![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wie stapt op als partijvoorzitter na 13 juni? | |||
Marianne Thijssen |
![]() ![]() ![]() |
33 | 60,00% |
Bart de Wever |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,64% |
Alexander Decroo |
![]() ![]() ![]() |
8 | 14,55% |
Caroline Gennez |
![]() ![]() ![]() |
27 | 49,09% |
Wouter van Besien |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Jean-Marie Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
24 | 43,64% |
Bruno Valkeniers |
![]() ![]() ![]() |
21 | 38,18% |
Niemand. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou ik ook een betere kandidaat vinden. Spijtig dat Vanhecke het niet meer is, die deed het het beste.
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frank Vanhecke kon je een verdomd goede crisis manager noemen. Het is een verlies voor het VB dat hij er geen rol van belang meer speelt. Ze zullen dat zelf nog wel merken. Karel Dillen had een grote bril, maar hij kon er ook goed mee zien om zijn opvolger te kiezen.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valkeniers doet zijn best wel denk ik, maar een politieke partij aanvoeren is nog iets heel anders dan een bedrijf besturen. Mijn stem gaat wss gaan naar Annemans. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gennez blijft zeker of ze zouden al onder de 10% moeten gaan, vrij onwaarschijnlijk. Dedecker stapt op als ze onder het vorige resultaat gaan, zegt hij. wie gelooft die nu nog?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan zal hij zijn opvolger voorbereiden. De macht écht afgeven zal er niet onmiddelijk bijzijn. Maar na de verkiezingen ging de naam van de partij toch al veranderen. Als het dan nog nodig is...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik mag hopen dat elke rechtgeaarde Vlaamsgezinde partij deze ongrondwettelijke verkiezingen zal aanvechten, ongeacht het resultaat van de N-VA?
|
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() I hope so!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zullen op 13 juni namelijk de schok van hun leven krijgen en geen andere oplossing meer kunnen bedenken dan de verkiezingen ongeldig laten te verklaren op basis van de ongrondwettelijkheid van BHV. Ik weet het wel, het lijkt de hele wereld op zijn kop, maar vergeet niet dat we te maken hebben met politici die strijden om hun rijkelijk inkomen. Laatst gewijzigd door Jantje : 6 juni 2010 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een laatste strohalm is een militaire staatsgreep. Ik zou niet durven beweren dat ik deze totaal uitgesloten acht.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ach kom Djimi, je weet beter dan dat. Diegene die dat aandurft, is bij voorbaat verloren. In dat verschillen we nog van een bananenrepubliek. Hoe lang denk je dat het zou duren eer de Amerikaanse troepen dat opkuisen? Of de Nederlandse? Als Vlaanderen 1 hulpkreet slaat staan alle NAVO landen hier.
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik las of hoorde zelden Dewever zélf zijn opinie verkondigen: meestal vaag en nietszeggend. De duidelijke uitspraken laat hij doen door Jambon en Muyters (destijds ook door Leterme) zodat men hém er nooit op kan vastpinnen. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben duidelijk niet zo optimistisch als jij.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/images?hl=en&so...=&oq=&gs_rfai= ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2010 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Oops... daarom jouw kritiek op mijn bananrepubliekverhaal, waar ik straffe feiten schets... jij denkt dat dat écht kan? Tja, ik geloof dat echt niet. De meerderheid van de bevolking is hier rustig en kalm, en die enkele heethoofden gaan echt niet een revolutie ontketenen hoor.
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sluit niet op voorhand uit dat deze 'gevestigde belangen' tot álles bereid zullen zijn om gevestigd te kunnen blijven. Een militaire staatsgreep kan ook 'sluipend' tot stand komen, via de omweg van een 'zakenkabinet' van zgn. 'technocraten'. Het zijn alleszins boeiende tijden. Ondanks - of misschien wel dankzij - mijn pessimisme loop ik dan ook met een brede glimlach op het gezicht ![]()
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er dan ook niet zo zeker van dat de uitslag van de verkiezingen niet tot een burgeroorlog kan gaan leiden in dit land. De bevolking is de hele heisa rond de communautaire politieke problemen namelijk kotsbeu en zou wel eens tot een gewelddadige opstand kunnen overgaan, waarbij de politie het onderspit moet delven. |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |