![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de nieuwe premier? | |||
Di Rupo |
![]() ![]() ![]() |
26 | 43,33% |
Thijssen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,67% |
De Wever |
![]() ![]() ![]() |
10 | 16,67% |
Een ander,nl |
![]() ![]() ![]() |
14 | 23,33% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep. En ook een prachtzet van CD&V, want ze kunnen ineens uitpakken met de eerste vrouwelijke Eerste Minister, wat een groot aantal mensen zal charmeren en het carroussel rond BHV op de tweede plaats zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie is eigenlijk de VLD-kopman? Alexander De Croo verklaart in De Tijd alvast dat hij geen kandidaat-Premier is. Wie dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Wie de verkiezingen effectief gaat winnen in het stemhokje zullen we nog wel zien.
Wie de verkiezingen gaat winnen op TV weten we al: alle partijen zullen achteraf een uitleg hebben die haarfijn verklaart dat zij gewonnen hebben. Wie de verkiezingen gaat winnen op zijn bankrekening weten we ook al: de reclamebureau's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk Elio. CVP en PVV zullen immers niet al te groot worden bij de volgende verkiezingen denk ik...
Als er een volgende federale premier komt, natuurlijk. De regeringsvorming zal wel niet makkelijk zijn. Vorige keer heeft het ook bijna een jaar geduurd eer er federaal een regering was. En nu zal dat nog erger zijn: met illegale verkiezingen en een waarschijnlijk hogere score van NVA... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gestemd op Di Rupo. Is plezant, maar niet echt ernstig.
Als ik de geschiedenis van de Federale verkiezingen in België bekijk dan kan ik alleen maar concluderen dat de grootste kanshebber een Christen-Democraat wordt, in dit geval dus Thyssen. Vanwege de vrij hoge score van NVA en Vlaams Belang leidt ze dan volgens mij een regering genaamd 'tri-partite', dus met de drie traditionele partijen, al dan niet uitgebreid of gedepanneerd door de groenen, mocht een traditionele partij van het noorden of het zuiden het laten afweten. BHV zal dan volgens de nieuwe regering "zeer zeker tijdens de nieuwe legislatuur worden onderhandeld en opgelost". De legislatuur zijnde 4 jaar, ze hebben weer eens tijd om te doen alsof... Met andere woorden : na de verkiezingen gaan we denken : ze dronken een glas, pisten een plas, en alles bleef hoe het was. Tot spijt van de geërgerde separatisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Weer typisch. De regering is eigenlijk nog niet eens opgedoekt en men zit hier, maar vooral ook in de media, al voorspellingen te doen over wie de volgende premier wordt. Zouden we die verkiezingen maar niet meteen schrappen? Want wat als er dit keer (ik geloof 't niet echt, maar hoop doet leven...) echt eens een "landslide" zou komen? Wat als de "echte" democraten niet meer met genoeg zouden zijn voor een meerderheid? De kans is klein, maar ze is en blijft wel degelijk bestaan. Dus: eerst nog even wachten op de verkiezingen graag, vooraleer hier de glazen bollen boven te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt dat geregeld door mysterieuze IT'ers die op de meest onwaarschijnlijke momenten staan te prutsen aan de officiële computers van steden en streken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Met een crashende CD&V is Di Rupo inderdaad een grote kanshebber, tenzij hij de macht achter de schermen verkiest, en Onkelinx aanstelt tot premier (als zijn handpop uiteraard)
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar ben ik nog zo zeker niet van.
![]() |
#54 | |
|
![]() dat is inderdaad relatief: hoeveel hadden ze laatst? 22% en dat vonden ze reden tot feesten. Misschien halen ze nog 18-19%, maar dat kun je bezwaarlijk een goed resultaat noemen voor deze partij.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 april 2010 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Toch wel , toch wel ! Di Ruppo spreekt behoorlijk Nederlands . Niet perfect , maar het kon veel slechter .
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Indien de PS meer zetels behaalt dan de CD&V hebben ze wel recht om de premier te leveren dacht ik . Duidt logischerwijs de grootste partij de premier niet aan ?
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |