Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2010, 15:41   #41
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Duidelijk een gevoelig plekje

Laatst gewijzigd door Cdude : 5 april 2010 om 15:42.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 15:43   #42
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ten eerste: ik dacht dat u eerder Dawkins tot mijn paus zou benoemen, maar misschien is hij dan de profeet en Darwin God ofzo, fantaseer er maar op los hoor.

Ten tweede: Randi is gaaf, en zijn uitdaging staat nog steeds en is, in tegenstelling tot een heleboel soortgelijke initiatieven, behoorlijk objectief en simpel te collecteren als je inderdaad bovennatuurlijke gaven hebt.

Ten derde: niks tegen homo's hè? Ik gun het die man dat hij alsnog zijn gevoel volgt en het verminderd conventionele pad op gaat, ik hoop dat hij er gelukkig van word. Go Randi.

Ten vierde: wie probeer je nu eigenlijk te bashen Bertie? Ons persoonlijk, ongelovigen in het algemeen, James Randi zelf of homo's? Of kan je het gewoon niet hebben dat die groepen allemaal prima samen kunnen leven terwijl jij aan zoveel mensen een hekel meent te moeten hebben? Als het optie 1 was is het in ieder geval niet gelukt. Probeer nog maar eens.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 april 2010 om 15:45.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 15:49   #43
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik geloof dat er meer religieuze homo's zijn dan niet-religieuze. kortom niet menselijks is alle mensen vreemd. & wij maar ons best doen om onze ongelijkheid, onze abnormaliteit te bewijzen. In de grond zijn we allemaal goei mensen...
Waarom dacht je dat Gay-org altijd mee op de foto staat?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2010 om 15:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 15:56   #44
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

De paus van atheisten komt uit de kast
Bijgevoegde afbeelding(e)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:09   #45
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
wie probeer je nu eigenlijk te bashen Bertie? (...) Of kan je het gewoon niet hebben dat die groepen allemaal prima samen kunnen leven terwijl jij aan zoveel mensen een hekel meent te moeten hebben? Als het optie 1 was is het in ieder geval niet gelukt. Probeer nog maar eens.
Opmerkelijk dat jij een nieuwsbericht over de "coming out" van een mede atheïst beschouwd als bashen. Ben jij niet helemaal OK met homo's, Bovenbuur? Is jou geweten ook nog niet gesust? Probeer jij het nog eens.

Citaat:
ik dacht dat u eerder Dawkins tot mijn paus zou benoemen
Ja dat had gekund... maar ja noem maar wat, Roland Plasterk had ook gekund
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:18   #46
Albrecht
Banneling

Standaard

Oké, dus jullie hebben een paus. Wanneer kunnen we een schisma verwachten?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:23   #47
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Opmerkelijk dat jij een nieuwsbericht over de "coming out" van een mede atheïst beschouwd als bashen. Ben jij niet helemaal OK met homo's, Bovenbuur? Is jou geweten ook nog niet gesust? Probeer jij het nog eens.
Je intonatie was duidelijk zat Bert, net as de mijne, we snappen beide precies wat we bedoelen. Ik ben inderdaad misschien wel beledigd, maar dan door de manie waarop jij mij probeert te beledigen, ik wens namelijk wel fatsoenlijk beledigd te worden, niet met behulp van dingen waar ik de belediging niet van in zie. Maar goed, ik moet misschien niet teveel van je verwachten...
Kijk, als Randi nou zwaar gelovig had gebleken, dat was misschien een ander verhaal geweest, maar waarom probeer jij eigenlijk überhaubt te doen alsof ik er slechter van zou worden als een andere gave gozer homo is? Homo's kunnen zou eenmaal ook gaaf zijn...

