![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik even de lottonummers van volgende week, aub.
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, je ziet het alleen al aan de verkiezingsdebatten (volledig in Amerikaanse stijl in Nederland): Vlaanderen en Nederland zijn 2 fundamenteel verschillende maatschappijen. Overigens volgens opiniepeilingen wil minder dan 5 % van de Vlamingen bij Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun eten werd soms op de grond gegooid, hierzie voor de varkens zeiden ze. En in ziekenhuizen of dergelijke werden mensen die geen of slecht Frans spraken gewoon genegeerd door msj docteur.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW, als we nu stoppen met de geldstromen, dan krijgt de Vlaamse economie een pak zuurstof.
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp wat je bedoelt. Wallonie voelt ook voor mij echt al als Frankrijk aan. Overigens hoeft het gegeven dat Belgie de facto uit twee landen bestaat niet het einde van de staat te betekenen. Het zijn ironisch genoeg de Franstalige politici die daar allicht voor zullen zorgen. Het kan namelijk niet zo zijn dat de meerderheid van het land meer autonomie wil en de minderheid van het land iedere medewerking daaraan weigert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Het klopt enkel dat Wallonië vroeger economisch beter draaide dan Vlaanderen maar de "solidariteit" is NOOIT andersom geweest.
Vroeger mocht het plebs uit Vlaanderen naar Wallonië komen om tegen een hongerloon te werken en uitgebuit te worden. Het Nederlands was enkel de taal dat die boerkes onder mekaar brabbelden. Hebben de Walen ooit de dop van de Vlamingen betaald? Heeft Wallonië ooit de hangmat van Vlaanderen gesponsord? Als ge het zo bekijkt is Nike ook solidair met de derde-wereldlanden, ze verschaffen de negerkes ook werk (dat het onderbetaald is en onder erbarmelijke omstandigheden is, is maar een detail, niet?) Nu komt er bijna geen enkele Waal in Vlaanderen werken (de nachtmerrie om Nederlands te moeten spreken of werken voor één van die boerkes) en mag Vlaanderen de hangmat van Wallonië financieren en de verdoken vorm ervan (lees de overdreven grootte van hun ambtenarenkorps). Dus zeggen dat de solidariteit ooit andersom was, is een grove leugen, tenzij ge uitbuiten ook verstaat onder solidariteit.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 8 juni 2010 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn zo veel zinnig argumenten die voor een confederale Benelux kunnen pleiten, maar die twee klonen (liberalist_nl en LiberaalNL) kennen België en Vlaanderen helemaal niet. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 8 juni 2010 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zijn dus ook de gevolgen van armoede. Er waren ook mijnwerkers op latere datum die echt afgezien hebben. Die job is zoal "niks" en dan bovengronds ook nooit een moment tot rust kunnen komen (en dan ziek worden en dan sterven liefst zonder ook maar één jaar pensioen te hebben gehad). Al die mensen hebben de welvaart in Wallonië op de been geholpen. (maar ik ben nuchter genoeg om te beweren dat het niet enkel deze Vlamingen waren) Bij het leger was het destijds hetzelfde als in de ziekenhuizen. ".... et pour les Flamands la même chose". Vandaag de dag zijn er nog jobs in handen van mensen die nauwelijks behoorlijk Nederlands praten. Het zat er ook bij ons ouders en voorouders ingeprent: "Frans leren.... anders kom je nergens". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en de benelux is momenteel enkel nog een praatbarak. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 juni 2010 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Volgens mij bedoelt Zwartengeel dat als de verhoudingen ooit veranderen, de Walen België zullen opblazen. En dat zou hoogstwaarschijnlijk gebeuren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Dan is Nederlands Limburg een deel van Wallonië? Je ziet het aan het landschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men ziet dat ook via de media-cultuur in het algemeen. Ik weet minder hoe het in Vlaanderen gebeurt maar Franstalig België is op dat vlak zeer veel op Frankrijk gericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Werkloosheidsgraad volgens beschikbare bevolking of werkzoekende werklozen? Laatst gewijzigd door pajoske : 8 juni 2010 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |