Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2010, 18:00   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Dat moet dan meer dan 50 jaar geleden zijn.
Zo oud zag ze er niet uit.
Hoe lang vliegen die zwaarbeladen luidruchtige vrachtvliegtuigen? Die alle moeite hebben om hoogte te halen.
Zelfs in een willekeurige tuin in Veldegem hoor je die zwaarbeladen luidruchtige vrachtvliegtuigen, die opstijgen in Oostende, hoor je die nog zeer luid.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 21:41   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wat een dom voorstel !

We zijn nu eenmaal geglobaliseerd gaan leven, het vliegtuig is voor vele mensen onontbeerlijk in hun dagelijkse leven geworden. Willen we dit comfort opofferen voor het milieu? Overigens is het nogal hypocriet van één weekend op een jaar niet te vliegen of met de wagen te rijden en voor de rest gewoon je zin te doen.

Ons milieu gaat er toch aan, zeker als we onze levensstijl niet aanpassen en terug zoals tweehonderd jaar geleden gaan leven (ik denk niet dat veel mensen bereid zijn dit te doen). We moeten er dus niet te schijnheilig over doen, weinigen (waaronder ikzelf) zijn bereid hun modern comfort op te offeren voor een poging te doen het milieu te sparen. Ik ga dus zeker niet hypocriet een weekje milieubewust leven om mijn geweten te sussen !

De ondergang van de wereld is op termijn een onvermijdbaar lot !
Zonder oordeel te vellen over de openingspost, wil ik toch wel even stellen dat deze post van freespirit weer typisch is voor de humane wetenschapper.

Het onderschatten van de gevolgen van milieuvervuiling en het overschatten van de gevolgen van groener leven op de levenskwaliteit.

Ik vind dus, als beta wetenschapper, dat er wel een optie is om zowel levenskwaliteit als milieubewust leven te combineren. Het onnozele plebs, inclusief de politiek (alfas en gammas) die daartoe hoort, heeft alleen geen verstand hiervan en begrijpt niet dat het bestaat.

Duurzame ontwikkeling, gecombineerd met het overboord gooien met wat dogmas. Vooral dat laatste ligt lastig bij de heren die stemmen halen belangrijker vinden als een toekomst voor de achterkleinkinderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 21:44   #43
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zonder oordeel te vellen over de openingspost, wil ik toch wel even stellen dat deze post van freespirit weer typisch is voor de humane wetenschapper.

Het onderschatten van de gevolgen van milieuvervuiling en het overschatten van de gevolgen van groener leven op de levenskwaliteit.

Ik vind dus, als beta wetenschapper, dat er wel een optie is om zowel levenskwaliteit als milieubewust leven te combineren. Het onnozele plebs, inclusief de politiek (alfas en gammas) die daartoe hoort, heeft alleen geen verstand hiervan en begrijpt niet dat het bestaat.

Duurzame ontwikkeling, gecombineerd met het overboord gooien met wat dogmas. Vooral dat laatste ligt lastig bij de heren die stemmen halen belangrijker vinden als een toekomst voor de achterkleinkinderen.
Hmmmm, ik dacht een humane wetenschapper te zijn toch sluit ik me volledig aan bij jouw stelling.
Je kan beide combineren. Alleen ontbreekt de wil.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 21:51   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zo oud zag ze er niet uit.
Hoe lang vliegen die zwaarbeladen luidruchtige vrachtvliegtuigen? Die alle moeite hebben om hoogte te halen.
Zelfs in een willekeurige tuin in Veldegem hoor je die zwaarbeladen luidruchtige vrachtvliegtuigen, die opstijgen in Oostende, hoor je die nog zeer luid.
Nochtans is de geluidsvervuiling toch een pakske gedaald afgelopen jaren.

Het is wel zo dat het drukker is geworden op een luchthaven kwa luchtbewegingen en dat de woonwijken steeds dichter bij de luchthaven beginnen aan te drukken (en omgekeerd).
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  noise.JPG‎
Bekeken: 92
Grootte:  114,4 KB
ID: 66111  

Oud 19 april 2010, 22:02   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hmmmm, ik dacht een humane wetenschapper te zijn toch sluit ik me volledig aan bij jouw stelling.
Je kan beide combineren. Alleen ontbreekt de wil.
Democratie en duurzame ontwikkeling gaan niet samen. Cru gezegd moeten we terecht komen in een technocratie, een verlichte meritocratie, etc.... eer dat we toe kunnen komen aan fundamentele beleidswijzegingen die een duurzame situatie toelaat.

De mens is een vraatzuchtig wezen dat zijn planeet kaalvreet (cfr. paaseiland) indien het niet gestopt wordt. Democratie volgt die neiging gewoon. Democratie is een zelfdestructief systeem. Gelijk bacterien die blijven delen todat het voedsel op is en iedereen sterft.
Oud 19 april 2010, 22:18   #46
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Democratie en duurzame ontwikkeling gaan niet samen. Cru gezegd moeten we terecht komen in een technocratie, een verlichte meritocratie, etc.... eer dat we toe kunnen komen aan fundamentele beleidswijzegingen die een duurzame situatie toelaat.

De mens is een vraatzuchtig wezen dat zijn planeet kaalvreet (cfr. paaseiland) indien het niet gestopt wordt. Democratie volgt die neiging gewoon. Democratie is een zelfdestructief systeem. Gelijk bacterien die blijven delen todat het voedsel op is en iedereen sterft.
Meritocratie = Star Trek, dus ik ben voor.
Oud 20 april 2010, 00:24   #47
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

Wat is een "beta wetenschapper"? Iemand die te dom is om alfa te zijn?

