![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: AKKORD AFPAKKEN DAT STEMPELGELD | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
20 | 57,14% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 40,00% |
Ja - Dit zal mijn stemgedrag beïnvloeden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,43% |
Neen - Dit zal mijn stemgedrag niet beïnvloeden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() De mensen die vroeger werkloos waren en nu een job en inkomen hebben misschien? Man toch...
Laatst gewijzigd door Fredo : 10 juni 2010 om 21:11. |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Welke kwiet heeft dit nu weer verzonnen? Tijdens de regeringen Verhofstad-Leterme-VanRompuy-Leterme de voorbije jaren 3 jaren zijn er welgeteld 1.900 (negentien honderd) jobs bijgekomen. De kans dat een werkloze een baan vindt binnen een jaar, is dus zo goed als onbestaande. Waarom dan niet meteen de werkloosheidsvergoeding afschaffen? Danny Pieters for minister! (kunnen we lachen)
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 juni 2010 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
België voerde het voorbije jaar voor € 179,8 miljard uit. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() We hebben ehet echt met elkaar goed voor en zijn heel solidair met elkaar blijkbaar.
Vermits dat niet snel zal veranderen wens ik dan ook de ja stemmers een landurige werkloosheid van pakweg 2 jaar waar ze na 1 jaar geen uitkering meer krijgen. Oh ja en als we dan toch bezig zijn; ook geen ocmw meer want dat zijn toch allemaal profiteurs.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Na 2 jaar de werkloosheidsuitkering stoppen is voor mij prima.
Er zijn jobs genoeg die niet ingevuld geraken en wie wil werken geraakt ook aan werk. Als dat concreet wil zeggen dat een bachelor bandwerk moet doen, of als poetshulp gaan werken, wel dan is dat maar zo. De tijd dat een universitair diploma het van het was is al lang passé. Nu komt het eerder als blasé over. Je kan verdorie de straten leggen met bachelors,universitairen en consoorten. Ikzelf heb momenteel een hele toffe job, goed betaald, etc...maar toen mijn vorige werkgever failliet ging ben ik ook in een fabriek gaan werken, bandwerk in ploeg. Paste totaal niet bij mijn diploma's, maar ik werkte tenminste voor mijn geld.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 10 juni 2010 om 22:33. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Beetje gefrustreerd zeker? |
|
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit systeem werd ook ingevoerd door de regering Schröder in Duitsland (Harz IV). Hierdoor kon een werkzoekende uit München verplicht worden een job te aanvaarden in Hamburg. Zoiets is niet serieus te noemen. Je kan in ruil voor werkloosheidsuitkeringen een engagement vragen (werk zoeken, bijscholing,...), maar... 1. ... het "verplicht aanvaarden van een passende job" moet een garantie inhouden qua loon- en arbeidsvoorwaarden. Ik zie momenteel niet hoe dit in praktijk kan georganiseerd worden. 2. ... van een brute beperking in de tijd kan in geen geval sprake zijn. Voor sommige mensen, die de pech hebben de "verkeerde" leeftijd te hebben, en de pech hebben in de "verkeerde" regio te wonen, en de pech hebben de "verkeerde" opleiding genoten te hebben,... zullen ook binnen een jaar geen passende job kunnen vinden. Er moet werk zijn, om werk te kunnen vinden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
#50 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar nog iets anders: De werkgever moet de persoon ook willen aanvaarden hé. Ik kan mij voorstellen dat veel werkgevers niet zouden staan springen om om het even wie of zelfs beroepsdoppers aan te werven als ze dan toch verplicht worden een job te aanvaarden. In de praktijk zou dit enkel werken voor laaggeschoolde jobs waar niet veel kennis noch praktijkervaring vereist is. Dan kan dit eventueel ook verkeerd uitdraaien voor de werkzoekende. Als een burgerlijk ingenieur een jaar aan de band gestaan heeft, gaat hij dan nog gemakkelijk opnieuw werk vinden als burgerlijk ingenieur? Ik heb er mijn twijfels bij. Laatst gewijzigd door Fredo : 11 juni 2010 om 01:13. |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het systeem van Spanje lijkt mij beter.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Het OCMW gaat U zeggen van eerst uw spaargeld op te doen, en dan terug te komen.
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Miljaarde zeg, alles wat de NVA zegt nemen de traditionele partijen mits een kleine aanpassing over, net als dat zogenaamde confederalisme
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Het idee achter dit inkorten van de duur van zo'n uitkering (in Nederland zijn er vergelijkbare ideeën), is om mensen te activeren om zo eerder een andere baan te accepteren. Een van de redeneringen hierachter is, dat het socialer is om mensen aan een baan te helpen, dan om ze in een uitkering te laten zitten.
Nu moet men er nog wel in slagen om voldoende banen te creëren... |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een van de drama's van vandaag is dat er een mismatch is tussen de openstaande vacatures en de werklozen in termen van competenties (knelpuntberoepen). |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Een triestige poging tot paniekzaaierij, gebaseerd op halve waarheden en hele leugens.
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat daar verandering zal in komen. Een passende job is een job waarvan je in staat bent die uit te voeren. Als er geen dop zou bestaan, zou je ook eender wat aannemen om geen honger te lijden. Den dop is daarvoor uitegvonden, maar men heef dit systeem zo gek gemaakt dat het een zetel is geworden. DAT moet duidelijk weg. In deze crisistijden zal iedereen moeten aanvaarden dat ons sociaal stelsel zwaar onder druk komt, en dat enkele verworven rechten uit betere tijden, zullen moeten sneuvelen. Als men dit NIET kan aanvaarden, zal men moeten tegemoetzien dat de kas leeggeraakt en dat ALLES zal sneuvelen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik herhaal, het aantal jobs in een land ligt niet vast, maar kan stijgen. Om het in uw woorden te zeggen: je kunt een grotere taart bakken. |
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |