Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2010, 15:40   #41
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ja, de overstap van Bracke is duidelijk nog niet verwerkt.

Héérlijk.
Integendeel. Ik zal de NVA eeuwig dankbaar zijn dat ze die **** bij de VRT hebben buitengekregen.
solidarnosc is offline  
Oud 4 juni 2010, 15:45   #42
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Over demoniseren weet de man nochtans alles. Hij stond meer dan twee decennia vooraan in de frontlijn bij de demonisering van de grootste nationalistische partij in Vlaanderen als paus van de Linkse Kerk binnen de VRT, tot zijn haring er niet meer braadde en zich verkocht aan de meestbiedende. Bracke is symbool voor de platte opportunist wiens ideologische opvattingen draaien vanwaar de wind komt. Een sos op het moment de sossen in waren. Paars op een moment paars in was en blijkbaar vandaag een Vlaams-nationalist.
Voor inhoud een nul. Wat schelden betreft een 10.
winnezele is offline  
Oud 4 juni 2010, 15:47   #43
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel. Ik zal de NVA eeuwig dankbaar zijn dat ze die **** bij de VRT hebben buitengekregen.
Tot na de verkiezingen dan. Eens kijken hoe dankbaar je zal blijven

Sorry solidarnosc, maar je maakt jezelf nu toch wel tot mikpunt van sarcasme en andere humor hoor. Je woede druipt van je posts.

Je moet me eens uitleggen waarom LSP niet samenwerkt met PVDA+? Samen sterker en misschien een zetel. Apart: niks. Hoe ga je ooit je standpunten duidelijk maken aan de massa, als de meeste mensen jullie gewoon als kommies bestempelen en niet de boodschap te zien krijgen die jullie brengen? Natuurlijk helpt het extreem zijn van jullie standpunten niet erg, maar je kan toch wel zeker samen enkele sterke punten benadrukken? Maar nee, zoveel kleine partijtjes die BIJNA hetzelfde zeggen maar niet door dezelfde deur kunnen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 15:55   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tot na de verkiezingen dan. Eens kijken hoe dankbaar je zal blijven

Sorry solidarnosc, maar je maakt jezelf nu toch wel tot mikpunt van sarcasme en andere humor hoor. Je woede druipt van je posts.

Je moet me eens uitleggen waarom LSP niet samenwerkt met PVDA+? Samen sterker en misschien een zetel. Apart: niks. Hoe ga je ooit je standpunten duidelijk maken aan de massa, als de meeste mensen jullie gewoon als kommies bestempelen en niet de boodschap te zien krijgen die jullie brengen? Natuurlijk helpt het extreem zijn van jullie standpunten niet erg, maar je kan toch wel zeker samen enkele sterke punten benadrukken? Maar nee, zoveel kleine partijtjes die BIJNA hetzelfde zeggen maar niet door dezelfde deur kunnen...
Ik ben rustig hoor. Ik erger me alleen al 10 jaar aan de figuur Bracke op de VRT. Hij staat voor alles wat slecht is aan de journalistiek in België/Vlaanderen en nu zijn haring er niet meer braad stapt ie over naar NVA waar ie meteen tot lijsttrekker wordt gebombardeerd wat staat voor alles wat slecht is aan de politiek in België anno 2010. Ik erger me aan zeer weinig mensen, zelfs niet aan Dewever (behalve dan als ie duidelijk vaag en electoralistisch bezig is) maar neen Bracke. Iedere keer als ik die naam hoor of man zie. Brrrr.

En bon Bracke zegt dat ie het einde van België niet meer zal meemaken. Aangezien de man nog wel een end te gaan heeft is het maar de vraag of het gemiddelde lid van NVA even ambitieus is als Bracke.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 juni 2010 om 15:58.
solidarnosc is offline  
Oud 4 juni 2010, 16:04   #45
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik ben rustig hoor. Ik erger me alleen al 10 jaar aan de figuur Bracke op de VRT. Hij staat voor alles wat slecht is aan de journalistiek in België/Vlaanderen en nu zijn haring er niet meer braad stapt ie over naar NVA waar ie meteen tot lijsttrekker wordt gebombardeerd wat staat voor alles wat slecht is aan de politiek in België anno 2010.

En bon Bracke zegt dat ie het einde van België niet meer zal meemaken. Aangezien de man nog wel een end te gaan heeft is het maar de vraag of het gemiddelde lid van NVA even ambitieus is als Bracke.
Wel solidarnosc, dat komt omdat iedereen wil denken dat het NVA voor BIJNA onmiddelijke onafhankelijkheid is. Niets is minder waar!

