![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle7096149.ece "Expert" Gabriele Amorth beweerde dan weer dat 't de duivel is: http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle7056689.ece Laatst gewijzigd door filosoof : 14 april 2010 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zou ik wel eens willen weten hoeveel pedofielen er zijn in de algemene bevolking. Trouwens , als dat waar was, dan was het er nog naast. HJet punt is dat de kerkelijke pedofielen beschermd werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe het het dan ook. Velen kunnen er enkel belang bij hebben. Maar als het enigszins kan; maak er geen karikatuur van. Weinigen zijn geïnteresseerd in uw kruis. Ik toch niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De verjaringstermijn voor seksueel misbruik begint te lopen vanaf de meerderjarigheid van het slachtoffer en bedraagt tien jaar. Een paar jaar geleden heeft iemand (ik kan even niet op de naam komen) voorgesteld die termijn op te trekken naar dertig jaar, maar ik weet niet of dat ooit in een wet is gegoten. Hoe dan ook, voor eno2 is het te laat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strafrechterlijk neem ik aan. Maar, geef toe, emotioneel mag het toch iets langer duren dan 10 jaar. Op spijtbetuiging staat nu eenmaal geen verjaringstermijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
http://nos.nl/artikel/146806-verjari...k-vervalt.html Seksueel misbruik van kinderen mag in de toekomst niet meer verjaren. Minister Hirsch Ballin gaat een wetsvoorstel indienen om dat te regelen. De Tweede Kamer maakt zich er al langer sterk voor om de verjaringstermijn te schrappen. Onder meer CDA, PvdA en de VVD zijn hier voorstander van. Dna-onderzoek Nu geldt voor seksueel misbruik een verjaringstermijn van twintig jaar, dat gaat in vanaf het moment dat het slachtoffer 18 jaar is. Daarover is discussie ontstaan door onder meer de ontwikkeling van dna-onderzoek. Daarmee kan het bewijs ook na lange tijd nog worden geleverd. Het schrappen van de verjaringstermijn bij seksueel misbruik van kinderen gaat alleen voor nieuwe gevallen gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Naar wat voor een maatschappij gaan we nu evolueren ? Weet ge nog, 50 jaar geleden zat ik als 15 j op school y en leerkracht x van 25 j heeft toen over mijn kontje gewreven en zijn gezicht in mijn kruis gedrukt. Oppakken die man ( en ik bedoel dan leerkracht x ) ! Het worden spannende tijden in deze ontspoorde maatschappij.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 14 april 2010 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens NERGENS gezegd dat ik misbruik van kinderen goedkeur. Ik heb alleen wel al een hele evolutie gezien, vanaf de Dutroux-zaak waar mensen HUN leven VOORBIJ is na een hele gerechtelijke procedure waarbij ze valselijk beschuldigd werden van o.a. pedofilie of incest. In deze maatschappij waren na de Dutroux-zaak alle stoppen DOORGESLAGEN. Je moest maar een beschuldiging uiten tegen papa of de man was al echt schuldig, veroordeeld en opgesloten.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.smh.com.au/articles/2003/...?from=storyrhs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het wordt tijd dat de kerk beseft wat er gebeurd en als ze daar mee bezig zijn, kunnen ze misschien ook direct erkennen dat seks een behoefte is en geen zonde, de helft van hun kerkelijke problemen zullen daar wel mee opgelost geraken denk ik...(hiermee keur ik pedofilie niet goed)
Blijf nog wat, je bent zo mooi Goethe Laatst gewijzigd door Nelle : 15 april 2010 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Diene Benedict die is nu aan het memmen dat de kerk wat meer op zijn borst moet slaan, mea culpa, en berouw tonen
![]() Die heeft noch altijd niet begrepen dat het niet om berouw gaat, maar om straf. Niet om berouw en onvermijdelijk daarop volgende vergiffenis, maar om schuld en de onvermijdelijk daarop volgende boete.... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2010 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Deze mening is nog niet zo ver gezocht als men weet hoeveel de kerk in de Verenigde Staten al aan "wiedergutmachung" heeft moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poging door pater niet succesvol op katholiek internaat in de jaren 70tig maar geen leuke ervaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Nou. Da's dan duidelijk.
![]() |
#60 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel: als je gaat wachten tot iemand anders hem gaat straffen in uw plaats, dan komt er toch niets van in huis, dat weet iedereen, zelfs jij. Ik zou geen 2 keer moeten nadenken moest ik zoiets als kind hebben meegemaakt en nu op mijn leeftijd weten wat dat betekende: ik stond dan een van volgende dagen wel voor zijn deur, met een verrassing. Maar ik heb zoiets niet meegemaakt. Ik vind persoonlijk mensen die klagen over "oho het wordt in de doofpot gestopt ![]() Kijk eens rondom u, en kijk eens even voorbij de maatschapij, in de wilde natuur. Alle dieren lossen zulke problemen op. Behalve mensen, die gaan anderen inhuren ( = rechters / advocaten) die er op hun beurt een compleet belachelijk wet-en-taal-en-bewijs-spelletje van gaan maken.... ach ik moet het niet uitleggen. Mother nature gave you fists and claws, use them ![]()
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 16 april 2010 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |