Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2010, 15:52   #41
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kakken op de Walen, zo kennen we U weer.
U neemt zichzelf toch niet serieus? Herr Flick reageerde enkel maar omdat u 'aan het kakken' was op de Vlamingen. In exact dezelfde stijl dan nog. Grapjas!
Oud 30 april 2010, 15:56   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
U neemt zichzelf toch niet serieus? Herr Flick reageerde enkel maar omdat u 'aan het kakken' was op de Vlamingen. In exact dezelfde stijl dan nog. Grapjas!
Ja Bert, zeker Bert, natuurlijk Bert.

Zo beter ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 16:09   #43
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als het communautaire niet echt leeft, waarom zouden belgicisten en onverschilligen (een zeer grote groep) dan plots en masse de straat op moeten? Je maakt een denkfout: je gaat ervan uit dat mensen bij wie het communautaire niet leeft radicale belgicisten (zoals die lui van de BUB) zijn. Er hoeft niet betoogd te worden voor België, want België bestaat, of je dat nu graag hebt of niet.

Een meerderheid van de bevolking is blijkbaar best gelukkig met de communautaire status quo. Dat is de reden dat "de belgicisten" of de onverschilligen helemaal nergens voor moeten betogen: zij hebben immers al wat ze willen en nemen de dreiging helemaal niet zo serieus als sommigen graag willen doen geloven. Dat is ook de reden dat in deze communautair zeer woelige tijden de andere zijde nog geen 2.000 mensen op de been kan brengen. Als de roep om onafhankelijkheid echt zo sterk was, dan stonden er daar tienduizenden te betogen. Quod non.

Noch de BUB, noch de flaminganten vertegenwoordigen ook maar iets dat in de verte op een meerderheid van de bevolking lijkt.
ik wil nog wel eens zien dat de meerderheid van de bevolking 'blijkbaar best gelukkig is met de communautaire status quo. Ik denk dat we op een zondagavond in juni het antwoord zullen krijgen.
De roep voor onafhankelijkheid is natuurlijk niet zo sterk, maar ze wordt alsmaar sterker. Beeld je even in waar het Vlaamse zelfstandigheidsstreven nu staat tegenover 30 jaar geleden.
Oud 30 april 2010, 16:23   #44
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
ik wil nog wel eens zien dat de meerderheid van de bevolking 'blijkbaar best gelukkig is met de communautaire status quo. Ik denk dat we op een zondagavond in juni het antwoord zullen krijgen.
De roep voor onafhankelijkheid is natuurlijk niet zo sterk, maar ze wordt alsmaar sterker. Beeld je even in waar het Vlaamse zelfstandigheidsstreven nu staat tegenover 30 jaar geleden.
30 jaar geleden, toen de regering een avondklok moest instellen en de noodtoestand moest uitroepen om de straatgevechten in de Voerstreek te onderdrukken? Of anders 50 jaar geleden, toen tussen de 75000 en de 100000 en later nog meer Vlamingen marcheerden op Brussel? Waar zitten al die overtuigde flaminganten nu? Op internetfora en op café of wat? Ik spreek hier tegen mijn eigen winkel, maar ik begrijp niet dat op een moment dat er toch spake is van een zeker politiek momentum voor jullie beweging, de toch zo talrijke flaminganten zich niet laten zien. Allez, op die 2000 man na, de gemiddelde tweedeklasser trekt meer volk op een zondag. Ik kan daaruit maar twee mogelijke conclusies trekken: een, die groep is veel minder talrijk dan men ons wil doen geloven. Twee, die groep is te tam om zelf de handen uit de mouwen te steken om hun politieke ideaal te bewerkstelligen.

Met alle respect voor jullie strijd (die overigens niet de mijne is, maar dat weten jullie) denk ik dat sommigen zich laten verleiden tot allerlei dromerijen. We zullen zien
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 16:41   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
30 jaar geleden, toen de regering een avondklok moest instellen en de noodtoestand moest uitroepen om de straatgevechten in de Voerstreek te onderdrukken? Of anders 50 jaar geleden, toen tussen de 75000 en de 100000 en later nog meer Vlamingen marcheerden op Brussel? Waar zitten al die overtuigde flaminganten nu? Op internetfora en op café of wat?
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
30 jaar geleden was ik ook nog Vlaamsgezind (Niet dat ik in Voeren ging wandelen).
Waarom? Opvoeding, school, kranten, eigen ervaring vormen je mening.
Maar sindsdien is er internet gekomen, en kan je veel gemakkelijker zelf nakijken of hetgeen politici, journalisten in de media, je kennissen enz. beweren ook met de realiteit, geschiedenis enz. overeenstemt.
Dat heeft mijn mening doen veranderen. Dat heeft mijn kijk op de wereld ook veranderd.
Nu zit ik op internetfora. Men zal mij niet gemakkelijk meer bereid krijgen om in een betoging mee te lopen. Want meestal komt het er op neer dat anderen je misbruiken om hun doel te bereiken, meestal dat de waarheid geweld aan te doen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 19:28   #46
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe kan een gemuilkorfde nu paardenkoppen bestuderen. U bent niet erg geloofwaardig.
Afhankelijk van de grootte van de paardenkop, en de afstand waarop deze zich van de waarnemer bevindt:

met een microscoop, een vergrootglas, een verrekijker of een telescoop.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 20:08   #47
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een meerderheid van de bevolking is blijkbaar best gelukkig met de communautaire status quo. Dat is de reden dat "de belgicisten" of de onverschilligen helemaal nergens voor moeten betogen: zij hebben immers al wat ze willen en nemen de dreiging helemaal niet zo serieus als sommigen graag willen doen geloven.
Ofwel zijn die onverschilligen best gelukkig met de huidige evolutie: het verder stilletjes wegkwijnen van de Belgische staat.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 21:00   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet iedereen kan zich misschien vinden bij de BUB, maar velen kunnen zich wel degelijk vinden bij België.
20 man ja.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 21:03   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vlaemsch-nationalistisch mediacomplot.
Dat zou inderdaad de grote BUB leider Hans1 hier komen verkondigen als hij de kans had.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be