Effe explenen : NVA wil een CONfederatie, en dat is niet zomaar een modewoord. Het is vooral voor België de enige vorm waarin het nog een lang leven beschoren is. Alle andere probeersel lopen duidelijk fout.

Wel, laten we overeen komen wat we nog samen doen, daar mensen vanuit de regionale regeringen voor afvaardigen (géén nationale verkiezingen meer) die het nationale beheren, en voor de rest ieder op zich zonder bemoeienis van de ander. MET behoud van solidariteit, maar wél onder controle. Geen excessen meer. Géén eisen meer. Geen akkoord over iets? Dan doen we het apart...

BTW, over Bracke: IEDEREEN vond dat ALTIJD een prima journalist. Daarom dat de bom zo insloeg.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 4 juni 2010 om 16:06.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 17:00   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Geplaatst door solidarinosc, in zijn post nr ...

Citaat:
Veto: Misschien heeft het Vlaams Belang niet genoeg snelle lopers?
Vanhecke «Kopstukken worden gemaakt door de media. Neem nu Jean-Jacques de Gucht. Tijdens de vorige verkiezingscampagne heeft zijn vader journalisten zelfs onder druk gezet om zijn zoon te maken. Ook Freya Van den Bossche. Die is gemaakt door de druk van Steve Stevaert en de steun van haar nonkel, Siegfried Bracke.»
http://www.veto.be/veto/veto3517/FRANK.html

Hier komt de waarheid naar boven !!

De namen van betrokkene, Bracke, zijn dezelfde, maar er is absoluut geen familieband.

Gratwiete beschuldigingen dus.

Die bovendien in de pers 'rechtgezet' zijn; want anders had ik het ook niet geweten natuurlijk.

Wie het schoentje past, die trekke het aan: kritiekloos valse beschuldigingen overnemen van leugenaars en bedriegers.

Soli,
hoe is 't in godsnaam mogelijk dat ge zo'n vuile sites bezoekt, en ze dan nog gelooft ook.
Schande over jou en je partijgenoten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 4 juni 2010 om 17:03.
De schoofzak is offline  
Oud 4 juni 2010, 17:09   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel solidarnosc, dat komt omdat iedereen wil denken dat het NVA voor BIJNA onmiddelijke onafhankelijkheid is. Niets is minder waar!

Effe explenen : NVA wil een CONfederatie, en dat is niet zomaar een modewoord. Het is vooral voor België de enige vorm waarin het nog een lang leven beschoren is. Alle andere probeersel lopen duidelijk fout.

Wel, laten we overeen komen wat we nog samen doen, daar mensen vanuit de regionale regeringen voor afvaardigen (géén nationale verkiezingen meer) die het nationale beheren, en voor de rest ieder op zich zonder bemoeienis van de ander. MET behoud van solidariteit, maar wél onder controle. Geen excessen meer. Géén eisen meer. Geen akkoord over iets? Dan doen we het apart...

BTW, over Bracke: IEDEREEN vond dat ALTIJD een prima journalist. Daarom dat de bom zo insloeg.
Komaan. Wat is dat een confederatie voor NVA behalve een manier om seperatisten en "ontevreden Vlamingen" achter één en hetzelfde "project" te kunnen scharen en te verbergen dat ze geen flauw idee hebben hoe ze Vlaamse onafhankelijkheid moeten realiseren laat staan dat ze weten wat de gevolgen daarvan zullen zijn voor Brussel. Tsjevennationalisme.

Weet u. Ik ben geen seperatist maar als ik moet kiezen tussen Vlaamse onafhankelijk en een één of andere belachelijke vorm van "samenwerking" waarvan Dewever me geen enkel concreet laat staan werkend voorbeeld kan geven omdat bepaalde seperatisten schrik hebben van hun eigen standpunten en eventuele consequenties dan heb ik liever Vlaamse "onafhankelijkheid". Als Vlamingen en Brusselaars willen samenwerken in een supranationaal verband bestaat er al iets als de EU. Idem als instrument om transfers te organiseren. Dat kan evengoed via de EU verlopen. Een staat met als enigste bevoegdheid defensie (25.000 man) en een buitenlands beleid dat men moet zien te organiseren zonder binnenlands beleid is gewoon te gek voor woorden en absoluut de moeite niet om in leven te houden. En bon voor de rest wat transfers waarvoor de Franstaligen ieder jaar zullen mogen bedelen bij Dewever waarop de Franstaligen ieder jaar zullen dreigen om de Vlamingen uit Brussel te sjotten. Complete nonsens. Dewever weet dat evengoed vandaar dat het gewoon een intellectueel oneerlijk voorstel is. Het is gewoon een achterbakse manier om België te splitsen en bij die splitsing evenveel te zeggen hebben over Brussel om op die manier de Vlaamse onderhandelingspositie te versterken.
solidarnosc is offline  
Oud 4 juni 2010, 17:10   #48
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

