Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wie stapt op als partijvoorzitter na 13 juni?
Marianne Thijssen 33 60,00%
Bart de Wever 2 3,64%
Alexander Decroo 8 14,55%
Caroline Gennez 27 49,09%
Wouter van Besien 4 7,27%
Jean-Marie Dedecker 24 43,64%
Bruno Valkeniers 21 38,18%
Niemand. 7 12,73%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 5 juni 2010, 17:20   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als we dan toch naar de kleine garnalen kijken, lijkt Koen Dillen een betere kandidaat. Wordt zelfs gewaardeerd door De Morgen. Debie zal door tegenstanders van het VB voortdurend aan zijn kwalijke verleden worden herinnerd.
Zou ik ook een betere kandidaat vinden. Spijtig dat Vanhecke het niet meer is, die deed het het beste.
Savatage is offline  
Oud 5 juni 2010, 17:23   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Albert
http://nl.wikipedia.org/wiki/Guillotine

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 5 juni 2010, 17:26   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zou ik ook een betere kandidaat vinden. Spijtig dat Vanhecke het niet meer is, die deed het het beste.
Frank Vanhecke kon je een verdomd goede crisis manager noemen. Het is een verlies voor het VB dat hij er geen rol van belang meer speelt. Ze zullen dat zelf nog wel merken. Karel Dillen had een grote bril, maar hij kon er ook goed mee zien om zijn opvolger te kiezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 5 juni 2010, 17:30   #44
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Frank Vanhecke kon je een verdomd goede crisis manager noemen. Het is een verlies voor het VB dat hij er geen rol van belang meer speelt. Ze zullen dat zelf nog wel merken. Karel Dillen had een grote bril, maar hij kon er ook goed mee zien om zijn opvolger te kiezen.
Idd. Nu ja, het is Vanhecke zelf die opgestapt is, hij is er niet weggejaagd door Dewinter of Annemans. Ik voelde wel al nattigheid vanaf het moment dat ik hoorde dat hij er wegging. Hij genoot nog gezag binnen de partij en kon tegelijkertijd goed de media-campagnes voeren.

Valkeniers doet zijn best wel denk ik, maar een politieke partij aanvoeren is nog iets heel anders dan een bedrijf besturen. Mijn stem gaat wss gaan naar Annemans.
Savatage is offline  
Oud 6 juni 2010, 09:55   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik vermoed dat Thijssen zal opstappen. Ze heeft als voorzitster prima werk geleverd, maar is geen gedroomde kandidate om zelf als boegbeeld de verkiezingen in te trekken. Een duidelijke vervanger staat niet klaar. Wordt Cathy Berckx teruggeroepen uit de provincie? Grijp Verherstraeten - de man die altijd rondloopt alsof hij heerlijk geurende kervelsoep ruikt - zijn kans om de spotlights op te eisen?

Ook Valkeniers is eraan voor de moeite. Hij moest de tweespalt Vanhecke-Morel / Dewinter-Annemans overstijgen, maar nu de ene helft helemaal is weggespeeld, is hij voor Dewinter en Annemans alleen maar een sta-in-de-weg. Wellicht wordt Annemans de nieuwe voorzitter.

Gennez blijft aan. Ik begrijp dat ook niet, maar ze blijft aan. Nog zeker vijftig jaar.

Van Besien mag blijven.

Wordt De Wever minister? Niet uitgesloten. Jan Jambon is ook een kanshebber. Tenzij ze weer een Muyters uit hun Vlaamse hoed toveren. In dat geval kan Jambon voorzitter worden.

Dedecker heeft er niet veel zin meer in. Blijft evenwel nog even voorzitter om voldoende lanceringstijd te garanderen aan zijn opvolger.

Decroo mag nog aanblijven. Tegen de De Wever-hype kan een mens nu eenmaal weinig uitrichten. En per slot van rekening slechts enkele maanden na zijn aanstelling collectief toegeven dat ze een verkeerde voorzitter hebben gekozen: zo deemoedig zijn de liberalen niet.
Als CD&V toch nog de grootste blijft, zal Thyssen aanblijven, als ze onder de 20% duiken, weet ik het nog niet. de vraag is wie haar zal durven uitdagen?

