Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2010, 03:54   #41
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 november 2010 om 04:03.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 04:00   #42
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
  1. Bart Staes
  2. Frederic Daerden
  3. Philip Claeys
  4. Ivo Belet
  5. Veronique De Keyser
  6. Mathieu Grosch
  7. Frank Vanhecke
  8. Kathleen Van Brempt
  9. Louis Michel
  10. Saïd El Khadraoui
  11. Philippe Lamberts
  12. Isabelle Durant
  13. Marc Tarabella
Bron

Dertien van de 22 Belgische Europarlementariërs hebben deze verklaring ondertekend, vijftien/25 Nederlanders en vier/6 Luxemburgers.
Het EP bestaat uit 736 afgevaardigden, 393 daarvan hebben deze verklaring ondertekend. Da's meer dan de helft (het objectief werd dus gehaald).
Werd rekening gehouden met schriftelijke verklaring 12/2010?
Gezien plots een meerderheid bereidt werd gevonden voor ACTA te stemmen.
Een aantal v/d ondertekenaars van deze schriftelijke verklaring stemde voor ACTA.
Frank Vanhecke, Philip Claeys en Ivo Belet zijn hun ondertekening aan de schriftelijke verklaring 12/2010 niet trouw gebleven.
Annemie Neyts is er dan weer bijgekomen.

Elf van de 22 Belgen in het EP houden zich nu aan schriftelijke verklaring 12/2010.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 november 2010 om 04:01.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2010, 04:18   #43
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Waarom veranderen de twee EP's van Vlaams Belang van standpunt?
Dat begrijp ik niet goed. En waarom verandert Ivo Belet van standpunt?
Oud 28 november 2010, 11:38   #44
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Omgekocht.
Oud 4 december 2010, 01:19   #45
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Meer informatie vindt u hier

Contacteer uw europarlementariër met een verzoek om de schriftelijke verklaring 12/2010 te ondertekenen.

De lijst van ondertekenaars wordt constant geupdated.

We vliegen erin.

Neen aan de cultuur van de angst.
Een lofwaardig initiatief, en mijn voorbehoud heb ik hierboven geuit. Maar goed, zelfs als het niets anders oplevert dan aan te tonen dat het EU-parlement een bende uitvreters zonder echte zeggenschap of medezeggenschap is, is al iets bereikt.

Gelukkig zijn er ook mensen die op nog andere paarden wedden, en zonder wie dit initiatief er misschien niet was gekomen: degenen die hun toevlucht nemen tot Wikileaks:
Citaat:
You started something that nobody can stop. The Beginning of a New World. Remember, that community is behind you and support you (from Slovakia).
Do you have leaks on ACTA?

Julian Assange:
Yes, we have leaks on the Anti-Counterfeiting Trade Agreement, a trojan horse trade agreement designed from the very beginning to satisfy big players in the US copyright and patent industries. In fact, it was WikiLeaks that first drew ACTA to the public's attention - with a leak.
Bron.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 december 2010 om 01:21.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 01:24   #46
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Omgekocht.
Zoals al decennia lang het geval is, op uw en mijn kosten, met de meeste advocaten van rechts- en natuurlijke personen die een EU-instelling voor het Europees Hof van Justitie dagen, tenminste zodra de instelling in het nauw komt. Ik kan daarvoor naar geen andere bron dan mijn kennissenkring verwijzen, en zelfs dat niet, hier in het openbaar, maar het is wel een rijkelijk vloeiende en mij zeer goed bekende bron.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 4 december 2010 om 01:27.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 11:29   #47
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het dreigen en afdreigen van een corrupte overheid - en het ACTA gebeuren laat daar geen twijfel aan bestaan - kan het beste worden tegengegaan door zoveel mogelijk openbaarheid.
Het enige wapen dat de burger heeft tegen een al te brutale overheid is de openbaarmaking. De VS wil Europa blijven leegplunderen onder het mom van ...... welnu we weten dat de Yanken alleen aan hun eigen welzijn denken.
Iedereen die wetenschap en bewijzen heeft omtrent criminele overheidsactiviteiten - met name waar het gaat om moedwillige inperking van privacy en burgerrechten - moet als zodanig herkenbaar worden gemaakt.
Openbaarmaking is het enige afweermiddel tegen criminele politici.
Oud 4 december 2010, 11:57   #48
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het dreigen en afdreigen van een corrupte overheid - en het ACTA gebeuren laat daar geen twijfel aan bestaan - kan het beste worden tegengegaan door zoveel mogelijk openbaarheid.
Het enige wapen dat de burger heeft tegen een al te brutale overheid is de openbaarmaking. De VS wil Europa blijven leegplunderen onder het mom van ...... welnu we weten dat de Yanken alleen aan hun eigen welzijn denken.
Iedereen die wetenschap en bewijzen heeft omtrent criminele overheidsactiviteiten - met name waar het gaat om moedwillige inperking van privacy en burgerrechten - moet als zodanig herkenbaar worden gemaakt.
Openbaarmaking is het enige afweermiddel tegen criminele politici.
Hoewel ik een bloedhekel heb aan die eeuwige bemoeizucht en inmenging van die yanken overal en altijd, vind ik het op zich niet erg dat ze de EU een beetje aan het ondermijnen zijn, want hoe eerder heel dat ondemocratische EU-instituut compleet ontmanteld en met de grond gelijk gemaakt wordt, des te beter is het. Al is er natuurlijk wel een reëel gevaar voor dat de remedie minstens net zo erg, zo niet erger is dan de kwaal.