De namen van betrokkene, Bracke, zijn dezelfde, maar er is absoluut geen familieband.

Die bovendien in de pers 'rechtgezet' zijn; want anders had ik het ook niet geweten natuurlijk.

Wie het schoentje past, die trekke het aan: kritiekloos valse beschuldigingen overnemen van leugenaars en bedriegers.

Soli,
hoe is 't in godsnaam mogelijk dat ge zo'n vuile sites bezoekt, en ze dan nog gelooft ook.
Pffff. Zelfs al zou Bracke geen directe familie zijn dan is het via de loge gebeurd en dat is evengoed familie. Platte vriendjespolitiek.
solidarnosc is offline  
Oud 4 juni 2010, 17:20   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pffff. Zelfs al zou Bracke geen directe familie zijn dan is het via de loge gebeurd en dat is evengoed familie. Platte vriendjespolitiek.
Dat rechtvaardigt dan nog geen leugens, en zeker geen uit zo'n vuile sites die gij blijkbaar bezoekt en klakkeloos aanvaardt.

De volgende keer dat ik je tegenkom, trakteer ik je zeker niet, zelfs niet met een koffie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2010, 20:21   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we je nu ferm gaan liggen hebben.

Vertel namelijk maar eens over welk familielid het gaat, met naam en toenaam, met duiding van de familieband.
(en liefst nog een link, waar je je mosterd vandaan haalde)

We gaan lachen.

Wacht er niet te lang mee, want ik ga blijven aandringen: in deze moet de waarheid naar boven komen (net als deze draad, tot de waarheid bloot gelegd wordt).
Djiezes man, nu moet je toch wel ferm opletten dat je jezelf niet belachelijk maakt... Jawadde, is dat het niveau bij de N-VA tegenwoordig? Erg erg erg...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 20:23   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soli,
euh, Schoofzak, hou al maar op. Siegfried is de nonkel van Freya. Ik vraag me echt af of jullie N-VA'ers eigenlijk wel enige zin voor kritisch denken hebben..
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 20:24   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De Bracke die flink onder zijn botten heeft gekregen omdat hij een debat met het Vlaams Belang had gemodereerd? Ligt daar het schoentje gebonden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 5 juni 2010, 20:58   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toe jongen, een beetje meer eerlijkheid zou hier niet misstaan. Was Bracke opgedoken op de kieslijst van de SPa, dan zou je daaromtrent gegarandeerd hier geen vitriool zitten spuiten.

In ieder geval diegene die verantwoordelijk is voor de bewuste tekening gedraagt zich ronduit als een smeerlap. Niet dat ik t.a.v. Bracke medelijden voel, dat is niet eens nodig, de man kan wel tegen een stoot.
Oud 5 juni 2010, 21:13   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan. Wat is dat een confederatie voor NVA behalve een manier om seperatisten en "ontevreden Vlamingen" achter één en hetzelfde "project" te kunnen scharen en te verbergen dat ze geen flauw idee hebben hoe ze Vlaamse onafhankelijkheid moeten realiseren laat staan dat ze weten wat de gevolgen daarvan zullen zijn voor Brussel. Tsjevennationalisme.

