![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf uw groentjes kweken, paar kippen om eieren te rapen, paar konijnen om op te eten, varkentje om te slachten en gaan slapen als het donker wordt om elektriciteit te sparen. En voor de rest nog wat breien.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Jeanne d' Arc zal binnen een jaar of twee wel eens antwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2010 om 13:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Niet met miljardairs omgaan, hé. Mij zal 't dus niet gebeuren, ik ken geen miljardairs noch miljonairs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is altijd het sexcircuit en de misdaad nog.
Ik veronderstel, moest Belgie blijven bestaan, dat de gepensioneerden die er staan aan te komen, zoals de groep van werkloze 50 plussers die het al niet breed hebben, weinig keuze zal overblijven dan de wietboer van de toekomst te worden. Op kleine schaal en gewoon thuis nog wel. Een serieuze kleerkast ombouwen met twee lampen, een koolstoffilter erin en een blazerke om de lucht wat in beweging te houden. Alle zeven weken een kilo wiet, effe langs de koffieshop, 3000€ in de hand. 1500€ per maand, dan zijn de rekeningen gewoonlijk wel betaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet daarvoor niet bij ons komen aankloppen, even bij een interimkantoor binnen springen is voldoende. Persoonlijke ervaringen als oudere vrouwelijke werkloze heb ik niet!!! Maar mijn zusters zijn tussen de 45 en 60 jaar oud en gaan regelmatig voor korte of lange tijd werken via interimkantoren. En zij moeten NOOIT langer dan 5 dagen wachten voor ze werk aangeboden krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Niemand meer nodig op het erf, boerke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen voor haar dat mijnheer nu snel komt te sterven, zodat ze zijn pensioen kan opeisen van de periode dat ze gehuwd waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankzij de moderne technieken heeft een landbouwbedrijf inderdaad geen behoefte aan personeel.
Het zou voor boerke anders een groot probleem opleveren, want waar zou hij werkvolk moeten vinden dat wil werken volgens de uren dat een landbouwbedrijf nodig heeft en dat dan nog over de nodige kennis beschikt. Trouwens welke stadsmens wil er nu nog zijn/haar handen vuilmaken en de geur van stront en mest rieken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() de sextelefoonlijnen: daar staat geen leeftijd op
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal ze dus maar beginnen maken in de zink zeker? Goed gedacht van u. ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heeft namelijk nog een verluchting onder de vloerplaat zitten en daar kan men dus die economische activiteit uitoefenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je denkt van niet?
Citaat:
Ik merkte dat alleen maar op als mogelijke toekomstlijn. Op geen enkele wijze raad ik dat iemand aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burger
|
![]() dat er geen werk te vinden is voor een 50+er geloof ik niet
ik werk in de zorgsector, en daar is een nijpend tekort. Poolse dames die geen nl spreken moeten oudjes verzorgen, omdat ze geen nl sprekende vinden. En die oudjes hebben dat niet graag. Leuk werk is het idd niet altijd, er zijn wel minder leuke kantjes aan. MAAR ook veel positieve kantjes... de vriendschap en liefde die ik krijg van sommige bejaarden is onbetaalbaar. Goed betaald is de job niet.... maar wel het dubbele van wat je bij het ocmw krijgt. Zelf met een halftime heb je meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of iedereen er voor geschikt is, is een andere vraag. Ikzelf ben vorig jaar op mijn 61 werkloos geworden maar kan pas op 65 met pensioen. Nu nog met zo'n zwaar beroep beginnen, rekening houdend met het feit dat ik nooit dergelijk werk gedaan heb, het is maar de vraag of dat nog zin heeft. Als ik 10 jaar jonger was, zou ik me mogelijk aan een dergelijke job wagen. Gezinshulp lijkt me een fijne job, maar om op mijn leeftijd nog achter kinderen aan te hollen, is ook niet evident ![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zusters zijn allemaal boven de 45 en de oudste gaat binnen 6 maanden zelfs op volledig pensioen. Die is vorige week nog begonnen een een opdracht van 4 maanden als vervangster voor een zwangere administratieve werkneemster. Zij werken enkel via interim en dan nog enkel tijdelijke contracten. En doen enkel administratief werk. Voor die jobs kijken de bedrijven niet naar de leeftijd, enkel naar de kennis. Ze hebben er zelfs voordeel aan om iemand van boven de 50 aan te nemen en jij als oudere werkloze krijgt dan ook nog eens een premie van 182€ bruto per maand omdat je terug gaat werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |