Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: AKKORD AFPAKKEN DAT STEMPELGELD
Ja 20 57,14%
Neen 14 40,00%
Ja - Dit zal mijn stemgedrag beïnvloeden 4 11,43%
Neen - Dit zal mijn stemgedrag niet beïnvloeden 5 14,29%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 21:10   #41
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En wie gaat de produkten kopen die je door het aanwerven van meer mensen gaat produceren ?

China ?
Ik denk het niet.
De mensen die vroeger werkloos waren en nu een job en inkomen hebben misschien? Man toch...

Laatst gewijzigd door Fredo : 10 juni 2010 om 21:11.
Fredo is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:11   #42
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vinden we ervan ?

We worden werloos en we vinden door omstandigheden moeilijk opnieuw werk.

Afpakken ?
Akkoord of Niet akkoord ?

Zal dit je stemgedrag beïnvloeden ?

Meerdere antwoorden mogelijk.
Neen, natuurlijk niet akkoord.
Welke kwiet heeft dit nu weer verzonnen?
Tijdens de regeringen Verhofstad-Leterme-VanRompuy-Leterme de voorbije jaren 3 jaren zijn er welgeteld 1.900 (negentien honderd) jobs bijgekomen. De kans dat een werkloze een baan vindt binnen een jaar, is dus zo goed als onbestaande. Waarom dan niet meteen de werkloosheidsvergoeding afschaffen?

Danny Pieters for minister! (kunnen we lachen)

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 juni 2010 om 21:13.
4x10E6 is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:11   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Die mensen vroeger werkloos waren en nu een job en inkomen hebben misschien? Man toch...
Wishfull Thinking.

Die platte TV die in je huiskamer staat komt wellicht van een Nederlandse of Japanse firma maar is meer dan waarschijnlijk in China gemaakt.
Henri1 is offline  
Oud 10 juni 2010, 21:17   #44
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wishfull Thinking.

Die platte TV die in je huiskamer staat komt wellicht van een Nederlandse of Japanse firma maar is meer dan waarschijnlijk in China gemaakt.
De Belgische export naar china is vorig jaar met 26% gestegen.

België voerde het voorbije jaar voor € 179,8 miljard uit.
Fredo is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:21   #45
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

We hebben ehet echt met elkaar goed voor en zijn heel solidair met elkaar blijkbaar.
Vermits dat niet snel zal veranderen wens ik dan ook de ja stemmers een landurige werkloosheid van pakweg 2 jaar waar ze na 1 jaar geen uitkering meer krijgen.
Oh ja en als we dan toch bezig zijn; ook geen ocmw meer want dat zijn toch allemaal profiteurs.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:31   #46
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Na 2 jaar de werkloosheidsuitkering stoppen is voor mij prima.
Er zijn jobs genoeg die niet ingevuld geraken en wie wil werken geraakt ook aan werk.
Als dat concreet wil zeggen dat een bachelor bandwerk moet doen, of als poetshulp gaan werken, wel dan is dat maar zo. De tijd dat een universitair diploma het van het was is al lang passé. Nu komt het eerder als blasé over.
Je kan verdorie de straten leggen met bachelors,universitairen en consoorten.
Ikzelf heb momenteel een hele toffe job, goed betaald, etc...maar toen mijn vorige werkgever failliet ging ben ik ook in een fabriek gaan werken, bandwerk in ploeg. Paste totaal niet bij mijn diploma's, maar ik werkte tenminste voor mijn geld.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 10 juni 2010 om 22:33.
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:46   #47
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Na 2 jaar de werkloosheidsuitkering stoppen is voor mij prima.
Er zijn jobs genoeg die niet ingevuld geraken en wie wil werken geraakt ook aan werk.
Als dat concreet wil zeggen dat een bachelor bandwerk moet doen, of als poetshulp gaan werken, wel dan is dat maar zo. De tijd dat een universitair diploma het van het was is al lang passé. Nu komt het eerder als blasé over.
Je kan verdorie de straten leggen met bachelors,universitairen en consoorten.
Ikzelf heb momenteel een hele toffe job, goed betaald, etc...maar toen mijn vorige werkgever failliet ging ben ik ook in een fabriek gaan werken, bandwerk in ploeg. Paste totaal niet bij mijn diploma's, maar ik werkte tenminste voor mijn geld.
Een universitair diploma is blasé?

