Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2010, 02:04   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Het wás géén uitwijzen/verbannen/deporteren, het was een belofte, een aansporing om zélf te vertrekken... mensen blij maken met een dooie mus...
Het lijken wel politici.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 10:00   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nooit in Marokko, Tunesië of Turkije op vacantie geweest? Dringend doen dan.
U bedoelt die kuststroken die volgebouwd staan met luxehotels waar Russen, Engelsen, Hollanders en Belgen zich laten vollopen aan de rand van een zwembad?

Kom nog eens terug om uw gelijk te halen als ze hier zouden verbieden dat je je Koran meebrengt naar Belgie.

http://www.maghreb.nl/2007/08/13/gee...-saudi-arabie/
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 16:06   #43
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Blijkbaar weet jij niet goed wat jij schrijft.
Zoals ik je reeds heb uitgelgd; naar aanleiding van wat jij schreef in post #29 :
"dat u zonder troetelvrienden komt te zitten, ze mogen u gerust meenemen, alléz u wel niet alleen hé, ook de rest van hun vriendjes (collaborateurs) natuurlijk."
vroeg ik je
"Is dit typisch voor de aanhangers van je gedachtengoed?
Iedereen met een andere mening uitwijzen/verbannen/deporteren?"

Je mag zelf kiezen welk van de 3 woorden je wenst te gebruiken om dit te benoemen.
Correct dat heb ik geschreven. Kunt u nu even aan
halen waar er sprake is van UITWIJZEN, VERBANNEN en DEPORTEREN. Of, ziet u in het woord MEENEMEN de drie andere, zoja waar?

Het is wel begrijpelijk dat deze drie woordjes dramatischer overkomen dan het woord "meenemen" waarschijnlijk daarom dat u het zo graag zou willen gebruiken zekerst hé. Of, misschien met een andere bedoeling in het achterhoofdje zoja, moogt het dan gerust zeggen zelle zekerst doen hé.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 16:17   #44
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het wás géén uitwijzen/verbannen/deporteren, het was een belofte, een aansporing om zélf te vertrekken... mensen blij maken met een dooie mus...
Dus u ziet ook nergens een spoor van deportatie verbannen en uitwijzen. Spijtig, artisjok stond juist klaar om de dramatische toer op te gaan en het wordt haar niet gegund, spijtig wreed spijtig.

Wat betreft die dooie mus, moet ervan uitgaan dat hoop doet leven.

Oud 10 mei 2010, 16:30   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dus u ziet ook nergens een spoor van deportatie verbannen en uitwijzen. Spijtig, artisjok stond juist klaar om de dramatische toer op te gaan en het wordt haar niet gegund, spijtig wreed spijtig. :-
Och, ons artisjok die er om bekend staat steeds weer en weer en weer te blèten als ze vindt dat h�*�*r woorden verdraaid worden, maar zélf doet ze dat nóóit hoor, hoe kom je er bij...
Wreed spijtig dat er haar niet gegund wordt om de drama queen uit te hangen inderdaad ja.

Citaat:
Wat betreft die dooie mus, moet ervan uitgaan dat hoop doet leven.
'Hope dies last', toch?

Maar 'Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vrede of vreugde leven' is nóg zo'n gezegde...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 18:03   #46
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, ons artisjok die er om bekend staat steeds weer en weer en weer te blèten als ze vindt dat h�*�*r woorden verdraaid worden, maar zélf doet ze dat nóóit hoor, hoe kom je er bij...
Wreed spijtig dat er haar niet gegund wordt om de drama queen uit te hangen inderdaad ja.
Gewoon en kwestie van 'kaltstellen' om het maar eens met een Duits woord te zeggen. In schoon Vlaams ook wel cordon sanitaire genoemd.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 18:23   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Correct dat heb ik geschreven. Kunt u nu even aan
halen waar er sprake is van UITWIJZEN, VERBANNEN en DEPORTEREN. Of, ziet u in het woord MEENEMEN de drie andere, zoja waar?

