Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2010, 16:42   #41
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog geen enkele deftige reden gelezen waarom internet op de trein in België zo hoognodig is.

Dat men liever geld investeert in een betere infrastructuur, signalisatie, stiptheid en algemene veiligheid in plaats van internet aan te bieden.

Internet kan eventueel handig zijn voor echt lange tijdritten, dat wel. Voor de rest is het een belachelijk idee. De economie zal er trouwens niet beter van draaien, net alsof de treinreizende internauten effectief zullen werken. Surfen en spelletjes spelen, dat zal al een pak realistischer zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 17:43   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb nog geen enkele deftige reden gelezen waarom internet op de trein in België zo hoognodig is.

Dat men liever geld investeert in een betere infrastructuur, signalisatie, stiptheid en algemene veiligheid in plaats van internet aan te bieden.

Internet kan eventueel handig zijn voor echt lange tijdritten, dat wel. Voor de rest is het een belachelijk idee. De economie zal er trouwens niet beter van draaien, net alsof de treinreizende internauten effectief zullen werken. Surfen en spelletjes spelen, dat zal al een pak realistischer zijn.
Om uw oogst binnen te halen in Farmville?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 18:22   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Echte Belgen weten niet waar Nederland ligt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 18:25   #44
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zit niet op Facebook. Ik hou graag wat afstand tussen mijn fans en mezelf.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2010, 18:33   #45
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus gij denkt dat de NMBS goedkoper is dan de trein in de buurlanden ?
Ik heb het eens opgezocht. Trajecten van ongeveer 50 km (enkele reis, tweede klasse, ticket tijdens de week):

Antwerpen-Brussel: € 6,60
Amiens-Abbéville: € 7,90
Köln-Düsseldorf: € 11,00
Eindhoven-Breda: € 9,50
London-Chelmsford: £ 15,20
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 01:22   #46
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat de NMBS geen internet wil aanbieden. Op zijn minst op enkele belangrijke assen lijkt het me een aangenaam speelgoed.
De prioriteit ligt natuurlijk niet hier, maar het is toch niet omdat er moet geïnvesteerd worden in meer veiligheid en stiptheid, dat we maar terug moeten naar de eerder vermelde houten banken? Ook het comfort mag omhoog.
Moet het gratis? Daar twijfel ik dan weer wel aan. Ik heb het niet zo voor gratis, al kan het wel in een pakket. Gratis voor eerste-klassereizigers, bijvoorbeeld. Je betaalt meer, dus mag meer service verwachten. Als je de Eurostar neemt, krijg je zelfs een gratis maaltijd op je plaats in eerste klasse. Het verschil met tweede wordt onmiddellijk een pak kleiner, als je je moet bevoorraden bij de 'bar'...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 02:13   #47
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik heb het eens opgezocht. Trajecten van ongeveer 50 km (enkele reis, tweede klasse, ticket tijdens de week):

Antwerpen-Brussel: € 6,60
Amiens-Abbéville: € 7,90
Köln-Düsseldorf: € 11,00
Eindhoven-Breda: € 9,50
London-Chelmsford: £ 15,20
Probleem is dat deze onvolledig zijn, vermoed ik. Subsidies uit belastingen moet daar waarschijnlijk nog bijgeteld worden. (Ja, subsidies zijn wel degelijk een kost.)
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 16:07   #48
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zie waar we nu staan en waar we zouden gestaan hebben zonder...
Mischien reden de treinen dan sneller. Ondanks miljarden aan investeringen zijn de meeste binnenlandse verbindingen in België anno 2010 trager dan anno 1980...

Internet op de trein is erg handig. Ikzelf pendel dagelijks op een trein met een Wifi accespoint. Ik heb zelf ook een GSM/3G/HSDPA modem, maar met de installatie op de trein heb ik een betere, betrouwbare verbinding. Is erg handig, want het zijn toch wel weer telkens twee uur die ik geheel voor mijzelf heb, en die ik kan gebruiken om bijvoorbeeld op dit forum te kletsen
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 16:18   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