Weet u. Ik ben geen seperatist maar als ik moet kiezen tussen Vlaamse onafhankelijk en een één of andere belachelijke vorm van "samenwerking" waarvan Dewever me geen enkel concreet laat staan werkend voorbeeld kan geven omdat bepaalde seperatisten schrik hebben van hun eigen standpunten en eventuele consequenties dan heb ik liever Vlaamse "onafhankelijkheid". Als Vlamingen en Brusselaars willen samenwerken in een supranationaal verband bestaat er al iets als de EU. Idem als instrument om transfers te organiseren. Dat kan evengoed via de EU verlopen. Een staat met als enigste bevoegdheid defensie (25.000 man) en een buitenlands beleid dat men moet zien te organiseren zonder binnenlands beleid is gewoon te gek voor woorden en absoluut de moeite niet om in leven te houden. En bon voor de rest wat transfers waarvoor de Franstaligen ieder jaar zullen mogen bedelen bij Dewever waarop de Franstaligen ieder jaar zullen dreigen om de Vlamingen uit Brussel te sjotten. Complete nonsens. Dewever weet dat evengoed vandaar dat het gewoon een intellectueel oneerlijk voorstel is. Het is gewoon een achterbakse manier om België te splitsen en bij die splitsing evenveel te zeggen hebben over Brussel om op die manier de Vlaamse onderhandelingspositie te versterken.
Kom, kom nou..."de Vlamingen uit Brussel sjotten". Ik zou het eens willen zien gebeuren! Jij hebt het duidelijk moeilijk met het streven van de Vlamingen naar een betere toekomst. Welnu, die betere toekomst, die grotere welvaart ligt zeker niet in een vastgekleefd blijven aan de Belgische Francofonie. Je kunt verdorie nu toch niet ontkennen dat de kloof helemaal niet meer uitsluitend en alleen ligt in het domein van de taal? We verschillen van mening met de Franstaligen over zowat alles. Je kunt praktisch géén beleidsdomein bedenken waar de neuzen in dezelfde richting staan. Waarom wil jij dan dit niet functionerend land kost wat kost in stand houden? En niet alleen wil je het in stand houden (wat op zichzelf niet oneerbaar is), maar je wilt duidelijk niet dat het eerst grondig wordt hervormd om het eindelijk eens beter te kunnen laten functioneren. Welnu, er is op dit ogenblik onder de Vlamingen die vindt dat dit best te realiseren is via een maximale autonomie van de deelstaten. Confederalisme dus. Maar wat mij betreft is de benaming niet zo belangrijk. En, Solidarnosc, dat confederalisme is géén separatisme. Er zal slechts sprake zijn van separatisme als la francophonie belge weigert dergelijke copernicaanse staatshervorming te aanvaarden.
Oud 5 juni 2010, 21:19   #55
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij naar de LSP was gestapt was hij natuurlijk altijd al hun god geweest
Bracke is een van de meest neutrale journalisten geweest die er op de vrt rondliepen. Zelfs toen hij jaren geleden bekende een orangist te zijn, was daar nooit wat van te merken.
na 1 keer zag je al meteen welke enge man het was.
azert is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:22   #56
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ja, de overstap van Bracke is duidelijk nog niet verwerkt.

Héérlijk.
Gelukkig is hij eindelijk weg bij de VRT. Hij heeft er genoeg onheil aangericht.
azert is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:45   #57
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je bent hier met je gezicht tegen de muur gelopen. Maar toegeven zit er bij jou duidelijk niet in. Rap op wat anders steken. En wat als we ook DAT ontzenuwen?

Ach man, je LULT.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:47   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent hier met je gezicht tegen de muur gelopen. Maar toegeven zit er bij jou duidelijk niet in. Rap op wat anders steken. En wat als we ook DAT ontzenuwen?

Ach man, je LULT.
Bracke en Freya zijn wel degelijk familie van elkaar. Wat is het probleem daarmee eigenlijk?
Txiki is offline  
Oud 5 juni 2010, 21:59   #59
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Djiezes man, nu moet je toch wel ferm opletten dat je jezelf niet belachelijk maakt... Jawadde, is dat het niveau bij de N-VA tegenwoordig? Erg erg erg...
de schoofzak is gewoon van liegen, zo zijn de nva,ers gewoon vuile bedriegers. zie vetgedrukte tekst of lees zelf in de link.

Citaat:
Een verhaaltje. Echt gebeurd. Deze week.

Het is maar meegemaakt door één persoon volledig, en door twee personen gedeeltelijk.

De Schoof zijn vrouw is eens op stap geweest naar Engeland, naar Londen.
Twee overnachtingen, en met de eurostar (gene zever met aswolken ...).

De Schoof zelf speelde thuis op weduwschap.
en bericht 25

Citaat:
Ik vond het stukken, maar dan ook stukken aangenamer in Londen.

Wellicht omdat men daar de laatste jaren aandacht besteed aan social behaviour.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=138789
hollande is offline  
Oud 5 juni 2010, 22:17   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Amai schoof, wat hoor ik allemaal?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be