Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 10:14   #41
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Drie maanden heeft men dit om een of andere duistere reden stil gehouden. Kijk en huiver.
Moelticoeltoer

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...se-metro.dhtml
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 2 april 2010 om 10:15.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 20:40   #42
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Drie maanden heeft men dit om een of andere duistere reden stil gehouden. Kijk en huiver.
Moelticoeltoer

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...se-metro.dhtml
Ik weet niet waarom je dat in dit topic plaatst. Die jongeren zien me er niet echt moslims uit en ik zie er dan ook geen vorm van islamisering in. Jij wel?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 21:30   #43
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik weet niet waarom je dat in dit topic plaatst. Die jongeren zien me er niet echt moslims uit en ik zie er dan ook geen vorm van islamisering in. Jij wel?
Ik ben hier eigenlijk niet zo verbaasd over...er is een enorme instroom van Afrikanen op gang...veel van die jongens komen uit gebieden waar kindsoldaten al jong leren moorden, geweld is voor hen doodnormaal...het is dus niet vreemd dat je ook jongeren binnenkrijgt zonder enig normbesef.
Dat heeft daarom totaal niets met islam te maken, wel met migratie en hoe dit nu bezig is...het beleid hobbelt weer lichtjaren achter die ontwikkelingen aan....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 18:44   #44
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
de topic-politie is weer bezig stel ik vast.
Maar soit u hebt gelijk , ik had het beter in mijn topic "verrijkers of niet?" geplaatst.Ha neen dat gaat ook niet, want in dit geval moest ik geen poll houden, ze stonden met hun smoel op de film. breed lachend. Duidelijkvoor iedereen dat het wederom om ingevoerd crapuul gaat.
Dus tja, ambetant. Een aparte topic dan maar?
Neen, want dan komt u zagen dat ik niet voor elk faits divers een topic moet openen. Dat vertraagt de server.

Maar een reaktie on-topic over de getoonde feiten? Te lastig om goed te praten?

Laatst gewijzigd door Carnivore : 3 april 2010 om 18:47.
Oud 3 april 2010, 18:47   #45
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 3 april 2010, 18:51   #46
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiderVL Bekijk bericht
idd. Ingenieus.

Oud 4 april 2010, 21:37   #47
Neptunus
Gouverneur

Standaard

En de universiteit van Antwerpen draagt 'haar steentje' bij tot de islamisering' door het onderwijzen van de islamitische wetten (fiqh) in een opleiding voor islamleerkrachten.
Het is wel zo dat in de meeste moslimlanden (onder meer Marokko), het wetboek gebaseerd is op de islamitische wetten (fiqh) wat bijgevolg leidt tot geïnstitutionaliseerde discriminatie van niet-moslims en vrouwen. Zo is het voor een moslimvrouw verboden om te huwen met een niet-moslim, een vrouw erft slechts de helft van hetgeen haar broers erven, een man mag zijn vrouw slaan als ze ongehoorzaam is, voor de rechtbank geldt de getuigenis van een vrouw maar voor de helft mee (voor een man volledig), de getuigenis van een niet-moslim is niet geldig. Moslims mogen niet afvallig zijn of zich bekeren tot een andere godsdienst (in Marokko staat daarop een gevangenisstraf van drie jaar). Er mogen geen kerken of gebedshuizen van een andere religie worden gebouwd. Openlijk atheïst zijn kan niet...enz.

In Iran, Somalië, Saoedi-Arabië... staat op afvalligheid en bekering de doodstraf, die ook werkelijk wordt uitgevoerd. Vrouwen meisjes die worden verkracht krijgen zelf de schuld en worden veroordeeld, soms tot de doodstraf, want dit wordt gezien als overspeligheid (laatst nog gebeurd in Pakistan). Homo's worden opgehangen in Iran. Op 11 november jl. werd in Iran een man opgehangen die zich had bekeerd tot het christendom.
In Somalië wordt dieven de handen afgehakt. In Saoedi-Arabië worden overspelige vrouwen tot de dood gestenigd en worden afvalligen en bekeerlingen gedood....
AL DEZE LANDEN PASSEN GEWOON DE ISLAMITISCHE WETGEVING TOE

Bovendien is het onder moslimjongeren (en een groeiende groep moslims hier) gewoon steeds meer en meer gemeengoed om de islamitische wetten BOVEN de seculiere wetten te plaatsen. Het wordt gepreekt in moskeeën en vzw's (ook in de islamlessen in de scholen) en je leest het in de vele moslimboeken die hier worden verspreid: "Het is verboden om de wetgevende macht aan een ander toe te schrijven dan allah..."

