![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Op mijn dure fiets, tiens.
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Ja. Dat en mijn knappe vrouw.
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ze fietst niet, nee. Ze wacht thuis op mij, tot ik terugkom van een tourke fietsen en automobilisten plagen.
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Allemaal goed en wel, maar laten we eens naar de feiten kijken ...
Hoeveel mensen zijn er al doodgereden of vermoord door een wielrenner? Hoeveel mensen zijn er al doodgereden of vermoord door een automobilist? Kortom de benaming "terrorist" is eerder van toepassing op op de automobilist en men zou dus beter spreken van autoterroristen. Het is immers die laatste groep die voor talloze doden in het verkeer zorgt (naast een hoop lawaai, luchtvervuiling en zwerfvuil natuurlijk). Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 april 2010 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu een wielertoerist mag zich in groep verplaatsen en ik heb daar ook geen probleem mee op zondag, maar als ge dan ziet dat den eerste 700 meter voor de laatste hangt, ... dat is geen groep meer he, dat is bekanst een wielerwedstrijd... op de openbare weg mogen nochtans geen wedstrijden gereden worden, (of onder begeleiding, vergunningen etc... ) Wat het probleem met zo een lange convooien is, is dat ge niet meer op een veilige manier kunt voorbijsteken, veilig voor zowel u als automobilist als de wielertoerist in kwestie. Een klein beetje het gezond verstand bezigen aan de 2 kanten is dus echt wel belangrijk. Dan op de dijken, sorry maar soms gaat het er echt gortig aan toe, de arrogantie van sommigen, ... daar rijden ook families met kinderen, wandelaars met kinderen, wandelaars met dieren (nu ik lijn mijn hond aan en ik hou hem kort als ik een fiets zie afkomen of wandelaars ) Maar de maximum toegelaten snelheid voor velo`s is nog altijd 40 km per uur als ik mij niet vergis, ... hou u daar aan. Als ik dan zelf met de fiets ben op zo nen dijk en er komt zo een klad nozems af geraced, rijden ze toch maar beter opzij, zo een veloke is niet goedkoop, en ik ben redelijk onverzettelijk, of dat er nu 5 , 10 of 20 zijn , het zal trouwens den eersten idioot niet zijn die den decor in vliegt, omdat m denkt `die zal wel opzij gaan` ik heb evenveel recht daar te rijden en ik rij niet den decor in voor een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan kom ik er aan met mijn "occeuzzeke" van 1000€, lekker door blijven trainen tijdens de winter en ZOEF, vlieg al die zondagsrijders voorbij. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 9 april 2010 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omwille van die reden rijden ze best ook op de weg, waar er meer ruimte is, waar ze een beter zicht hebben en waar ze geen tegenliggers hebben ( itt vb fietspad met verkeer in beide richtingen ). De snelheid vormt daar ook geen probleem meer. Fietspaden moeten vooral veilig zijn omdat er kleine kinderen, ouderlingen, toeristen ed rondrijden. Dat is in enigzins in conflict met groepen wielrenners of nog erger brommers die van de fietspaden hun persoonlijke raceparcours maken. Door de snelheid van hun vaak opgevoerde brommers, door het gewicht en door het type bestuurders dat ermee rond rijdt (pubers) leidt dat tot bijzonder gevaarlijke situaties en tal van ongevallen. Net omwille van die reden worden ze in Nederland meer en meer van de fietspaden geweerd. Wat betreft het weigeren aan de kant te gaan kan ik u toch wel aanraden dit toch wel te doen. U hebt waarschijnlijk nog niks tegengekomen, maar als u eens een ongeval hebt met zwaar letsel kan het wel eens gedaan zijn met fietsen. It's ain't worth it! Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 april 2010 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu is dat met fietsen zo een beetje hetzelfde als met auto's, hé. Het is voor een stuk een statussymbool en dan wordt er wat geld tegenaan gesmeten. Ik ben helemaal geen freak (voor elk weertype andere banden, etc) maar ja, mijn fietskes zijn genen brol. (edit) toch wel vermeldenswaard: ik heb nog geen enkele koersfiets nieuw gekocht. Altijd tweedehands, gekocht van freaks zoals hierboven vermeld. Dus goed materiaal aan een goed prijsje.
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 9 april 2010 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pipo's met geld teveel die na paar ritjes "zeer aan hun rug " hebben ![]() Laat maar komen aan halve prijs. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Nee jong, die kopen bijna elk jaar een nieuwe fiets.
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Die vragen nog teveel, mijn XTR mag paar jaartjes oud zijn.Vanaf bepaalde kwaliteit Krijg je dat toch nooit kapot.
Laatst gewijzigd door Cdude : 9 april 2010 om 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben die bronstige primitieven allang beu met hun cliché geleuter over die wielertoeristen.. 99% van de automobilisten die ik s'zondags tegenkom zijn correct en vriendelijk..enkel een bronstige stier begint zich al op te winden bij het zien van die kleurige pakjes.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge denkt dat NA de wedstrijd de honderdduizenden TOESCHOUWERS alles zelf opruimen of wa..? net zoals ze dat doen op festivalweides enz.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |