![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Misschien het feit dat veel pedofielen homoseksueel zijn?
Laatst gewijzigd door Albrecht : 5 mei 2010 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://blog.beliefnet.com/news/2010/...on-linking.php Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2010 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Parlementslid
|
![]() [quote=Albrecht;4733575]
Citaat:
1. Je benadert de proseliet met het idee dat hij dwaalt. Hij mist iets, vergist zich is niet op de hoogte, in tegenstelling tot jezelf. Per definitie een hautaine positie in een ontmoeting tussen ongelijken. 2. Je benadert de bekeerling met de expliciete bedoeling hem te bekeren. Wie hij is, wat hij vindt en waarom is ultiem niet aan de orde. De bedoeling is dat hij het licht ziet en bekeerd wordt. Per definitie een opportunistische positie in een ontmoeting die de ander als middel ziet en niet als doel op zich. 3. Je benadert de bekeerling niet spontaan, maar met technieken die zijn denken willen manipuleren. Vraagstelling en opbouw van argumenten zijn speciaal geconstrueerd met het doel de bekeerling over de streep te trekken. Per definitie een ontmoeting waarbij men een machtspositie tracht te verwerven over het denken en handelen van de andere. Is het zo'n beetje duidelijk? Citaat:
IK zeg: iedereen moet zelf kunnen kiezen. Wie dat niet respecteert verliest zijn keuzevrijheid (omdat anders de keuzevrijheid zelf bedreigd wordt). Dat is een consistent systeem. Ongeacht het scenario en ongeacht je positie, dat systeem geeft je evenveel rechten als een ander. Er is dus gelijkheid. JIJ zegt: keuzevrijheid is niet nodig. Mijn positie is meer de moeite waard dan een andere en ik zal doen wat ik kan om de anderen te overtuigen (bekeren). Dat systeem is niet consistent. Of je veel of weinig rechten hebt hangt af van je overtuiging. Er zijn heel wat mensen die 'bij de foute kant' zitten, gewoon omdat het niet de juiste kant is. Er is dus geen gelijkheid. Basic logica hoor. Of hecht je (omdat jou dat uitkomt) geheel geen belang aan logica? Of gelijkheid for that matter?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 5 mei 2010 om 21:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||||
Parlementslid
|
![]() [quote=Preuße;4733563]
Citaat:
Citaat:
Dat het SINDS mei '68 zou bergaf zijn gegaan betekent niet dat het DOOR mei '68 bergaf is gegaan. (Post hoc, ergo propter hoc, denkfouten voor beginners). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat een grondige herkerstening nodig is, dat zeg jij, zonder verdere uitleg. Als jij redeneert: 'vroeger was er een godsvrezend volk en toen was het beter', dan kun je evengoed pleiten voor pakweg het verbieden van macaroni. Want sinds we dat eten is er toch één en ander misgelopen... Dat je hier in de herkersteningskwestie ook nog eens naar het 'land' verwijst getuigt van een griezelige megalomane visie waarbij kerk en staat samenvallen omdat dat orde en structuur en grenzen en leidraden en hechte gemeenschappen en morele stabiliteit brengt. Zo'n beetje Osama's ideeën, zeg maar. Een moslim nochtans...
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 5 mei 2010 om 21:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.trouw.nl/opinie/letter-en....html?all=true http://www.welt.de/vermischtes/artic...gezwungen.html http://www.hbvl.be/she/gossip/aid925...-priester.aspx http://www.hbvl.be/limburg/overpelt/...isbruik-2.aspx http://www.bertsmeets.nl/ Kindermisbruik is in de eerste plaats de macht om te misbruiken en ze vinden gemakkelijker jongetjes. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2010 om 22:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwatsj. Zoals gewoonlijk weet je niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwondert me niks. Laatst gewijzigd door filosoof : 5 mei 2010 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister
|
![]() Kom kom rode lamp, dat was toch maar een zwakke repliek (alweer). Vroeger had je toch wat meer in je mars. Wat scheelt er, de petrol in je lantaarn bijna leeg of zijn er eindelijk twijfels gerezen bij je linkse politiek-correctheid van weleer?
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vertel mij eens, wat bedoelt ge met politiek-correct links?
![]() |