Citaat:
Ja dat had gekund... maar ja noem maar wat, Roland Plasterk had ook gekund
Nee, dat had dus niet gekund, dat is het idee van een paus, er is er maar eentje. Bovendien had ik van Plasterk wel meer verwacht, hij is kennelijk toch aangesteld om de schijn van niet geheel supergelovigheid nog een beetje op te houden.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 april 2010 om 16:32.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:38   #48
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je intonatie was duidelijk zat Bert (...) waarom probeer jij eigenlijk überhaubt te doen alsof ik er slechter van zou worden als een andere gave gozer homo is?
Wat intonatie? :roflol: Ik heb er niets mee te maken Bb. Als jij op het gedachte komt dat jij er slechter van zou kunnen worden is dat een teken van je eigen instelling tegenover homoseksualiteit - je eigen insecurity zeg maar.

Blijkbaar ben jij zelf nog niet helemaal overtuigd van de "gaafheid" van homo's
Oud 5 april 2010, 16:52   #49
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
... Bovendien had ik van Plasterk wel meer verwacht, hij is kennelijk toch aangesteld om de schijn van niet geheel supergelovigheid nog een beetje op te houden.
Hoezo "meer verwacht"? Hij laat zich zien op de grachtenparade van perverselingen in A'dam. Hij is de eerste atheistische premier van Nederland (al was het maar voor drie weken ) Wat wil je nog meer?
Oud 5 april 2010, 17:17   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt gelijk, dat is de historie. Maar nu is hij vooral beroemd vanwege de door hem gecreerde "bedevaartsoord" voor atheistische internetters wereldwijd: JREF. Als je, zoals ik, al jaren aan het discussiëren was geweest met atheisten zoals Parcifal en consorten, dan had je geweten waarom Randi relevant is
.
Ik moet dan een refractair atheist zijn, want ik ben nog nooit in pij en op mijn sandalen naar JREF geweest, waar dat ook moge liggen

Ik ken Randi voornamelijk (alleen, eigenlijk) maar als iemand die aantoont dat de meeste, zoniet alle claims van paranormale verschijnselen de blik van een goochelaar niet weerstaan (maw, het zijn meestal of altijd charlatans die hun publiek in de maling nemen).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 18:56   #51
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Zijt ge' nog iets vergeten Slasty?
Tuurlijk, protestanten, anglicanen, sjintoïsten, boeddhisten, hindoes, .... enz... Allemaal bang om zélf te denken.
Oud 5 april 2010, 20:52   #52
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
We weten nu dat alles wat Randi ooit gezegd heeft niet waar is, omdat hij homo is. Alles wat hij ooit bestreden heeft moet waar zijn omdat homo's zich niet kunnen voortplanten en dus het leven haten en dus antichristelijk zijn en dus is Jezus de enige manier om gered te worden en dus is de aarde 6000 jaar oud, heeft er een Zondvloed plaatsgevonden, tijdens dewelke een familie alle beesten heeft gered, zal de Armageddon komen en iedereen die dit tegenspreekt is een aanhanger van Satan.

Allelujah.
had zin om iets over non sequitur te schrijven, maar... laat maar zitten.

vrede,

redwasp
Oud 5 april 2010, 21:15   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
We weten nu dat alles wat Randi ooit gezegd heeft niet waar is, omdat hij homo is. Alles wat hij ooit bestreden heeft moet waar zijn omdat homo's zich niet kunnen voortplanten en dus het leven haten en dus antichristelijk zijn en dus is Jezus de enige manier om gered te worden en dus is de aarde 6000 jaar oud, heeft er een Zondvloed plaatsgevonden, tijdens dewelke een familie alle beesten heeft gered, zal de Armageddon komen en iedereen die dit tegenspreekt is een aanhanger van Satan.

Allelujah.
Evident.
Vade Retro Satanas!

De duivel is trouwens zéér actief de laatste tijd:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...crisis___.html
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle6897422.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle7056689.ece
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 09:48   #54
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Hoezo "meer verwacht"? Hij laat zich zien op de grachtenparade van perverselingen in A'dam. Hij is de eerste atheistische premier van Nederland (al was het maar voor drie weken ) Wat wil je nog meer?
Een kabinet dat geen zinloze verboden door voert met de bijbel in de hand.
Oud 6 april 2010, 09:54   #55
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Wat intonatie? :roflol: Ik heb er niets mee te maken Bb. Als jij op het gedachte komt dat jij er slechter van zou kunnen worden is dat een teken van je eigen instelling tegenover homoseksualiteit - je eigen insecurity zeg maar.