Het is wel begrijpelijk dat deze drie woordjes dramatischer overkomen dan het woord "meenemen" waarschijnlijk daarom dat u het zo graag zou willen gebruiken zekerst hé. Of, misschien met een andere bedoeling in het achterhoofdje zoja, moogt het dan gerust zeggen zelle zekerst doen hé.
Door je zinsnede " ze mogen u gerust meenemen, alléz u wel niet alleen hé, ook de rest van hun vriendjes (collaborateurs) natuurlijk." druk je toch op zijn minst de wens uit dat bepaalde Belgen hun land verlaten.

Vandaar dat ik je vroeg.

Hoe wil jij "dat bepaalde Belgen hun land verlaten" benoemen?
uitwijzen = het verblijf binnen een gebied ontzeggen; het land uit sturen
verbannen = voor altijd wegsturen uit een land of plaats.
deporteren = wegvoeren, als straf of maatregel naar een verbanningsoord brengen.

Niet die woorden doen je "Dat ik van zulk vertrek voorstander zou zijn, JA. Dat de collaborateurs mee versassen (hopelijk) volmondig JA. " dramatisch klinken; wel dat waar het voor staat.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 mei 2010 om 18:24.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 18:54   #48
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Door je zinsnede " ze mogen u gerust meenemen, alléz u wel niet alleen hé, ook de rest van hun vriendjes (collaborateurs) natuurlijk." druk je toch op zijn minst de wens uit dat bepaalde Belgen hun land verlaten.

Vandaar dat ik je vroeg.

deporteren = wegvoeren, als straf of maatregel naar een verbanningsoord brengen.

Niet die woorden doen je "Dat ik van zulk vertrek voorstander zou zijn, JA. Dat de collaborateurs mee versassen (hopelijk) volmondig JA. " dramatisch klinken; wel dat waar het voor staat.
Wat begrijpt u niet aan het woordje 'mogen' in het zinnetje van ERLICH: "ze mogen u gerust meenemen, alléz u wel niet alleen hé, ook de rest van hun vriendjes (collaborateurs) natuurlijk." ?

Er staat toch niet 'moeten' of 'hoeven' ?

U leest voor de zoveelste keer weer eens niet wat er staat, en de rest van uw betoog (of wat daar voor door moet gaan) is zoals gewoonlijk weer eens emotioneel, tendentieus en nietterzakedoend naast het onderwerp-gezever.

Tot de volgende keer maar weer.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 16:26   #49
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vandaar dat ik je vroeg.

Wat is er mis aan "mogen"?

Zeg nu zelf, indien de volgelingen van de pedoreligie gevolg zouden geven aan de oproep om Europa verlaten, u, een filo en aanverwanten (uw woordje) zouden toch geen blijf meer weten met zichzelf is toch zo hé . Daarom het idee dat u en aanverwanten zich beter zouden voelen indien ze met de vrienden zouden kunnen meegaan. Stel u eens voor, u zou ginds onbeperkt kunnen genieten van de cultuur die u en aanverwanten zo graag naar hier zouden willen importeren, zou dat niet tof zijn?

Maar ja, voor mensen van uw slag zal het ook nooit goed zijn hé altijd maar moeilijk doen en moeilijk blijven doen, spijtig wreed spijtig.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 11 mei 2010 om 16:28.
Oud 11 mei 2010, 16:34   #50
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:

'Hope dies last', toch?

Maar 'Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vrede of vreugde leven' is nóg zo'n gezegde...
Zulke praktijken, daar staat ze boven, ver boven.

Dat is het idee dat de belzieke politici ook hebben.

Oud 11 mei 2010, 18:19   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er mis aan "mogen"?
Ik vind het spijtig dat je deze wens uitdrukt.
Maar je geeft dus toe dat je voorstander bent van zo'n vertrek.
Ik vind het spijtig dat je de discussie uit de weg gaat; en dan maar stelt tegenover degene met een andere mening dat ze "mogen" meegaan.

Citaat:
Zeg nu zelf, indien de volgelingen van de religie gevolg zouden geven aan de oproep om Europa verlaten, u, een filo en aanverwanten (uw woordje) zouden toch geen blijf meer weten met zichzelf is toch zo hé . Daarom het idee dat u en aanverwanten zich beter zouden voelen indien ze met de vrienden zouden kunnen meegaan. Stel u eens voor, u zou ginds onbeperkt kunnen genieten van de cultuur die u en aanverwanten zo graag naar hier zouden willen importeren, zou dat niet tof zijn?

