Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2010, 08:49   #41
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
tja. Ik denk dat jij gewoon jaloers bent.
Jaloers ?! Dan zou je toch eens moeten zeggen op w�*t ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 08:50   #42
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Jaloers ?! Dan zou je toch eens moeten zeggen op w�*t ?
Op mijn dure fiets, tiens.
Oud 9 april 2010, 08:55   #43
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Op mijn dure fiets, tiens.
Wat kost zo iets, mischien ? Ik heb horen zeggen van 2-3000 euros voor van die chique koersvelokkes ? Is het d�*�*r dat ik jaloers op moet zijn ? Dat jij enkele duizenden euros kunt verspillen aan uw speelgoed ?
Oud 9 april 2010, 08:58   #44
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat kost zo iets, mischien ? Ik heb horen zeggen van 2-3000 euros voor van die chique koersvelokkes ? Is het d�*�*r dat ik jaloers op moet zijn ? Dat jij enkele duizenden euros kunt verspillen aan uw speelgoed ?
Ja. Dat en mijn knappe vrouw.
Oud 9 april 2010, 09:01   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Dat en mijn knappe vrouw.
Je moet niet alles doorheen halen . Jouw knappe vrouw heeft absoluut niks met wielrennen te maken. Of rijd die in haar blote kont voor jou mischien ?
Oud 9 april 2010, 09:27   #46
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je moet niet alles doorheen halen . Jouw knappe vrouw heeft absoluut niks met wielrennen te maken. Of rijd die in haar blote kont voor jou mischien ?
Ah, je geeft toch toe dat ze knap is!

Maar ze fietst niet, nee. Ze wacht thuis op mij, tot ik terugkom van een tourke fietsen en automobilisten plagen.
Oud 9 april 2010, 09:30   #47
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Allemaal goed en wel, maar laten we eens naar de feiten kijken ...

Hoeveel mensen zijn er al doodgereden of vermoord door een wielrenner?

Hoeveel mensen zijn er al doodgereden of vermoord door een automobilist?

Kortom de benaming "terrorist" is eerder van toepassing op op de automobilist en men zou dus beter spreken van autoterroristen. Het is immers die laatste groep die voor talloze doden in het verkeer zorgt (naast een hoop lawaai, luchtvervuiling en zwerfvuil natuurlijk).

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 april 2010 om 09:33.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 09:36   #48
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Kortom de benaming "terrorist" is eerder van toepassing op op de automobilist en men zou dus beter spreken van autoterroristen. Het is immers die laatste groep die voor talloze doden in het verkeer zorgt (naast een hoop lawaai, luchtvervuiling en zwerfvuil natuurlijk).
Nu vraag je wel héél veel van sommige mensen hier
Oud 9 april 2010, 11:04   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht

Ik rij zelf veel met mijn veloke, maar ga niet in de weg rijden van de rest van de weggebruikers.

Nu een wielertoerist mag zich in groep verplaatsen en ik heb daar ook geen probleem mee op zondag, maar als ge dan ziet dat den eerste 700 meter voor de laatste hangt, ... dat is geen groep meer he, dat is bekanst een wielerwedstrijd...

op de openbare weg mogen nochtans geen wedstrijden gereden worden, (of onder begeleiding, vergunningen etc... )

Wat het probleem met zo een lange convooien is, is dat ge niet meer op een veilige manier kunt voorbijsteken, veilig voor zowel u als automobilist als de wielertoerist in kwestie.

Een klein beetje het gezond verstand bezigen aan de 2 kanten is dus echt wel belangrijk.

Dan op de dijken, sorry maar soms gaat het er echt gortig aan toe, de arrogantie van sommigen, ... daar rijden ook families met kinderen, wandelaars met kinderen, wandelaars met dieren (nu ik lijn mijn hond aan en ik hou hem kort als ik een fiets zie afkomen of wandelaars ) Maar de maximum toegelaten snelheid voor velo`s is nog altijd 40 km per uur als ik mij niet vergis, ... hou u daar aan.