Blijkbaar ben jij zelf nog niet helemaal overtuigd van de "gaafheid" van homo's
Ik begrijp heel goed dat dit was wat je wilde doen met dit topic Bert, dat je zoveel forummers speciaal in je post noemt om hen als ze reageren te kunnen uitmaken voor homofoben enzo, en precies daarom getuigt je openingspost ook van zoveel respect *kuchbui* voor de beste man. Dat mijn reactie zich daar eigenlijk niet voor leende, ach, een kniesoor die daar op let. Ik wil daarom ter afsluiting enkel nog aan alle anderen die graag mensen van homofobie beschuldigen om vervolgens in één keer door te kunnen redeneren dat homo's onnatuurlijk zijn en niet mogen trouwen etc omdat "zelfs bovenbuur tegen is" vragen om de gehele berichtenwisseling tussen ons beiden door te lezen en hun eigen conclusies te trekken, dan zal ik het hierbij verder aan jou overlaten om het laatste woord te hebben en de overwinning te claimen, word je vast heel blij van.
Oud 6 april 2010, 10:00   #56
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
James Randi is een grijze homo

De 81 jarige heilige der heiligen van Amon Re, Distel, driewerf, pieke, ribke, Firestone, Bovenbuur, Parcifal en consorten is uit de kast.

Jammer dat ik geen atheist ben eh bertie
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 16:45   #57
Bertie
Parlementslid

Standaard

^ Ah ja jij bent van die "half half" soort... het soort dat zowel in creatie als in Darwin gelooft.

Adam en Eva waren dus half-kruipende neanderthalen en 't hof van Eden was eigenlijk een reality versie van "Planet of the apes".
Oud 6 april 2010, 16:50   #58
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
toch enkele minuten dubbel gelegen bij het lezen van "christelijke skeptici".
Vandaag de dag zullen ze waarschijnlijk zeer skeptisch staan tegenover sex tussen mannen en de vraag tot welke leeftijd aanvaard de kerk sex tussen mannen en jongens. Daar woedt mijn inziens een zeer skeptisch debat over binnen de kerk.

Oh no you didn't!
Oud 6 april 2010, 16:50   #59
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik begrijp heel goed dat dit was wat je wilde doen met dit topic Bert, dat je zoveel forummers speciaal in je post noemt om hen als ze reageren te kunnen uitmaken voor homofoben enzo, en precies daarom getuigt je openingspost ook van zoveel respect *kuchbui* voor de beste man. Dat mijn reactie zich daar eigenlijk niet voor leende, ach, een kniesoor die daar op let. Ik wil daarom ter afsluiting enkel nog aan alle anderen die graag mensen van homofobie beschuldigen om vervolgens in één keer door te kunnen redeneren dat homo's onnatuurlijk zijn en niet mogen trouwen etc omdat "zelfs bovenbuur tegen is" vragen om de gehele berichtenwisseling tussen ons beiden door te lezen en hun eigen conclusies te trekken, dan zal ik het hierbij verder aan jou overlaten om het laatste woord te hebben en de overwinning te claimen, word je vast heel blij van.
Overdrijf je niet een beetje? Niemand heeft tot nog toe een goede reden om jou te verdenken van homofobie. Dus, gelieve niet de paranoide uit te hangen aub. Dank u
Oud 6 april 2010, 16:59   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
^ Ah ja jij bent van die "half half" soort... het soort dat zowel in creatie als in Darwin gelooft.

Adam en Eva waren dus half-kruipende neanderthalen en 't hof van Eden was eigenlijk een reality versie van "Planet of the apes".
Nee, ik denk dat er heel wat christelijk gelovigen zijn die toch niet zo idioot zijn om dat verhaaltje letterlijk te nemen, maar die al die bijbelse beschrijvingen eerder metaforisch nemen, als een soort literair werk waar je dan maar de diepere betekenis moet uit halen, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be