Maar ja, voor mensen van uw slag zal het ook nooit goed zijn hé altijd maar moeilijk doen en moeilijk blijven doen, spijtig wreed spijtig.
"Aanverwanten" is geen woord van mij. Ik schreef "Zo'n duidelijk antwoord kan er niet altijd vanaf van anderen met zo'n (aanverwant) gedachtengoed."

Ik denk dat jij je eerder verlaten zal voelen. Je zal een andere vijand moeten creëren.
Oud 11 mei 2010, 19:07   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vandaar dat ik je vroeg.

Uw verklaring van het woord "verbannen" is niet helemaal juist. Het betekent inderdaad iemand uitwijzen uit een bepaald gebied maar niet per se voor altijd. Iemand kan verbannen worden voor een jaar, 5 jaar of mogelijk voor altijd.
Oud 11 mei 2010, 19:26   #53
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind het spijtig dat je deze wens uitdrukt.
Maar je geeft dus toe dat je voorstander bent van zo'n vertrek.
Ik vind het spijtig dat je de discussie uit de weg gaat; en dan maar stelt tegenover degene met een andere mening dat ze "mogen" meegaan.

"Aanverwanten" is geen woord van mij. Ik schreef "Zo'n duidelijk antwoord kan er niet altijd vanaf van anderen met zo'n (aanverwant) gedachtengoed."

Ik denk dat jij je eerder verlaten zal voelen. Je zal een andere vijand moeten creëren.
Zie geen rede om tegenstander te zijn van zulk vertrek. Misschien dat men er eens een referendum zou moeten overhouden. U weet wel, de stem van het volk laten horen en deze dan ook respecteren.

Welke discussie zou ik uit de weg gaan?

Deze andere mening, is alleen maar een last voor het "eigen volk" en een voordeel voor.....................................vul zelf maar aan. Ik weet dat u het kunt vooruit zelle.

Verlaten, maar arm wicht toch waar haalt u het uit. Indien de vijand of hetgeen zich gedraagd als vijand z'n biezen pakt met in hun kielzog de collaborateurs, kan alleen maar vrede en rust terugkeren. Gedaan met stillekes op de tippen te hoeven lopen zodat een bepaalde groep geen reden zou hebben om nogmaals van zich te laten horen met hun
handelsmerk, "straatterreur" en zich dan verschuilen achter het magische woordje "racisme of, slachtoffer van discriminatie dat hen wordt ingeven met de paplepel door ja, de collaborateurs.

Dus nogmaals, iedereen zal tevreden zijn, de autochtoon terug heer en meester in z'n steden, op het openbaar vervoer, z'n stationkes enz. enz. En u, snuift de cultureleverrijking op ter plaatse waar u zo naar verlangt en de volgelingen van de pedoreligie kunnen zich kleden of inpakken naar wens wat wilt u nog meer.

Oud 11 mei 2010, 19:31   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zie geen rede om tegenstander te zijn van zulk vertrek. Misschien dat men er eens een referendum zou moeten overhouden. U weet wel, de stem van het volk laten horen en deze dan ook respecteren.

Welke discussie zou ik uit de weg gaan?

Deze andere mening, is alleen maar een last voor het "eigen volk" en een voordeel voor.....................................vul zelf maar aan. Ik weet dat u het kunt vooruit zelle.

Verlaten, maar arm wicht toch waar haalt u het uit. Indien de vijand of hetgeen zich gedraagd als vijand z'n biezen pakt met in hun kielzog de collaborateurs, kan alleen maar vrede en rust terugkeren. Gedaan met stillekes op de tippen te hoeven lopen zodat een bepaalde groep geen reden zou hebben om nogmaals van zich te laten horen met hun
handelsmerk, "straatterreur" en zich dan verschuilen achter het magische woordje "racisme of, slachtoffer van discriminatie dat hen wordt ingeven met de paplepel door ja, de collaborateurs.