Dat Fiqh wordt onderwezen aan de universiteit is wél dramatisch omdat dit stelsel, dat volledig haaks staat op de universele rechten van de mens, aldus het statuut krijgt van een gewoon rechtsstelsel (discussie daarover is niet mogelijk, de wetten van allah zijn gemaakt voor eeuwig en voor IEDEREEN).

Het komt er eigenlijk op neer dat we moeten worden voorbereid op het statuut van dhimmi, of erger nog kafir....
In grote steden zijn autochtone christenen nu al verdrukte minderheden en in een stad als Antwerpen gaat het allemaal heel erg snel...., wij zijn 30 jaar voor op de evolutie in de rest van Vlaanderen. Wie rustig in zijn dorpje of villawijk woont, heeft meestal weinig affiniteit met de aan de hand zijnde realiteiten en evoluties in de grootstad (maar ook veel stedelingen die met een blindoek rondlopen en enkel in bepaalde, beperkte kringetjes blijven circuleren, in plaats van de voelsprieten op te zetten..zijn ziende blind).
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 01:27   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In een democratische rechtstaat mag iedereen vragen wat h/zij wil. De vraag is of erop ingegaan wordt.

Dat recht hebben ze. Net zoals de joden ook synagoges hebben en zoals de boeddhisten ook tempels hebben.

Een zeldzaamheid en ik hoor/lees daar ook weinig mensen om vragen.

Hebben ze gevraagd in Beringen. De aanvraag is door die mensen zelf ingetrokken omdat ze aanvoelden dat er geen draagvlak voor is. Intussen luiden in het kleinste dorp de klokken om de haverklap.

Hoor ik zelden om vragen, want werkende moslims zijn 'vrijgesteld' van de plicht om tijdens de werkuren te bidden.

In het vrij onderwijs hangt in elke klas nog een kruis, in het GO horen geen kruisen thuis.

Kerstfeest is iets voor buiten de schoolmuren.

Ik moet de eerste bomaanslag in België nog zien.
Draaien en kronkelen zoveel als men wil: vanaf een bepaald percentage moslims in een maatschappij is het boel.
Organiseer maar eens referenda waar iedereen zijn mening mag/moet zeggen met de vraag of men , wetende wat men nu weet, moslims liever rijk dan kwijt is in de maatschappij! Net zoals over zovele andere zaken niet mag gesproken worden op beleidsniveau, zoals de totale kostprijs van hun aanwezigheid, dat soort referenda zullen er niet komen.
Als er hier nog geen bommen ontploft zijn is dat misschien toevallig: men heeft al wel één en ander juist op tijd gevonden dacht ik, zoals wapens en chemicaliën. Ons landje is eerder nog een soort "onderduikadres" waar ze grotendeels gerust gelaten worden....
Waar moslims bij betrokken zijn, overal ter wereld, zien we toch genoeg wat voor een verrijking ze voor de maatschappij vormen waar ze zich nestelen! Daar kan toch geen discussie meer over zijn!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 01:36   #49
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben het hier dus over twee �* drie generaties. Enig idee hoe lang het geduurd heeft voor de Ierse immigranten in de VS geïntegreerd waren?
Maar bij de moslims gaat het juist omgekeerd!
De laatste generaties zorgen voor meer last dan de vorige, dringen zich meer op dan de vorige, zijn minder geneigd zich aan te passen dan de vorige. Een type zoals Erdogan durft het zelfs klaar en duidelijk zeggen: zich aanpassen moeten ze niet doen hoor!
Ze overwoekeren rustig iedere maatschappij waar ze zitten zoals houtworm in je houten gedeeltes...
Oud 11 april 2010, 01:42   #50
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat jij hier schrijft over moslims, werd in de VS ongeveer een eeuw lang geschreven en gezegd over de Ieren. Over de Italianen ook trouwens.
Het werd en wordt ook al genoeg gezegd dat het geen zin heeft de moslims zomaar in het rijtje van al de soorten vreemdelingen te zetten die we kennen en hebben! Tussen al die migranten steken ze met kop en schouders uit qua problemen die ze veroorzaken! Alsof dat niet duidelijk is!
Je hoeft maar een forum zoals dit te nemen: hoeveel keer gaat het hier over Italianen, Joden, Ieren enz... en over moslims?
Oud 11 april 2010, 01:48   #51
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Draaien en kronkelen zoveel als men wil: vanaf een bepaald percentage moslims in een maatschappij is het boel.
Waarmee je geen enkele van mijn argumenten hebt weerlegd. Ik had het je nochtans gemakkelijk gemaakt door alles mooi in puntjes op te sommen. Jammer.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 01:49   #52
Steve_M