Beetje gefrustreerd zeker?
Fredo is offline  
Oud 10 juni 2010, 23:56   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kom kom, niet onnozel doen. Dit is het programma van NVA

Citaat:
Het krijgen van werkloosheidssteun mag geen eeuwig verworven recht zijn maar wordt gekoppeld aan verplichte bijscholing, het zoeken naar werk en het verplicht aanvaarden van een passende job.

Wie tijdelijk werkloos is, wordt aangemoedigd om een opleiding te volgen.
Als u dit hetzelfde principe noemt als wat u stelt in uw topictitel dan wordt het dringend tijd om eens te leren lezen.
Het principe klinkt perfect logisch. Maar met de invulling van het "verplicht aanvaarden van een passende job", kan je alle kanten uit. Moet je die job aanvaarden onafhankelijk van het loon dat je ervoor krijgt? Dit zet de deuren open voor een systeem waarbij werklozen als breekijzer gebruikt worden om de lonen van de werknemers omlaag te krijgen. Zij zullen dan immers moeten concurreren met werkzoekenden die verplicht werden een job te aanvaarden.

Dit systeem werd ook ingevoerd door de regering Schröder in Duitsland (Harz IV). Hierdoor kon een werkzoekende uit München verplicht worden een job te aanvaarden in Hamburg. Zoiets is niet serieus te noemen.

Je kan in ruil voor werkloosheidsuitkeringen een engagement vragen (werk zoeken, bijscholing,...), maar...
1. ... het "verplicht aanvaarden van een passende job" moet een garantie inhouden qua loon- en arbeidsvoorwaarden. Ik zie momenteel niet hoe dit in praktijk kan georganiseerd worden.
2. ... van een brute beperking in de tijd kan in geen geval sprake zijn. Voor sommige mensen, die de pech hebben de "verkeerde" leeftijd te hebben, en de pech hebben in de "verkeerde" regio te wonen, en de pech hebben de "verkeerde" opleiding genoten te hebben,... zullen ook binnen een jaar geen passende job kunnen vinden. Er moet werk zijn, om werk te kunnen vinden.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 juni 2010, 00:26   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
allemaal populistisch gezwets,
men zou eerder het ondersnemersschap in vlaanderen moeten stimuleren..teminste als men streeft naar een sterk onafhankelijk vlaanderen
²
Oud 11 juni 2010, 01:10   #50
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het principe klinkt perfect logisch. Maar met de invulling van het "verplicht aanvaarden van een passende job", kan je alle kanten uit. Moet je die job aanvaarden onafhankelijk van het loon dat je ervoor krijgt? Dit zet de deuren open voor een systeem waarbij werklozen als breekijzer gebruikt worden om de lonen van de werknemers omlaag te krijgen. Zij zullen dan immers moeten concurreren met werkzoekenden die verplicht werden een job te aanvaarden.

Dit systeem werd ook ingevoerd door de regering Schröder in Duitsland (Harz IV). Hierdoor kon een werkzoekende uit München verplicht worden een job te aanvaarden in Hamburg. Zoiets is niet serieus te noemen.

Je kan in ruil voor werkloosheidsuitkeringen een engagement vragen (werk zoeken, bijscholing,...), maar...
1. ... het "verplicht aanvaarden van een passende job" moet een garantie inhouden qua loon- en arbeidsvoorwaarden. Ik zie momenteel niet hoe dit in praktijk kan georganiseerd worden.
2. ... van een brute beperking in de tijd kan in geen geval sprake zijn. Voor sommige mensen, die de pech hebben de "verkeerde" leeftijd te hebben, en de pech hebben in de "verkeerde" regio te wonen, en de pech hebben de "verkeerde" opleiding genoten te hebben,... zullen ook binnen een jaar geen passende job kunnen vinden. Er moet werk zijn, om werk te kunnen vinden.
In de meeste sectoren zijn toch barema's etc? Lijkt mij nogal logisch dat de arbeids- en loonvoorwaarden dezelfde moeten zijn als voor de andere werknemers.

Maar nog iets anders:

De werkgever moet de persoon ook willen aanvaarden hé. Ik kan mij voorstellen dat veel werkgevers niet zouden staan springen om om het even wie of zelfs beroepsdoppers aan te werven als ze dan toch verplicht worden een job te aanvaarden. In de praktijk zou dit enkel werken voor laaggeschoolde jobs waar niet veel kennis noch praktijkervaring vereist is.
Dan kan dit eventueel ook verkeerd uitdraaien voor de werkzoekende. Als een burgerlijk ingenieur een jaar aan de band gestaan heeft, gaat hij dan nog gemakkelijk opnieuw werk vinden als burgerlijk ingenieur? Ik heb er mijn twijfels bij.

