Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 juni 2010, 15:03   #41
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Die caviaar vergelijk is belachelijk, sorry. Dat vlees is vergelijkbaar in prijs met niet-halal vlees.
En als men het niet doet, of zoals in Antwerpen het hoofddoek verbieden op school, gaan er onvermijdelijk moslim scholen komen, en dat is pas echt problemen vragen in de toekomst... of moeten we worden als de Israelis worden en die mensen in een grote opluchtgevangenis steken?

En als ge niet religieus zijt (en nb Catholieke mogen WEL halal vlees eten), waarom in Gods naam stoort het U dat een of ander kweebo wat onnozelen riten uitvoert?

En nogmaals: naar school gaan is verplicht, en die mensen, net zoals alle mensen hebben het recht op hun eigen gedachten en Godsdienst - of niet? Want velen klagen over dit voorval, maar wat geeft u (of mij, he) het recht om een ander zijn geloof te ontzeggen? Daar is geen enkel (niet-xenophobisch) onderbouwing voor. En we hebben in Vlaanderen lang genoeg moeten strijden om een echte vrijheid van geloof te krijgen - of is men de de strijd tussen de vrijzinnigen en de Catholieken vergeten?
Niet-moslims mogen toch weigeren om hala-vlees te eten zeker net zoals moslims het omgekeerd weigeren. Godsdienstvrijheid is oon weigeren om hala-vlees te eten.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:03   #42
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Raar, ik dacht dat Christenen geen vlees geofferd aan een andere god mochten eten?
Het gaat hier over dezelfde god, maar die blijkbaar het nodig vond om aan een ander volk andere instructies te geven. Volgens Mohammed dan toch.

Ik ben ook niet voor, maar van Halalvlees ga je niet dood, netzomin van varkensvlees of Bloedworst
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:03   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens de redelijke mensen van N-VA die hun beleid niet uit een vrees voor de grote wereld putten, gaan spectaculair vooruit gaan de 13e, en dat haat-zaaiende afgezaagd blazen van VB gaat hen een zware nederlaag opleveren. Hard brullen en stoer doen lost niks op - en dat hebben de mensen door. De toekomst van VB is zoals die van Groen - een marginaal partijtje met 5 a 10 van de stemmen. Een van de kleintjes dus...
Nogmaals ik ben niet gefrustreerd hehe...
Ja, roept u maar.
Oud 3 juni 2010, 15:04   #44
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waar lees jij in dat artikle dat er iemand is die halalvlees geëisd heeft? Ik lees dat die school dat vrijwillig doet om er voor te zorgen dat zo veel mogelijk moslimkinderen mee gaan op schoolreis.
Ben jij er zeker van dat moslimkinderen op die school een minderheid vormen?

In Limburg hebben wij een jarenlange cultuur van verdraagzaamheid ten opzichte van andere bevolkingsgroepen. Ik hoop van ganse harte dat de haatdragende mentaliteit van de rest van Vlaanderen niet naar hier overwaait.
Ha, hoe hypocriet. Zij willen geen vlees eten waar wij (de westerlingen, niet-moslims) met hun pikkels zijn aangeweest (hoe verdraagzaam is dat dan???). De school gaat nog in op die belachelijke eis. Pak die school haar subsidies af.

Die moslimouders beginnen te chanteren met: "als er geen halal-vlees is dan gaan onze kinderen niet mee op schoolreis" en dat wordt aanvaard als een redelijke eis.
Nu zal ik eens zeggen :"mijn kind gaat alleen mee als hij kreeft en champagne als maaltijd krijgt anders blijft hij thuis", benieuwd of deze "redelijke" eis ook gaat worden ingewilligd.