Als ik dan zelf met de fiets ben op zo nen dijk en er komt zo een klad nozems af geraced, rijden ze toch maar beter opzij, zo een veloke is niet goedkoop, en ik ben redelijk onverzettelijk, of dat er nu 5 , 10 of 20 zijn , het zal trouwens den eersten idioot niet zijn die den decor in vliegt, omdat m denkt `die zal wel opzij gaan` ik heb evenveel recht daar te rijden en ik rij niet den decor in voor een ander.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 11:28   #50
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik rij zelf veel met mijn veloke, maar ga niet in de weg rijden van de rest van de weggebruikers.

Nu een wielertoerist mag zich in groep verplaatsen en ik heb daar ook geen probleem mee op zondag, maar als ge dan ziet dat den eerste 700 meter voor de laatste hangt, ... dat is geen groep meer he, dat is bekanst een wielerwedstrijd...

op de openbare weg mogen nochtans geen wedstrijden gereden worden, (of onder begeleiding, vergunningen etc... )

Wat het probleem met zo een lange convooien is, is dat ge niet meer op een veilige manier kunt voorbijsteken, veilig voor zowel u als automobilist als de wielertoerist in kwestie.

Een klein beetje het gezond verstand bezigen aan de 2 kanten is dus echt wel belangrijk.

Dan op de dijken, sorry maar soms gaat het er echt gortig aan toe, de arrogantie van sommigen, ... daar rijden ook families met kinderen, wandelaars met kinderen, wandelaars met dieren (nu ik lijn mijn hond aan en ik hou hem kort als ik een fiets zie afkomen of wandelaars ) Maar de maximum toegelaten snelheid voor velo`s is nog altijd 40 km per uur als ik mij niet vergis, ... hou u daar aan.

Als ik dan zelf met de fiets ben op zo nen dijk en er komt zo een klad nozems af geraced, rijden ze toch maar beter opzij, zo een veloke is niet goedkoop, en ik ben redelijk onverzettelijk, of dat er nu 5 , 10 of 20 zijn , het zal trouwens den eersten idioot niet zijn die den decor in vliegt, omdat m denkt `die zal wel opzij gaan` ik heb evenveel recht daar te rijden en ik rij niet den decor in voor een ander.
Ik ben nu zelf 'wielertoerist' in zo'n zondagse groep. En ik kan me soms kwaad maken, ja. Op mijn collega-fietsers, hé! Evenzeer op de auto's etc, maar zoals je zegt: het moet van twee kanten komen.
Oud 9 april 2010, 11:32   #51
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, ieder om ter duurste.
En dan kom ik er aan met mijn "occeuzzeke" van 1000€, lekker door blijven trainen tijdens de winter en ZOEF, vlieg al die zondagsrijders voorbij.

Laatst gewijzigd door Cdude : 9 april 2010 om 11:32.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 12:08   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie kent ze niet, deze dronkaards die onder het mom van " sport " de wegen onveilig maken in talrijke bendes. Van s'morgens vroeg kan men ze aantreffen op onze banen en wegen, met twee, soms met drie naast elkaar rijdend om te babbelen, te zwetsen en te zeveren. Van café naar café trekken zij het hele land door, het de automobilisten tot een hel makend, vingers opstekend en beledigingen slingerend naar wie hen tot voorzichtigheid wil aanmanen, of gewoon langs wil rijden, voorsteken.
Wie nog heeft er hier al onaangename voorvallen meegemaakt met deze typisch Vlaamse Wegenpest, de Alcoholcyclisten ?
Alcoholcyclisten
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 12:12   #53
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Zeer zeker, het in groep rijden en het bijhorende tetteren zorgt er bovendien voor dat je niet volledig bij de les bent (niet oplettend) zodat ze tegenliggers niet zien aankomen enz. Ze hebben op die manier ook gewoon effectief minder zicht.

Omwille van die reden rijden ze best ook op de weg, waar er meer ruimte is, waar ze een beter zicht hebben en waar ze geen tegenliggers hebben ( itt vb fietspad met verkeer in beide richtingen ). De snelheid vormt daar ook geen probleem meer.

Fietspaden moeten vooral veilig zijn omdat er kleine kinderen, ouderlingen, toeristen ed rondrijden. Dat is in enigzins in conflict met groepen wielrenners of nog erger brommers die van de fietspaden hun persoonlijke raceparcours maken. Door de snelheid van hun vaak opgevoerde brommers, door het gewicht en door het type bestuurders dat ermee rond rijdt (pubers) leidt dat tot bijzonder gevaarlijke situaties en tal van ongevallen.
Net omwille van die reden worden ze in Nederland meer en meer van de fietspaden geweerd.

Wat betreft het weigeren aan de kant te gaan kan ik u toch wel aanraden dit toch wel te doen. U hebt waarschijnlijk nog niks tegengekomen, maar als u eens een ongeval hebt met zwaar letsel kan het wel eens gedaan zijn met fietsen. It's ain't worth it!

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 april 2010 om 12:14.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 12:19   #54
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Jaja, ieder om ter duurste.
En dan kom ik er aan met mijn "occeuzzeke" van 1000€, lekker door blijven trainen tijdens de winter en ZOEF, vlieg al die zondagsrijders voorbij.
Hehehe, klopt. De'r zitten er in mijn ploegske zo een paar. Fiets van de jaren '70 maar ze rijden me zo uit de wielen.
Nu is dat met fietsen zo een beetje hetzelfde als met auto's, hé. Het is voor een stuk een statussymbool en dan wordt er wat geld tegenaan gesmeten.
Ik ben helemaal geen freak (voor elk weertype andere banden, etc) maar ja, mijn fietskes zijn genen brol.

(edit) toch wel vermeldenswaard: ik heb nog geen enkele koersfiets nieuw gekocht. Altijd tweedehands, gekocht van freaks zoals hierboven vermeld. Dus goed materiaal aan een goed prijsje.

Laatst gewijzigd door backfire : 9 april 2010 om 12:20.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 12:25   #55
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
(edit) toch wel vermeldenswaard: ik heb nog geen enkele koersfiets nieuw gekocht. Altijd tweedehands, gekocht van freaks zoals hierboven vermeld. Dus goed materiaal aan een goed prijsje.
Wat dacht je?
Pipo's met geld teveel die na paar ritjes "zeer aan hun rug " hebben
Laat maar komen aan halve prijs.
Oud 9 april 2010, 12:40   #56
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat dacht je?
Pipo's met geld teveel die na paar ritjes "zeer aan hun rug " hebben
Laat maar komen aan halve prijs.
Nee jong, die kopen bijna elk jaar een nieuwe fiets.
Oud 9 april 2010, 12:42   #57
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee jong, die kopen bijna elk jaar een nieuwe fiets.
Die vragen nog teveel, mijn XTR mag paar jaartjes oud zijn.Vanaf bepaalde kwaliteit Krijg je dat toch nooit kapot.

Laatst gewijzigd door Cdude : 9 april 2010 om 12:43.
Oud 9 april 2010, 13:56   #58
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Mistoestanden tussen fietsers en auto's worden niet veroorzaakt door DE fietser of DE autobestuurder, maar door EEN domme lul op een fiets of een EEN domme lul achter het stuur. Zo'n type dat op online fora gaat staan zeiken dat alle fietstoeristen zat op hun fiets zitten;
²²
Ik ben die bronstige primitieven allang beu met hun cliché geleuter over die wielertoeristen..

99% van de automobilisten die ik s'zondags tegenkom zijn correct en vriendelijk..enkel een bronstige stier begint zich al op te winden bij het zien van die kleurige pakjes..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 14:04   #59
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gisteren was de ronden van Vlaanderen voor wielerterroristen.
De gemeentes moesten daarna bijna al hun mensen oproepen en inzetten om de banen terug proper te krijgen voor de echte wedstrijd.
Een grap die hen verschillende honderdduizenden Euro's kost.
Zever in pakskens..ben men mijne koersfiets een tijd terug nog tegen de vlakte gegaan na een carnavalsstoet met vuiligheid en zeep op de weg...ik begin gewoon niet te zeuren...

Ge denkt dat NA de wedstrijd de honderdduizenden TOESCHOUWERS alles zelf opruimen of wa..? net zoals ze dat doen op festivalweides enz..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 14:13   #60
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, je geeft toch toe dat ze knap is!

Maar ze fietst niet, nee. Ze wacht thuis op mij, tot ik terugkom van een tourke fietsen en automobilisten plagen.
Ik weet helemaal niet of die knap is. Mischien is het een echt monster, en is wielrennen voor jou enkel een uitvlucht om er eens vanaf te zijn En dan tijdens het wielrennen maar de mensen pesten om je frustratie af te reageren...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be