Gennez blijft zeker of ze zouden al onder de 10% moeten gaan, vrij onwaarschijnlijk.

Dedecker stapt op als ze onder het vorige resultaat gaan, zegt hij. wie gelooft die nu nog?
Oud 6 juni 2010, 10:15   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dedecker stapt op als ze onder het vorige resultaat gaan, zegt hij. wie gelooft die nu nog?
Dedecker zal dan opstappen als voorzitter.

Afin, zo begreep ik zijn woorden toch.
Henri1 is offline  
Oud 6 juni 2010, 10:31   #47
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dedecker zal dan opstappen als voorzitter.

Afin, zo begreep ik zijn woorden toch.
Dan zal hij zijn opvolger voorbereiden. De macht écht afgeven zal er niet onmiddelijk bijzijn. Maar na de verkiezingen ging de naam van de partij toch al veranderen. Als het dan nog nodig is...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 10:36   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vraag blijft natuurlijk in de eerste plaats of men zal aanvaarden dat de N-VA een monsterscore behaald, of de wettelijkheid van de verkiezingen zal aanvechten?
Ik mag hopen dat elke rechtgeaarde Vlaamsgezinde partij deze ongrondwettelijke verkiezingen zal aanvechten, ongeacht het resultaat van de N-VA?
Herr Oberst is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:20   #49
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik mag hopen dat elke rechtgeaarde Vlaamsgezinde partij deze ongrondwettelijke verkiezingen zal aanvechten, ongeacht het resultaat van de N-VA?
I hope so!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:25   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het gekke is dat ik de klacht juist verwacht vanuit de Franstalige en Belgisch gezinde hoek.
Die zullen op 13 juni namelijk de schok van hun leven krijgen en geen andere oplossing meer kunnen bedenken dan de verkiezingen ongeldig laten te verklaren op basis van de ongrondwettelijkheid van BHV.
Ik weet het wel, het lijkt de hele wereld op zijn kop, maar vergeet niet dat we te maken hebben met politici die strijden om hun rijkelijk inkomen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 6 juni 2010 om 11:26.
Jantje is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:41   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gekke is dat ik de klacht juist verwacht vanuit de Franstalige en Belgisch gezinde hoek.
Die zullen op 13 juni namelijk de schok van hun leven krijgen en geen andere oplossing meer kunnen bedenken dan de verkiezingen ongeldig laten te verklaren op basis van de ongrondwettelijkheid van BHV.
Ik weet het wel, het lijkt de hele wereld op zijn kop, maar vergeet niet dat we te maken hebben met politici die strijden om hun rijkelijk inkomen.
Ik heb een sterk vermoeden dat u het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben.

Een laatste strohalm is een militaire staatsgreep.

Ik zou niet durven beweren dat ik deze totaal uitgesloten acht.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 juni 2010, 11:53   #52
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb een sterk vermoeden dat u het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben.

Een laatste strohalm is een militaire staatsgreep.

Ik zou niet durven beweren dat ik deze totaal uitgesloten acht.
Ach kom Djimi, je weet beter dan dat. Diegene die dat aandurft, is bij voorbaat verloren. In dat verschillen we nog van een bananenrepubliek. Hoe lang denk je dat het zou duren eer de Amerikaanse troepen dat opkuisen? Of de Nederlandse? Als Vlaanderen 1 hulpkreet slaat staan alle NAVO landen hier.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:24   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
De Wever gaat niet opstappen en gaat evenmin minister worden.
Als de NVA "incontournable" wordt, en De Wever gaat "onderhandelen"
zal al snel duidelijk worden dat een akkoord met de Franstaligen uitgesloten is.

Gezien de niet aflatende hetze in de Fransdolle pers tegen alles wat met Nl of Vl begint,
is het uitgesloten dat een Vlaams-nationalist, hoe ruimdenkend ook,
een belangrijke ministerspost krijgt.