En ja, elke criminele activiteit van de overheid en politici, van gemeentelijk niveau tot en met EU-niveau, dient openbaar gemaakt te worden en aan de grootst mogelijke klok gehangen te worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 12:20   #49
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hoewel ik een bloedhekel heb aan die eeuwige bemoeizucht en inmenging van die yanken overal en altijd, vind ik het op zich niet erg dat ze de EU een beetje aan het ondermijnen zijn, want hoe eerder heel dat ondemocratische EU-instituut compleet ontmanteld en met de grond gelijk gemaakt wordt, des te beter is het. Al is er natuurlijk wel een reëel gevaar voor dat de remedie minstens net zo erg, zo niet erger is dan de kwaal.

En ja, elke criminele activiteit van de overheid en politici, van gemeentelijk niveau tot en met EU-niveau, dient openbaar gemaakt te worden en aan de grootst mogelijke klok gehangen te worden.
Ik kan me hierbij aansluiten, maar niet volledig: van het reële gevaar dat je daar noemt, ben ik namelijk overtuigd. De EU vormt theoretisch een groot gevaar voor de antidemocratische krachten die haar meer en meer naar hun hand zetten. Neem de EU weg, en die krachten zullen er nog zijn en aan de nationale staten nog een gemakkelijker speelbal hebben. Niet de EU is het probleem, het regime is het probleem, en dat is er grotendeels ten gevolge van de institutionele en juridische grondslagen van de EU, dat wel.

Vandaar dat Wikileaks zo belangrijk kan worden voor de EU: vrijwel alles wat daar mis gaat, kan alleen via "clandestiene" publicaties bekend raken. De EU heeft namelijk een klokkenluidersregeling die ervoor zorgt dat daar niets mag lekken zonder dat eerst een aantal interne procedures zijn doorlopen. M.a.w. je moet eerst je wapens afgeven, daarna mag je vechten.

Zolang echter niets bekend raakt, zal bij de bevolking de motivatie om de EU grondig te veranderen en te democratiseren zeer gering blijven. Het gevaar bestaat dan dat het kind met het badwater wordt weggegooid nadat de misstanden zo groot geworden zijn dat niemand de EU nog moet.

Er zit m.i. niets anders op dan de EU echt te democratiseren, en natuurlijk in de eerste plaats met behulp van referenda die niet meer in de prullenbak mogen belanden zoals in Frankrijk, Nederland en Ierland is geschied.
Oud 9 december 2010, 11:43   #50
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Sus Iratus, uw relaas hangt van de leugens en halve waarheden aaneen, maar op dit uur heb ik geen goesting meer om ze te ontkrachten. Als je wil zal ik me daar morgen eens mee bezighouden.
Ik ben een geduldig man, dus ik kijk nog steeds reikhalzend uit naar jouw destructio destructionis.
Oud 9 december 2010, 11:53   #51
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
als onze burgerlijke ongehoorzaamheid voldoende aanhang krijgt.
waar kan ik mij inschrijven?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 12:09   #52
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik ben een geduldig man, dus ik kijk nog steeds reikhalzend uit naar jouw destructio destructionis.
Sorry, uit mijn gedachten gegaan. Maar soit, lees gewoon dat verdrag hé... Het gaat over ordehandhavers die kunnen toegevoegd worden aan buitenlandse operaties (vredesmissies, politionele missies, humanitaire operaties,...), vermits dergelijke missies zich per definitie buiten de EU afspelen kan die EGF niet binnen de EU worden ingezet (en al zeker niet in landen die niet eens aangesloten zijn bij de EGF).

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 december 2010 om 12:10.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be