Iemand die meer bezorgd is voor zijn achterkleinkinderen dan zijn medemens is iemand ultraconservatief en asociaal
Oud 20 april 2010, 08:52   #48
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die meer bezorgd is voor zijn achterkleinkinderen dan zijn medemens is iemand ultraconservatief en asociaal
Bezorgd dat zijn medemens de planeet verknoeid voor de volgende generaties = jouw definitie van ASSociaal?
Oud 20 april 2010, 09:22   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Veel diskussies ...
maar je moet de geesten veranderen, en dat kan meestal niet 'in één keer'.

Daarom is zo'n vliegtuigvrij weekeind een goed idee: de mensen geraken er aan gewend dat 'het mogelijk is zonder'.
Zowel vakansiegangers als zakenlui ...

Eksakt hetzelfde trouwens met die autoloze zondagen, dat beseft ge toch.

Wie het niet wil beseffen, is maar een ash-hole.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 10:12   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is een "beta wetenschapper"? Iemand die te dom is om alfa te zijn?
Google, wiki, kendet ?

Citaat:
Alfa verwijst naar geesteswetenschappen als letteren en wijsbegeerte, theologie en rechten.

Bèta verwijst naar een groep wetenschappen die de exacte wetenschappen en vakgebieden die op de wiskunde en de natuurwetenschappen gebaseerd zijn, omvat.

Gamma wordt gebruikt om de sociale wetenschappen, inclusief de psychologie, aan te duiden.
Citaat:
Spaart gij voor uw kinderen later ? Zorgt gij met verzekeringen er voor dat ze bij uw overlijden goed voorzien zijn ? Erven ze een huis van u ?

Wel, dat zijn allemaal manieren om er voor te zorgen dat uw kinderen het later goed hebben. Milieubewust leven en het met wat minder (consumptie) doen is dat ook. Of mogen zij geen zuiver water meer drinken ?

Nu, als gij zo asociaal zijt en uw kinderen en kleinkinderen geen goede toekomst wenst, uw ding, maar ga er niet van uit dat iedereen uw mening deelt. Ik persoonlijk ga blij zijn als de huidige lading ouderen de pijp aan maarten geven.
Oud 20 april 2010, 10:40   #51
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Bezorgd dat zijn medemens de planeet verknoeid voor de volgende generaties = jouw definitie van ASSociaal?
Die zogenaamde bezorgdheid voor een fictief gevaar uit zich altijd in het beperken van vrijheden en het betuttelen van die medemens.
Oud 20 april 2010, 10:49   #52
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Google, wiki, kendet ?

Spaart gij voor uw kinderen later ? Zorgt gij met verzekeringen er voor dat ze bij uw overlijden goed voorzien zijn ? Erven ze een huis van u ?

Wel, dat zijn allemaal manieren om er voor te zorgen dat uw kinderen het later goed hebben. Milieubewust leven en het met wat minder (consumptie) doen is dat ook. Of mogen zij geen zuiver water meer drinken ?

Nu, als gij zo asociaal zijt en uw kinderen en kleinkinderen geen goede toekomst wenst, uw ding, maar ga er niet van uit dat iedereen uw mening deelt. Ik persoonlijk ga blij zijn als de huidige lading ouderen de pijp aan maarten geven.
Tuurlijk erven ze mijn huizen. Tenzij ik hertrouw, dan zullen moeten wachten tot mijn echtgenote ook overlijdt.

Wat het milieubewust leven betreft, daar trekken ze hun plan mee. Ik ga het hen niet opdringen, zoals ik mijn Atheistische overtuiging ook niet opgedrongen heb.
Oud 20 april 2010, 11:11   #53
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Google, wiki, kendet ?

Citaat:
Alfa verwijst naar geesteswetenschappen als letteren en wijsbegeerte, theologie en rechten.

Bèta verwijst naar een groep wetenschappen die de exacte wetenschappen en vakgebieden die op de wiskunde en de natuurwetenschappen gebaseerd zijn, omvat.

Gamma wordt gebruikt om de sociale wetenschappen, inclusief de psychologie, aan te duiden.
Die zou ik Omega noemen.
Oud 20 april 2010, 13:01   #54
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
...zijn vliegroutes onveranderlijk en voor eeuwig en 1 dag?
Wat doen veranderende vliegroutes ertoe als je op 1 km van en in het verlengde van de startbaan woont?
Oud 20 april 2010, 19:10   #55
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk een paar dagen ´s morgens eens geen lelijke witte condensstrepen in de lucht. Hier heb je soms de indruk dat je onder een net loopt.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2010, 20:03   #56
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Eindelijk een paar dagen ´s morgens eens geen lelijke witte condensstrepen in de lucht. Hier heb je soms de indruk dat je onder een net loopt.
Eerder een vliegenmepper die elk moment omlaag kan komen
Oud 21 april 2010, 16:20   #57
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Reportages gezien over groentenverpaksters in Kenya en textielarbeiders in Pakistan die dreigden werkloos te worden omdat die producten niet in Europa geraakten.
Maar de groenen - zogezegd altijd solidair met de Derde Wereld - zullen daar wel niet aan denken met hun vliegtuigloze dagen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2010, 16:35   #58
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Reportages gezien over groentenverpaksters in Kenya en textielarbeiders in Pakistan die dreigden werkloos te worden omdat die producten niet in Europa geraakten.
Maar de groenen - zogezegd altijd solidair met de Derde Wereld - zullen daar wel niet aan denken met hun vliegtuigloze dagen.
Groenten kan je ook verpakken voor de lokale markt.
Oud 21 april 2010, 16:52   #59
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen groen eerst.
Oud 21 april 2010, 19:26   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vind u het ook niet een beetje debiel dat we boontjes importeren uit kenia ?

Ecologisch gezien een katastrofe, tonnen kerosine verbranden voor boontjes die net ietsje rechter zijn als de onze.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be