....
Heb je eigenlijk al wel ergens een deftige reden gelezen waarom er een trein zo hoognodig is ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 17:29   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb je eigenlijk al wel ergens een deftige reden gelezen waarom er een trein zo hoognodig is ?
Omdat Antwerpen, Brussel en Gent onbereikbaar zouden zijn op werkdagen. Dat is maar één reden.
Oud 9 april 2010, 17:35   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat Antwerpen, Brussel en Gent onbereikbaar zouden zijn op werkdagen. Dat is maar één reden.
Gij hebt ook een sterke bril nodig, om ergens een dubbele bodem te ontwaren.
Gezichtsscherpte vertroebeld door gebrek aan humor?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2010, 17:40   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gij hebt ook een sterke bril nodig, om ergens een dubbele bodem te ontwaren.
Gezichtsscherpte vertroebeld door gebrek aan humor?
Humor is contrarevolutionair.
Oud 10 april 2010, 02:07   #53
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan hier nu toch ook niet beginnen over dat stomme boerderijspelleke hé.
Als er één reden is waarom ik het me beklaag dat ik ooit een facebook profiel aanmaakte. Dan is het omdat zowat de helft van mijn vrienden m'n prikbord bevuilt met dat voos gedoe. Om maar te zwijgen van al die verzoeken, maar ik doe er niet aan mee JAMAIS DE MA VIE!

Dan liever wat YouTube clipkes op mijn profiel zetten, mijn FB-vrienden wat muzikaal heropvoeden.... Veel plezanter.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 08:55   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Humor is contrarevolutionair.
Die link, tussen die twee begrippen, had ik al onbewust gewaargeworden, maar nu is het me kompleet duidelijk.

Oud 10 december 2013, 16:41   #55
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De nieuwe baas heeft gesproken : het is allemaal de fout van de treinbestuurders.

Ik was gelukkig net terug van sporten toen ik die brief daarnet onder ogen kreeg en had dus al stoom afgeblazen maar nog is hij me in het verkeerde keelgat geschoten. Ik begin elke dag een half uur te vroeg te werken om de mogelijke miserie voor te zijn. Klaarmaking ipv aflos, materiaal dat ergens anders staat of nog onderweg is, defecten, last minute veranderingen, keertijden die elk jaar krimpen, wachten op rijpaden, uurregelingen en andere documenten, communicatieprocedures die steeds langer en breder worden (de meesten kennen wel dat spelletje uit de jeugdbeweging waarbij je een boodschap laat rond gaan -lachen hoor- hoe die aan het eind klinkt - wel dat is de nmbs communicatie voor u op een briefje met de gevolgen die u zelf elke dag kan ondervinden)... .
Maar het ligt dus allemaal aan de bestuurders. Geef die Cornu ook al maar zijn miljoenen euro's gelijk die vorige leugenaar. Hij gaat er nog minder van terecht brengen op deze manier.
Wat had ik graag gezien dat die Van Massenhove de job had willen proberen tot een goed einde te brengen. Toen ik die zijn naam hoorde kreeg ik onmiddellijk hoop. Het ligt niet in mijn aard om tegen te wringen dus ik blijf mijn best doen maar wat walg ik van die verdomde politiek en haar stromannen. Bweeurk.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 10 december 2013 om 16:42.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 16:49   #56
six
Banneling

Standaard

Ondanks wat de anti-Stalinistische trollen verkondigen: een overheidsapparaat bij een ckrrupt volk werkt enkel als het topkader voor falen, graaien, liegen, of gewoon zomaar, een nekschot riskeert.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 16:53   #57
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ondanks wat de anti-Stalinistische trollen verkondigen: een overheidsapparaat bij een corrupt volk werkt enkel als het topkader voor falen, graaien, liegen, of gewoon zomaar, een nekschot riskeert.

dat wil ik niet gezegd hebben
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 19:15   #58
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Allemaal dankzij marlon brando
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2013, 19:34   #59
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

pavarotti zeker
Oud 10 december 2013, 19:46   #60
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Secundaire behoefte
"Uit een marktonderzoek in 2008 is gebleken dat voor de pendelaar en de zakenreiziger internet slechts een secundaire behoefte is." Daarom werd beslist niet te investeren in internet. "Bovendien beschikken steeds meer reizigers over toestelletjes waarmee ze, zonder internetinfrastructuur op het Belgische spoor, een internetverbinding kunnen maken", luidt het bij de NMBS.
Laat ons eerlijk zijn - internet op de trein is een secundaire behoefte. De primaire behoefte is voldoende, snelle en stipte treinen. Gelukkig dat de NMBS die primarie behoefte ... oh wacht ...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be