Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 22:39   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus sinds de regionalisatie van buitenlandse handel hebben die franstalige ambassadeurs hun vest gekeerd. Ook een kromme redenering.
De bedrijven, voor wie die diensten zijn opgericht zijn vragende partij, en jij zegt daar als ambtenaar neen tegen. Ook een vorm van egoisme en slecht bestuur.
Ik zeg dat natuurlijk niet als ambtenaar, maar als kiezer.

Wel toegegeven: de reden dat ik dat zeg, is deels gebazeerd op mijn ervaring van voor mijn pensioen.
Poepsimpel, ijskoud, staalhard: de Vlaamse belangen worden manifest onvoldoende behartigd door frankofonen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 23:11   #42
Busse87
Burgemeester

Standaard

De helft wilt hier Vlaamse onafhankelijkheid en nu zijn diezelfde mensen bezig om wat bevoegdheden af te geven voor de federale...
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 01:51   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals ik eerder al aanstipte: indien er een federale kieskring zou komen, zal het er één '�* la Belge' zijn, die niet meer maar juist nog minder democratie zal brengen. Indien het werkelijk de bedoeling zou zijn dat de meerderheid effectief een meerderheid zou worden en alle grendels, alarmbellen, pariteiten en andere blokkeringsmiddelen afgeschaft zouden worden, zouden de Franstalige partijen zelfs niet eens vragende partij zijn.
Het voorstel van een federale kieskring zou dan rap onder de mat verdwijnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 10:53   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een bijkomende vraag: welke compensaties is Reynders eigenlijk bereid aan Vlaanderen te geven in ruil voor eventuele herfederaliseringen?
Misschien zullen de Vlamingen ooit weer altijd en overal Frans mogen spreken, als ze dat willen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 11:16   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons dan tegelijkertijd ook de wapenexport terug in federale handen brengen.
en tabaksreclame
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 11:24   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien zullen de Vlamingen ooit weer altijd en overal Frans mogen spreken, als ze dat willen.
En als ze dat niet willen ook, natuurlijk.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 12:20   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg dat natuurlijk niet als ambtenaar, maar als kiezer.

Wel toegegeven: de reden dat ik dat zeg, is deels gebazeerd op mijn ervaring van voor mijn pensioen.
Poepsimpel, ijskoud, staalhard: de Vlaamse belangen worden manifest onvoldoende behartigd door frankofonen.
Dat is een waarheid als een koe. Ik snap dan ook totaal niet de meerwaarde die een Vlaming er bij kan hebben om 'voor een Waal te kunnen stemmen', wat meestal gebruikt wordt als het argument bij uitstek ter verdediging van een federale kieskring. Afgezien van een misplaatst en onnodig soort Belgitude misschien, zie ik zelf met de huidige stand van zaken namelijk geen enkele reden om dat te doen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 13:07   #48
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons dan tegelijkertijd ook de wapenexport terug in federale handen brengen.
Waarom niet. De rapporten van de laatste weken hebben aangetoond dat Vlaanderen even weinig scrupules heeft als het over wapenexport gaat als de Franstaligen. Nog iets wat we zelf beter gingen doen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 maart 2010 om 13:08.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 13:39   #49
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarom niet. De rapporten van de laatste weken hebben aangetoond dat Vlaanderen even weinig scrupules heeft als het over wapenexport gaat als de Franstaligen. Nog iets wat we zelf beter gingen doen.
²

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 13:41   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
wanneer in de B geschiedenis hebben Franstaligen al eens zeggenschap over iets opgegeven tvv het federale niveau ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 01:08   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat er ook uit de bus komt, u zult het altijd afkraken. Zoals uw kompanen van een vroegere generatie dat deden met het Egmont-pakt. Verwerpen om te verwerpen. Hadden we het Egmont-pakt maar aanvaard, dan zaten we nu niet met BHV!
Olala mijn beste,nou mooi van niet ....
Het was totaal onaanvaardbaar....

Iedere staatshervorming mag blijkbaar alléén maar ten koste van Vlaanderen gaan of er komt helemaal géén staatshervorming...

Dat is het francofone credo dat steeds wéér wordt gehanteerd...

Citaat:
De regeling van de taalverhoudingen in Brussel en de Vlaamse Rand rond Brussel, met o.a. het inschrijvingsrecht voor Franstaligen in 14 Nederlandstalige gemeenten rond Brussel, die zich konden laten inschrijven in een Brusselse gemeente. Hierdoor konden zij taalfaciliteiten en stemrecht in Brussel verkrijgen. Een hervorming van de staatsinstellingen.
Het akkoord werd niet in de praktijk omgezet, doordat er onmiddellijk protest rees aan Vlaamse kant. Vooral de tegemoetkoming inzake Brussel, waar onder andere de gelijkheid tussen Franstaligen en Vlamingen werd opgegeven, waren onaanvaardbaar voor veel Vlaamsgezinden, die zich verenigden in het Anti-Egmontkomitee.
Het is en was een zuivere expansiepoging van de francofonen....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Egmontpact
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be