De Wever heeft ruime ervaring in het "onderhandelen" met Monsieur & Madame non.
Dit keer gaat hij de stekker er veel sneller uittreken.
Mogelijk.
Ik las of hoorde zelden Dewever zélf zijn opinie verkondigen: meestal vaag en nietszeggend.
De duidelijke uitspraken laat hij doen door Jambon en Muyters (destijds ook door Leterme) zodat men hém er nooit op kan vastpinnen.
filosoof is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:30   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ach kom Djimi, je weet beter dan dat. Diegene die dat aandurft, is bij voorbaat verloren. In dat verschillen we nog van een bananenrepubliek. Hoe lang denk je dat het zou duren eer de Amerikaanse troepen dat opkuisen? Of de Nederlandse? Als Vlaanderen 1 hulpkreet slaat staan alle NAVO landen hier.
Ik hoop dat jij in dezen gelijk hebt.

Ik ben duidelijk niet zo optimistisch als jij.

djimi is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:33   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik moet je gelijk geven. Koen Dillen is een van de meest aanvaardbare kandidaten van het Vlaams Belang. Al ware het maar omdat De Morgen zijn pseudoniem als schrijver niet had doorzien en hem derhalve goed bevond.

FATAL ERROR!
Vergissing bij DM idd.

http://www.google.be/images?hl=en&so...=&oq=&gs_rfai=

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 juni 2010 om 12:33.
filosoof is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:34   #56
EddyBal

Standaard

Citaat:

Oops... daarom jouw kritiek op mijn bananrepubliekverhaal, waar ik straffe feiten schets... jij denkt dat dat écht kan? Tja, ik geloof dat echt niet. De meerderheid van de bevolking is hier rustig en kalm, en die enkele heethoofden gaan echt niet een revolutie ontketenen hoor.
EddyBal is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:37   #57
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Minder bekend, maar Destexhe & c° hebben goede relaties met de US. Maingain "studeerde" een tijd in NL.
filosoof is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:48   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oops... daarom jouw kritiek op mijn bananrepubliekverhaal, waar ik straffe feiten schets... jij denkt dat dat écht kan? Tja, ik geloof dat echt niet. De meerderheid van de bevolking is hier rustig en kalm, en die enkele heethoofden gaan echt niet een revolutie ontketenen hoor.
Er zijn 'gevestigde belangen' gemoeid met het voortbestaan van deze failed state. De 'heethoofden' spelen slechts de rol van nuttige idoot.

Ik sluit niet op voorhand uit dat deze 'gevestigde belangen' tot álles bereid zullen zijn om gevestigd te kunnen blijven.

Een militaire staatsgreep kan ook 'sluipend' tot stand komen, via de omweg van een 'zakenkabinet' van zgn. 'technocraten'.

Het zijn alleszins boeiende tijden.

Ondanks - of misschien wel dankzij - mijn pessimisme loop ik dan ook met een brede glimlach op het gezicht

djimi is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:48   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik acht het uitroepen van de noodtoestand en het inzetten van militairen door de traditionele partijen en de Franstalige ook steeds minder als een onmogelijk scenario.

Ik ben er dan ook niet zo zeker van dat de uitslag van de verkiezingen niet tot een burgeroorlog kan gaan leiden in dit land.
De bevolking is de hele heisa rond de communautaire politieke problemen namelijk kotsbeu en zou wel eens tot een gewelddadige opstand kunnen overgaan, waarbij de politie het onderspit moet delven.
Jantje is offline  
Oud 6 juni 2010, 12:50   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht het uitroepen van de noodtoestand en het inzetten van militairen door de traditionele partijen en de Franstalige ook steeds minder als een onmogelijk scenario.

Ik ben er dan ook niet zo zeker van dat de uitslag van de verkiezingen niet tot een burgeroorlog kan gaan leiden in dit land.
De bevolking is de hele heisa rond de communautaire politieke problemen namelijk kotsbeu en zou wel eens tot een gewelddadige opstand kunnen overgaan, waarbij de politie het onderspit moet delven.
Gelukkig is de examenperiode begonnen, en staat de congé voor de deur

djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be