Dus nogmaals, iedereen zal tevreden zijn, de autochtoon terug heer en meester in z'n steden, op het openbaar vervoer, z'n stationkes enz. enz. En u, snuift de cultureleverrijking op ter plaatse waar u zo naar verlangt en de volgelingen van de pedoreligie kunnen zich kleden of inpakken naar wens wat wilt u nog meer.
Samengevat :
Je bent voorstander van het vertrek van mensen met een andere mening; maar het mag niet uitwijzen/verbannen/deporteren genoemd worden.
Oud 11 mei 2010, 20:03   #55
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie geen rede om tegenstander te zijn van zulk vertrek.
2
Oud 11 mei 2010, 20:13   #56
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samengevat :
Je bent voorstander van het vertrek van mensen met een andere mening; maar het mag niet uitwijzen/verbannen/deporteren genoemd worden.
Een deportatie is een gedwongen uitzetting (uitwijzing van bvb illegalen, criminele buitenlanders enz. is een noodzakelijke en normale praktijk die men in alle landen ter wereld toepast). Een vrijwillig vertrek daartentegen, waar het hier over gaat (en wat men volgens het bericht als een dreigement van moslims naar ons toe zou moeten opvatten .. zeker de plezantste thuis ) is dat niet.

Laatst gewijzigd door smiley : 11 mei 2010 om 20:13.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 20:33   #57
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U bedoelt die kuststroken die volgebouwd staan met luxehotels waar Russen, Engelsen, Hollanders en Belgen zich laten vollopen aan de rand van een zwembad?

Kom nog eens terug om uw gelijk te halen als ze hier zouden verbieden dat je je Koran meebrengt naar Belgie.

http://www.maghreb.nl/2007/08/13/gee...-saudi-arabie/
Nee, die streken bezocht ik niet, wel zuid Tunesië, Zuid Egypte en centraal Anatolië etc
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 06:09   #58
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samengevat :

ik denk dat we vooral voorstander zijn dat de mensen die de islam zo aanhangen dat ze zich hier niet goed voelen, vertrekken naar een islamitisch geregeerd land. En dat de mensen die hier de islam komen verdedigen en schoonpraten ineens mee gaan.

Is dat zo moeilijk? En kan je dat niet begrijpen?
Moet je daar echt tig pagina's over zeveren?

Ik zal het spellen,
ik en vele anderen met mij willen hier a) minder invloed en gehakketak van de islam
b) minder vreemde luizen die hier aan elke wet, rechterlijk of sociaal, vierkant hun kloten vegen, nooit een cent bijdragen tot ons sociaal systeem maar het wel leegzuigen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 06:59   #59
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
ik denk dat we vooral voorstander zijn dat de mensen die de islam zo aanhangen dat ze zich hier niet goed voelen, vertrekken naar een islamitisch geregeerd land. En dat de mensen die hier de islam komen verdedigen en schoonpraten ineens mee gaan.

Is dat zo moeilijk? En kan je dat niet begrijpen?
Moet je daar echt tig pagina's over zeveren?
Heb je de discussie gevolgd?
Me dunkt dat de personen die mogen mee gaan toch niet de Islam verdedigen noch schoonpraten.

Citaat:
Ik zal het spellen,
ik en vele anderen met mij willen hier a) minder invloed en gehakketak van de islam
b) minder vreemde luizen die hier aan elke wet, rechterlijk of sociaal, vierkant hun kloten vegen, nooit een cent bijdragen tot ons sociaal systeem maar het wel leegzuigen.
a) Akkoord; ik heb ook niet graag invloed van Islam of een andere religie.
b) Ik wens dit ook; ook voor de niet-vreemde; eigen luizen.
Oud 12 mei 2010, 08:07   #60
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je de discussie gevolgd?
Me dunkt dat de personen die mogen mee gaan toch niet de Islam verdedigen noch schoonpraten.

a) Akkoord; ik heb ook niet graag invloed van Islam of een andere religie.
b) Ik wens dit ook; ook voor de niet-vreemde; eigen luizen.

neen ik heb heel het gezwets niet doorlezen.

Voor a en b, dan verstaan we elkaar toch op een aantal punten.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be