Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2010, 19:22   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij heeft misschien de fysieke conditie van een oud vrouwtje, en die typische afgunstige trekjes die oudere dames achter hun gordijntje ontwikkelen ...
Maar ik gok er toch op dat hij ontroerend jong is.
Hmm.. Zeker niet ouder dan 16.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 19:57   #42
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Logistiek overlaten aan "contractors" is het slechtste wat een leger kan doen.
Ik wil "contractors" wel eens aan het werk zien, als er één schot gelost wordt.
Ze werden blijkbaar in aanzienlijke getallen gedood en gewond in Irak,dmv die IED's...

Het "interessante" eraan was dat dit voor het US Army hoogstens eens wat materiele verliezen betekende(als er toevallig een Hummer of zo achterop de trailer stond),van de overhoop geknalde contractor-chauffeur moesten ze zich amper iets aantrekken...niet hun zaak....De meesten waren niet eens VS-burgers maar Indiers,Jordaniers,Pakistani,.....

Overigens,"logistiek" kompleet in eigen militair beheer doen is tamelijk recent in de krijgsgeschiedenis...tegenwoordig is een soldaat echter zo "duur" dat hij/zij wel nuttiger zaken te doen heeft(vanuit militair standpunt dan).Bovendien wil men,als men duizend soldaten zendt naar de andere kant van de wereld,het grootste deel INZETTEN....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2010 om 20:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 21:21   #43
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ze werden blijkbaar in aanzienlijke getallen gedood en gewond in Irak,dmv die IED's...

Het "interessante" eraan was dat dit voor het US Army hoogstens eens wat materiele verliezen betekende(als er toevallig een Hummer of zo achterop de trailer stond),van de overhoop geknalde contractor-chauffeur moesten ze zich amper iets aantrekken...niet hun zaak....De meesten waren niet eens VS-burgers maar Indiers,Jordaniers,Pakistani,.....

Overigens,"logistiek" kompleet in eigen militair beheer doen is tamelijk recent in de krijgsgeschiedenis...tegenwoordig is een soldaat echter zo "duur" dat hij/zij wel nuttiger zaken te doen heeft(vanuit militair standpunt dan).Bovendien wil men,als men duizend soldaten zendt naar de andere kant van de wereld,het grootste deel INZETTEN....
de Navo besteed zeker een deel van de logistiek uit...
en btw, de contractors. weet je zelf wel hoe je gaat reageren als de kogels rond u oren fluiten.? als je zoiets niet zelf hebt meegemaakt mag je er geen oordeel over vellen...
Oud 10 april 2010, 21:29   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...operatie.dhtml

Nu, dit hoort weldegelijk in dit subforum.

Het gaat mij namelijk niet over wat De Crem doet, maar over de uitlatingen van onze militairen.
Mensen die zich laten betalen om opgeleid te worden tot beschermers van zwakkeren en zich daarna laten betalen om hun leven te riskeren voor de veiligheid van zwakkeren.

De meeste van hen hebben meerdere jaren rustig om hun lui kont kunnen zitten en hebben dus jaren lang enkel geld gekost aan de gemeenschap, zonder dat ze de gemeenschap enig nut bewezen.
Onze militairen zijn allemaal vrijwillige beroepssoldaten, de dienstplicht is immers opgeschort. Dus allemaal mensen die vrijwillig hebben gekozen voor om zich te laten betalen voor het beschermen van zwakkeren en heel goed wisten dat ze bij deze taken niet steeds op de meest veilige en beschermde plaatsen zouden moeten werken.
Nu beginnen zij te klagen dat ze de taken waarvoor zij zich hebben laten opleiden en waarvoor zij zich laten betalen, niet meer in de veilige thuiskazerne mogen uitvoeren, maar op de plaatsen waar ze nodig zijn.

Heeft de gemeenschap nu het recht om van deze mensen te eisen dat ze de gemeenschap alles laten terugbetalen aan opleidingskosten , ze willen de taak immers toch niet uitvoeren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horatius (in Odes):
Dulce et decorum est pro patria mori:
mors et fugacem persequitur virum
nec parcit inbellis iuventae
poplitibus timidove tergo.
Beter is:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anonymus
"Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere. Ergo, bibamus pro salute patriae"

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 april 2010 om 21:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 09:30   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
de Navo besteed zeker een deel van de logistiek uit...
en btw, de contractors. weet je zelf wel hoe je gaat reageren als de kogels rond u oren fluiten.? als je zoiets niet zelf hebt meegemaakt mag je er geen oordeel over vellen...
Ik herinner mij van tijdens mijn periode als milicien (1985 alweer )enkel hoe het "aanvoelt" als er vlagen machine-geweerkogels op een metertje of zo over U heen vliegen...Je leert één te worden met de aarde..als het dat is wat U bedoelt...

Laatst gewijzigd door kelt : 11 april 2010 om 09:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 16:25   #46
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij van tijdens mijn periode als milicien (1985 alweer )enkel hoe het "aanvoelt" als er vlagen machine-geweerkogels op een metertje of zo over U heen vliegen...Je leert één te worden met de aarde..als het dat is wat U bedoelt...
Was een algemene opmerking hoor, not p
Oud 12 april 2010, 01:37   #47
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kruip, kruip naar de jeep . Komt ge daar zo'n Franse eenheid van het vreemdelingen legioen tegen. Die mensen doodleuk: "Ge hoort ze toch fluiten."
Goe zot.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be