Laatst gewijzigd door Fredo : 11 juni 2010 om 01:13.
Fredo is offline  
Oud 11 juni 2010, 05:49   #51
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Het systeem van Spanje lijkt mij beter.
Andro is offline  
Oud 11 juni 2010, 06:05   #52
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
iemand van den dop smijten en zonder geld zetten is natuurlijk onmogelijk aangezien die mensen gewoon naar het ocmw kunnen stappen en daar hun minimum gaan halen
Neen.

Het OCMW gaat U zeggen van eerst uw spaargeld op te doen, en dan terug te komen.
Oud 11 juni 2010, 06:57   #53
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Miljaarde zeg, alles wat de NVA zegt nemen de traditionele partijen mits een kleine aanpassing over, net als dat zogenaamde confederalisme
plakker is offline  
Oud 11 juni 2010, 11:39   #54
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Het idee achter dit inkorten van de duur van zo'n uitkering (in Nederland zijn er vergelijkbare ideeën), is om mensen te activeren om zo eerder een andere baan te accepteren. Een van de redeneringen hierachter is, dat het socialer is om mensen aan een baan te helpen, dan om ze in een uitkering te laten zitten.
Nu moet men er nog wel in slagen om voldoende banen te creëren...
Oud 11 juni 2010, 12:41   #55
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het idee achter dit inkorten van de duur van zo'n uitkering (in Nederland zijn er vergelijkbare ideeën), is om mensen te activeren om zo eerder een andere baan te accepteren. Een van de redeneringen hierachter is, dat het socialer is om mensen aan een baan te helpen, dan om ze in een uitkering te laten zitten.
Indien de werklozen van vandaag de openstaande vacatures van vandaag zouden kunnen opvullen zou dit op zich al voor een extra boost zorgen. Minder uitkeringen en meer lonen ontlasten de staat waardoor ruimte ontstaat om te investeren of de schuld af te bouwen en zorgen voor een groter BNP. Die groei zal dan opnieuw voor banen zorgen enz.

Een van de drama's van vandaag is dat er een mismatch is tussen de openstaande vacatures en de werklozen in termen van competenties (knelpuntberoepen).
Fredo is offline  
Oud 11 juni 2010, 12:46   #56
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over de vraag op zich, niet wat er in de plaats komt.
Een triestige poging tot paniekzaaierij, gebaseerd op halve waarheden en hele leugens.
Oud 11 juni 2010, 12:51   #57
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

Jaani, ook momenteel bestaan er verplichte jobs. De travel tijd is max 2 uur heen, twee uur terug. Boven de 50 jaar wordt dat verminderd tot 1 uurh en 1 uur T.
Ik denk niet dat daar verandering zal in komen. Een passende job is een job waarvan je in staat bent die uit te voeren. Als er geen dop zou bestaan, zou je ook eender wat aannemen om geen honger te lijden. Den dop is daarvoor uitegvonden, maar men heef dit systeem zo gek gemaakt dat het een zetel is geworden. DAT moet duidelijk weg.

In deze crisistijden zal iedereen moeten aanvaarden dat ons sociaal stelsel zwaar onder druk komt, en dat enkele verworven rechten uit betere tijden, zullen moeten sneuvelen. Als men dit NIET kan aanvaarden, zal men moeten tegemoetzien dat de kas leeggeraakt en dat ALLES zal sneuvelen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 juni 2010, 12:56   #58
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALs U maar één taart hebt die in dit geval het aantal jobs vertegenwoordigt in ons land dan kan je die onderverdelen in kleinere stuksjes die dan deeltijds werken vertegenwoordigt.
Maar U kunt niet zeggen we bakken twee taarten.

Ik herhaal, het aantal jobs in een land ligt niet vast, maar kan stijgen.
Om het in uw woorden te zeggen: je kunt een grotere taart bakken.
Kazan is offline  
Oud 11 juni 2010, 14:26   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht

En daar wringt het schoentje nu juist.
Henri1 is offline  
Oud 11 juni 2010, 14:26   #60
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Een triestige poging tot paniekzaaierij, gebaseerd op halve waarheden en hele leugens.
Voor U wellicht.
Welke bril hebt U ook weer op ?

Juist, een vlaamsnationalistische.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be