![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als het parlement wordt ontbonden heb je binnen de 40 dagen verkiezingen
dus: Dday = alarmbel + parlement ontbonden D+30 = "Ah, we kunnen weer stemmen!" Jamaar, het parlement is ontbonden, er is hier niemand om te stemmen. D+40 = Verkiezingen D+41 = Nieuw parlement D+42 = "Ok, nu kunnen we stemmen!" Jamaar, alle wetsvoorstellen van de vorige periode zijn van de tafel gevaagd. D+43 = nieuw wetsvoorstel tot splitsing BHV D+60 = stemming in commissie D+61 = eerste van 3 belangenconflicten etc etc etc etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was al naar een zakdoekske aan 't zoeken toen ik besefte dat zij daar voor een camera stond, en ik hier bij mij thuis op tinternet naar 't nieuws aan 't kijken was, ook bijna met tranen in de ogen, maar dan van 't lachen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Mark, da's een Ambrunetiër, én een kunstenaar. 't Is wel spijtig voor hem dat-ie in een apenland moet wonen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dramatische overgeacteerde stukje van verontwaardiging dat haast pathetisch overkwam aangezien ons Laurette en haar kliekje het allemaal zélf hadden uitgelokt... En nu nadat ze op een landmijn zijn gelopen ,écht niet weten wat hun overkomt... Die verdomde racistische fascistische nazilovers willen verdomme niet het scenario volgen dat de francofoontjes voor hen netjes hadden uitgestippeld... In plaats van nadat ze zich tijdelijk hebben verzet ,een diepe buiging te maken voor hun meesters uit het zuiden,blijven ze zich hardnekkig verzetten tegen diezelfde meesters.... Stel je voor....shocked...never seen in belgium before.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grappigste vond ik nog Charles Michel. Die deed zo hard zijn best zich op te blazen tot het volume van zijn verwekker, hé. Ik had op een bepaald ogenblik de indruk dat het 'm ook wérkelijk ging lukken. Ze kunnen geen kant meer op, en ze beginnen het te beseffen. Het enige wat ze kunnen doen om hun grote schrikbeeld - een verkiezingszege van de 'extremisten' - te vermijden, is plat op de buik te gaan voor diezelfde 'extremisten'. Ja, voor het eerst sinds lang is het nog eens écht leuk in België. Ik vind het alleen een beetje spijtig dat we de Koning-van-sommige-Belgen en diens opvolger nog niet te zien kregen. Ik vraag me af hoe die er nu bij lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het kan nét andersom zijn,stemming in de kamer van BHV gevolgd door alarmprocedure van de franstaligen waarna de kamer wordt ontbonden... Blijft dus de volgorde der procedures intact en kunnen bijgevolg niet meer van voorafaan begonnen worden... Je kan immers nog altijds géén alarmprocedure opstarten voor een item dat nog niet op de rol van de kamer vermeld staat mijn beste... First things first... Eerst wij voor een stemming,dan zij met hun toeters en bellen ,en dan gaat het licht tijdelijk uit.. Aangezien de huidige federale regering al in het zand ligt krijgt bij een volgende verkiezing de nieuwe federale regering direkt die hete aardappel in haar schoot geworpen.... Nu tweemaal raden mijn beste... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ire-766783.php Citaat:
Citaat:
Denk je nu écht dat ze dat gingen laten stemmen? ![]() Laatst gewijzigd door Francis Vere : 28 april 2010 om 00:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij dat het schoothondje méér te zeggen heeft dan zijn baasje... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan onmogelijk een belangenconflict indienen tegen een zaak die nog geeneens geagendeerd staat... Dat zou hetzelfde zijn als U nu een verkeersboete dient te betalen voor een overtreding van de verkeersregelementen die U nog moet maken... ![]() Men moet altijd eerst die stemming op de rol plaatsen vooralleer men een belangconflict daartegen kan indienen,en in die volgorde worden die zaken hoedanook in de kamer behandeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
