![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Sinds wanneer spreken ze nederlands in Antwerpen ?)
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
of je jezelf daarmee een dienst bewijst, of gemakkelijker of goedkoper is wat anders. je kan altijd een tolk meenemen voor overheidscontact (courant gebruik bij ons voor "verse" turken) je kan je kinderen privé onderwijs geven, of naar anderstalig onderwijs sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Als bouwpromoter verkoop je toch je grond aan de meestbiedende? Of die nu zwart is of Chinees spreekt doet er niet toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel wat beangstigend dat de bouwbedrijven eerst hun "potentiële klanten" moeten laten screenen voor goedkeuring.
Dat "screenen" zal wel niet enkel op "taal" zijn neem ik aan?
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De overheid stelt haar autowegen ook enkel open aan diegenen die bereid zijn een praktisch en theoretisch rijexamen af te leggen. Dat is geen dscriminatie, maar een eis tot een bepaald engagement. En laat ons even een kat een kat noemen. Die pertinente weigering tot engagement om Nederlands te leren zien we niet bij de Congolese of Marokkaanse migrant (die zich ook veelal reeds kunnen uitdrukken in het Frans), maar uitsluitend bij de villa-bewoners uit de groene Vlaamse Rand.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() kunnen we nu al starten met de bouw van die muur?
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
lees een artikel 4: België omvat vier taalgebieden : het Nederlandse taalgebied, het Franse taalgebied, het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad en het Duitse taalgebied. Elke gemeente van het Rijk maakt deel uit van een van deze taalgebieden. ik zie hier geen 2-talig Vlaanderen, enkel 2talig Brussel
![]() |
![]() |
#49 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 6 april 2010 om 22:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen bestaat uit een ééntalig Nederlands gedeelte en een tweetalig gedeelte (Brussel-19).
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar eigenlijk...
Waarom horen wij niet bij Nederland maar wel bij de Fransen? Het zou toch beter zijn dat de Fransen bij Frankrijk horen en de Nederlandstaligen bij Nederland. Nietwaar? Niet dat ik perse voor een splitsing te vinden ben, die zooi laat me koud. Maar het zou wel orde op zake scheppen.
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is er dan mis mee dat officiële documenten in Vlaanderen enkel in het Nederlands zijn dan?
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat verkeerd is is het feit dat de Vlaamse overheid niet ten dienste staat van de burger die hem de nodige financiële middelen verstrekt om als overheid te kunnen functioneren.
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn Israëlische methodes... Mag ik je ook eraan herinneren dat wij van oudsher op ons eigen territorium leven, je doet precies of we hebben de Walen en Brusselaars hier verdreven... Het zijn zij die ons Brussel van weleer verfranst hebben... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 april 2010 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Wordt België een nieuw Israël?
We hebben al een Nazareth in Oost-Vlaanderen. Ik vond dat al verdacht ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België moeten de gewesten voor het onderwijs zorgen en bepalen de gewesten de taal waarin dat onderwijs word verstrekt. Maar zoals je wil. Ga maar eens in Zweden of Polen of Duitsland of Nederland wonen als Franstalige. Zelfs in Spanje en Italië kan je den boom in met je Frans als je daar gaat wonen buiten de toeristische centra. Huren van een sociale woning is trouwens handelen van openbare gezag. Kopen is een handeling via openbaar gezag en juridische handeling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Officieus mag Frans en Vlaams overal.
![]() |