![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zelfs cannibalisme komt in de natuur voor
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Ja maar ...
Citaat:
Trouwens alleen bij lagere diersoorten. Een leeuw eet geen soortgenoten. Doodbijten welpen overwonnen leider wel, eten niet Laatst gewijzigd door Cdude : 26 april 2010 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de mens komt ook in de natuur voor maar voor zijn eigen overleven heeft die een eigen ethiek ontwikkeld die niet toepasbaar is op die andere wezens in die natuur... (dus een dosis 'onnatuurlijkheid' is natuurlijk voor de mens)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben ons als eigenlijk vrij zwakke jager moeten ontwikkelen door jachttechnieken te gaan verbeteren. Daarna hebben we ons aangepast omdat jagen alleen niet meer voldoende was op dieren en planten kweken. We zijn dus zodanig gevolueerd dat we niet meer afhangen van een al dan niet goede jachtpartij, en moeten dus geen wilde beesten meer afslachten, maar kunnen leven van wat we zelf kweken. Het dier dat we doden, zou dus ook niet geleefd hebben zonder ons ingrijpen, ...als we er dan nog goed voor zorgen ook (kwaliteit van het vlees) zie ik niet in, wat er verkeerd aan is het te doden en op te eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs de geboorte is een daad van grote dierenmishandeling, zowel voor de moeder als voor de boreling. De enige manier om dit te stoppen is duidelijke totale uitroeing van dieren in het wild en opname in rust en verzorgingstehuizen van de resterende fractie, waar ze dan door mishandelde mensen, (want lijdend aan stress en niet vrij om hun natuurlijk gedrag te volgen) diervriendelijk kunnen worden behandeld en gepamperd. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 april 2010 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij moet ook uiteindelijk dood; mogen we je ook slachten? Laatst gewijzigd door artisjok : 26 april 2010 om 16:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan jij niet lezen ?? vrij om hun natuurlijk gedrag te vertonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Handeling komt van handelen. Je hebt dus iemand nodig die handelt om te kunnen spreken van dierenmishandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En wat wil je hier mee zeggen? Dat we er ons maar bij moeten neerleggen dat we dieren fokken, opsluiten en veel voedsel geven om ons tot voeding te dienen. Volgens mij heeft de mens sinds zijn ontstaan het nodige geleerd. En dat is niet alleen vuur beheersen en wapens maken. We zijn ons bewust van goed en kwaad. En ik vind dat we die kennis moeten gebruiken. We kunnen niet doorgaan met onnodig bloed vergieten (omdat we nu eenmaal wapens hebben). We kunnen niet doorgaan met dieren "liefdevol" opvangen, ze een kort leven gunnen, en ze vervolgens vermoorden. Alleen maar omdat ze lekker zijn. Je geeft aan dat we op de top van de voedselketen staan. Is het daarom onze zware taak om vlees te moeten eten? Laat je gevoel voor ethiek eens spreken en weet dat je ook zonder het martelen en vermoorden van dieren normaal (en lekker) kan leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Eten is geen taak, het is een noodzaak dus ...nee, wij zijn geen herkauwers dus dat kan je niet !!
Laatst gewijzigd door Cdude : 27 april 2010 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
En mijn ethiek stelt me dat het eten van vlees geen zware taak is.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() Ik leef al jaren (evenals miljoenen andere mensen) zonder vlees of vis. Koeien zijn herkauwers. Een mens is een omnivoor, maar dat betekent niet dat we vlees MOETEN eten. Ons lichaam kan niet eens een dieet van alleen rauw vlees verdragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Dieren dat zijn gevoelige wezens, daar mag je niet in bijten. Ook niet als je ze daartoe eerst wreedaardig kweekt en doodmaakt.
Dit is een voorbeeld van wenselijke algemene ethiek, waarvan ik alvast al mijn persoonlijke ethiek gemaakt heb. In afwachting van uitbreiding. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 april 2010 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Een ietwat verborgen ad hom, daar niet van. Maar menselijke constructies als ethiek en moraal zijn niet absoluut, laat staan universeel en onveranderlijk.
|
![]() |
![]() |