Gij pleit voor verdraagzaamheid tegenover onverdraagzamen. Wedden dat gij uw eigen vrouw nog in een boerka zou stoppen de dag dat de moslims vinden dat dit zo hoort, want meneer pajoske is verdraagzaam.
Oud 3 juni 2010, 15:04   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ben niet echt een vreemdeling hoor lol.
oh jawel hoor (anders is je Nederlands niet te best)

OT

ze mogen van allah zelve, niet halal voedsel tot hen nemen er is dus geen probleem...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:05   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Facistisch??? Je moet maar durven. Hoe noem je dan de praktijk waarbij een Moslim WEIGERT om vlees te eten dat geslacht werd door een West Europeaan.
Iemand die zijn geloof beleeft. Jullie haten (of vrezen) de Islam. Dat is jullie recht he, maar als autochtone Vlaming ben ik voldoende gerust in mijn identiteit dat ik dat niet hoef...
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:06   #47
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Trouwens de redelijke mensen van N-VA die hun beleid niet uit een vrees voor de grote wereld putten, gaan spectaculair vooruit gaan de 13e, en dat haat-zaaiende afgezaagd blazen van VB gaat hen een zware nederlaag opleveren. Hard brullen en stoer doen lost niks op - en dat hebben de mensen door. De toekomst van VB is zoals die van Groen - een marginaal partijtje met 5 a 10 van de stemmen. Een van de kleintjes dus...
Nogmaals ik ben niet gefrustreerd hehe...
Als N-VA'er is mijn mening dat niemand kan verplicht worden om halal-vlees te eten.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:07   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Hebben Moslims nu het recht om Moslims te zijn in Belgie/Vlaanderen of niet? Antwoord is... want zoniet vallen jullie volledig buiten 500 jaar West-Europese traditie - naamelijk het vrijheid van het denken...
Salvadorii is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:08   #49
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Waarom je een racist ben? Om deze uitspraak "Ik hoop van ganse harte dat de haatdragende mentaliteit van de rest van Vlaanderen niet naar hier overwaait.". Je doet hier of de rest van Vlaanderen zonder enige uitzondering allemaal haatdragende mensen zijn.
Gwyndion is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:08   #50
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hebben Moslims nu het recht om Moslims te zijn in Belgie/Vlaanderen of niet? Antwoord is... want zoniet vallen jullie volledig buiten 500 jaar West-Europese traditie - naamelijk het vrijheid van het denken...
Hebben het recht om gematigd moslim te zijn. Dus niet om iemand te verplichten halal-vlees te eten.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:08   #51
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Iemand die zijn geloof beleeft. Jullie haten (of vrezen) de Islam. Dat is jullie recht he, maar als autochtone Vlaming ben ik voldoende gerust in mijn identiteit dat ik dat niet hoef...
Hun haat tegenover niet-moslims is veel duidelijker (namelijk ze weigeren vlees te eten van een niet-moslim). Maar wee diegene die iets niet wilt hebben omdat er moslims zijn aangeweest, dat zijn dan racisten.

De consequentie is ver zoek hier.
Oud 3 juni 2010, 15:11   #52
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wie belet hen om halal te eten?? (integendeel, de slachtwetten zijn versoepeld zodat halal wel legaal is) Reikt de godsdienstvrijheid dan zo ver dat zelfs anderen, die de godsdienst niet aanhangen, moeite moeten doen om op al hun eisen in te gaan?

Een school die geen halal-vlees aanbiedt schendt dus de vrijheid van godsdienst?
Oud 3 juni 2010, 15:12   #53
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eens gaan kijken naar het schoolregement.

Citaat:
KEUZE VAN LEVENSBESCHOUWELIJKE VAKKEN/ GODSDIENSTEN
In de kleuterschool komen deze vakken niet aan bod tijdens de lessen. Bijgevolg
hoeven de ouders nog geen keuze te maken. Voor zover dit mogelijk is, houden de
leerkrachten rekening met alle (erkende) geloofsovertuigingen van ouder(s) en
kleuters. Wij verwachten van de ouders begrip voor de werking in de klassen
omtrent gebeurtenissen en onderwerpen die bij onze cultuur horen en op school
gevierd worden.
bron: http://www.dekleinekunstenaar.be/sit...02009-2010.pdf

Ik vind dat ouders die niet akkoord gaan met het feit dat in die school rekening gehouden word met andere geloofsovertuigingen hun kinderen maar elders moeten inschrijven.
Als je je kinderen naar een katholieke school stuurt moet je ook niet protesteren als ze VERPLICHT worden om naar de kerk te gaan.

