![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel slechts vast wat deze grondwetsbepaling daadwerkelijk zegt. Zoals eenieder die kan lezen dit kan vaststellen, trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat de regering en dies meer in 'consensus' beslist is geen gevolg van wetten of noodzakelijk, maar van 'politiek' om de coalities van partijen en taalgroepen op de been te houden. Maar mannen en dames met ballen vegen aan tradities ten gepaste tijde hun voeten en nemen de macht die de wet hen toekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een latere kommissie kan steeds een vroegere beslissing herroepen; en als ze het echt meenden destijds, dan hadden ze het maar duidelijker in de grondwet moeten stellen. Maar ja, zo hangt B. aan mekaar: met onduidelijke en ingewikkelde wan-konstruksies. Ik hoop dat de kiezer het volgende als bazis-idee ziet: - de grondwet is er - het grondwettelijk hof heeft een korreksie aan de kieswet gevraagd, niet wegens een affaire van drie €, maar omdat grondwettelijke verkiezingen mogelijk zouden zijn - een meerderheid in het parlement wou dit oplossen maar het is niet opgelost. Frankofonen èn Vlamingen hebben ondertussen bijna 7 jaar tijd gehad (onder Verafstoot en onder Leterme/Van Rampui/Leterme ... Voor mijn part verdient zoiets een stevige oplawaai.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De franstaligen hebben verschoten van Alex de Onversaagde.
"Wat de voorbije weken gebeurde, heeft ons tot nadenken gestemd" Jawadde! Zelfs Mielkit is bereid "geen veto" te stellen voor de grondwetsherziening. Met uitzondering voor Bébèr. De lijst v.d. artikelen zou een GGD zijn van de lijsten van elke partij. |
![]() |
![]() |