Standaard

Citaat:
Maar bij de moslims gaat het juist omgekeerd!
De laatste generaties zorgen voor meer last dan de vorige, dringen zich meer op dan de vorige, zijn minder geneigd zich aan te passen dan de vorige. Een type zoals Erdogan durft het zelfs klaar en duidelijk zeggen: zich aanpassen moeten ze niet doen hoor!
Ze overwoekeren rustig iedere maatschappij waar ze zitten zoals houtworm in je houten gedeeltes...
Dat is niet omgekeerd, hoor. Bij talloze migratiebewegingen (o.a. in de VS) zie je dat fenomeen: de eerste generatie is blij en dankbaar dat ze binnen mochten en stelden zich tevreden met de vuilste en slechtst betaalde jobs, de volgende generaties zetten zich daar tegen af en nog latere generaties integreren.
Oud 11 april 2010, 01:51   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Interessant artikel op Reuters:

GENEVA (Reuters) - The number of people seeking asylum in the West last year remained stable, shattering the myth that there is a flood of people trying to reach rich countries, the United Nations refugee agency said on Tuesday.

Some 377,200 people claiming to flee conflict or persecution applied for asylum in 2009, only 100 more than the previous year, the U.N. High Commissioner for Refugees (UNHCR) said.

"The notion that there is a flood of asylum seekers into richer countries is a myth," U.N. High Commissioner for Refugees Antonio Guterres said in a statement.
Lees alles hier
Tiens, hoe komt dat dan dat men hier de laatste tijd niet meer weet waar ze op te stapelen? In hotels? 500 euro per dag boete omdat men er geen weg mee weet en sommigen menen dat we toch moeten verder doen met het land te laten vollopen?
Of gaat het over het feit dat er zeer weinig "asiel"zoekers zijn en de meeste daar komedie mee spelen om als economische gelukzoekers zich hier aan onze sociale diensten vast te zuigen?
Voeg daar nog aan toe dat, ook al kwamen er geen meer bij, de groep die er al is zorgt voor een automatische aangroei. Ze "Belg" maken verandert daar niets aan. Te veel onder hen blijven wat ze zijn, proberen verder te denken zoals ze gewoon waren. Enkel hun economische situatie verandert, maar wel op onze kosten.
Wanneer we straat een groep Marokkanen zien, dan zien we inderdaad "Marokkanen". Maakt niets uit dat een deel onder hen zogezegd "Belg" zijn...
Oud 11 april 2010, 01:51   #54
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het werd en wordt ook al genoeg gezegd dat het geen zin heeft de moslims zomaar in het rijtje van al de soorten vreemdelingen te zetten die we kennen en hebben! Tussen al die migranten steken ze met kop en schouders uit qua problemen die ze veroorzaken! Alsof dat niet duidelijk is!
Je hoeft maar een forum zoals dit te nemen: hoeveel keer gaat het hier over Italianen, Joden, Ieren enz... en over moslims?
Door wie wordt dat gezegd? Door een paar fanatici op een internetforum? Opnieuw is de VS een mooi voorbeeld: daar waren de Italianen en Ieren de "probleemgevallen", onder meer omdat ze een andere godsdienst belijden dan de Amerikanen. De vergelijking met onze moslimimmigranten gaat wel degelijk tot op zekere hoogte op.
Oud 11 april 2010, 02:02   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door wie wordt dat gezegd? Door een paar fanatici op een internetforum? Opnieuw is de VS een mooi voorbeeld: daar waren de Italianen en Ieren de "probleemgevallen", onder meer omdat ze een andere godsdienst belijden dan de Amerikanen. De vergelijking met onze moslimimmigranten gaat wel degelijk tot op zekere hoogte op.
Soms vermoeiend om dag in dag uit te moeten vaststellen dat men het zonlicht staat te ontkennen...
Enfin,... tijd om nog wat te gaan rusten zeker?
Morgen of straks staan we toch maar even ver.
Oud 11 april 2010, 07:28   #56
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...nu-halal.dhtml

Natuurlijk vragen moslims, in hun onstuitbare veroveringsdrang, naar halal-vlees in eender welke voedingsketen, als ze met genoeg beginnen te zijn.
Dat is hun aard.
Maar dat onze mensen zo snel hun kont draaien om deze kelensnijders hun idiote verlangens te geven, daar kan ik niet bij. Zij zijn het probleem van vandaag de dag.

Zo goed als niemand die ik irl tegenkom kan nog maar een goed woord over dit halal-volk uitbrengen, maar toch persen onze beleidsmensen en leidinggevenden in bvb deze keten, ons de multicul weer en weerom door de strot.

Ik vraag mij af wanneer de bom eens gaat barsten. Want dat is blijkbaar de enige manier om er een einde aan te maken.
Die bom staat al op scherp voor de komende verkiezingen in de Noordelijke Nederlanden.
Gauw eens al die moslim kandidaten er uit wippen, genaturaliseerd of niet. Ze kunnen wel een NL of B -pas hebben, hun hart ligt in islam. Ze willen niet integreren want dat is het doel van hun komst hier niet, op een enkeling na. Ik persoonlijk ken er maar drie.
BTW van mijn varkenskotelet blijven ze of ik maak halal-gehakt van ze.
Oud 11 april 2010, 09:28   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet omgekeerd, hoor. Bij talloze migratiebewegingen (o.a. in de VS) zie je dat fenomeen: de eerste generatie is blij en dankbaar dat ze binnen mochten en stelden zich tevreden met de vuilste en slechtst betaalde jobs, de volgende generaties zetten zich daar tegen af en nog latere generaties integreren.
Daar zit het hem, nietwaar? Die latere generaties zijn zich meer en meer aan het opdringen! Hoofddoekjes, halal,aparte zwemuurtjes, protest tegen onze symbolen, wie hen niet naar de mond praat of hun zogezegde godsdienst "aanvalt" met de dood bedreigen... en vooral blijven volhouden met leuteren. Maakt niet uit hoeveel tegenargumenten ze naar hun kop krijgen gegooid, ze weten nooit van niets en ze doen maar verder!
Oud 11 april 2010, 09:45   #58
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Die groep "belijdde" hun godsdienst,
"Deze" groep hun doel is dat wij allemaal HUN godsdienst beLIJDEN
Spot the difference
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 19:50   #59
knuffeltje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mijn reactie in de vorige draad over halal in Quick:

Vrije markt. Quick heeft ongetwijfeld een marktonderzoek gevoerd waar het volgende werd onderzocht:

1) hoeveel klanten kunnen potentieel extra gelokt worden door halalvlees aan te bieden;

2) hoeveel klanten komen blijven weg als er geen halalvlees wordt geserveerd;

3) hoeveel klanten kunnen potentieel verloren gaan door alleen halalvlees te eten.

Daarnaast is de stelling dat een restaurant dat geen bacon serveert discrimineert natuurlijk nonsens. Als jij morgen naar een Chinees restaurant gaat, ga je dan ook klagen dat er mensen zijn die liever spaghetti eten? Idem met Quick: tot nader order beslist Quick (op basis van de vraag van de klanten) wat er op het menu staat. Willen zij geen bacon aanbieden op een bepaalde plaats, dan doen ze dat niet. Ook als consument sta je niet machteloos: bevallen de praktijken van Quick je niet, dan kan je altijd nog terecht bij McDo of een andere fastfoodketen.

Vervang Quick door KFC en je kent mijn reactie.
euh ik heb al meerdere malen in de MC Donalds moslims hamburgers zien eten volgens mij serveren ze in de MC D nog geen halal vlees???
Ze doen mee aan al die dingen als het hun uitkomt.
Als je hun moet hoort dan mogen ze dit en dat niet maar... ze doen het wel

Laatst gewijzigd door knuffeltje : 12 april 2010 om 19:53.
knuffeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 20:22   #60
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuffeltje Bekijk bericht
Ze doen mee aan al die dingen als het hun uitkomt.
Als je hun moet hoort dan mogen ze dit en dat niet maar... ze doen het wel
Zeer hoopgevend teken en bovendien de bevestiging van mijn stelling.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be