Ik blijf er bij dit is een totaal overroepen item om bevolkingsgroepen moedwillig tegen elkaar op te zetten.
pajoske is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:15   #54
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die caviaar vergelijk is belachelijk, sorry. Dat vlees is vergelijkbaar in prijs met niet-halal vlees.
En als men het niet doet, of zoals in Antwerpen het hoofddoek verbieden op school, gaan er onvermijdelijk moslim scholen komen, en dat is pas echt problemen vragen in de toekomst... of moeten we worden als de Israelis worden en die mensen in een grote opluchtgevangenis steken?

En als ge niet religieus zijt (en nb Catholieke mogen WEL halal vlees eten), waarom in Gods naam stoort het U dat een of ander kweebo wat onnozelen riten uitvoert?

En nogmaals: naar school gaan is verplicht, en die mensen, net zoals alle mensen hebben het recht op hun eigen gedachten en Godsdienst - of niet? Want velen klagen over dit voorval, maar wat geeft u (of mij, he) het recht om een ander zijn geloof te ontzeggen? Daar is geen enkel (niet-xenophobisch) onderbouwing voor. En we hebben in Vlaanderen lang genoeg moeten strijden om een echte vrijheid van geloof te krijgen - of is men de de strijd tussen de vrijzinnigen en de Catholieken vergeten?
Het mag ook goedkope kaviaar uit de Aldi zijn, is het nu goed voor mijnheer?
Trouwens, ik zou al uit principe weigeren om halalvlees te eten, niet omdat het door moslims bereid is (in tegenstelling tot hen, ben ik geen racist) maar omdat dit onnodig dierenleed veroorzaakt.

Het is al frappant dat godsdienstvrijheid voor dierenwelzijn wordt geplaatst. Seffes wordt het ook nog voor het algemeen welzijn geplaatst en is het toegelaten om ongelovigen af te slachten, want alles voor de godsdienstvrijheid.
Oud 3 juni 2010, 15:15   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Oh maar mocht er een groot vleesbedrijf zijn in Vlaanderen, met een flamingante direkteur of eigenaar, wees maar gerust dat dat vlees bij een aantal mensen op de zwarte lijst zou komen te staan.

Nu, mijn inisiële vraag bij de start van de draad was: hoeveel ekstra stemmen voor het Belang ?
Het antwoord dat gegeven zou worden door de poko's interesseert mij het meest.

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:15   #56
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
?

?
U bent evenzeer een onverdraagzame dwingeland..
Moslims hebben dus het recht om halalvlees te krijgen..ongelovigen hebben totaal geen recht om dit religieus gebruik te weigeren ? dictatuur...
Eigenzinnig is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:15   #57
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Pajoske met alle respect maar ben je achterlijk of doe je gewoon zo? Je wenst in naam van de vrijheid van religie voor moslims deze van atheïsten etc. af te schaffen.
Gwyndion is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:16   #58
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben eens gaan kijken naar het schoolregement.

bron: http://www.dekleinekunstenaar.be/sit...02009-2010.pdf

Ik vind dat ouders die niet akkoord gaan met het feit dat in die school rekening gehouden word met andere geloofsovertuigingen hun kinderen maar elders moeten inschrijven.
Als je je kinderen naar een katholieke school stuurt moet je ook niet protesteren als ze VERPLICHT worden om naar de kerk te gaan.

Ik blijf er bij dit is een totaal overroepen item om bevolkingsgroepen moedwillig tegen elkaar op te zetten.
Lees wat er staat : In kleuterschool De Kleine Kunstenaar in Houthalen zijn enkele ouders een petitie gestart omdat hun kinderen verplicht worden halal vlees te eten tijdens een schoolreis.
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:16   #59
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Pajoske met alle respect maar ben je achterlijk of doe je gewoon zo? Je wenst in naam van de vrijheid van religie voor moslims deze van atheïsten etc. af te schaffen.
2
winnezele is offline  
Oud 3 juni 2010, 15:17   #60
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom moeten niet-Islamitische Vlaamse kleuters nu eigenlijk die halal-rommel eten?
Savatage is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be