na het indienen van het verslag (is gebeurd want het wetsontwerp is gepasseerd in de commissie. voor het stemmen in de openbare (is ook aan voldaan) En nu uw argumenten om de bende van Di Rupo te overtuigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maakt het eigenlijk nog uit? Ondertussen is er een meerderheid in de Kamer voor verkiezingen en dan vervalt de hele procedure, belangenconflicten en alarmbellen incluis, toch sowieso. Zelfs CD&V ("wij willen verkiezingen maar zullen ze aanvechten") heeft nu haar kar gekeerd.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wie is de beste francofoon? Wie is de beste Vlaming? Dedecker die schuimbekkend bij Linda komt uithuilen! Giet die op de RTBF kan schreeuwen dat dit een schande is! Je denkt toch niet dat ze die kans zullen laten liggen? Trouwens, de Vlaamse partijen hebben er electoraal alle baat bij om bij deze communautaire verkiezingen een alarmbel uit te lokken; zal de vlaamse publieke opinie nog meer overtuigen dat dit land de facto onbestuurbaar is. Die alarmbel betekent voor Dewever +5%. Of hoe de Walen de PR verzorgen van hun baarlijke duivel. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 28 april 2010 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees eens wat volksvertegenwoordiger VdBerg erover zegt (maar één detail: elke kandidaat op een Vlaams Brabantse lijst kan achteraf, met sukses, de staat veroordelen en als schadevergoeding een parlementaire pree in de wacht slepen) Het is nog mogelijk om bhv te splitsen, en bijgevolg wettelijke verkiezingen te hebben. Maar dan moeten de Vlaamse partijen eensgezind fluks optreden, en nergens tijd verliezen; telkens, op elke mogelijke stap, direkt afblokken met meerderheid tegen minderheid. (dat de tsjeven nu Truttenboom aan het jennen zijn, is normaal; ze willen zich wreken op de verraders; maar geef toe: het voordeel om legale verkiezingen te hebben, is toch heel groot; op allerlei vlakken, ook in de kieskampanje; voorbeeld: Leterme lukt er niet eens in om op zo'n moment te vallen dat we nu geen legale verkiezingen hebben, waar zijn zijn kiesbeloften van vorige keer ?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() Het feit alleen al dat de Franstaligen een alarmbel procedure willen opstarten spreekt boekdelen
Zij hebben nooit geen oplossing willen zoeken voor BHV Alleen maar tegenwringen en stoken dat kunnen ze Met die alarmbelprocedure vliegt BHV weer voor een poos in de koelkast, maar waarom eigenlijk? Het komt toch ontegensprekelijk terug, en dat betekend alweer een nieuwe crisiis het wordt tijd dat de Vlaamse meerderheidspartijen voor een keer hun meningsverschillen gewoon opzijzetten en samen een front volgen GEWOON BHV SPLITSEN MET STEMMEN En wat VB betreft Sorry hoor, maar de partij is nog lang niet dood, het is gewoon zo dat de kiezers blind en stom luisteren naar wat CDV hen voorschoteld Ik weet nog goet bij de verkiezingen dat CDV stoer deed over BHV, en intussen is Leterme 2 keer op zijn bek gegaan, het zegt veel over die partij Ze komen teneerste hun verkiezingsbeloften niet na en ten tweede zijn ze alleen maar op macht belust Proficiat aan VB voor dat mooi stukje dat ze opgevoerd hebben in de kamer, het is alleen de waarheid wat ze vertellen Vlamingen en Walen hebben nog maar eens bewezen dat ze niet samen kunnen leven en werken in de regering De val van deze leterme 2 is daar het sprekende bewijs van |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit geldt voor de alarmbelprocedure: Art. 54GW ..........Deze procedure kan slechts eenmaal worden toegepast door de leden van een taalgroep betreffende eenzelfde ontwerp of voorstel van wet. Hetzelfde zinnetje komt voor in art32 van de Gewone Wet ter Hervorming van de Instellingen dat voorziet in de belangenconflict-procedures , zoals deze die al zijn ingeroepen door Franse Gemeenschapraad , raad van Waals Gewest; Brusselse Franstalige gemeenschapsraad en Duitstalige gemeenschapsraad. Artikel 32 GWHI§1ter4 .....§ 1ter ........ dat geval neemt de schorsing met het oog op het overleg een aanvang de dag waarop de Wetgevende Kamer, [het Parlement] of de Verenigde Vergadering bevestigt ernstig benadeeld te worden. Deze procedure kan slechs eenmaal toegepast worden door eenzelfde assemblee ten aanzien van eenzelfde ontwerp of eenzelfde voorstel. Indien het voorstel of het ontwerp waarover het belangenconflict aanhangig is gemaakt, geamendeerd wordt, kan een nieuw belangenconflict alleen maar opgeworpen worden over het amendement of de amendementen.
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 28 april 2010 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een alarmbel in mijn inkomhal gehangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |