![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Sprekers van Latijnse talen hebben minder last van deze ziekte, volgens mij, juist dankzij de bloeitijd van het Latijn in de Oudheid (en als gevolg ook later). Persoonlijk stoor ik me vooral aan de soms moeilijk indambare invloed van Latijnse woorden (die ook hun intrede doen via het Engels).
Als ik kijk naar een taal als het Jiddisch, merk ik dat men daar kiest tussen Germaanse, Slavische en Hebreeuwse woorden zonder daar moeilijk over te doen. Blijkbaar vloekt dat veel minder. Volgens mij is het omdat we zo omvergegooid worden met dat Latijn dat we het 'zielloos' beginnen te ervaren.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 mei 2010 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zal je zelfs een citaat van mezelf geven, van 2008: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Wie trouwens eens wil lachen (ik hoop toch dat het als grap bedoeld is): http://bondtegenleenwoorden.nl/Woordenboek.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook in het Turks is men op een gegeven moment gaan besluiten dat de taal gezuiverd moest worden van het Arabisch en het Perzisch. Vaak lukt(e) dit, soms ook niet. Is dat werkelijk zó belachelijk? Dat is gewoon relatief vind ik.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 mei 2010 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Er is weinig te begrijpen eigenlijk, het is zuiver een persoonlijke mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch staat de Bloeimaand op de Druivelaer vermeld! Volgens mij snappen die puristen ergens wel dat ze overdrijven, maar beter te veel suggesties dan te weinig. Veel van die woorden zijn niet door hen uitgevonden, enkel samengebundeld.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 mei 2010 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() „Het zuigt“ is inderdaad een te letterlijke vertaling. Spontaner zou klinken: „da's balen!“.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 mei 2010 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Bloeimaand is eigenlijk veel mooier dan "mei".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
waarom geen opstellen met de hand laten schrijven? een iet of wat deftige leraar herkent dadelijk het geschrift van zijn leerlingen, dus geen gesjoemel met word documentjes doorgeven of zo... boekbesprekingen zijn zelden aan het begin van het jaar en na een paar opstellen van je leerlingen gelezen te hebben ken echt wel hen stijl, dus als ze plots met een heel andere stijl schrijven herken je dat dadelijk. voor elk probleem is er een oplossing, alleen vraagt het soms wat creativiteit van de leraar.... en nu ik er eigenlijk aan denk: ik slaap hier in een kamer met een Franstalige collega, mijn werkcollega's zijn allemaal Duitsers, onze technieker is een Roemeen en als we onder elkaar spreken is dat meestal gewoon 2,3 of zelfs 4 talen door elkaar.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "franse elite" komt terug, maar dan onder het engels! en nu wachten tot deze in het quote-archief beland ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 16 mei 2010 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hier se, baaj de weej...
Johnny once saw hanging prumes Oh ... as chicken eggs so groot It seemed that Johnny would go plucking While his father 't him forboad. "But as I will be very clever Then my father sees it not On this tree so full of prumkes He will not have it in the mot". So he clautered in the prumetree Stack his pocket full of fruit But he mistrapped on a tackske And fell down, flack on his snoot. All the prumes were spice now And the spice ran out his brook It dripped softly in his couses Johnny did not darf to look. And again he was not lucky Cause his father came there oan And he gave him such a ramling He could fourteen days not goan. That is how end the silly story Of little Johnny, the proimenthief Even with a lot of goesting He did it never more upnief. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Technical Support Engineer"" klinkt dan ook beter dan "elektromechanieker"
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 16 mei 2010 om 23:37. |
![]() |
![]() |