi
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ontken NIET dat veel veel mensen niets anders zijn dan zoveel centimeters en zoveel kilo's die er zijn om te eten, drinken, slapen en vrijen. Er is in dit geval geen sprake van blauw, fles, recht, goed, kwaad, lang, land, iedereen en al de rest van blablabla! Er is gewoon: eet, drink, slaap en heb gemeenschap, maar dan soms binnen bepaalde grenzen opgelegd door de natuur, omstandigheid om fabrieken of auto of Noord-Ierland! Betekenisloos, daarom moet ik kiezen wanneer ik iets al dan niet serieus moet nemen. De ideologische, intellectuele en filosofische achtergrond van mijn discussie partner speelt de grootse rol hierin. PS: ik wil geen les in het Nederland van iemand die nog geen verschil tussen "jou" en "jouw" kent. Ik laat her hierbij. En nee mijn discussie heeft absoluut niets te maken met relativisme in welke richting of tegenrichting dan ook. Als je wat ik schreef hebt kunnen begrijpen, dan is dat al goed, indien nee dan laat ik het hierbij en: --- EINDE DISCUSSIE --- Laatst gewijzigd door porpo : 23 maart 2010 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om goede mensen kwaad te laten doen, daarvoor heb je Islam (religie) nodig.
Latest Offerings from the Religion of Peace Islam: Making a True Difference in the World - One Body at a Time http://www.thereligionofpeace.com/
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijf gerust oefenen hoor, in het discussieren, ook wie daar geen talent voor heeft is hier welkom! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het enige dat ik er nog aan wil toevoegen is dat Porpo toch wel een heel lage dunk heeft van het menselijk ras.
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Anglicisme voor de menselijke soort.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Er is maar één soort juiste integratie en dat is totale assimilatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Assimilatie is trouwens de enige ware integratie. Integratie zonder assimilatie is halve integratie. Je houdt je aan de wet maar participeert niet in het culturele leven. Zo kan ook nooit sprake zijn van ''verrijking'' overigens. Bij assimilatie (wederzijds opgaan van culturen) is verrijking er weer wél.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN